ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η «εξωστρεφής» και... κολοβή πλευρά του οδικού δικτύου της πόλης

Από εκεί θα φτάσουν στο λιμάνι τα φορτία των εξαγωγικών επιχειρήσεων, από εκεί θα αφιχθούν στην πόλη οι επισκέπτες που ταξιδεύουν οδικώς από άλλες χώρες

 07/08/2022 18:18

Η «εξωστρεφής» και... κολοβή πλευρά του οδικού δικτύου της πόλης

Σοφία Χριστοφορίδου

Είτε πρόκειται για την ΠΑΘΕ και τη δυτική είσοδο, είτε για την Εγνατία οδό, η «εξωστρεφής» πλευρά του οδικού δικτύου της πόλης βρίσκεται στη δυτική πλευρά. Από εκεί θα φτάσουν στο λιμάνι τα φορτία των εξαγωγικών επιχειρήσεων, από εκεί θα αφιχθούν στην πόλη οι επισκέπτες που ταξιδεύουν οδικώς από άλλες χώρες.

Παρότι έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, τόσο στη δυτική είσοδο και τον κόμβο 16, όσο και στην οδό Λαγκαδά, τα έργα αυτά παρέμεναν κολοβά επί σχεδόν δύο δεκαετίες. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της γέφυρας που θα συνδέσει το λιμάνι με την εθνική οδό ΠΑΘΕ, από την οποία… έλειπε η ίδια η γέφυρα και υπήρχαν μόνο οι κολώνες να χάσκουν. Το παράδειγμα της οδού Λαγκαδά δεν είναι λιγότερο τραγελαφικό: διαπλατύνθηκε στα δύο άκρα της, αλλά έμεινε στενή στο ενδιάμεσο τμήμα, από την περίοδο των Ολυμπιακών αγώνων.

Αυτό το διάστημα δρομολογούνται και άλλα δύο οδικά έργα που θα βοηθήσουν την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, η Ενωτική οδός στη Σίνδο που θα βελτιώσει τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής με το εθνικό δίκτυο και η κατασκευή νέας γέφυρας στον ποταμό Λουδία.

K16 και συμπληρωματικά έργα

Εδώ και πέντε χρόνια ο κόμβος Κ16, στη συμβολή της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ) με την εσωτερική περιφερειακή οδό, είναι πλέον λειτουργικός. Ήταν ένα έργου που επί δεκαετίες παρέμενε σε επίπεδο σχεδιασμού. Από πλευράς Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το έργο άρχισε να μελετάται το 2003, δημοπρατήθηκε το 2011 και ολοκληρώθηκε το 2017. Το κόστος του έργου ήταν 52,6 εκατ. ευρώ για 7 χλμ. δρόμου και ισάριθμες νέες γέφυρες

Για να είναι ολοκληρωμένο το έργο όμως θα πρέπει να κατασκευαστούν και τα συμπληρωματικά έργα, που αρχικά δεν είχαν ενταχθεί στην εργολαβία, καθώς εκκρεμούσαν οι απαλλοτριώσεις. Το έργο είναι προϋπολογισμού 17,7 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την ασφαλτόστρωση των παράπλευρων οδών, την ολοκλήρωση ενός ανισόπεδου κόμβου στην οδό Πόντου και τριών γεφυρών. Τα πρώτα δείγματα του έργου έχουν ήδη φανεί από τις παρεμβάσεις που ολοκληρώθηκαν στο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής του Καλοχωρίου. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του μετατέθηκε για τον Μάρτιο του 2023, από την αρχική πρόβλεψη για το τέλος του 2021. Με την ολοκλήρωση του έργου η περιοχή της Λαχαναγοράς θα διαθέτει νέες υποδομές, νέους δρόμους και δίκτυα κοινής ωφέλειας, και θα εξυπηρετούνται οι ανάγκες των περίοικων και των εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες δέχθηκαν μεγάλο πλήγμα τα προηγούμενα χρόνια με την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου.

Σύμφωνα με πηγές από την περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας πάντως στο K16 δεν υπάρχει καμιά καθυστέρηση. H σύμβαση υπογράφηκε στις 14/12/19. Η διάρκειά της είναι 48 μήνες και θα παραδοθεί Δεκέμβριο του 2022, δηλαδή νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.

Σύνδεση λιμανιού - ΠΑΘΕ

Το 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί ένα οδικό έργο, που μελετήθηκε για πρώτη φορά το μακρινό 1997, ενώ για παραπάνω από μία δεκαετία παραμένει ημιτελές. Πρόκειται για τη γέφυρα που θα συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την εθνική οδό ΠΑΘΕ, έργο μεγάλης σημασίας για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας των φορτηγών που μεταφέρουν φορτία. Από την προηγούμενη εργολαβία είχαν κατασκευαστεί μόνο οι κολόνες και απομένει να κατασκευαστούν συνολικά 1.300 μέτρα νέας οδογέφυρας. Το έργο δημοπρατήθηκε από την Εγνατία Οδό, με προϋπολογισμό 65 εκατ. ευρώ αλλά το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού πήγε πίσω λόγω ενστάσεων. Η οδογέφυρα θα συνδεθεί, με δύο κλάδους, σε μήκος 600 μέτρων προς την πλευρά του ΠΑΘΕ. Επίσης, θα ανακατασκευαστεί το παλιό τμήμα (από το 1996), σε μήκος 500 μέτρων, που είναι εντός του ΟΛΘ. Πέραν της οδογέφυρας, θα γίνουν τοπικές οδοί και ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στην περιοχή του Καλοχωρίου.

Η σύνδεσης λιμανιού - ΠΑΘΕ, σε συνδυασμό με τον Κ16, αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην αλλαγή του προφίλ της περιοχής της δυτικής Εισόδου Θεσσαλονίκης και την εξυπηρέτηση του εξαγωγικού και μεταφορικού έργου της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και τις οδικές μεταφορές από και προς τα Βαλκάνια.

Διαπλάτυνση Λαγκαδά

Είναι το «ορφανό χιλιόμετρο» της Θεσσαλονίκης. Η διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά, μιας βασικής οδικής αρτηρία για τη σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με το κέντρο της πόλης είχε ενταχθεί στα Ολυμπιακά Έργα και ολοκληρώθηκε τρία χρόνια μετά τους αγώνες, το 2007. Για να ακριβολογούμε, η διαπλάτυνση δεν ολοκληρώθηκε σε όλο το μήκος της οδού. Ενώ στο τμήμα από το ΤΙΤΑΝ μέχρι το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, κι από την οδό Αγίων Πάντων μέχρι την Εγνατία οδό, είχε αποκτήσει χαρακτηριστικά λεωφόρου, το ενδιάμεσο τμήμα παραμένει μέχρι και σήμερα ως έχει. Σε αυτό το τμήμα, μήκους περίπου 1 χλμ. το πλάτος καταστρώματος της οδού είναι περί τα 14,50 μ. περιλαμβανομένης της νησίδας, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Δεδομένου ότι στο ρεύμα εξόδου από την πόλη υπάρχουν πολλές παρόδιες επαγγελματικές εγκαταστάσεις, η στάθμευση οχημάτων για την εξυπηρέτησή τους περιορίζει τις λωρίδες κυκλοφορίας σε μία, με συνέπεια την επιδείνωση της κίνησης των οχημάτων.

Η μελέτη που εκπονείται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προβλέπει συνολικό πλάτος 31,50 μ. με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση και επί πλέον λωρίδα στάθμευσης 2 μ. στο ρεύμα εξόδου και πεζοδρόμια 3,50 μ. εκατέρωθεν, στο τμήμα της οδού Λαγκαδά, από τη διασταύρωση με την οδό Αγίων Πάντων μέχρι τον κόμβο στο πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά, στη διασταύρωση με την οδό Δαβάκη, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου. Με το έργο αναμένεται να αποφορτιστεί η περιοχή που παρουσιάζει έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα.

Επίσης, με την μετατόπιση της περιτοίχισης των Νεκροταφείων στο ρεύμα εισόδου, θα δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης οχημάτων για τους επισκέπτες των Νεκροταφείων που σήμερα είναι ένας επιπλέον παράγοντας στην επιβάρυνση των κυκλοφοριακών συνθηκών της περιοχής. Ο προβλεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης της μελέτης, περιλαμβανομένης της Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, είναι το τέλος του 2022 και στη συνέχεια θα ακολουθήσει δημοπράτηση και κατασκευή του έργου.

Η ολοκλήρωση της διαπλάτυνσης της οδού Λαγκαδά είναι κομβικής σημασίας, καθώς εξυπηρετεί τις καθημερινές μετακινήσεις της δυτικής Θεσσαλονίκης από και προς το κέντρο της πόλης και συγκεκριμένα των δήμων Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Παύλου Μελά, Νεάπολης-Συκεών, Κορδελιού-Ευόσμου και Ωραιοκάστρου, αλλά και τους δήμους Χαλκηδόνας, Λαγκαδά και Βόλβης.

Ενωτική Σίνδου

Σήμερα, όλη η κυκλοφορία της Βιομηχανικής Περιοχής Σίνδου προς βορρά ακολουθεί αναγκαστικά την επαρχιακή οδό 5. Από αυτή την επαρχιακή οδό διέρχονται καθημερινά βαρέα οχήματα που κινούνται από και προς τις βιομηχανικές και βιοτεχνικές μονάδες και τις εγκαταστάσεις logistics, με αποτέλεσμα ο φόρτος να είναι αυξημένος, οι ταχύτητες μειωμένες. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σχεδιάζει τη διαμόρφωση ισόπεδου κόμβου στη συμβολή της Ενωτικής Σίνδου με την με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας (ΕΟ2) και η σύνδεσή της με τις τοπικές οδούς της περιοχής με ισόπεδο κόμβο. Η μελέτη ολοκληρώνεται το Δεκέμβριο του 2022 με στόχο την δημοπράτηση εντός του 2023. Η Ενωτική Σίνδου θα βελτιώσει τη σύνδεση της ΒΙΠΕΘ με το εθνικό δίκτυο, θα αυξήσει την οδική ασφάλεια και θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής, καθώς ο δρόμος θα συνδέει την ΠΑΘΕ με τη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης και την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας.

Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να μειώσει τα κυκλοφοριακά προβλήματα και τις καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, αλλά και να αυξήσει την οδική ασφάλεια σε έναν δρόμο όπου κινούνται βαρέα οχήματα.

Γέφυρα Λουδία

Η γέφυρα του Λουδία τα τελευταία χρόνια εξυπηρετούσε μόνον την τοπική κίνηση και τις αγροτικές εργασίες. Άλλωστε και η παλιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Βέροιας είχε περιορισμένη κίνηση. Ωστόσο, με τα νέα διόδια όλο και περισσότερος κόσμος χρησιμοποιεί το δρόμο και συνεπώς και τη γέφυρα. Η κίνηση πλέον δεν είναι αποκλειστικά τοπική και απαιτείται να κατασκευαστεί μια καινούρια, σύγχρονη γέφυρα, καθώς η υφιστάμενη είναι κατασκευασμένη στη δεκαετία του ’50 και καλά - καλά δεν χωράει δύο αυτοκίνητα ταυτόχρονα. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εκπονεί μελέτη για την κατασκευή νέας γέφυρας οπλισμένου σκυροδέματος στον ποταμό Λουδία επί της παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών Θεσσαλονίκης, δυτικά της υφιστάμενης και σε απόσταση περίπου 5 μ. από αυτήν. Μέχρι σήμερα έχει εγκριθεί η μελέτη τοπογραφίας και η γεωτεχνική μελέτη, ενώ εκπονείται προμελέτη τεχνικού γέφυρας, οριστική συγκοινωνιακή μελέτη και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Θα ακολουθήσει οριστική μελέτη τεχνικού, οριστική υδραυλική μελέτη οδού και γέφυρας, μελέτη ηλεκτροφωτισμού οδού και γέφυρας και μελέτη κτηματολογίου. Εκτιμάται ότι όλα αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο από σήμερα και αμέσως μετά θα δημοπρατηθεί το έργο.

*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, στις 03.07.2022

Είτε πρόκειται για την ΠΑΘΕ και τη δυτική είσοδο, είτε για την Εγνατία οδό, η «εξωστρεφής» πλευρά του οδικού δικτύου της πόλης βρίσκεται στη δυτική πλευρά. Από εκεί θα φτάσουν στο λιμάνι τα φορτία των εξαγωγικών επιχειρήσεων, από εκεί θα αφιχθούν στην πόλη οι επισκέπτες που ταξιδεύουν οδικώς από άλλες χώρες.

Παρότι έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, τόσο στη δυτική είσοδο και τον κόμβο 16, όσο και στην οδό Λαγκαδά, τα έργα αυτά παρέμεναν κολοβά επί σχεδόν δύο δεκαετίες. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της γέφυρας που θα συνδέσει το λιμάνι με την εθνική οδό ΠΑΘΕ, από την οποία… έλειπε η ίδια η γέφυρα και υπήρχαν μόνο οι κολώνες να χάσκουν. Το παράδειγμα της οδού Λαγκαδά δεν είναι λιγότερο τραγελαφικό: διαπλατύνθηκε στα δύο άκρα της, αλλά έμεινε στενή στο ενδιάμεσο τμήμα, από την περίοδο των Ολυμπιακών αγώνων.

Αυτό το διάστημα δρομολογούνται και άλλα δύο οδικά έργα που θα βοηθήσουν την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, η Ενωτική οδός στη Σίνδο που θα βελτιώσει τη σύνδεση της βιομηχανικής περιοχής με το εθνικό δίκτυο και η κατασκευή νέας γέφυρας στον ποταμό Λουδία.

K16 και συμπληρωματικά έργα

Εδώ και πέντε χρόνια ο κόμβος Κ16, στη συμβολή της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ) με την εσωτερική περιφερειακή οδό, είναι πλέον λειτουργικός. Ήταν ένα έργου που επί δεκαετίες παρέμενε σε επίπεδο σχεδιασμού. Από πλευράς Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το έργο άρχισε να μελετάται το 2003, δημοπρατήθηκε το 2011 και ολοκληρώθηκε το 2017. Το κόστος του έργου ήταν 52,6 εκατ. ευρώ για 7 χλμ. δρόμου και ισάριθμες νέες γέφυρες

Για να είναι ολοκληρωμένο το έργο όμως θα πρέπει να κατασκευαστούν και τα συμπληρωματικά έργα, που αρχικά δεν είχαν ενταχθεί στην εργολαβία, καθώς εκκρεμούσαν οι απαλλοτριώσεις. Το έργο είναι προϋπολογισμού 17,7 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την ασφαλτόστρωση των παράπλευρων οδών, την ολοκλήρωση ενός ανισόπεδου κόμβου στην οδό Πόντου και τριών γεφυρών. Τα πρώτα δείγματα του έργου έχουν ήδη φανεί από τις παρεμβάσεις που ολοκληρώθηκαν στο οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής του Καλοχωρίου. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του μετατέθηκε για τον Μάρτιο του 2023, από την αρχική πρόβλεψη για το τέλος του 2021. Με την ολοκλήρωση του έργου η περιοχή της Λαχαναγοράς θα διαθέτει νέες υποδομές, νέους δρόμους και δίκτυα κοινής ωφέλειας, και θα εξυπηρετούνται οι ανάγκες των περίοικων και των εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες δέχθηκαν μεγάλο πλήγμα τα προηγούμενα χρόνια με την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου.

Σύμφωνα με πηγές από την περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας πάντως στο K16 δεν υπάρχει καμιά καθυστέρηση. H σύμβαση υπογράφηκε στις 14/12/19. Η διάρκειά της είναι 48 μήνες και θα παραδοθεί Δεκέμβριο του 2022, δηλαδή νωρίτερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.

Σύνδεση λιμανιού - ΠΑΘΕ

Το 2023 αναμένεται να ολοκληρωθεί ένα οδικό έργο, που μελετήθηκε για πρώτη φορά το μακρινό 1997, ενώ για παραπάνω από μία δεκαετία παραμένει ημιτελές. Πρόκειται για τη γέφυρα που θα συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την εθνική οδό ΠΑΘΕ, έργο μεγάλης σημασίας για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας των φορτηγών που μεταφέρουν φορτία. Από την προηγούμενη εργολαβία είχαν κατασκευαστεί μόνο οι κολόνες και απομένει να κατασκευαστούν συνολικά 1.300 μέτρα νέας οδογέφυρας. Το έργο δημοπρατήθηκε από την Εγνατία Οδό, με προϋπολογισμό 65 εκατ. ευρώ αλλά το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού πήγε πίσω λόγω ενστάσεων. Η οδογέφυρα θα συνδεθεί, με δύο κλάδους, σε μήκος 600 μέτρων προς την πλευρά του ΠΑΘΕ. Επίσης, θα ανακατασκευαστεί το παλιό τμήμα (από το 1996), σε μήκος 500 μέτρων, που είναι εντός του ΟΛΘ. Πέραν της οδογέφυρας, θα γίνουν τοπικές οδοί και ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στην περιοχή του Καλοχωρίου.

Η σύνδεσης λιμανιού - ΠΑΘΕ, σε συνδυασμό με τον Κ16, αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην αλλαγή του προφίλ της περιοχής της δυτικής Εισόδου Θεσσαλονίκης και την εξυπηρέτηση του εξαγωγικού και μεταφορικού έργου της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και τις οδικές μεταφορές από και προς τα Βαλκάνια.

Διαπλάτυνση Λαγκαδά

Είναι το «ορφανό χιλιόμετρο» της Θεσσαλονίκης. Η διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά, μιας βασικής οδικής αρτηρία για τη σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με το κέντρο της πόλης είχε ενταχθεί στα Ολυμπιακά Έργα και ολοκληρώθηκε τρία χρόνια μετά τους αγώνες, το 2007. Για να ακριβολογούμε, η διαπλάτυνση δεν ολοκληρώθηκε σε όλο το μήκος της οδού. Ενώ στο τμήμα από το ΤΙΤΑΝ μέχρι το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, κι από την οδό Αγίων Πάντων μέχρι την Εγνατία οδό, είχε αποκτήσει χαρακτηριστικά λεωφόρου, το ενδιάμεσο τμήμα παραμένει μέχρι και σήμερα ως έχει. Σε αυτό το τμήμα, μήκους περίπου 1 χλμ. το πλάτος καταστρώματος της οδού είναι περί τα 14,50 μ. περιλαμβανομένης της νησίδας, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Δεδομένου ότι στο ρεύμα εξόδου από την πόλη υπάρχουν πολλές παρόδιες επαγγελματικές εγκαταστάσεις, η στάθμευση οχημάτων για την εξυπηρέτησή τους περιορίζει τις λωρίδες κυκλοφορίας σε μία, με συνέπεια την επιδείνωση της κίνησης των οχημάτων.

Η μελέτη που εκπονείται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προβλέπει συνολικό πλάτος 31,50 μ. με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση και επί πλέον λωρίδα στάθμευσης 2 μ. στο ρεύμα εξόδου και πεζοδρόμια 3,50 μ. εκατέρωθεν, στο τμήμα της οδού Λαγκαδά, από τη διασταύρωση με την οδό Αγίων Πάντων μέχρι τον κόμβο στο πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά, στη διασταύρωση με την οδό Δαβάκη, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου. Με το έργο αναμένεται να αποφορτιστεί η περιοχή που παρουσιάζει έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα.

Επίσης, με την μετατόπιση της περιτοίχισης των Νεκροταφείων στο ρεύμα εισόδου, θα δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης οχημάτων για τους επισκέπτες των Νεκροταφείων που σήμερα είναι ένας επιπλέον παράγοντας στην επιβάρυνση των κυκλοφοριακών συνθηκών της περιοχής. Ο προβλεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης της μελέτης, περιλαμβανομένης της Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, είναι το τέλος του 2022 και στη συνέχεια θα ακολουθήσει δημοπράτηση και κατασκευή του έργου.

Η ολοκλήρωση της διαπλάτυνσης της οδού Λαγκαδά είναι κομβικής σημασίας, καθώς εξυπηρετεί τις καθημερινές μετακινήσεις της δυτικής Θεσσαλονίκης από και προς το κέντρο της πόλης και συγκεκριμένα των δήμων Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Παύλου Μελά, Νεάπολης-Συκεών, Κορδελιού-Ευόσμου και Ωραιοκάστρου, αλλά και τους δήμους Χαλκηδόνας, Λαγκαδά και Βόλβης.

Ενωτική Σίνδου

Σήμερα, όλη η κυκλοφορία της Βιομηχανικής Περιοχής Σίνδου προς βορρά ακολουθεί αναγκαστικά την επαρχιακή οδό 5. Από αυτή την επαρχιακή οδό διέρχονται καθημερινά βαρέα οχήματα που κινούνται από και προς τις βιομηχανικές και βιοτεχνικές μονάδες και τις εγκαταστάσεις logistics, με αποτέλεσμα ο φόρτος να είναι αυξημένος, οι ταχύτητες μειωμένες. Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σχεδιάζει τη διαμόρφωση ισόπεδου κόμβου στη συμβολή της Ενωτικής Σίνδου με την με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας (ΕΟ2) και η σύνδεσή της με τις τοπικές οδούς της περιοχής με ισόπεδο κόμβο. Η μελέτη ολοκληρώνεται το Δεκέμβριο του 2022 με στόχο την δημοπράτηση εντός του 2023. Η Ενωτική Σίνδου θα βελτιώσει τη σύνδεση της ΒΙΠΕΘ με το εθνικό δίκτυο, θα αυξήσει την οδική ασφάλεια και θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής, καθώς ο δρόμος θα συνδέει την ΠΑΘΕ με τη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης και την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας.

Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να μειώσει τα κυκλοφοριακά προβλήματα και τις καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, αλλά και να αυξήσει την οδική ασφάλεια σε έναν δρόμο όπου κινούνται βαρέα οχήματα.

Γέφυρα Λουδία

Η γέφυρα του Λουδία τα τελευταία χρόνια εξυπηρετούσε μόνον την τοπική κίνηση και τις αγροτικές εργασίες. Άλλωστε και η παλιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Βέροιας είχε περιορισμένη κίνηση. Ωστόσο, με τα νέα διόδια όλο και περισσότερος κόσμος χρησιμοποιεί το δρόμο και συνεπώς και τη γέφυρα. Η κίνηση πλέον δεν είναι αποκλειστικά τοπική και απαιτείται να κατασκευαστεί μια καινούρια, σύγχρονη γέφυρα, καθώς η υφιστάμενη είναι κατασκευασμένη στη δεκαετία του ’50 και καλά - καλά δεν χωράει δύο αυτοκίνητα ταυτόχρονα. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εκπονεί μελέτη για την κατασκευή νέας γέφυρας οπλισμένου σκυροδέματος στον ποταμό Λουδία επί της παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών Θεσσαλονίκης, δυτικά της υφιστάμενης και σε απόσταση περίπου 5 μ. από αυτήν. Μέχρι σήμερα έχει εγκριθεί η μελέτη τοπογραφίας και η γεωτεχνική μελέτη, ενώ εκπονείται προμελέτη τεχνικού γέφυρας, οριστική συγκοινωνιακή μελέτη και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Θα ακολουθήσει οριστική μελέτη τεχνικού, οριστική υδραυλική μελέτη οδού και γέφυρας, μελέτη ηλεκτροφωτισμού οδού και γέφυρας και μελέτη κτηματολογίου. Εκτιμάται ότι όλα αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο από σήμερα και αμέσως μετά θα δημοπρατηθεί το έργο.

*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για τη Δυτική Θεσσαλονίκη, στις 03.07.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία