ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κάμερες, περισσότεροι αισθητήρες στα φανάρια και κυκλικοί κόμβοι στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

Ο διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης και ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας μιλούν στη «ΜτΚ» για την εικόνα που υπάρχει στους δρόμους της πόλης

 31/05/2022 11:00

Κάμερες, περισσότεροι αισθητήρες στα φανάρια και κυκλικοί κόμβοι στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

Θεολόγος Ηλιού

Θαύματα δεν γίνονται και μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, είναι οι απαντήσεις που δίνουν οι αρμόδιες αρχές για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί του Θεσσαλονικείς. Ωστόσο, με την εικόνα στους κεντρικούς δρόμους να μην αλλάζει για μήνες, οι αρχές αναζητούν άμεσα λύσεις και παρεμβάσεις για να βελτιωθεί, τουλάχιστον για κάποιες ημέρες και ώρες, η κυκλοφορία.

«Παρά την αύξηση της τιμής των καυσίμων, δεν βλέπουμε μείωση οχημάτων στους δρόμους. Καταλαβαίνουμε ότι οι πολίτες χρειάζονται το όχημά τους και δεν μπορούν να σταματήσουν να το χρησιμοποιούν» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος

thomas-germanos.jpg

Όπως σημειώνει, δεν παρατηρεί όμως ούτε αύξηση στην κίνηση συγκριτικά με τους τελευταίους πέντε μήνες. «Δεν έχουμε κάποια διαφοροποίηση τους τελευταίους μήνες. Παρατηρούμε ότι υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση στους δρόμους τις πρώτες ημέρες της εβδομάδας. Ειδικά μετά από Σαββατοκύριακο, τη Δευτέρα η κίνηση είναι αυξημένη συγκριτικά με τις υπόλοιπες ημέρες» τονίζει ο κ. Γέρμανος.

Αύξηση της παραβατικότητας

Αύξηση της παραβατικότητας στους δρόμους που προκαλεί μποτιλιαρίσματα παρατηρεί η διεύθυνση Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας. «Παράνομη στάθμευση και ανεξέλεγκτη φορτοεκφόρτωση εκτός ωραρίων σε όλο το οδικό δίκτυο μειώνουν τις τρεις λωρίδες σε μία σε κεντρικούς δρόμους» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας. «Η αύξηση του όγκου οχημάτων είναι μικρή, περίπου 5-10%. Αλλά λόγω των άλλων παραγόντων, πλέον έχουν καταργηθεί οι ώρες αιχμής, διότι υπάρχει κίνηση συνεχώς» συμπληρώνει.

billias-paris.jpg

«Δεν νομίζω πως αποτελούν κύριο πρόβλημα οι φορτοεκφορτώσεις. Ο όγκος των οχημάτων δεν μειώθηκε στους δρόμους. Δεν βλέπουμε τους πολίτες να προτιμούν σε μεγάλο βαθμό εναλλακτικά μέσα μεταφοράς. Τα πατίνια και τα ποδήλατα τα χρησιμοποιούν περισσότερο για λόγους αναψυχής» επισημαίνει ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Τροχονόμοι και γερανοί καθημερινά

Δεν είναι λίγοι οι Θεσσαλονικείς που παραπονιούνται συχνά ότι δεν βλέπουν έντονη παρουσία τροχονόμων για την ρύθμιση της κυκλοφορίας. Ο Ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος απαντά πως «κάθε μέρα από νωρίς το πρωί έως και το μεσημέρι υπάρχουν τροχονόμοι σε διάφορα σημεία, κυρίως στο κέντρο και την Τσιμισκή, για την ρύθμιση της κυκλοφορίας». Ωστόσο, ο κ. Γέρμανος ανέφερε πως δεν μπορεί να μας ενημερώσει για τον αριθμό των τροχονόμων που διατίθενται καθημερινά από την Τροχαία, για λόγους ασφαλείας. «Σίγουρα χρειαζόμαστε περισσότερο προσωπικό και πάντα θα είναι καλύτερα με περισσότερα άτομα» αρκέστηκε να σημειώσει γενικότερα για την διεύθυνση Τροχαίας. Επίσης, για την καθημερινή αντιμετώπιση της κίνησης σημείωσε «πως κυκλοφορούν τρεις γερανοί στους δρόμους, δικυκλιστές ελέγχουν την κίνηση και υπάρχει συνεργασία με την δημοτική αστυνομία του δήμου Θεσσαλονίκης».

Ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης αναμένεται να προωθήσει προτάσεις για κυκλικούς κόμβους. «Σε κεντρικά σημεία πρέπει να διαμορφωθούν κυκλικοί κόμβοι, έτσι θα εκτονωθεί σημαντικά η κατάσταση» σημειώνει.

Κάμερες σε όλους τους λεωφορειόδρομους

Τις επόμενες ημέρες θα τοποθετηθούν κάμερες σε όλους τους λεωφορειόδρομους και θα καταγράφονται όσοι οδηγοί ΙΧ τους καταπατούν. «Έχουν γίνει ήδη διαγραμμίσεις και μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα τοποθετηθούν οι κάμερες στους λεωφορειόδρομους. Οι παραβάτες θα εντοπίζονται και θα λαμβάνουν τα πρόστιμα ταχυδρομικώς» δηλώνει ο κ. Γέρμανος. Στο τραπέζι υπάρχει η πρόταση να επεκταθεί το καθεστώς των λεωφορειόδρομων και τα Σαββατοκύριακα.

Επίσης, ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης κατά την αναζήτηση λύσεων για το κυκλοφοριακό της πόλης, προτείνει να μεταφερθούν οργανισμοί και δημόσια κτίρια εκτός του κέντρου. «Πρότεινα την μεταφορά μεγάλων οργανισμών αλλά και νοσοκομείων εκτός του κέντρου για να υπάρχει μία μεγάλη αποσυμφόρηση. Θαύματα δεν γίνονται αλλά προσπαθούμε να βελτιώσουμε με απλά πράγματα την καθημερινότητα του πολίτη σε μία μεγαλούπολη» τονίζει. Όσο για την εφαρμογή δακτυλίου και στη Θεσσαλονίκη που είχε φέρει ως πρόταση, φαίνεται πως δεν προχώρησε καθώς δεν ανταποκρίθηκαν σε αυτήν οι υπόλοιπες αρχές.

Αισθητήρες κίνησης σε 130 διασταυρώσεις

Κέντρο ελέγχου δημιουργείται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με το ευφυές σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης της κυκλοφορίας και την ενοποίηση των συστημάτων φωτεινής σηματοδότησης. Ήδη έχουν τοποθετηθεί αισθητήρες σε αρκετά φανάρια και μπορούν να ελέγχουν την κυκλοφορία, ενώ αναμένεται να τοποθετηθούν περισσότεροι αισθητήρες και σύντομα στο κέντρο ελέγχου θα βλέπουν απευθείας με κάμερες την κίνηση στους δρόμους.

«Από τα τέλη Μαρτίου βρίσκεται σε εφαρμογή το ευφυές σύστημα ενοποίησης και ολοκληρωμένης διαχείρισης της κυκλοφορίας και τώρα στην πράξη διορθώνουμε κάποιες λεπτομέρειες. Σε 130 διασταυρώσεις θα τοποθετηθούν αισθητήρες που παρακολουθούν την κίνηση και αναλόγως θα αλλάζουν την σηματοδότηση στα φανάρια για να προκαλούν το ‘πράσινο κύμα’, όπως το αποκαλούμε. Έτσι, θα πετύχουμε μείωση κατά 15% στην αναμονή στα φανάρια» αναφέρει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας.

«Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν» τονίζει ο κ. Μπίλλιας «το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των σύγχρονων μεγαλουπόλεων. Μπορούν να γίνουν όμως μικρές βελτιώσεις και σ’ αυτό βοηθούν πάντα τα αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς, που μπορούν να λειτουργούν αποτρεπτικά για να την χρησιμοποίηση ΙΧ. Γι’ αυτό πρέπει να αποκτήσουμε καλύτερα μέσα μαζικής μεταφοράς, να γίνει το μετρό και σύντομα να επεκταθεί προς τα δυτικά».

FlyOver: Θα κλείσει ο περιφερειακός, χωρίς εναλλακτική;

Μέσα στο 2023 αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για την κατασκευή του FlyOver στον περιφερειακό, όπου ένα τμήμα του θα είναι «εναέριο». Το πιθανότερο σενάριο είναι να κλείσει το μεγαλύτερο μέρος του περιφερειακού όταν αρχίσουν οι εργασίες αλλά προς το παρόν δεν έχει βρεθεί εναλλακτική «οδός» για τα χιλιάδες αυτοκίνητα που εξυπηρετεί καθημερινά. Αν ο όγκος των αυτοκινήτων του περιφερειακού μεταφερθεί στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, η κυκλοφορία αναμένεται να γίνει ασφυκτική με τεράστιες ουρές και πολλές ώρες αναμονής.

«Θα πρέπει να ληφθούν μέτρα όταν αρχίσουν οι εργασίες για το έργο. Να βρεθούν εναλλακτικοί δρόμοι και να εξαφανιστεί το φαινόμενο της παράνομης στάσης και στάθμευσης στο κέντρο, ώστε να είναι ελεύθερες όλες οι λωρίδες» αναφέρει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας. «Ίσως κλείσει όλος ο περιφερειακός, ακόμα μελετάμε τι θα γίνει» σημειώνει.

Δεν υπάρχουν ακόμα συζητήσεις για εναλλακτικές λύσεις κατά την περίοδο των εργασιών, επιβεβαιώνει και ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης Θωμάς Γέρμανος. «Αναμένεται να γίνουν συσκέψεις για να βρεθούν λύσεις. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι σίγουρο» τονίζει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29.05.2022


Θαύματα δεν γίνονται και μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, είναι οι απαντήσεις που δίνουν οι αρμόδιες αρχές για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί του Θεσσαλονικείς. Ωστόσο, με την εικόνα στους κεντρικούς δρόμους να μην αλλάζει για μήνες, οι αρχές αναζητούν άμεσα λύσεις και παρεμβάσεις για να βελτιωθεί, τουλάχιστον για κάποιες ημέρες και ώρες, η κυκλοφορία.

«Παρά την αύξηση της τιμής των καυσίμων, δεν βλέπουμε μείωση οχημάτων στους δρόμους. Καταλαβαίνουμε ότι οι πολίτες χρειάζονται το όχημά τους και δεν μπορούν να σταματήσουν να το χρησιμοποιούν» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης Ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος

thomas-germanos.jpg

Όπως σημειώνει, δεν παρατηρεί όμως ούτε αύξηση στην κίνηση συγκριτικά με τους τελευταίους πέντε μήνες. «Δεν έχουμε κάποια διαφοροποίηση τους τελευταίους μήνες. Παρατηρούμε ότι υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση στους δρόμους τις πρώτες ημέρες της εβδομάδας. Ειδικά μετά από Σαββατοκύριακο, τη Δευτέρα η κίνηση είναι αυξημένη συγκριτικά με τις υπόλοιπες ημέρες» τονίζει ο κ. Γέρμανος.

Αύξηση της παραβατικότητας

Αύξηση της παραβατικότητας στους δρόμους που προκαλεί μποτιλιαρίσματα παρατηρεί η διεύθυνση Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας. «Παράνομη στάθμευση και ανεξέλεγκτη φορτοεκφόρτωση εκτός ωραρίων σε όλο το οδικό δίκτυο μειώνουν τις τρεις λωρίδες σε μία σε κεντρικούς δρόμους» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας. «Η αύξηση του όγκου οχημάτων είναι μικρή, περίπου 5-10%. Αλλά λόγω των άλλων παραγόντων, πλέον έχουν καταργηθεί οι ώρες αιχμής, διότι υπάρχει κίνηση συνεχώς» συμπληρώνει.

billias-paris.jpg

«Δεν νομίζω πως αποτελούν κύριο πρόβλημα οι φορτοεκφορτώσεις. Ο όγκος των οχημάτων δεν μειώθηκε στους δρόμους. Δεν βλέπουμε τους πολίτες να προτιμούν σε μεγάλο βαθμό εναλλακτικά μέσα μεταφοράς. Τα πατίνια και τα ποδήλατα τα χρησιμοποιούν περισσότερο για λόγους αναψυχής» επισημαίνει ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Τροχονόμοι και γερανοί καθημερινά

Δεν είναι λίγοι οι Θεσσαλονικείς που παραπονιούνται συχνά ότι δεν βλέπουν έντονη παρουσία τροχονόμων για την ρύθμιση της κυκλοφορίας. Ο Ταξίαρχος Θωμάς Γέρμανος απαντά πως «κάθε μέρα από νωρίς το πρωί έως και το μεσημέρι υπάρχουν τροχονόμοι σε διάφορα σημεία, κυρίως στο κέντρο και την Τσιμισκή, για την ρύθμιση της κυκλοφορίας». Ωστόσο, ο κ. Γέρμανος ανέφερε πως δεν μπορεί να μας ενημερώσει για τον αριθμό των τροχονόμων που διατίθενται καθημερινά από την Τροχαία, για λόγους ασφαλείας. «Σίγουρα χρειαζόμαστε περισσότερο προσωπικό και πάντα θα είναι καλύτερα με περισσότερα άτομα» αρκέστηκε να σημειώσει γενικότερα για την διεύθυνση Τροχαίας. Επίσης, για την καθημερινή αντιμετώπιση της κίνησης σημείωσε «πως κυκλοφορούν τρεις γερανοί στους δρόμους, δικυκλιστές ελέγχουν την κίνηση και υπάρχει συνεργασία με την δημοτική αστυνομία του δήμου Θεσσαλονίκης».

Ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης αναμένεται να προωθήσει προτάσεις για κυκλικούς κόμβους. «Σε κεντρικά σημεία πρέπει να διαμορφωθούν κυκλικοί κόμβοι, έτσι θα εκτονωθεί σημαντικά η κατάσταση» σημειώνει.

Κάμερες σε όλους τους λεωφορειόδρομους

Τις επόμενες ημέρες θα τοποθετηθούν κάμερες σε όλους τους λεωφορειόδρομους και θα καταγράφονται όσοι οδηγοί ΙΧ τους καταπατούν. «Έχουν γίνει ήδη διαγραμμίσεις και μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα τοποθετηθούν οι κάμερες στους λεωφορειόδρομους. Οι παραβάτες θα εντοπίζονται και θα λαμβάνουν τα πρόστιμα ταχυδρομικώς» δηλώνει ο κ. Γέρμανος. Στο τραπέζι υπάρχει η πρόταση να επεκταθεί το καθεστώς των λεωφορειόδρομων και τα Σαββατοκύριακα.

Επίσης, ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης κατά την αναζήτηση λύσεων για το κυκλοφοριακό της πόλης, προτείνει να μεταφερθούν οργανισμοί και δημόσια κτίρια εκτός του κέντρου. «Πρότεινα την μεταφορά μεγάλων οργανισμών αλλά και νοσοκομείων εκτός του κέντρου για να υπάρχει μία μεγάλη αποσυμφόρηση. Θαύματα δεν γίνονται αλλά προσπαθούμε να βελτιώσουμε με απλά πράγματα την καθημερινότητα του πολίτη σε μία μεγαλούπολη» τονίζει. Όσο για την εφαρμογή δακτυλίου και στη Θεσσαλονίκη που είχε φέρει ως πρόταση, φαίνεται πως δεν προχώρησε καθώς δεν ανταποκρίθηκαν σε αυτήν οι υπόλοιπες αρχές.

Αισθητήρες κίνησης σε 130 διασταυρώσεις

Κέντρο ελέγχου δημιουργείται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με το ευφυές σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης της κυκλοφορίας και την ενοποίηση των συστημάτων φωτεινής σηματοδότησης. Ήδη έχουν τοποθετηθεί αισθητήρες σε αρκετά φανάρια και μπορούν να ελέγχουν την κυκλοφορία, ενώ αναμένεται να τοποθετηθούν περισσότεροι αισθητήρες και σύντομα στο κέντρο ελέγχου θα βλέπουν απευθείας με κάμερες την κίνηση στους δρόμους.

«Από τα τέλη Μαρτίου βρίσκεται σε εφαρμογή το ευφυές σύστημα ενοποίησης και ολοκληρωμένης διαχείρισης της κυκλοφορίας και τώρα στην πράξη διορθώνουμε κάποιες λεπτομέρειες. Σε 130 διασταυρώσεις θα τοποθετηθούν αισθητήρες που παρακολουθούν την κίνηση και αναλόγως θα αλλάζουν την σηματοδότηση στα φανάρια για να προκαλούν το ‘πράσινο κύμα’, όπως το αποκαλούμε. Έτσι, θα πετύχουμε μείωση κατά 15% στην αναμονή στα φανάρια» αναφέρει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας.

«Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν» τονίζει ο κ. Μπίλλιας «το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των σύγχρονων μεγαλουπόλεων. Μπορούν να γίνουν όμως μικρές βελτιώσεις και σ’ αυτό βοηθούν πάντα τα αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς, που μπορούν να λειτουργούν αποτρεπτικά για να την χρησιμοποίηση ΙΧ. Γι’ αυτό πρέπει να αποκτήσουμε καλύτερα μέσα μαζικής μεταφοράς, να γίνει το μετρό και σύντομα να επεκταθεί προς τα δυτικά».

FlyOver: Θα κλείσει ο περιφερειακός, χωρίς εναλλακτική;

Μέσα στο 2023 αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για την κατασκευή του FlyOver στον περιφερειακό, όπου ένα τμήμα του θα είναι «εναέριο». Το πιθανότερο σενάριο είναι να κλείσει το μεγαλύτερο μέρος του περιφερειακού όταν αρχίσουν οι εργασίες αλλά προς το παρόν δεν έχει βρεθεί εναλλακτική «οδός» για τα χιλιάδες αυτοκίνητα που εξυπηρετεί καθημερινά. Αν ο όγκος των αυτοκινήτων του περιφερειακού μεταφερθεί στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, η κυκλοφορία αναμένεται να γίνει ασφυκτική με τεράστιες ουρές και πολλές ώρες αναμονής.

«Θα πρέπει να ληφθούν μέτρα όταν αρχίσουν οι εργασίες για το έργο. Να βρεθούν εναλλακτικοί δρόμοι και να εξαφανιστεί το φαινόμενο της παράνομης στάσης και στάθμευσης στο κέντρο, ώστε να είναι ελεύθερες όλες οι λωρίδες» αναφέρει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας. «Ίσως κλείσει όλος ο περιφερειακός, ακόμα μελετάμε τι θα γίνει» σημειώνει.

Δεν υπάρχουν ακόμα συζητήσεις για εναλλακτικές λύσεις κατά την περίοδο των εργασιών, επιβεβαιώνει και ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης Θωμάς Γέρμανος. «Αναμένεται να γίνουν συσκέψεις για να βρεθούν λύσεις. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι σίγουρο» τονίζει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29.05.2022


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία