ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Καλαμαριά: Στις συμπληγάδες των malls και της παράνομης στάθμευσης το λιανεμπόριο

Τα διαχρονικά προβλήματα των εμπορικών επιχειρήσεων της Καλαμαριάς, ζητάνε λύσεις - Οι ιδιαιτερότητες της τοπικής αγοράς

 16/12/2023 08:00

Καλαμαριά: Στις συμπληγάδες των malls και της παράνομης στάθμευσης το λιανεμπόριο

Άννη Καρολίδου

Aπό τη μια πλευρά τα εμπορικά κέντρα, τα γνωστά malls και, από την άλλη, τα επίμονα προβλήματα προσβασιμότητας των καταναλωτών στην αγορά, πιέζουν τις επιχειρήσεις της Καλαμαριάς, με τους εμπόρους και τους ελεύθερους επαγγελματίες της περιοχής, να ετοιμάζονται να δεχθούν νέο πλήγμα, φοροπλήγμα αυτή τη φορά, όπως υποστηρίζει στο makthes.gr o κ. Σταύρος Κριτσιάνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς.

Οι έμποροι της Καλαμαριάς είχαν αρχίσει, ως πρόσφατα, να αναθαρρούν, μετά την πολύχρονη οικονομική κρίση και παρότι η αγορά του μεγάλου αυτού Δήμου, για χρόνια αντιμετωπίζει τα δικά της ιδιαίτερα προβλήματα.

«Τα τελευταία 3-4 χρόνια, η αγορά της Καλαμαριάς είχε αρχίσει να συνέρχεται, από τις επιπτώσεις της κρίσης. Να θυμίσω ότι μέσα στα χρόνια της κρίσης, εκτός από τα καταστήματα που είχαν κλείσει, αρκετές επιχειρήσεις είχαν μεταφερθεί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης , επωφελούμενες από τις μειώσεις στα μισθώματα. Επιπλέον, η αγορά της Καλαμαριάς, υπέφερε και από την λειτουργία των malls, των μεγάλων εμπορικών κέντρων που έχουν δημιουργηθεί στα ανατολικά της πόλης και προσελκύουν σημαντικό αριθμό καταναλωτών», τόνισε ο κ. Κριτσιάνης.

Παρά τις αναποδιές και τα προβλήματα, η αγορά της Καλαμαριάς είχε ανακάμψει , κάτι που αποτυπώθηκε και στα εγγεγραμμένα μέλη του Συλλόγου, τα οποία από περίπου 300 πριν 3-4 χρόνια, αυξήθηκαν σε 500 πλέον.

«Οι επαγγελματίες και έμποροι της Καλαμαριάς, για χρόνια αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα, που ως σήμερα δεν έχουν βρει λύση. Ένα βασικό πρόβλημα είναι η δυσκολία στην πρόσβαση. Η οδός Θεμιστοκλή Σοφούλη μονοδρομήθηκε πριν 15 χρόνια για να διευκολυνθεί η πρόσβαση όσων έρχονται στην Καλαμαριά από το κέντρο και την παραλιακή, αλλά δυστυχώς, είναι τέτοιο το πρόβλημα με τα παρανόμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα, που η κίνηση των οχημάτων γίνεται από μία λωρίδα κυκλοφορίας και με μεγάλη δυσκολία. Το ίδιο πρόβλημα, με τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, υπάρχει σε μόνιμη βάση και στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως.

«Στην Εθνικής Αντιστάσεως, ένα μεγάλο δρόμο με έξι λωρίδες κυκλοφορίας, από τον οποίο περνάνε και λεωφορεία, έχουμε διπλοπαρκαρισμένα και στη μία και στην άλλη πλευρά της οδού. Τελευταία και με τα μέτρα αστυνόμευσης που παίρνουν για το fly over, τουλάχιστον κατά τις ώρες αιχμής, απελευθερώνεται η λεωφορειολωρίδα, από τα παρανόμως σταθμευμένα.

«Λόγω της παράνομης στάθμευσης και στάσης, μειώνεται η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, επειδή δεκάδες αυτοκίνητα σταθμεύουν σε συγκεκριμένες 3-4 επιχειρήσεις», είπε ο κ. Κριτσιάνης.

Το ένα λοιπόν πρόβλημα είναι η δυσκολία στην πρόσβαση και η δυσκολία στην εύρεση πάρκινγκ, ενώ το άλλο πρόβλημα είναι, η απουσία εγκάρσιων λεωφορειακών γραμμών που να συνδέουν άλλες περιοχές της Θεσσαλονίκης, π.χ. την Τούμπα, με την Καλαμαριά.

«Για τους παραπάνω λόγους, είχαμε μία υποβάθμιση της αγοράς της Καλαμαριάς, η οποία προσπαθεί σταδιακά να ανακάμψει στο νέο περιβάλλον που δημιουργούν οι καινούργιες τάσεις, οι νέες αλυσίδες που μπήκαν στη λιανική, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τα ταχυκίνητα καταστήματα 24ωρης λειτουργίας, κάποια από τα οποία έχουν ανοίξει και λειτουργούν επί της παραλιακής Νικολάου Πλαστήρα και στην περιοχή της Αρετσούς».

Να σημειωθεί ότι η Παραλιακή, είχε για χρόνια μαραζώσει καθώς τα πολύ υψηλά ενοίκια «έδιωχναν» τις επιχειρήσεις, ενώ μετά , «στο καπάκι», είχε έρθει και η οικονομική κρίση. Πέρασαν χρόνια για να αρχίσουν να παίρνουν ζωή τα επαγγελματικά ακίνητα στην Πλαστήρα, γιατί όπως υπογράμμισε και ο κ. Κριτσιάνης, η αγορά θέλει το χρόνο της για να προσαρμοστεί στις νέες τάσεις και τα νέα δεδομένα.

Σε ο,τι αφορά στο κέντρο της Καλαμαριάς, εκεί η αγορά λειτουργεί με πιο ομαλούς όρους. Στον πεζόδρομο λειτουργούν κυρίως καταστήματα υγιειονομικού ενδιαφέροντος, ενώ στην οδό Μεταμορφώσεως υπάρχουν αρκετά εμπορικά καταστήματα όπως και άλλες επιχειρήσεις, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των λιανεμπορικών έχει συγκεντρωθεί στην οδό Πασσαλίδη.

«Το εμπόριο είδε και έπαθε για να συνέλθει από την οικονομική κρίση. Οι αντιδράσεις στα οριζόντια και ισοπεδωτικά μέτρα του νέου φορολογικού νόμου, δεν θα σταματήσουν . Πιστεύω ότι τα μέτρα θα αποτύχουν στην πράξη, κάτι που θα φανεί όταν θα υπάρξει μείωση των φορολογικών εσόδων», κατέληξε ο κ. Κριτσιάνης τονίζοντας ότι για τα προβλήματα της αγοράς της Καλαμαριάς, ο Σύλλογος περιμένει να υπάρξει αποδοτική συνεργασία με την νεοεκλεγείσα δήμαρχο, Χρύσα Αράπογλου και τη νέα δημοτική αρχή.

Aπό τη μια πλευρά τα εμπορικά κέντρα, τα γνωστά malls και, από την άλλη, τα επίμονα προβλήματα προσβασιμότητας των καταναλωτών στην αγορά, πιέζουν τις επιχειρήσεις της Καλαμαριάς, με τους εμπόρους και τους ελεύθερους επαγγελματίες της περιοχής, να ετοιμάζονται να δεχθούν νέο πλήγμα, φοροπλήγμα αυτή τη φορά, όπως υποστηρίζει στο makthes.gr o κ. Σταύρος Κριτσιάνης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς.

Οι έμποροι της Καλαμαριάς είχαν αρχίσει, ως πρόσφατα, να αναθαρρούν, μετά την πολύχρονη οικονομική κρίση και παρότι η αγορά του μεγάλου αυτού Δήμου, για χρόνια αντιμετωπίζει τα δικά της ιδιαίτερα προβλήματα.

«Τα τελευταία 3-4 χρόνια, η αγορά της Καλαμαριάς είχε αρχίσει να συνέρχεται, από τις επιπτώσεις της κρίσης. Να θυμίσω ότι μέσα στα χρόνια της κρίσης, εκτός από τα καταστήματα που είχαν κλείσει, αρκετές επιχειρήσεις είχαν μεταφερθεί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης , επωφελούμενες από τις μειώσεις στα μισθώματα. Επιπλέον, η αγορά της Καλαμαριάς, υπέφερε και από την λειτουργία των malls, των μεγάλων εμπορικών κέντρων που έχουν δημιουργηθεί στα ανατολικά της πόλης και προσελκύουν σημαντικό αριθμό καταναλωτών», τόνισε ο κ. Κριτσιάνης.

Παρά τις αναποδιές και τα προβλήματα, η αγορά της Καλαμαριάς είχε ανακάμψει , κάτι που αποτυπώθηκε και στα εγγεγραμμένα μέλη του Συλλόγου, τα οποία από περίπου 300 πριν 3-4 χρόνια, αυξήθηκαν σε 500 πλέον.

«Οι επαγγελματίες και έμποροι της Καλαμαριάς, για χρόνια αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα, που ως σήμερα δεν έχουν βρει λύση. Ένα βασικό πρόβλημα είναι η δυσκολία στην πρόσβαση. Η οδός Θεμιστοκλή Σοφούλη μονοδρομήθηκε πριν 15 χρόνια για να διευκολυνθεί η πρόσβαση όσων έρχονται στην Καλαμαριά από το κέντρο και την παραλιακή, αλλά δυστυχώς, είναι τέτοιο το πρόβλημα με τα παρανόμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα, που η κίνηση των οχημάτων γίνεται από μία λωρίδα κυκλοφορίας και με μεγάλη δυσκολία. Το ίδιο πρόβλημα, με τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, υπάρχει σε μόνιμη βάση και στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως.

«Στην Εθνικής Αντιστάσεως, ένα μεγάλο δρόμο με έξι λωρίδες κυκλοφορίας, από τον οποίο περνάνε και λεωφορεία, έχουμε διπλοπαρκαρισμένα και στη μία και στην άλλη πλευρά της οδού. Τελευταία και με τα μέτρα αστυνόμευσης που παίρνουν για το fly over, τουλάχιστον κατά τις ώρες αιχμής, απελευθερώνεται η λεωφορειολωρίδα, από τα παρανόμως σταθμευμένα.

«Λόγω της παράνομης στάθμευσης και στάσης, μειώνεται η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα, επειδή δεκάδες αυτοκίνητα σταθμεύουν σε συγκεκριμένες 3-4 επιχειρήσεις», είπε ο κ. Κριτσιάνης.

Το ένα λοιπόν πρόβλημα είναι η δυσκολία στην πρόσβαση και η δυσκολία στην εύρεση πάρκινγκ, ενώ το άλλο πρόβλημα είναι, η απουσία εγκάρσιων λεωφορειακών γραμμών που να συνδέουν άλλες περιοχές της Θεσσαλονίκης, π.χ. την Τούμπα, με την Καλαμαριά.

«Για τους παραπάνω λόγους, είχαμε μία υποβάθμιση της αγοράς της Καλαμαριάς, η οποία προσπαθεί σταδιακά να ανακάμψει στο νέο περιβάλλον που δημιουργούν οι καινούργιες τάσεις, οι νέες αλυσίδες που μπήκαν στη λιανική, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τα ταχυκίνητα καταστήματα 24ωρης λειτουργίας, κάποια από τα οποία έχουν ανοίξει και λειτουργούν επί της παραλιακής Νικολάου Πλαστήρα και στην περιοχή της Αρετσούς».

Να σημειωθεί ότι η Παραλιακή, είχε για χρόνια μαραζώσει καθώς τα πολύ υψηλά ενοίκια «έδιωχναν» τις επιχειρήσεις, ενώ μετά , «στο καπάκι», είχε έρθει και η οικονομική κρίση. Πέρασαν χρόνια για να αρχίσουν να παίρνουν ζωή τα επαγγελματικά ακίνητα στην Πλαστήρα, γιατί όπως υπογράμμισε και ο κ. Κριτσιάνης, η αγορά θέλει το χρόνο της για να προσαρμοστεί στις νέες τάσεις και τα νέα δεδομένα.

Σε ο,τι αφορά στο κέντρο της Καλαμαριάς, εκεί η αγορά λειτουργεί με πιο ομαλούς όρους. Στον πεζόδρομο λειτουργούν κυρίως καταστήματα υγιειονομικού ενδιαφέροντος, ενώ στην οδό Μεταμορφώσεως υπάρχουν αρκετά εμπορικά καταστήματα όπως και άλλες επιχειρήσεις, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των λιανεμπορικών έχει συγκεντρωθεί στην οδό Πασσαλίδη.

«Το εμπόριο είδε και έπαθε για να συνέλθει από την οικονομική κρίση. Οι αντιδράσεις στα οριζόντια και ισοπεδωτικά μέτρα του νέου φορολογικού νόμου, δεν θα σταματήσουν . Πιστεύω ότι τα μέτρα θα αποτύχουν στην πράξη, κάτι που θα φανεί όταν θα υπάρξει μείωση των φορολογικών εσόδων», κατέληξε ο κ. Κριτσιάνης τονίζοντας ότι για τα προβλήματα της αγοράς της Καλαμαριάς, ο Σύλλογος περιμένει να υπάρξει αποδοτική συνεργασία με την νεοεκλεγείσα δήμαρχο, Χρύσα Αράπογλου και τη νέα δημοτική αρχή.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία