ΠΑΙΔΕΙΑ

«Καλωσόρισες, χρήστη 1256!»: Το άρθρο που βραβεύτηκε στον διαγωνισμό της "ΜτΚ' και του makthes.gr

To makthes.gr με ιδιαίτερη χαρά δημοσιεύει το κείμενο της Πηνελόπης Ευθυμιάδου, της μαθήτριας του 1ου ΓΕΛ Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης που κέρδισε τις εντυπώσεις και το βραβείο στην κατηγορία "Καλύτερο άρθρο" στον 5ο Μαθητικό Διαγωνισμό

 17/05/2019 12:42

«Καλωσόρισες, χρήστη 1256!»: Το άρθρο που βραβεύτηκε στον διαγωνισμό της "ΜτΚ' και του makthes.gr

Της Πηνελόπης Ευθυμιάδου*

«Καλωσόρισες χρήστη 1256!»

...Γράφει η επιγραφή που εμφανίζεται στην οθόνη σου λίγο πριν το αχαλίνωτο gaming ξεκινήσει. Είσαι ο χρήστης 1256. Σε ξέρω καλά! Πολλοί έχουν μιλήσει για σένα. Υπολογίζουν ότι ως νέος ανήκεις στο 30% περίπου των παικτών βιντεοπαιχνιδιών παγκοσμίως και παίζεις κατά μέσο όρο 3 ώρες καθημερινά, συμβιώνοντας με εκατομμύρια άλλους ομοίους σου στον κυβερνοχώρο. Για τους περισσότερους γύρω σου είσαι απλώς ένας παίκτης, ένας νυσταγμένος μαθητής στο τελευταίο θρανίο, ο ανυπάκουος γιος, η ξεσηκωμένη κόρη, ο ακοινώνητος ή κουλ φίλος, ένα φαντασιόπληκτο σχολιαρόπαιδο...

Κι όμως δε σε ξέρουν, καθώς τίποτα από αυτά δεν ισχύει στον ψηφιακό κόσμο. Στην παράλληλη αυτή διάσταση είσαι ελεύθερος να είσαι ό,τι θες. Είσαι ο χρήστης 1256, κάτοχος μιας τεράστιας αυτοκρατορίας με 50 κάστρα, ανίκητος πολεμιστής σε έναν κόσμο που απειλείται από ζόμπι με 15 διαφορετικά όπλα και πανοπλίες, οδηγός αγωνιστικών οχημάτων με 20 αυτοκίνητα ή ακόμα και πασίγνωστο μοντέλο με 6 παιδιά και 10 σπίτια. Πρωταγωνιστής της δικής σου ιστορίας μπορείς να αφήσεις τη φαντασία σου να οργιάσει, να κάνεις όλα αυτά που στην πραγματικότητα φαντάζουν αδύνατα. Στον εν λόγω κόσμο αποζητάς τη δύναμη και την αποδοχή που σου δίνει η ανωνυμία σου... μακριά από προβλήματα, προσδοκίες, εντολές...

Κι όλα βαίνουν καλώς, καθώς περιηγείσαι ανενόχλητος στον φανταστικό κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, μέχρι ο πραγματικός- μακράν σκληρότερος- να σου χτυπήσει την πόρτα, μέχρι τη στιγμή του end game. Τι είσαι, τώρα, χρήστη 1256; Είσαι άραγε άλλο ένα άβαταρ, άλλος ένας πάσχων από «gaming disorder» («διαταραχή της ψυχικής υγείας», όπως έχει αναγνωριστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ)), ένας απομονωμένος έφηβος, μήπως θύμα εκβιασμού, πάσχων από κατάθλιψη ή μήπως αγγίζεις τη σοβαρότητα της περίπτωσης του 14χρονου από την Οκλαχόμα που σκότωσε τη μόλις 9 μηνών αδελφούλα του, επειδή το κλάμα της του αποσπούσε την προσοχή, καθώς έπαιζε Call of Duty: Black Ops; Μάθε πως τα όπλα και οι υπερδυνάμεις σου δεν έχουν καμία απολύτως αξία στον πραγματικό κόσμο.

Σπεύδουν τότε να σε χαρακτηρίσουν θύμα της ψηφιακής ηρωίνης που έχει κατά τη γνώμη τους τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στην υπόστασή σου. Έχουν άδικο; Στη Νότια Κορέα αναγνωρίζοντας τον κίνδυνο, σου απαγορεύουν την πρόσβαση στο Ίντερνετ από τα μεσάνυχτα έως τις έξι το πρωί μέχρι την ηλικία των 16. Στην Ιαπωνία, αντίστοιχα, ακούς ένα ειδικό ηχητικό μήνυμα, όταν ξεπερνάς το μηνιαίο όριο ενασχόλησης με τα βιντεοπαιχνίδια, που έχει θεσπιστεί. Το ξέρεις, όμως, καλά πως δεν μπορούν να σε αποτρέψουν από το να επιστρέψεις στον ιδανικό σου κόσμο.

Κάποιοι επιστήμονες σε κατανοούν. Αντιλαμβανόμενοι τα θετικά συστατικά των βιντεοπαιχνιδιών περί πλαστικότητας του εγκεφάλου και ικανότητας πολυδιεργασίας, θέτουν ως στόχο τους την προώθηση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με ποιότητα, που ίσως να βοηθούσαν, μεταξύ άλλων, και στον κλάδο της νευροϊατρικής και της ψυχολογίας. Τι μπορούν, όμως, να κάνουν, όταν τα συμφέροντα μιας ανθιζόμενης βιομηχανίας λογισμικού ψυχαγωγίας απορρίπτουν την ποιότητα και βολεύονται με τον εθισμό σου;

Μια τέτοια παραδοχή επιβεβαιώνει ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι εδώ για να μείνουν και σε θέλουν θύμα. Συμπληρωματική απόδειξη αυτού οι εξής στατιστικές: Ένα μήνα μετά από την κυκλοφορία του παιχνιδιού “Call of Duty: Black Ops”, ήταν σαν να είχε παιχτεί για 68.000 χρόνια (600 εκ. ώρες). Η δύναμη που δίνει ένας τέτοιος αριθμός στα παιχνίδια αυτά ειναι τεράστια. Το ζήτημα έγκειται, λοιπόν, στο πώς αυτή θα αξιοποιηθεί προς όφελος δικό σου και κάθε άλλου, χρήστη και μη.

Η πίστα φτάνει στο τέλος της, η αδρεναλίνη στο κόκκινο κι εσύ ακόμα ανίδεος ή αδιάφορος για τα επικίνδυνα μονοπάτια που κρύβει ο κόσμος των βιντεοπαιχνιδιών. Ενημερώσου! Μην αντιμετωπίζεις την κατάσταση ελαφρά τη καρδία. Είναι πολύ λεπτή η γραμμή που χωρίζει τη διασκέδαση από τον κίνδυνο. Μέσα σου βρίσκεται η δύναμη να διατηρήσεις τα όρια, η δική σου αληθινή υπερδύναμη! Μέχρι το επόμενο start game, λοιπόν, μάθε και κάτι ακόμα: Είσαι- και μπορείς να γίνεις- πολλά περισσότερα από έναν οποιοδήποτε χρήστη 1256. Εξάλλου, είσαι νέος. Εκμεταλλεύσου το!

* Η Πηνελόπη Ευθυμιάδου είναι μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης και νικήτρια του 5ου Διαγωνισμού Μαθητικής Εφημερίδας της "Μακεδονίας" και του makthes.gr στην κατηγορία "Καλύτερο άρθρο". Στη φωτογραφία η στιγμή που παραλαμβάνει το βραβείο από τον πρώην ταξίαρχο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Μανώλη Σφακιανάκη. 

diagonismos-efimerida-makedonia-kalutero-arthro-pinelopi-euthumiadi-UDvGD.jpg

Της Πηνελόπης Ευθυμιάδου*

«Καλωσόρισες χρήστη 1256!»

...Γράφει η επιγραφή που εμφανίζεται στην οθόνη σου λίγο πριν το αχαλίνωτο gaming ξεκινήσει. Είσαι ο χρήστης 1256. Σε ξέρω καλά! Πολλοί έχουν μιλήσει για σένα. Υπολογίζουν ότι ως νέος ανήκεις στο 30% περίπου των παικτών βιντεοπαιχνιδιών παγκοσμίως και παίζεις κατά μέσο όρο 3 ώρες καθημερινά, συμβιώνοντας με εκατομμύρια άλλους ομοίους σου στον κυβερνοχώρο. Για τους περισσότερους γύρω σου είσαι απλώς ένας παίκτης, ένας νυσταγμένος μαθητής στο τελευταίο θρανίο, ο ανυπάκουος γιος, η ξεσηκωμένη κόρη, ο ακοινώνητος ή κουλ φίλος, ένα φαντασιόπληκτο σχολιαρόπαιδο...

Κι όμως δε σε ξέρουν, καθώς τίποτα από αυτά δεν ισχύει στον ψηφιακό κόσμο. Στην παράλληλη αυτή διάσταση είσαι ελεύθερος να είσαι ό,τι θες. Είσαι ο χρήστης 1256, κάτοχος μιας τεράστιας αυτοκρατορίας με 50 κάστρα, ανίκητος πολεμιστής σε έναν κόσμο που απειλείται από ζόμπι με 15 διαφορετικά όπλα και πανοπλίες, οδηγός αγωνιστικών οχημάτων με 20 αυτοκίνητα ή ακόμα και πασίγνωστο μοντέλο με 6 παιδιά και 10 σπίτια. Πρωταγωνιστής της δικής σου ιστορίας μπορείς να αφήσεις τη φαντασία σου να οργιάσει, να κάνεις όλα αυτά που στην πραγματικότητα φαντάζουν αδύνατα. Στον εν λόγω κόσμο αποζητάς τη δύναμη και την αποδοχή που σου δίνει η ανωνυμία σου... μακριά από προβλήματα, προσδοκίες, εντολές...

Κι όλα βαίνουν καλώς, καθώς περιηγείσαι ανενόχλητος στον φανταστικό κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, μέχρι ο πραγματικός- μακράν σκληρότερος- να σου χτυπήσει την πόρτα, μέχρι τη στιγμή του end game. Τι είσαι, τώρα, χρήστη 1256; Είσαι άραγε άλλο ένα άβαταρ, άλλος ένας πάσχων από «gaming disorder» («διαταραχή της ψυχικής υγείας», όπως έχει αναγνωριστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ)), ένας απομονωμένος έφηβος, μήπως θύμα εκβιασμού, πάσχων από κατάθλιψη ή μήπως αγγίζεις τη σοβαρότητα της περίπτωσης του 14χρονου από την Οκλαχόμα που σκότωσε τη μόλις 9 μηνών αδελφούλα του, επειδή το κλάμα της του αποσπούσε την προσοχή, καθώς έπαιζε Call of Duty: Black Ops; Μάθε πως τα όπλα και οι υπερδυνάμεις σου δεν έχουν καμία απολύτως αξία στον πραγματικό κόσμο.

Σπεύδουν τότε να σε χαρακτηρίσουν θύμα της ψηφιακής ηρωίνης που έχει κατά τη γνώμη τους τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στην υπόστασή σου. Έχουν άδικο; Στη Νότια Κορέα αναγνωρίζοντας τον κίνδυνο, σου απαγορεύουν την πρόσβαση στο Ίντερνετ από τα μεσάνυχτα έως τις έξι το πρωί μέχρι την ηλικία των 16. Στην Ιαπωνία, αντίστοιχα, ακούς ένα ειδικό ηχητικό μήνυμα, όταν ξεπερνάς το μηνιαίο όριο ενασχόλησης με τα βιντεοπαιχνίδια, που έχει θεσπιστεί. Το ξέρεις, όμως, καλά πως δεν μπορούν να σε αποτρέψουν από το να επιστρέψεις στον ιδανικό σου κόσμο.

Κάποιοι επιστήμονες σε κατανοούν. Αντιλαμβανόμενοι τα θετικά συστατικά των βιντεοπαιχνιδιών περί πλαστικότητας του εγκεφάλου και ικανότητας πολυδιεργασίας, θέτουν ως στόχο τους την προώθηση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με ποιότητα, που ίσως να βοηθούσαν, μεταξύ άλλων, και στον κλάδο της νευροϊατρικής και της ψυχολογίας. Τι μπορούν, όμως, να κάνουν, όταν τα συμφέροντα μιας ανθιζόμενης βιομηχανίας λογισμικού ψυχαγωγίας απορρίπτουν την ποιότητα και βολεύονται με τον εθισμό σου;

Μια τέτοια παραδοχή επιβεβαιώνει ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι εδώ για να μείνουν και σε θέλουν θύμα. Συμπληρωματική απόδειξη αυτού οι εξής στατιστικές: Ένα μήνα μετά από την κυκλοφορία του παιχνιδιού “Call of Duty: Black Ops”, ήταν σαν να είχε παιχτεί για 68.000 χρόνια (600 εκ. ώρες). Η δύναμη που δίνει ένας τέτοιος αριθμός στα παιχνίδια αυτά ειναι τεράστια. Το ζήτημα έγκειται, λοιπόν, στο πώς αυτή θα αξιοποιηθεί προς όφελος δικό σου και κάθε άλλου, χρήστη και μη.

Η πίστα φτάνει στο τέλος της, η αδρεναλίνη στο κόκκινο κι εσύ ακόμα ανίδεος ή αδιάφορος για τα επικίνδυνα μονοπάτια που κρύβει ο κόσμος των βιντεοπαιχνιδιών. Ενημερώσου! Μην αντιμετωπίζεις την κατάσταση ελαφρά τη καρδία. Είναι πολύ λεπτή η γραμμή που χωρίζει τη διασκέδαση από τον κίνδυνο. Μέσα σου βρίσκεται η δύναμη να διατηρήσεις τα όρια, η δική σου αληθινή υπερδύναμη! Μέχρι το επόμενο start game, λοιπόν, μάθε και κάτι ακόμα: Είσαι- και μπορείς να γίνεις- πολλά περισσότερα από έναν οποιοδήποτε χρήστη 1256. Εξάλλου, είσαι νέος. Εκμεταλλεύσου το!

* Η Πηνελόπη Ευθυμιάδου είναι μαθήτρια του 1ου ΓΕΛ Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης και νικήτρια του 5ου Διαγωνισμού Μαθητικής Εφημερίδας της "Μακεδονίας" και του makthes.gr στην κατηγορία "Καλύτερο άρθρο". Στη φωτογραφία η στιγμή που παραλαμβάνει το βραβείο από τον πρώην ταξίαρχο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Μανώλη Σφακιανάκη. 

diagonismos-efimerida-makedonia-kalutero-arthro-pinelopi-euthumiadi-UDvGD.jpg

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία