ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - Nίκος Ταχιάος: Η Μακεδονία δεν κινδυνεύει από πλημμύρες τύπου Ντάνιελ

Δημοπράτηση της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, βορειοδυτικά, ως το 2027- Βιώσιμη κινητικότητα και Fly Over

 29/01/2024 20:10

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - Nίκος Ταχιάος: Η Μακεδονία δεν κινδυνεύει από πλημμύρες τύπου Ντάνιελ

Άννη Καρολίδου

Στην Μακεδονία δεν υπάρχουν τοπογραφικές συνθήκες που μπορούν να επιτρέψουν την επανάληψη πλημμυρικών φαινομένων σαν αυτών της Θεσσαλίας, του Nτάνιελ ή του Ιανού, τόνισε ότι ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, καθησυχάζοντας τυχόν ανησυχίες για καταστροφικές πλημμύρες.

Ο Υφυπουργός, αναφέρθηκε ειδικότερα σε έργα με περιβαλλοντική διάσταση, μιλώντας στην ενότητα, “Περιβάλλον- Δημόσιος Χώρος-Βιωσιμότητα: Ευκαιρίες και προκλήσεις για την κεντρική κυβέρνηση, την αυτοδιοίκηση και την επιχειρηματικότητα”, την 4η ενότητα της ημερίδας που διοργανώνουν η εφημερίδα «Μακεδονία» και το makthes.gr, με θέμα: «2030- Η νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας».

Τέλος στον πολιτικό βολονταρισμό

Ο κ. Ταχιάος, αναγνώρισε ότι φυσικά και υπάρχει ανάγκη για έργα υποδομής, αλλά τόνισε ότι “στο ΥΠΟΜΕ , περάσαμε από τον πολιτικό βολονταρισμό, σε μία στρατηγική που θέτει τις μεγάλες προτεραιότητες που έχουμε σήμερα, σε σχέση με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Πρέπει τα έργα να ακολουθούν μία συγκεκριμένη λογική, σε βάθος χρόνου, και, το ένα να δένει με το άλλο”.

Μέσα στα οικονομικά περιθώρια που υπάρχουν, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ προωθεί  έργα με σημαντική περιβαλλοντική διάσταση για τη Θεσσαλονίκη, με τον κ. Ταχιάο να κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις επεκτάσεις του Μετρό. 

Έρχονται ανακοινώσεις για τις επεκτάσεις του Μετρό

Έτσι, μέσα στις προσεχείς εβδομάδες θα ανακοινωθεί από το Υπουργείο, η αρθρωτή επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης , με στόχο στα χρονικά όρια αυτής της κυβέρνησης, άρα ως το καλοκαίρι του 2027 να δημοπρατηθεί η επέκταση προς τα Βορειοδυτικά, προς Κορδελιό και Εύοσμο, Σταυρούπολη και Ευκαρπία, με τις πιστώσεις που υπάρχουν στο ΕΣΠΑ 2021-2027, ώστε στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο να δεσμευτεί το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου, για να προχωρήσει.

Ο κ. Ταχιάος, αναφέρθηκε ευρύτερα στα έργα για το σιδηρόδρομο, λέγοντας ότι καταβάλλεται προσπάθεια διασφάλισης των πόρων, για την απευθείας σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το δίκτυο του ΟΣΕ.

Κι’ όπως πρόσθεσε ο κ. Ταχιάος, “στις 14 Φεβρουαρίου, θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο ΥΠΟΜΕ, με εκπροσώπους των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΟΛΘ, ώστε να καταλήξουμε στην ύπαρξη μίας μόνο εισόδου στους χώρους του λιμανιού , για να μην αναστατώνεται η πόλη. Στόχος είναι, οι σιδηροδρομικές γραμμές να απομακρυνθούν από το κέντρο της πόλης”.

Θεσσαλονίκη και Βιώσιμη Κινητικότητα

Ο κ. Ταχιάος, ήταν πολύ σαφής και ευθύς, για τις προοπτικές της βιώσιμης κινητικότητας στη Θεσσαλονικη.

“Δεν είναι εύκολο να μιλήσουμε στη Θεσσαλονίκη για βιώσιμη κινητικότητα αν δεν προχωρήσουν τα έργα του Μετρό και του Fly Over. Οι επιμήκεις διαδρομές της Θεσσαλονίκης, δεν είναι εύκολο να εξυπηρετηθούν από ένα μέσο δημοσίων συγκοινωνιών, άρα αναγκαστικά, με το Fly Over, θα δώσουμε χώρο στο αυτοκίνητο για τις κινήσεις , περιμετρικά της πόλης. Εκεί που δεν πρέπει να δώσουμε χώρο στο αυτοκίνητο, είναι εντός της πόλης”, τόνισε ο κ. Ταχιάος.

Εντούτοις επέμεινε στη θετική επίπτωση που θα έχει, σταδιακά όμως, η λειτουργία του Μετρό στο περιβάλλον της πόλης, παρότι, όπως επισήμανε, το εύρος της βασικής γραμμής είναι , μόλις, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως τη Νέα Ελβετία και στο μέλλον, με την Επέκταση Καλαμαριάς, ως τη Μίκρα.


Στην Μακεδονία δεν υπάρχουν τοπογραφικές συνθήκες που μπορούν να επιτρέψουν την επανάληψη πλημμυρικών φαινομένων σαν αυτών της Θεσσαλίας, του Nτάνιελ ή του Ιανού, τόνισε ότι ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, καθησυχάζοντας τυχόν ανησυχίες για καταστροφικές πλημμύρες.

Ο Υφυπουργός, αναφέρθηκε ειδικότερα σε έργα με περιβαλλοντική διάσταση, μιλώντας στην ενότητα, “Περιβάλλον- Δημόσιος Χώρος-Βιωσιμότητα: Ευκαιρίες και προκλήσεις για την κεντρική κυβέρνηση, την αυτοδιοίκηση και την επιχειρηματικότητα”, την 4η ενότητα της ημερίδας που διοργανώνουν η εφημερίδα «Μακεδονία» και το makthes.gr, με θέμα: «2030- Η νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας».

Τέλος στον πολιτικό βολονταρισμό

Ο κ. Ταχιάος, αναγνώρισε ότι φυσικά και υπάρχει ανάγκη για έργα υποδομής, αλλά τόνισε ότι “στο ΥΠΟΜΕ , περάσαμε από τον πολιτικό βολονταρισμό, σε μία στρατηγική που θέτει τις μεγάλες προτεραιότητες που έχουμε σήμερα, σε σχέση με τις οικονομικές μας δυνατότητες. Πρέπει τα έργα να ακολουθούν μία συγκεκριμένη λογική, σε βάθος χρόνου, και, το ένα να δένει με το άλλο”.

Μέσα στα οικονομικά περιθώρια που υπάρχουν, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ προωθεί  έργα με σημαντική περιβαλλοντική διάσταση για τη Θεσσαλονίκη, με τον κ. Ταχιάο να κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις επεκτάσεις του Μετρό. 

Έρχονται ανακοινώσεις για τις επεκτάσεις του Μετρό

Έτσι, μέσα στις προσεχείς εβδομάδες θα ανακοινωθεί από το Υπουργείο, η αρθρωτή επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης , με στόχο στα χρονικά όρια αυτής της κυβέρνησης, άρα ως το καλοκαίρι του 2027 να δημοπρατηθεί η επέκταση προς τα Βορειοδυτικά, προς Κορδελιό και Εύοσμο, Σταυρούπολη και Ευκαρπία, με τις πιστώσεις που υπάρχουν στο ΕΣΠΑ 2021-2027, ώστε στην επόμενη Προγραμματική Περίοδο να δεσμευτεί το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου, για να προχωρήσει.

Ο κ. Ταχιάος, αναφέρθηκε ευρύτερα στα έργα για το σιδηρόδρομο, λέγοντας ότι καταβάλλεται προσπάθεια διασφάλισης των πόρων, για την απευθείας σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το δίκτυο του ΟΣΕ.

Κι’ όπως πρόσθεσε ο κ. Ταχιάος, “στις 14 Φεβρουαρίου, θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο ΥΠΟΜΕ, με εκπροσώπους των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΟΛΘ, ώστε να καταλήξουμε στην ύπαρξη μίας μόνο εισόδου στους χώρους του λιμανιού , για να μην αναστατώνεται η πόλη. Στόχος είναι, οι σιδηροδρομικές γραμμές να απομακρυνθούν από το κέντρο της πόλης”.

Θεσσαλονίκη και Βιώσιμη Κινητικότητα

Ο κ. Ταχιάος, ήταν πολύ σαφής και ευθύς, για τις προοπτικές της βιώσιμης κινητικότητας στη Θεσσαλονικη.

“Δεν είναι εύκολο να μιλήσουμε στη Θεσσαλονίκη για βιώσιμη κινητικότητα αν δεν προχωρήσουν τα έργα του Μετρό και του Fly Over. Οι επιμήκεις διαδρομές της Θεσσαλονίκης, δεν είναι εύκολο να εξυπηρετηθούν από ένα μέσο δημοσίων συγκοινωνιών, άρα αναγκαστικά, με το Fly Over, θα δώσουμε χώρο στο αυτοκίνητο για τις κινήσεις , περιμετρικά της πόλης. Εκεί που δεν πρέπει να δώσουμε χώρο στο αυτοκίνητο, είναι εντός της πόλης”, τόνισε ο κ. Ταχιάος.

Εντούτοις επέμεινε στη θετική επίπτωση που θα έχει, σταδιακά όμως, η λειτουργία του Μετρό στο περιβάλλον της πόλης, παρότι, όπως επισήμανε, το εύρος της βασικής γραμμής είναι , μόλις, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως τη Νέα Ελβετία και στο μέλλον, με την Επέκταση Καλαμαριάς, ως τη Μίκρα.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία