ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Ποια προϊόντα έμειναν εκτός λίστας (βίντεο)

Θα αλλάζει κάθε 15 ημέρες για να μην υπάρχουν ελλείψεις. Το «καλάθι του νοικοκυριού» θα περιλαμβάνει 50 προϊόντα όμως δεν θα λειτουργεί ανταγωνιστικά σε λαϊκές αγορές, κρεοπωλεία και άλλα καταστήματα με τρόφιμα

 13/10/2022 07:52

«Καλάθι του νοικοκυριού»: Ποια προϊόντα έμειναν εκτός λίστας (βίντεο)
Φωτ. αρχείου

Μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου αναμένεται να έχει μπει σε εφαρμογή το «καλάθι του νοικοκυριού» στα σούπερ μάρκετ, όπου θα περιέχει 50 προϊόντα στα οποία στόχος είναι να συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις που αναμένονται συνολικά στην αγορά κατά τη διάρκεια του χειμώνα. 

Στην πλατφόρμα e-katanalotis θα αναρτηθούν τα προϊόντα που κάθε σουπερμάρκετ θα επιλέξει για να γεμίσει το «καλάθι του νοικοκυριού» με τις συγκρατημένες ανατιμήσεις.

Συγκεκριμένα, το «καλάθι του νοικοκυριού» θα περιέχει 51 προϊόντα από 31 κατηγορίες, τα οποία θα αλλάζουν κάθε 15 ημέρες. Απώτερος στόχος είναι να συγκρατηθούν οι τιμές των προϊόντων.

Στα εν λόγω προϊόντα θα υπάρχει ειδική σήμανση και οι τιμές τους θα είναι καθημερινά αναρτημένες στα σούπερ μάρκετ.

Την ίδια στιγμή έχει ανοίξει μεγάλη κουβέντα αναφορικά με είδη διατροφής -κατά κύριο λόγο- που δεν βρίσκονται ανάμεσα σε εκείνα που θα είναι στο καλάθι της νοικοκυράς. Η απάντηση έχει δύο διαφορετικά σκέλη. Η μία είναι ο «ανταγωνισμός» και η άλλη είναι η «προτίμηση των καταναλωτών».

Τα προϊόντα που έμειναν εκτός

Εκτός από το «καλάθι του νοικοκυριού» έμειναν βασικά προϊόντα διατροφής, κάτι που έχει προκαλέσει τη δυσαρέσκεια των καταναλωτών.

Τα προϊόντα είναι τα εξής:

-Όσπρια

-Αλεύρι

-Βούτυρο

-Μοσχάρι

-Νωπά φρούτα

-Λαχανικά

-Δημητριακά

-Βρεφικές κρέμες

-Μπαχαρικά

Απορίες δημιούργησε και η επιλογή στα μακαρόνια, όπου υπάρχει μόνο το Νο6 σε ένα προϊόν με τεράστια γκάμα και παραλλαγές. Ο κ. Αναγνωστόπουλος έδωσε και γι αυτό μία συγκεκριμένη απάντηση. «Τα μακαρόνια νο6 είναι ο κωδικός που τραβιέται περισσότερο, έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση και ταυτόχρονα υπάρχει σε όλο τον ανταγωνισμό. Δεν θέλαμε να βάλουμε στο καλάθι ένα προϊόν που θα υπήρχε σε 2-3 ανταγωνιστές» είπε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ.

Σε ό,τι αφορά τα απορρυπαντικά και αν περιλαμβάνονται σ’ αυτά οι ταμπλέτες για πλυντήριο πιάτων, ο γγ Εμπορίου ανέφερε ότι «Θα είναι και τα υγρά απορρυπαντικά. Δεν υπάρχει κάποια πιο premium προϊόντα όπως οι ταμπλέτες».

Οι κατηγορίες των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού

PYZI

  • Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο

ΨΩΜΙ

  • Ψωμί για τοστ
  • Ψωμί φραντζόλα
  • Φρυγανιές

ΖΥΜΑΡΙΚΑ

  • Μακαρόνια Νο 6

XOIPINO

  • Συσκευασμένα

ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ

  • Συσκευασμένα

ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ

  • Γαλοπούλα ή/και πάριζα

ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

  • Ένα τουλάχιστον προϊόν

ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ

  • Γάλα φρέσκο πλήρες

ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ

  • Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%

ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ

  • Γάλα εβαπορέ

ΓIAOYPTI

  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)

TYPIA

  • Φέτα
  • Γκούντα
  • Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά

ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

  • Χυμός τομάτας διατηρημένος

AYΓA

  • Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα

ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ

  • Μαργαρίνες

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

  • Παρθένο ελαιόλαδο

ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ

  • Ηλιέλαιο

ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

  • Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα

ZAXAPH

  • Λευκή ζάχαρη

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

  • Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
  • Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)

ΚΑΦΕΣ

  • Ελληνικός καφές
  • Στιγμιαίος καφές
  • Γαλλικός καφές

ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ

  • Τσάι ή Χαμομήλι

KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ

  • Κακάο σε σκόνη

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ)

  • Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt)

ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ

  • Χυμός πορτοκάλι

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

  • Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
  • Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
  • Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
  • Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
  • Χαρτί κουζίνας

ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

  • Οδοντόκρεμες
  • Χαρτί υγείας
  • Σερβιέτες
  • Ταμπόν
  • Σαμπουάν
  • Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
  • Πάνες ακράτειας

ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ

  • Πάνες για μωρά
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)

ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ

  • Τροφή για σκύλους
  • Τροφή για γάτες

ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ

  • Ενα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού

Η θέση των βιομηχάνων τροφίμων

Οι βιομηχανίες τροφίμων θα συμμετάσχουν στην προσπάθεια για να διαμορφωθεί το φθηνό «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο, όπως διαβεβαίωσαν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνι Γεωργιάδη σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης.

Μετά τη σύσκεψη ο υπουργός δήλωσε: «Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ζήτησε από τη βιομηχανία τροφίμων να συμμετάσχει στην προσπάθεια για το «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο έτσι ώστε να «χτίσουμε» ένα καλάθι προϊόντων που θα προσφέρεται στον Έλληνα καταναλωτή στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, κάτω από τον πληθωρισμό. Ο Σύνδεσμος αποδέχτηκε την πρόταση του Υπουργείου, δεσμεύτηκε να ενημερώσει τα μέλη του και να εργαστεί εποικοδομητικά με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ώστε το καλάθι του νοικοκυριού να έχει επιτυχία και να βοηθήσει σημαντικά στη διαβίωση του ελληνικού νοικοκυριού μέσα σ' αυτές τις πρωτοφανώς δύσκολες συνθήκες. Η κυβέρνηση ασφαλώς θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες σε όλο το μήκος της αγοράς για να επιτύχει τις καλύτερες δυνατές τιμές για τον Έλληνα καταναλωτή».

Μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου αναμένεται να έχει μπει σε εφαρμογή το «καλάθι του νοικοκυριού» στα σούπερ μάρκετ, όπου θα περιέχει 50 προϊόντα στα οποία στόχος είναι να συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις που αναμένονται συνολικά στην αγορά κατά τη διάρκεια του χειμώνα. 

Στην πλατφόρμα e-katanalotis θα αναρτηθούν τα προϊόντα που κάθε σουπερμάρκετ θα επιλέξει για να γεμίσει το «καλάθι του νοικοκυριού» με τις συγκρατημένες ανατιμήσεις.

Συγκεκριμένα, το «καλάθι του νοικοκυριού» θα περιέχει 51 προϊόντα από 31 κατηγορίες, τα οποία θα αλλάζουν κάθε 15 ημέρες. Απώτερος στόχος είναι να συγκρατηθούν οι τιμές των προϊόντων.

Στα εν λόγω προϊόντα θα υπάρχει ειδική σήμανση και οι τιμές τους θα είναι καθημερινά αναρτημένες στα σούπερ μάρκετ.

Την ίδια στιγμή έχει ανοίξει μεγάλη κουβέντα αναφορικά με είδη διατροφής -κατά κύριο λόγο- που δεν βρίσκονται ανάμεσα σε εκείνα που θα είναι στο καλάθι της νοικοκυράς. Η απάντηση έχει δύο διαφορετικά σκέλη. Η μία είναι ο «ανταγωνισμός» και η άλλη είναι η «προτίμηση των καταναλωτών».

Τα προϊόντα που έμειναν εκτός

Εκτός από το «καλάθι του νοικοκυριού» έμειναν βασικά προϊόντα διατροφής, κάτι που έχει προκαλέσει τη δυσαρέσκεια των καταναλωτών.

Τα προϊόντα είναι τα εξής:

-Όσπρια

-Αλεύρι

-Βούτυρο

-Μοσχάρι

-Νωπά φρούτα

-Λαχανικά

-Δημητριακά

-Βρεφικές κρέμες

-Μπαχαρικά

Απορίες δημιούργησε και η επιλογή στα μακαρόνια, όπου υπάρχει μόνο το Νο6 σε ένα προϊόν με τεράστια γκάμα και παραλλαγές. Ο κ. Αναγνωστόπουλος έδωσε και γι αυτό μία συγκεκριμένη απάντηση. «Τα μακαρόνια νο6 είναι ο κωδικός που τραβιέται περισσότερο, έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση και ταυτόχρονα υπάρχει σε όλο τον ανταγωνισμό. Δεν θέλαμε να βάλουμε στο καλάθι ένα προϊόν που θα υπήρχε σε 2-3 ανταγωνιστές» είπε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ.

Σε ό,τι αφορά τα απορρυπαντικά και αν περιλαμβάνονται σ’ αυτά οι ταμπλέτες για πλυντήριο πιάτων, ο γγ Εμπορίου ανέφερε ότι «Θα είναι και τα υγρά απορρυπαντικά. Δεν υπάρχει κάποια πιο premium προϊόντα όπως οι ταμπλέτες».

Οι κατηγορίες των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού

PYZI

  • Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο

ΨΩΜΙ

  • Ψωμί για τοστ
  • Ψωμί φραντζόλα
  • Φρυγανιές

ΖΥΜΑΡΙΚΑ

  • Μακαρόνια Νο 6

XOIPINO

  • Συσκευασμένα

ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ

  • Συσκευασμένα

ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ

  • Γαλοπούλα ή/και πάριζα

ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

  • Ένα τουλάχιστον προϊόν

ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ

  • Γάλα φρέσκο πλήρες

ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ

  • Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%

ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ

  • Γάλα εβαπορέ

ΓIAOYPTI

  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)

TYPIA

  • Φέτα
  • Γκούντα
  • Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά

ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

  • Χυμός τομάτας διατηρημένος

AYΓA

  • Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα

ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ

  • Μαργαρίνες

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

  • Παρθένο ελαιόλαδο

ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ

  • Ηλιέλαιο

ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

  • Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα

ZAXAPH

  • Λευκή ζάχαρη

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

  • Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
  • Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)

ΚΑΦΕΣ

  • Ελληνικός καφές
  • Στιγμιαίος καφές
  • Γαλλικός καφές

ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ

  • Τσάι ή Χαμομήλι

KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ

  • Κακάο σε σκόνη

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ)

  • Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt)

ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ

  • Χυμός πορτοκάλι

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

  • Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
  • Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
  • Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
  • Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
  • Χαρτί κουζίνας

ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

  • Οδοντόκρεμες
  • Χαρτί υγείας
  • Σερβιέτες
  • Ταμπόν
  • Σαμπουάν
  • Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
  • Πάνες ακράτειας

ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ

  • Πάνες για μωρά
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)

ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ

  • Τροφή για σκύλους
  • Τροφή για γάτες

ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ

  • Ενα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού

Η θέση των βιομηχάνων τροφίμων

Οι βιομηχανίες τροφίμων θα συμμετάσχουν στην προσπάθεια για να διαμορφωθεί το φθηνό «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο, όπως διαβεβαίωσαν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνι Γεωργιάδη σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης.

Μετά τη σύσκεψη ο υπουργός δήλωσε: «Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ζήτησε από τη βιομηχανία τροφίμων να συμμετάσχει στην προσπάθεια για το «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο έτσι ώστε να «χτίσουμε» ένα καλάθι προϊόντων που θα προσφέρεται στον Έλληνα καταναλωτή στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, κάτω από τον πληθωρισμό. Ο Σύνδεσμος αποδέχτηκε την πρόταση του Υπουργείου, δεσμεύτηκε να ενημερώσει τα μέλη του και να εργαστεί εποικοδομητικά με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ώστε το καλάθι του νοικοκυριού να έχει επιτυχία και να βοηθήσει σημαντικά στη διαβίωση του ελληνικού νοικοκυριού μέσα σ' αυτές τις πρωτοφανώς δύσκολες συνθήκες. Η κυβέρνηση ασφαλώς θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες σε όλο το μήκος της αγοράς για να επιτύχει τις καλύτερες δυνατές τιμές για τον Έλληνα καταναλωτή».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία