ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κάθε εβδομάδα είναι των… παθών για τον ΟΑΣΘ (Φωτ.)

Τι αναφέρει στο makthes.gr ο πρόεδρος των εργαζομένων για τον συνωστισμό, την τήρηση των μέτρων και τις πιο «δημοφιλείς» γραμμές – Πώς αξιολογούν επιβάτες τη μετακίνησή τους

 28/04/2021 07:43

Κάθε εβδομάδα είναι των… παθών για τον ΟΑΣΘ (Φωτ.)

Βιολέτα Φωτιάδη

Συνωστισμός, ανύπαρκτες αποστάσεις και παράθυρα «ερμητικά» κλειστά συνθέτουν το ιδανικό περιβάλλον για την ευκολότερη εξάπλωση του κορονοϊού. To makthes.gr βρέθηκε σε στάσεις που συγκεντρώνουν μεγάλο μέρος του επιβατικού κοινού καταγράφοντας εικόνες συγχρωτισμού, αναμονής και εκνευρισμού από πλευράς των επιβατών.

Η Λίνα, τακτική επιβάτιδα του ΟΑΣΘ, δίνει μία πρώτη εικόνα για τις ώρες αιχμής λέγοντας πως «αυτές οι απαράδεκτες σκηνές προϋπήρχαν του covid» και συμπληρώνει πως «τα καινούργια λεωφορεία δεν έχουν παράθυρα και είμαστε στοιβαγμένοι χωρίς ανανέωση του αέρα με τα κρούσματα να εκτοξεύονται καθημερινά. Βέβαια σχεδόν όλοι φορούν μάσκα και συμμορφώνονται σιγά - σιγά. Τα Σαββατοκύριακα είναι πιο επιβαρυμένη η κατάσταση γιατί επεκτείνεται το ωράριο της απαγόρευσης. Οι νέοι φαίνεται να είναι πιο προσεκτικοί από τους μεγαλύτερους. Αρκετοί από εμάς μάλιστα χρησιμοποιούμε και μαντιλάκια για να πιάσουμε τις χειρολαβές».

Παράλληλα δεν είναι λίγοι εκείνοι που φοβούνται τη διασπορά του ιού εντός των οχημάτων χωρίς όμως να έχουν εναλλακτική μέθοδο μετακίνησης για την εργασία τους. Κινούμενος στο ίδιο μήκος κύματος, ο Δημήτρης κάνει λόγο για ελλιπή εφαρμογή του lockdown. «Μιλούσαν για lockdown από τον Νοέμβριο αλλά αυτό υπήρχε μόνο στα χαρτιά. Ο κόσμος συνωστίζονταν γιατί δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς καθώς τα δρομολόγια είναι μειωμένα αλλά κατά τα άλλα τα πάρκα είναι εστία υπερμετάδωσης. Κανένας δε λέει τίποτα για τα μέσα μεταφοράς», τονίζει ο ίδιος.

oasth4-kosmos-stasi.jpg
oasth3-kosmos-stasi.jpg

Σε ένα λεωφορείο 30 τετραγωνικών στριμώχνονται 65 άτομα

Περίπου τα ίδια προβλήματα εντοπίζει και ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ, κ. Ιωάννης Δήμκας, ο οποίος υποδεικνύει τις ώρες αλλά και τις στάσεις που παρατηρείται ο μεγαλύτερο συγχρωτισμός.

«Η πολυκοσμία ξεκινά κυρίως τις ώρες που ανοίγουν τα λύκεια, γύρω στις 08:00 δηλαδή, το μεσημέρι που κλείνει η αγορά και φυσικά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι λίγο πριν τις 21:00. Όσο φτιάχνει ο καιρός ο κόσμος κυκλοφορεί, ακόμα και με κλειστή την εστίαση, και προσπαθούν όλοι να γυρίσουν σπίτια τους λίγο πριν την ώρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας.

Οι στάσεις του κέντρου όπως στην Αριστοτέλους στο πέταλο, που τερματίζουν και αρκετά λεωφορεία, στη Μητροπόλεως, στο Λευκό Πύργο, στην Καμάρα κλπ. φαίνεται να συγκεντρώνουν τον περισσότερο κόσμο.»

Αναφορικά με τα μέτρα προστασίας που υποχρεούνται να τηρούν οι επιβάτες, ο κ. Δήμκας σημειώνει πως ορισμένα εξ αυτών δεν γίνεται να τηρηθούν καθώς δεν βγαίνουν… τα νούμερα. Επίσης, αναφέρει πως η έλλειψη αρθρωτών λεωφορείων ειδικά στις πιο «δημοφιλείς» γραμμές εντείνει το πρόβλημα.

«Οι αποστάσεις είναι το πιο δύσκολο. Όταν ορίζουν 65 άτομα σε ένα 12μετρο λεωφορείο δεν γίνεται ο κάθε επιβάτης να κρατά δύο μέτρα απόσταση από τον άλλον ούτε να κάθονται έχοντας ένα κενό κάθισμα απέναντι ή δίπλα τους. Οι αποστάσεις δεν τηρούνται γιατί δεν γίνεται να τηρηθούν.

Ως προς τη χρήση μάσκας το μεγαλύτερο ποσοστό πειθαρχεί πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Και ο οδηγός δεν μπορεί να δει αν όλοι φορούν μάσκα, ειδικά στα αρθρωτά ειδικά γιατί δεν βλέπει τί γίνεται από τη μέση του οχήματος και έπειτα. Αν όμως υπάρξει επίπληξη από επιβάτη σε άλλον επιβάτη για μη χρήση μάσκας τότε και ο οδηγός θα κάνει σύσταση.

Μας δημιουργεί θέμα το ότι δεν έχουμε αρκετά αρθρωτά λεωφορεία και γραμμές που θα έπρεπε να έχουν τώρα απασχολούν μικρά. Η γραμμή 31 παραδείγματος χάριν. Το αρθρωτό όχημα θα χωρέσει 100 άτομα με το όριο που έχει θεσπιστεί λόγω κορονοϊού ενώ το μικρό θα πάρει γύρω στα 65.»

Τα ανοιγόμενα παράθυρα και το κατά πόσο αυτά είναι απαραίτητα για την προφύλαξη του κοινού δεν φαίνεται να έχει αποσαφηνιστεί ακόμα καθώς όπως λέει ο κ. Δήμκας «σύμφωνα με αυτά που ισχυρίζεται ο πρόεδρος του οργανισμού, τα οχήματα φέρουν σύστημα κλιματισμού που ανανεώνει τον αέρα μέσα σε ενάμιση λεπτό. Βέβαια το καλοκαίρι το υπουργείου Υγείας είχε ανακοινώσει ότι τα λεωφορεία που έχουν κλιματισμό πρέπει να έχουν και ανοιχτά παράθυρα για να ανανεώνεται ο αέρας» και εξηγεί πως σε κάποια οχήματα τα παράθυρα είτε δεν ανοίγουν καθόλου είτε ανοίγουν κάποια από αυτά και μάλιστα ελάχιστα.

Καταλήγοντας, ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ χαρακτηρίζει τα λεωφορεία ως «εστία μετάδοσης του κορονοϊού» και αιτιολογεί λέγοντας πως «ένα όχημα είναι γύρω στα 30 τετραγωνικά και του επιτρέπουν να φέρει 65 άτομα ενώ σε ένα κατάστημα αντίστοιχων τετραγωνικών μέτρων επιτρέπεται ένα άτομο. Ναι δεν είναι το ίδιο ένα κατάστημα και ένα λεωφορείο και προφανώς ένα όχημα δε θα μπορούσε να μεταφέρει μόνο έναν επιβάτη αλλά τα νούμερα αυτά είναι εκ διαμέτρου αντίθετα».

Συνωστισμός, ανύπαρκτες αποστάσεις και παράθυρα «ερμητικά» κλειστά συνθέτουν το ιδανικό περιβάλλον για την ευκολότερη εξάπλωση του κορονοϊού. To makthes.gr βρέθηκε σε στάσεις που συγκεντρώνουν μεγάλο μέρος του επιβατικού κοινού καταγράφοντας εικόνες συγχρωτισμού, αναμονής και εκνευρισμού από πλευράς των επιβατών.

Η Λίνα, τακτική επιβάτιδα του ΟΑΣΘ, δίνει μία πρώτη εικόνα για τις ώρες αιχμής λέγοντας πως «αυτές οι απαράδεκτες σκηνές προϋπήρχαν του covid» και συμπληρώνει πως «τα καινούργια λεωφορεία δεν έχουν παράθυρα και είμαστε στοιβαγμένοι χωρίς ανανέωση του αέρα με τα κρούσματα να εκτοξεύονται καθημερινά. Βέβαια σχεδόν όλοι φορούν μάσκα και συμμορφώνονται σιγά - σιγά. Τα Σαββατοκύριακα είναι πιο επιβαρυμένη η κατάσταση γιατί επεκτείνεται το ωράριο της απαγόρευσης. Οι νέοι φαίνεται να είναι πιο προσεκτικοί από τους μεγαλύτερους. Αρκετοί από εμάς μάλιστα χρησιμοποιούμε και μαντιλάκια για να πιάσουμε τις χειρολαβές».

Παράλληλα δεν είναι λίγοι εκείνοι που φοβούνται τη διασπορά του ιού εντός των οχημάτων χωρίς όμως να έχουν εναλλακτική μέθοδο μετακίνησης για την εργασία τους. Κινούμενος στο ίδιο μήκος κύματος, ο Δημήτρης κάνει λόγο για ελλιπή εφαρμογή του lockdown. «Μιλούσαν για lockdown από τον Νοέμβριο αλλά αυτό υπήρχε μόνο στα χαρτιά. Ο κόσμος συνωστίζονταν γιατί δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς καθώς τα δρομολόγια είναι μειωμένα αλλά κατά τα άλλα τα πάρκα είναι εστία υπερμετάδωσης. Κανένας δε λέει τίποτα για τα μέσα μεταφοράς», τονίζει ο ίδιος.

oasth4-kosmos-stasi.jpg
oasth3-kosmos-stasi.jpg

Σε ένα λεωφορείο 30 τετραγωνικών στριμώχνονται 65 άτομα

Περίπου τα ίδια προβλήματα εντοπίζει και ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ, κ. Ιωάννης Δήμκας, ο οποίος υποδεικνύει τις ώρες αλλά και τις στάσεις που παρατηρείται ο μεγαλύτερο συγχρωτισμός.

«Η πολυκοσμία ξεκινά κυρίως τις ώρες που ανοίγουν τα λύκεια, γύρω στις 08:00 δηλαδή, το μεσημέρι που κλείνει η αγορά και φυσικά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι λίγο πριν τις 21:00. Όσο φτιάχνει ο καιρός ο κόσμος κυκλοφορεί, ακόμα και με κλειστή την εστίαση, και προσπαθούν όλοι να γυρίσουν σπίτια τους λίγο πριν την ώρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας.

Οι στάσεις του κέντρου όπως στην Αριστοτέλους στο πέταλο, που τερματίζουν και αρκετά λεωφορεία, στη Μητροπόλεως, στο Λευκό Πύργο, στην Καμάρα κλπ. φαίνεται να συγκεντρώνουν τον περισσότερο κόσμο.»

Αναφορικά με τα μέτρα προστασίας που υποχρεούνται να τηρούν οι επιβάτες, ο κ. Δήμκας σημειώνει πως ορισμένα εξ αυτών δεν γίνεται να τηρηθούν καθώς δεν βγαίνουν… τα νούμερα. Επίσης, αναφέρει πως η έλλειψη αρθρωτών λεωφορείων ειδικά στις πιο «δημοφιλείς» γραμμές εντείνει το πρόβλημα.

«Οι αποστάσεις είναι το πιο δύσκολο. Όταν ορίζουν 65 άτομα σε ένα 12μετρο λεωφορείο δεν γίνεται ο κάθε επιβάτης να κρατά δύο μέτρα απόσταση από τον άλλον ούτε να κάθονται έχοντας ένα κενό κάθισμα απέναντι ή δίπλα τους. Οι αποστάσεις δεν τηρούνται γιατί δεν γίνεται να τηρηθούν.

Ως προς τη χρήση μάσκας το μεγαλύτερο ποσοστό πειθαρχεί πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Και ο οδηγός δεν μπορεί να δει αν όλοι φορούν μάσκα, ειδικά στα αρθρωτά ειδικά γιατί δεν βλέπει τί γίνεται από τη μέση του οχήματος και έπειτα. Αν όμως υπάρξει επίπληξη από επιβάτη σε άλλον επιβάτη για μη χρήση μάσκας τότε και ο οδηγός θα κάνει σύσταση.

Μας δημιουργεί θέμα το ότι δεν έχουμε αρκετά αρθρωτά λεωφορεία και γραμμές που θα έπρεπε να έχουν τώρα απασχολούν μικρά. Η γραμμή 31 παραδείγματος χάριν. Το αρθρωτό όχημα θα χωρέσει 100 άτομα με το όριο που έχει θεσπιστεί λόγω κορονοϊού ενώ το μικρό θα πάρει γύρω στα 65.»

Τα ανοιγόμενα παράθυρα και το κατά πόσο αυτά είναι απαραίτητα για την προφύλαξη του κοινού δεν φαίνεται να έχει αποσαφηνιστεί ακόμα καθώς όπως λέει ο κ. Δήμκας «σύμφωνα με αυτά που ισχυρίζεται ο πρόεδρος του οργανισμού, τα οχήματα φέρουν σύστημα κλιματισμού που ανανεώνει τον αέρα μέσα σε ενάμιση λεπτό. Βέβαια το καλοκαίρι το υπουργείου Υγείας είχε ανακοινώσει ότι τα λεωφορεία που έχουν κλιματισμό πρέπει να έχουν και ανοιχτά παράθυρα για να ανανεώνεται ο αέρας» και εξηγεί πως σε κάποια οχήματα τα παράθυρα είτε δεν ανοίγουν καθόλου είτε ανοίγουν κάποια από αυτά και μάλιστα ελάχιστα.

Καταλήγοντας, ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ χαρακτηρίζει τα λεωφορεία ως «εστία μετάδοσης του κορονοϊού» και αιτιολογεί λέγοντας πως «ένα όχημα είναι γύρω στα 30 τετραγωνικά και του επιτρέπουν να φέρει 65 άτομα ενώ σε ένα κατάστημα αντίστοιχων τετραγωνικών μέτρων επιτρέπεται ένα άτομο. Ναι δεν είναι το ίδιο ένα κατάστημα και ένα λεωφορείο και προφανώς ένα όχημα δε θα μπορούσε να μεταφέρει μόνο έναν επιβάτη αλλά τα νούμερα αυτά είναι εκ διαμέτρου αντίθετα».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία