ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ημερίδα «ΜτΚ» και Makthes – Στέλιος Αγγελούδης: «Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο δομικών αλλαγών- Στοίχημα το FlyOver»

Εντός πρώτου δεκαπενθήμερου Φεβρουαρίου η συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο

 29/01/2024 17:31

Ημερίδα «ΜτΚ» και Makthes – Στέλιος Αγγελούδης: «Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο δομικών αλλαγών- Στοίχημα το FlyOver»

Βαγγέλης Στολάκης

Το μήνυμα πως «η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο δομικών αλλαγών» έστειλε από το βήμα του Fast Forward Forum που διοργανώνει η εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής» και το www.makthes.gr, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης.

«Η οικονομική ανάταξη της πόλης, η εξέλιξη της σε ένα σύγχρονο, ανταγωνιστικό περιφερειακό επιχειρηματικό, εμπορικό και μεταφορικό πόλο, πόλο εξωστρέφειας και καινοτομίας, εξαρτάται από τις υποδομές, την ισχυρότερη, αναμφισβήτητα, μεταβλητή εκσυγχρονισμού της χώρας. Δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς, πως η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο δομικών αλλαγών» είπε χαρακτηριστικά.

«Για να γίνει η Θεσσαλονίκη η πόλη των ολοκληρωμένων έργων θα πρέπει να υπάρχει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα» σημείωσε ο κ. Αγγελούδης. «Ένας δήμαρχος δεν μπορεί να παραμένει σιωπηρός. Πρέπει να αναδεικνύει τις συνεργασίες και να παρεμβαίνει όταν δεν υπάρχει ανταπόκριση» είπε ο κ. Αγγελούδης ευχαριστώντας τον πρωθυπουργό που μετά την συνάντηση που είχε μαζί του δρομολογήθηκε η ένταξη του έργου της ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας στο Πράσινο Ταμείο.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης στην τοποθέτησή του δήλωσε πως είναι σεβαστή και απόλυτα δικαιολογημένη η επιφυλακτικότητα των πολιτών «για το γεγονός πως στο επίπεδο των έργων υποδομών και των αστικών παρεμβάσεων στην πόλη έχουν αφεθεί, επί δεκαετίες, ανοιχτοί λογαριασμοί που παραμένουν ανεξόφλητοι» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Η πόλη περιμένει το επόμενο βήμα» τόνισε ο κ. Αγγελούδης. «Να προχωρήσουν άμεσα, χωρίς χρονοτριβή, οι επεκτάσεις του Μετρό. Με χρόνους Αθηνών και όχι χρόνους Θεσσαλονίκης στην ολοκλήρωση τους» είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Αγγελούδης έκανε ειδική αναφορά στην ανάπλαση της δυτικής εισόδου, την επιτάχυνση των έργων της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου Προβλήτα, τη διαμόρφωση του χώρου γύρω από το Μουσείο Ολοκαυτώματος κ.α.

Για το έργο του FlyOver ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για μια σειρά ανυπέρβλητων προβλημάτων που δημιουργούνται στους πολίτες, ενώ επανέλαβε την άποψη πως οι εργασίες θα έπρεπε να ξεκινήσουν μόλις ολοκληρώνονταν εκείνες του Μετρό, χαρακτηρίζοντας μάλιστα λογικό το αίτημα για αναβολή των εργασιών. Ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε στα συμπεράσματα της έρευνας της εφημερίδας «ΜτΚ» το 51% των κατοίκων του νομού Θεσσαλονίκης έχουν επηρεαστεί αρνητικά και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό στις μετακινήσεις τους από το flyover. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε πως για να εφαρμοστεί το ωράριο της φορτοεκφόρτωσης θα πρέπει να υπάρξει παρέμβαση της Πολιτείας ώστε να έχει την δυνατότητα ελέγχων η δημοτική αστυνομία. Για να γίνεται η αποκομιδή των απορριμμάτων το βράδυ θα πρέπει να δοθεί στον δήμο εξτρά κονδύλια κ.α. ζητώντας μάλιστα ολιγόμηνη καθυστέρηση στις εργασίες ώστε να γίνουν οι αρμόδιες ενέργειες και προετοιμασίες από πλευράς συντονιστικού.

Ο κ. Αγγελούδης ανέφερε ότι την ερχόμενη Παρασκευή θα συνεδριάσει μια ομάδα του δήμου αποτελούμενη από συγκοινωνιολόγους που θα καταθέσουν τις προτάσεις τους και αυτές θα υποβληθούν στο υπουργείο, ενώ τόνισε ότι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου θα συζητηθεί το θέμα σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. «Το flyover είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την πόλη, είναι ένας δρόμος που θα μας οδηγήσει στην ανάπτυξη και θα υπηρετήσει την εξωστρέφεια. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης με τον αυτονόητα μητροπολιτικό του ρόλο δεν θα μπορούσε να είναι απόντας από τη διεκδίκηση αυτή που μας αφορά όλους και όλες» είπε ο κ. Αγγελούδης συμπληρώνοντας ότι είναι ώρα να χτίσουμε το μέλλον της Θεσσαλονίκης με πράξεις, με τη διαμόρφωση όρων βιώσιμης ανάπτυξης, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής». 

Ο κ. Αγγελούδης σημείωσε πως είναι από τις λίγες φορές που έχει ακούσει υπουργό να κάνει λόγο για ολιγωρίες. «Αυτόν τον πολιτικό λόγο αναζητούν οι πολίτες. Που δεν θα κινείται στα όρια του λαϊτισμού ούτε στα όρια του λαϊκισμού».

Μιλώντας για την ανάπλαση της ΔΕΘ και απαντώντας σε ερώτηση του δημοσιογράφου της «ΜτΚ» και του makthes.gr και συντονιστή του τρίτου πάνελ της σημερινής ημερίδας, Νίκου Ηλιάδη  τόνισε πως και πριν και μετά τις εκλογές κρατά την ίδια στάση. «Δικιά μας θέση ήταν ότι η ΔΕΘ μπορεί να συνυπάρξει με τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου. Εμείς πιστεύουμε ότι είναι εφικτή η δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου με μια τροποποίηση του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, έχοντας έναν ενιαίο χώρο πρασίνου και να προστεθούν τα επιπλέον 14 στρ. της Αγίας Φωτεινής και διεκδικώντας τις εκτάσεις του Γ’ Σώματος Στρατού. Είναι μια πρόταση του ορθολογισμού, του μέτρου και της πλειοψηφίας των Θεσσαλονικέων που θέλουν να δουν να υλοποιούνται τα έργα» ανέφερε.


Το μήνυμα πως «η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο δομικών αλλαγών» έστειλε από το βήμα του Fast Forward Forum που διοργανώνει η εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής» και το www.makthes.gr, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης.

«Η οικονομική ανάταξη της πόλης, η εξέλιξη της σε ένα σύγχρονο, ανταγωνιστικό περιφερειακό επιχειρηματικό, εμπορικό και μεταφορικό πόλο, πόλο εξωστρέφειας και καινοτομίας, εξαρτάται από τις υποδομές, την ισχυρότερη, αναμφισβήτητα, μεταβλητή εκσυγχρονισμού της χώρας. Δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς, πως η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο δομικών αλλαγών» είπε χαρακτηριστικά.

«Για να γίνει η Θεσσαλονίκη η πόλη των ολοκληρωμένων έργων θα πρέπει να υπάρχει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα» σημείωσε ο κ. Αγγελούδης. «Ένας δήμαρχος δεν μπορεί να παραμένει σιωπηρός. Πρέπει να αναδεικνύει τις συνεργασίες και να παρεμβαίνει όταν δεν υπάρχει ανταπόκριση» είπε ο κ. Αγγελούδης ευχαριστώντας τον πρωθυπουργό που μετά την συνάντηση που είχε μαζί του δρομολογήθηκε η ένταξη του έργου της ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας στο Πράσινο Ταμείο.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης στην τοποθέτησή του δήλωσε πως είναι σεβαστή και απόλυτα δικαιολογημένη η επιφυλακτικότητα των πολιτών «για το γεγονός πως στο επίπεδο των έργων υποδομών και των αστικών παρεμβάσεων στην πόλη έχουν αφεθεί, επί δεκαετίες, ανοιχτοί λογαριασμοί που παραμένουν ανεξόφλητοι» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Η πόλη περιμένει το επόμενο βήμα» τόνισε ο κ. Αγγελούδης. «Να προχωρήσουν άμεσα, χωρίς χρονοτριβή, οι επεκτάσεις του Μετρό. Με χρόνους Αθηνών και όχι χρόνους Θεσσαλονίκης στην ολοκλήρωση τους» είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Αγγελούδης έκανε ειδική αναφορά στην ανάπλαση της δυτικής εισόδου, την επιτάχυνση των έργων της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου Προβλήτα, τη διαμόρφωση του χώρου γύρω από το Μουσείο Ολοκαυτώματος κ.α.

Για το έργο του FlyOver ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για μια σειρά ανυπέρβλητων προβλημάτων που δημιουργούνται στους πολίτες, ενώ επανέλαβε την άποψη πως οι εργασίες θα έπρεπε να ξεκινήσουν μόλις ολοκληρώνονταν εκείνες του Μετρό, χαρακτηρίζοντας μάλιστα λογικό το αίτημα για αναβολή των εργασιών. Ο κ. Αγγελούδης αναφέρθηκε στα συμπεράσματα της έρευνας της εφημερίδας «ΜτΚ» το 51% των κατοίκων του νομού Θεσσαλονίκης έχουν επηρεαστεί αρνητικά και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό στις μετακινήσεις τους από το flyover. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε πως για να εφαρμοστεί το ωράριο της φορτοεκφόρτωσης θα πρέπει να υπάρξει παρέμβαση της Πολιτείας ώστε να έχει την δυνατότητα ελέγχων η δημοτική αστυνομία. Για να γίνεται η αποκομιδή των απορριμμάτων το βράδυ θα πρέπει να δοθεί στον δήμο εξτρά κονδύλια κ.α. ζητώντας μάλιστα ολιγόμηνη καθυστέρηση στις εργασίες ώστε να γίνουν οι αρμόδιες ενέργειες και προετοιμασίες από πλευράς συντονιστικού.

Ο κ. Αγγελούδης ανέφερε ότι την ερχόμενη Παρασκευή θα συνεδριάσει μια ομάδα του δήμου αποτελούμενη από συγκοινωνιολόγους που θα καταθέσουν τις προτάσεις τους και αυτές θα υποβληθούν στο υπουργείο, ενώ τόνισε ότι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου θα συζητηθεί το θέμα σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. «Το flyover είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την πόλη, είναι ένας δρόμος που θα μας οδηγήσει στην ανάπτυξη και θα υπηρετήσει την εξωστρέφεια. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης με τον αυτονόητα μητροπολιτικό του ρόλο δεν θα μπορούσε να είναι απόντας από τη διεκδίκηση αυτή που μας αφορά όλους και όλες» είπε ο κ. Αγγελούδης συμπληρώνοντας ότι είναι ώρα να χτίσουμε το μέλλον της Θεσσαλονίκης με πράξεις, με τη διαμόρφωση όρων βιώσιμης ανάπτυξης, κοινωνικής και οικονομικής συνοχής». 

Ο κ. Αγγελούδης σημείωσε πως είναι από τις λίγες φορές που έχει ακούσει υπουργό να κάνει λόγο για ολιγωρίες. «Αυτόν τον πολιτικό λόγο αναζητούν οι πολίτες. Που δεν θα κινείται στα όρια του λαϊτισμού ούτε στα όρια του λαϊκισμού».

Μιλώντας για την ανάπλαση της ΔΕΘ και απαντώντας σε ερώτηση του δημοσιογράφου της «ΜτΚ» και του makthes.gr και συντονιστή του τρίτου πάνελ της σημερινής ημερίδας, Νίκου Ηλιάδη  τόνισε πως και πριν και μετά τις εκλογές κρατά την ίδια στάση. «Δικιά μας θέση ήταν ότι η ΔΕΘ μπορεί να συνυπάρξει με τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου. Εμείς πιστεύουμε ότι είναι εφικτή η δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου με μια τροποποίηση του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, έχοντας έναν ενιαίο χώρο πρασίνου και να προστεθούν τα επιπλέον 14 στρ. της Αγίας Φωτεινής και διεκδικώντας τις εκτάσεις του Γ’ Σώματος Στρατού. Είναι μια πρόταση του ορθολογισμού, του μέτρου και της πλειοψηφίας των Θεσσαλονικέων που θέλουν να δουν να υλοποιούνται τα έργα» ανέφερε.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία