ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Κ. Ζέρβας: Ανοχύρωτη πόλη η Θεσσαλονίκη (φωτογραφίες)

"Πυρά" του υποψήφιου δημάρχου Θεσσαλονίκης για τον αποχιονισμό της πόλης

 05/01/2019 13:50

Κ. Ζέρβας: Ανοχύρωτη πόλη η Θεσσαλονίκη (φωτογραφίες)
Φωτογραφία αρχείου

Ανοχύρωτη πόλη χαρακτηρίζει τη Θεσσαλονίκη λίγες ώρες μετά την επέλαση του χιονιά ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, καταθέτοντας ταυτόχρονα μία σειρά ερωτημάτων στη διοίκηση του Γ. Μπουτάρη.

Σύμφωνα με τον κ. Ζέρβα, η Θεσσαλονίκη "παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις, βγαίνει και πάλι εκτός λειτουργίας" και αφού υπενθυμίζει το "ρεζίλι του Ιανουαρίου του 2017" κάνει λόγο για νέο "λευκό εφιάλτη" τον οποίον ζει η πόλη.

Όπως εκτιμά ο κ. Ζέρβας, "το αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας σε συνεργασία με το έμψυχο υλικό και τα μέσα του Δήμου Θεσσαλονίκης όφειλε να μεριμνήσει ώστε να μην παραλύσει σήμερα η πόλη".

Κατά τον ίδιον, τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα και τα συνοψίζει, μεταξύ άλλων, ως εξής:

·     "Εξόπλισε ο Δήμος Θεσσαλονίκης με αλυσίδες τα οχήματα του; "

·    "Έβγαλε τις 15 υδροφόρες που διαθέτει να ρίξουν θαλασσινό νερό;"

·     "Ακολούθησαν οι αλατιέρες να ρίχνουν αλάτι σε κεντρικούς δρόμους και κυρίως σε γειτονιές με ανηφοριές (40 Εκκλησιές, Άνω Πόλη κτλ);"

·     "Τα ειδικά εξαρτήματα που διαθέτει ο Δήμος Θεσσαλονίκης (μαχαίρια κτλ) και τα οποία προσαρμόζονται στα οχήματα του και καθαρίζουν τους δρόμους από το χιόνι πού βρίσκονται και γιατί δεν αξιοποιούνται;"

·     "Οι 200 συνολικά οδηγοί του Δήμου και τα πάνω από 1500 άτομα που απασχολούνται στην καθαριότητα μπήκαν σε ένα σχέδιο 24ωρης επαγρύπνησης όπως γινόταν στο παρελθόν ή απλώς ανακλήθηκαν κάποιες άδειες;"

·     "Γιατί δεν αξιοποιήθηκε το βράδυ μεταξύ Παρασκευής και Σαββάτου για να καθαρίσουν δρόμοι, κεντρικοί παράδρομοι και βασικοί πεζόδρομοι ενώ αντίθετα η ρίψη αλατιού και θαλασσινού άρχισε Σάββατο εκτεταμένα το πρωί; Υπάρχει αλάτι σε επαρκή ποσότητα στα προκαθορισμένα σημεία (είσοδοι και αυλές σχολείων, στάσεις λεωφορείων, κτλ) αλλά και για ιδιωτική χρήση όπως προβλέπει το ανάλογο σχέδιο;"

Παράλληλα, ο κ. Ζέρβας διερωτάται γιατί "ο ΟΑΣΘ δε λειτούργησε με λεωφορεία εξοπλισμένα με αλυσίδες έτσι ώστε οι βασικοί οδικοί άξονες να είναι «καθαροί» τουλάχιστον στις λεωφορειoλωρίδες; (Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε διακοπεί η κυκλοφορία των λεωφορείων σε ανάλογες περιπτώσεις για τόσες ώρες και για ανάλογης χαμηλής έντασης κακοκαιρία)" και προσθέτει το ερώτημα: "Ποιος αποφάσισε ότι μέχρι τις 14.30 δε θα υπάρχει κυκλοφορία λεωφορείων του ΟΑΣΘ; Και με ποιο μέσο θα κατέβαινε ο κόσμος στις δουλειές του;"

Να σημειωθεί ότι τόσο ο πρόεδρος των εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης, όσο και ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης έκριναν ως πετυχημένη την αντιμετώπιση του χιονιά και τον αποχιονισμό των κεντρικών οδικών αρτηριών (διαβάστε εδώ).

Μάλιστα ο κ. Ζέρβας κοινοποίησε και φωτογραφίες από διάφορα σημεία πεζοδρομίων και των οδοστρωμάτων κεντρικών οδών της Θεσσαλονίκης:

xionia-2019-agias-sofias.png
Η οδός Αγίας Σοφίας
xionia-2019-tsimiski.png
Η οδός Τσιμισκή
xionia-2019-paulou-mela.png
Η οδός Παύλου Μελά
xionia-2019-papanastasiou.png
Η οδός Αλ. Παπαναστασίου
xionia-2019-palaion-patron-germanou.png
Η οδός Π.Π. Γερμανού
xionia-2019-kamara.png
Το πεζοδρόμιο πέριξ της Καμάρας
xionia-2019-gounari.png
Ο πεζόδρομος της Δ. Γούναρη
xionia-2019-geniki-kliniki.png
Το πεζοδρόμιο μπροστά από ιδιωτική κλινική πλησίον του Μ. Μουσικής

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του κου Ζέρβα:

Η Θεσσαλονίκη ανοχύρωτη πόλη, με μία μόλις ημέρα χιονόπτωσης και θερμοκρασίες κοντά στο 0, και παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις, βγαίνει και πάλι εκτός λειτουργίας.

2 ακριβώς χρόνια μετά το ρεζίλι του Ιανουαρίου του 2017 η πόλη ζει πάλι ένα… λευκό εφιάλτη. Ήλπιζε κανείς πως τα παθήματα του παρελθόντος θα γίνονταν μαθήματα και η πόλη θα απέφευγε ταλαιπωρία και προβλήματα. 

Υπήρξαν έγκαιρες και έγκυρες προειδοποιήσεις από την μετεωρολογική υπηρεσία που περιέγραφαν επακριβώς το χρόνο και τη σφοδρότητα των καιρικών φαινομένων. 

Το αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας σε συνεργασία με το έμψυχο υλικό και τα μέσα του Δήμου Θεσσαλονίκης όφειλε να μεριμνήσει ώστε να μην παραλύσει σήμερα η πόλη. Τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα:

·  Εξόπλισε ο Δήμος Θεσσαλονίκης με αλυσίδες τα οχήματα του; 

·  Έβγαλε τις 15 υδροφόρες που διαθέτει να ρίξουν θαλασσινό νερό;

·     Ακολούθησαν οι αλατιέρες να ρίχνουν αλάτι σε κεντρικούς δρόμους και κυρίως σε γειτονιές με ανηφοριές (40 Εκκλησιές, Άνω Πόλη κτλ);

·     Τα ειδικά εξαρτήματα που διαθέτει ο Δήμος Θεσσαλονίκης (μαχαίρια κτλ) και τα οποία προσαρμόζονται στα οχήματα του και καθαρίζουν τους δρόμους από το χιόνι πού βρίσκονται και γιατί δεν αξιοποιούνται;

·     Οι 200 συνολικά οδηγοί του Δήμου και τα πάνω από 1500 άτομα που απασχολούνται στην καθαριότητα μπήκαν σε ένα σχέδιο 24ωρης επαγρύπνησης όπως γινόταν στο παρελθόν ή απλώς ανακλήθηκαν κάποιες άδειες;

·     Γιατί δεν αξιοποιήθηκε το βράδυ μεταξύ Παρασκευής και Σαββάτου για να καθαρίσουν δρόμοι, κεντρικοί παράδρομοι και βασικοί πεζόδρομοι ενώ αντίθετα η ρίψη αλατιού και θαλασσινού άρχισε Σάββατο εκτεταμένα το πρωί; Υπάρχει αλάτι σε επαρκή ποσότητα στα προκαθορισμένα σημεία (είσοδοι και αυλές σχολείων, στάσεις λεωφορείων, κτλ) αλλά και για ιδιωτική χρήση όπως προβλέπει το ανάλογο σχέδιο;

·     Γιατί ο ΟΑΣΘ δε λειτούργησε με λεωφορεία εξοπλισμένα με αλυσίδες έτσι ώστε οι βασικοί οδικοί άξονες να είναι «καθαροί» τουλάχιστον στις λεωφορειoλωρίδες; (Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε διακοπεί η κυκλοφορία των λεωφορείων σε ανάλογες περιπτώσεις για τόσες ώρες και για ανάλογης χαμηλής έντασης κακοκαιρία).

·     Ποιος αποφάσισε ότι μέχρι τις 14.30 δε θα υπάρχει κυκλοφορία λεωφορείων του ΟΑΣΘ; Και με ποιο μέσο θα κατέβαινε ο κόσμος στις δουλειές του;

·     Υπάρχει μέριμνα για να εξασφαλιστεί η ασφαλής πρόσβαση σε δημόσια κτίρια όπως νοσοκομεία και δημόσιες υπηρεσίες αλλά και σχολεία που ανοίγουν την Τρίτη; 

·     Υπάρχει μέριμνα για τους πεζούς στα πεζοδρόμια;

·     Τελικά υπήρχε κάποιο σχέδιο για την αντιμετώπιση μιας κακοκαιρίας λίγων ωρών, λίγων εκατοστών χιονιού και θερμοκρασιών γύρω στους 0 βαθμούς Κελσίου; Υπάρχει συντονισμός και σχέδιο ή κάθε υπηρεσία ενεργεί αυτόνομα και κατά βούληση; 

Στην πόλη έχει απαγορευτεί κάθε κυκλοφορία οχημάτων χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες και η αγορά είναι νεκρή καθώς υπάλληλοι και καταστηματάρχες δεν κατάφεραν να φτάσουν στα καταστήματα. 

Κάθε ολιγωρία, κάθε ανεπάρκεια και αστοχία είναι ανεπίτρεπτη. Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας με χιονόπτωση μίας ημέρας νεκρώνει. Μπορεί οι βασικοί οδικοί άξονες το μεσημέρι του Σαββάτου να είναι ανοιχτοί, όμως οι γειτονιές της πόλης αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Υπάρχει προφανές έλλειμμα διοίκησης στην πόλη.

Και έρχεται σε λίγες ώρες νέο κύμα κακοκαιρίας, ελπίζουμε όχι και με την ίδια ανικανότητα. 

Ανοχύρωτη πόλη χαρακτηρίζει τη Θεσσαλονίκη λίγες ώρες μετά την επέλαση του χιονιά ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, καταθέτοντας ταυτόχρονα μία σειρά ερωτημάτων στη διοίκηση του Γ. Μπουτάρη.

Σύμφωνα με τον κ. Ζέρβα, η Θεσσαλονίκη "παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις, βγαίνει και πάλι εκτός λειτουργίας" και αφού υπενθυμίζει το "ρεζίλι του Ιανουαρίου του 2017" κάνει λόγο για νέο "λευκό εφιάλτη" τον οποίον ζει η πόλη.

Όπως εκτιμά ο κ. Ζέρβας, "το αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας σε συνεργασία με το έμψυχο υλικό και τα μέσα του Δήμου Θεσσαλονίκης όφειλε να μεριμνήσει ώστε να μην παραλύσει σήμερα η πόλη".

Κατά τον ίδιον, τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα και τα συνοψίζει, μεταξύ άλλων, ως εξής:

·     "Εξόπλισε ο Δήμος Θεσσαλονίκης με αλυσίδες τα οχήματα του; "

·    "Έβγαλε τις 15 υδροφόρες που διαθέτει να ρίξουν θαλασσινό νερό;"

·     "Ακολούθησαν οι αλατιέρες να ρίχνουν αλάτι σε κεντρικούς δρόμους και κυρίως σε γειτονιές με ανηφοριές (40 Εκκλησιές, Άνω Πόλη κτλ);"

·     "Τα ειδικά εξαρτήματα που διαθέτει ο Δήμος Θεσσαλονίκης (μαχαίρια κτλ) και τα οποία προσαρμόζονται στα οχήματα του και καθαρίζουν τους δρόμους από το χιόνι πού βρίσκονται και γιατί δεν αξιοποιούνται;"

·     "Οι 200 συνολικά οδηγοί του Δήμου και τα πάνω από 1500 άτομα που απασχολούνται στην καθαριότητα μπήκαν σε ένα σχέδιο 24ωρης επαγρύπνησης όπως γινόταν στο παρελθόν ή απλώς ανακλήθηκαν κάποιες άδειες;"

·     "Γιατί δεν αξιοποιήθηκε το βράδυ μεταξύ Παρασκευής και Σαββάτου για να καθαρίσουν δρόμοι, κεντρικοί παράδρομοι και βασικοί πεζόδρομοι ενώ αντίθετα η ρίψη αλατιού και θαλασσινού άρχισε Σάββατο εκτεταμένα το πρωί; Υπάρχει αλάτι σε επαρκή ποσότητα στα προκαθορισμένα σημεία (είσοδοι και αυλές σχολείων, στάσεις λεωφορείων, κτλ) αλλά και για ιδιωτική χρήση όπως προβλέπει το ανάλογο σχέδιο;"

Παράλληλα, ο κ. Ζέρβας διερωτάται γιατί "ο ΟΑΣΘ δε λειτούργησε με λεωφορεία εξοπλισμένα με αλυσίδες έτσι ώστε οι βασικοί οδικοί άξονες να είναι «καθαροί» τουλάχιστον στις λεωφορειoλωρίδες; (Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε διακοπεί η κυκλοφορία των λεωφορείων σε ανάλογες περιπτώσεις για τόσες ώρες και για ανάλογης χαμηλής έντασης κακοκαιρία)" και προσθέτει το ερώτημα: "Ποιος αποφάσισε ότι μέχρι τις 14.30 δε θα υπάρχει κυκλοφορία λεωφορείων του ΟΑΣΘ; Και με ποιο μέσο θα κατέβαινε ο κόσμος στις δουλειές του;"

Να σημειωθεί ότι τόσο ο πρόεδρος των εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης, όσο και ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης έκριναν ως πετυχημένη την αντιμετώπιση του χιονιά και τον αποχιονισμό των κεντρικών οδικών αρτηριών (διαβάστε εδώ).

Μάλιστα ο κ. Ζέρβας κοινοποίησε και φωτογραφίες από διάφορα σημεία πεζοδρομίων και των οδοστρωμάτων κεντρικών οδών της Θεσσαλονίκης:

xionia-2019-agias-sofias.png
Η οδός Αγίας Σοφίας
xionia-2019-tsimiski.png
Η οδός Τσιμισκή
xionia-2019-paulou-mela.png
Η οδός Παύλου Μελά
xionia-2019-papanastasiou.png
Η οδός Αλ. Παπαναστασίου
xionia-2019-palaion-patron-germanou.png
Η οδός Π.Π. Γερμανού
xionia-2019-kamara.png
Το πεζοδρόμιο πέριξ της Καμάρας
xionia-2019-gounari.png
Ο πεζόδρομος της Δ. Γούναρη
xionia-2019-geniki-kliniki.png
Το πεζοδρόμιο μπροστά από ιδιωτική κλινική πλησίον του Μ. Μουσικής

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του κου Ζέρβα:

Η Θεσσαλονίκη ανοχύρωτη πόλη, με μία μόλις ημέρα χιονόπτωσης και θερμοκρασίες κοντά στο 0, και παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις, βγαίνει και πάλι εκτός λειτουργίας.

2 ακριβώς χρόνια μετά το ρεζίλι του Ιανουαρίου του 2017 η πόλη ζει πάλι ένα… λευκό εφιάλτη. Ήλπιζε κανείς πως τα παθήματα του παρελθόντος θα γίνονταν μαθήματα και η πόλη θα απέφευγε ταλαιπωρία και προβλήματα. 

Υπήρξαν έγκαιρες και έγκυρες προειδοποιήσεις από την μετεωρολογική υπηρεσία που περιέγραφαν επακριβώς το χρόνο και τη σφοδρότητα των καιρικών φαινομένων. 

Το αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας σε συνεργασία με το έμψυχο υλικό και τα μέσα του Δήμου Θεσσαλονίκης όφειλε να μεριμνήσει ώστε να μην παραλύσει σήμερα η πόλη. Τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα:

·  Εξόπλισε ο Δήμος Θεσσαλονίκης με αλυσίδες τα οχήματα του; 

·  Έβγαλε τις 15 υδροφόρες που διαθέτει να ρίξουν θαλασσινό νερό;

·     Ακολούθησαν οι αλατιέρες να ρίχνουν αλάτι σε κεντρικούς δρόμους και κυρίως σε γειτονιές με ανηφοριές (40 Εκκλησιές, Άνω Πόλη κτλ);

·     Τα ειδικά εξαρτήματα που διαθέτει ο Δήμος Θεσσαλονίκης (μαχαίρια κτλ) και τα οποία προσαρμόζονται στα οχήματα του και καθαρίζουν τους δρόμους από το χιόνι πού βρίσκονται και γιατί δεν αξιοποιούνται;

·     Οι 200 συνολικά οδηγοί του Δήμου και τα πάνω από 1500 άτομα που απασχολούνται στην καθαριότητα μπήκαν σε ένα σχέδιο 24ωρης επαγρύπνησης όπως γινόταν στο παρελθόν ή απλώς ανακλήθηκαν κάποιες άδειες;

·     Γιατί δεν αξιοποιήθηκε το βράδυ μεταξύ Παρασκευής και Σαββάτου για να καθαρίσουν δρόμοι, κεντρικοί παράδρομοι και βασικοί πεζόδρομοι ενώ αντίθετα η ρίψη αλατιού και θαλασσινού άρχισε Σάββατο εκτεταμένα το πρωί; Υπάρχει αλάτι σε επαρκή ποσότητα στα προκαθορισμένα σημεία (είσοδοι και αυλές σχολείων, στάσεις λεωφορείων, κτλ) αλλά και για ιδιωτική χρήση όπως προβλέπει το ανάλογο σχέδιο;

·     Γιατί ο ΟΑΣΘ δε λειτούργησε με λεωφορεία εξοπλισμένα με αλυσίδες έτσι ώστε οι βασικοί οδικοί άξονες να είναι «καθαροί» τουλάχιστον στις λεωφορειoλωρίδες; (Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε διακοπεί η κυκλοφορία των λεωφορείων σε ανάλογες περιπτώσεις για τόσες ώρες και για ανάλογης χαμηλής έντασης κακοκαιρία).

·     Ποιος αποφάσισε ότι μέχρι τις 14.30 δε θα υπάρχει κυκλοφορία λεωφορείων του ΟΑΣΘ; Και με ποιο μέσο θα κατέβαινε ο κόσμος στις δουλειές του;

·     Υπάρχει μέριμνα για να εξασφαλιστεί η ασφαλής πρόσβαση σε δημόσια κτίρια όπως νοσοκομεία και δημόσιες υπηρεσίες αλλά και σχολεία που ανοίγουν την Τρίτη; 

·     Υπάρχει μέριμνα για τους πεζούς στα πεζοδρόμια;

·     Τελικά υπήρχε κάποιο σχέδιο για την αντιμετώπιση μιας κακοκαιρίας λίγων ωρών, λίγων εκατοστών χιονιού και θερμοκρασιών γύρω στους 0 βαθμούς Κελσίου; Υπάρχει συντονισμός και σχέδιο ή κάθε υπηρεσία ενεργεί αυτόνομα και κατά βούληση; 

Στην πόλη έχει απαγορευτεί κάθε κυκλοφορία οχημάτων χωρίς αντιολισθητικές αλυσίδες και η αγορά είναι νεκρή καθώς υπάλληλοι και καταστηματάρχες δεν κατάφεραν να φτάσουν στα καταστήματα. 

Κάθε ολιγωρία, κάθε ανεπάρκεια και αστοχία είναι ανεπίτρεπτη. Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας με χιονόπτωση μίας ημέρας νεκρώνει. Μπορεί οι βασικοί οδικοί άξονες το μεσημέρι του Σαββάτου να είναι ανοιχτοί, όμως οι γειτονιές της πόλης αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Υπάρχει προφανές έλλειμμα διοίκησης στην πόλη.

Και έρχεται σε λίγες ώρες νέο κύμα κακοκαιρίας, ελπίζουμε όχι και με την ίδια ανικανότητα. 

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία