ΠΑΙΔΕΙΑ

Η επιτυχία είναι στον άνθρωπο, όχι στην ιδέα

Τα μυστικά επιτυχίας μιας επιχειρηματικής ιδέας και τα παραδείγματα δυο ανθρώπων που τόλμησαν και δημιούργησαν τις δικές τους εταιρείες

 13/01/2020 10:44

Η επιτυχία είναι στον άνθρωπο, όχι στην ιδέα

Έλενα Αποστολίδου

Ποια είναι τα βήματα για την υλοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας; Υπάρχουν καλές και κακές επιχειρηματικές ιδέες; Από που ξεκινάει κανείς; Πως θα προφυλαχθώ από μια πιθανή αποτυχία; Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα που απασχολούν όλους τους Startupers, δηλαδή όλους εκείνους που θέλουν να υλοποιήσουν και να αναπτύξουν τη δική τους καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα. Η «ΜτΚ» συνάντησε τον επικεφαλής του Κέντρου Επιχειρηματικότητας του Αμερικανικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης, μίλησε μαζί του για τη σημασία της στήριξης, καθοδήγησης και ενημέρωσης πριν από την υλοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας, ενώ παρουσιάζει δυο νέους ανθρώπους που τόλμησαν και δημιούργησαν τις δικές τους εταιρείες, παίρνοντας το ρίσκο και χαράσσοντας τη δική τους πετυχημένη διαδρομή.


anatolia-kokkas.jpg

(Φ) Ο Γιώργος Κόκκας, διευθυντής στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας του ACT - American College of Thessaloniki

Αναζητούν στήριξη και ενημέρωση

Τα τελευταία χρόνια, όπως παρατηρεί ο Γιώργος Κόκκας, διευθυντής στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας του Αμερικανικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης, ολοένα και περισσότεροι νέοι άνθρωποι αναζητούν επαγγελματικά κάτι το ιδιαίτερο, το καινοτόμο όπως λέει, χωρίς να γνωρίζουν πως να υλοποιήσουν την ιδέα που έχουν, αναζητώντας παράλληλα στήριξη και ανθρώπους με γνώσεις στις επιχειρήσεις. «Αυτός είναι ο ρόλος μας. Πρόκειται για ανθρώπους νέους, όχι απαραίτητα ηλικιακά, αλλά στην καρδιά, δηλαδή με διάθεση να ασχοληθούν με τις επιχειρήσεις έχοντας μια καινοτόμα ιδέα. Λέγοντας ‘καινοτομία’ δεν εννοούμε απαραίτητα την ιδέα αλλά οποιοδήποτε στάδιο, όχι απαραίτητα το τελικό προϊόν. Το πρόβλημα είναι ότι θέλουν, αλλά δεν ξέρουν πως να γίνει η αρχή και εδώ έρχεται το Κέντρο Επιχειρηματικότητας του Αμερικανικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης, προσφέροντας σε οποιονδήποτε θέλει τη βοήθειά μας, με τις περισσότερες υπηρεσίες εντελώς δωρεάν. Είναι άνθρωποι που έχουν όλες αυτές τις αδυναμίες, δεν ξέρουν τον τρόπο, τους λείπουν τα κεφάλαια, θέλουν τη στήριξη και έρχονται σε εμάς. Μέσα από προγράμματα που τρέχουμε με διάφορα πρότζεκτ μπορούμε να τους δώσουμε ταχύρρυθμη και στοχευμένη εκπαίδευση σε σημαντικά ζητήματα, δηλαδή πως θα ξεκινήσεις την επιχείρηση, πως θα γίνει το μάρκετινγκ, η κοστολόγηση, που θα βρεις αγορές, σε ποιες αγορές θα στοχεύσεις, ενώ παράλληλα τους βρίσκουμε μέντορα, ο οποίος γνωρίζει όλα τα παραπάνω, γιατί τις περισσότερες φορές το έχει κάνει ο ίδιος και θέλει να βοηθήσει αφιλοκερδώς».


Τα κριτήρια και οι κακές ιδέες

Σύμφωνα με τον κ. Κόκκα, υπάρχουν κακές ιδέες, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό των νεοφυών επιχειρήσεων αποτυγχάνουν, γιατί οι ιδέες δεν «δουλεύτηκαν» καλά στο αρχικό τους στάδιο. «Έχουμε κάνει ερευνά για το προφίλ των ανθρώπων που έρχονται σε εμάς, πρόκειται για μεγαλύτερο ποσοστό αντρών (65%) και λιγότερο γυναικών (45%) και οι περισσότεροι είναι στην ηλικία των 35 ετών, δηλαδή άνθρωποι που έχουν ένα πτυχίο πανεπιστημίου, έχουν ασχοληθεί επαγγελματικά με κάτι άλλο και βλέπουμε ότι έχουν μια ιδέα που είναι ώριμη. Ως προς το είδος των ιδεών έχουμε τα πάντα, αλλά αν θα έπρεπε να επιλέξω τρεις κατηγορίες, θα έλεγα ότι είναι η πληροφορική, τα τρόφιμα και ο τουρισμός. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν κακές ιδέες, αλλά αυτό που μπορείς να πεις στον άνθρωπο που έχει μια τέτοια ιδέα είναι να του συμβουλέψεις ότι θα πρέπει να κρατήσει τα αρχικά χαρακτηριστικά και να αλλάξει κάποια πράγματα στο προϊόν, δηλαδή είναι σημαντικό να του πεις ότι δεν θα προχωρήσει αυτό που θέλεις, κάνε πίσω σε κάποια πράγματα, είναι μεγάλο κέρδος για εκείνον». Για τον ίδιο μυστικά επιτυχίας δεν υπάρχουν και δίνει έμφαση στην αξία που ο ίδιος δίνει στον άνθρωπο και όχι στην ιδέα».

«Τα κριτήρια που θα διαλέξεις μια ιδέα είναι να κάνεις κάτι που αγαπάς, που γνωρίζεις, να μην πας σε αχαρτογράφητα νερά. Η επιτυχία δεν έχει να κάνει με το αντικείμενο, αλλά με τον άνθρωπο. Αυτό που εμείς λέμε είναι αυτό που κάνει τη διαφορά στην επιχειρηματικότητά ανάμεσα στην επιτυχία και στην αποτυχία είναι ο άνθρωπος και όχι η ιδέα».

lalatsis-anatolia.jpg

(Φ)O Xάρης Λαλάτσης από την "Ierax Analytics"



Στο δρόμο για την επιτυχία

«Η 'ierax analytix' είναι ένα μοντέρνο και νεανικό ερευνητικό agency με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Τρέχουμε ποσοτικά και ποιοτικά έργα για διάφορες μεγάλες και επώνυμες εταιρείες, ενώ από το 2018 και μετά είμαστε αποκλειστικοί ερευνητικοί συνεργάτες για την Ελλάδα μιας αγγλικής μεγάλης εταιρείας. Η εταιρεία μας έχει καταφέρει να διπλασιάζει τον κύκλο εργασιών και τους εργαζομένους της ανά έτος, ενώ το 2020 μας βρίσκει να μεγαλώνουμε ακόμη περισσότερο και να θέτουμε υψηλότερους στόχους. Η εξειδίκευσή μας βρίσκεται στις καταναλωτικές έρευνες, κυρίως για FMCG εταιρείες στο χώρο των τροφίμων, όπου βοηθάμε τις εταιρείες να μελετάνε το πως αποφασίζουν οι καταναλωτές και να προσαρμόζονται στις ανάγκες τους. Η εταιρεία δημιουργήθηκε για να καλύψει ένα κενό που βλέπαμε στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας, καθώς δεν υπήρχε αντίστοιχος οργανισμός που να ασχολείται αποκλειστικά με την έρευνα αγοράς για επιχειρήσεις. Στο κέντρο επιχειρηματικότητας του Anatolia, Venture Garden, μπορέσαμε να έρθουμε σε επαφή με ανθρώπους της αγοράς, που μας έδειξαν τη συνολική και αληθινή εικόνα της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, και έτσι μπορέσαμε να κρατήσουμε τα πόδια μας σταθερά στη γη και να μην παρασυρθούμε. 

Για μας αυτό που μας ξεχώρισε και μας βοήθησε στο δρόμο για την επιτυχία ήταν καταρχήν η εξειδίκευση στο ερευνητικό κομμάτι. Πήραμε το ρίσκο να μην ακολουθήσουμε την τάση της εποχής που θέλει «ελβετικούς σουγιάδες», εταιρείες που κάνουν πολλά μαζί, αλλά να επιλέξουμε συνειδητά να προσφέρουμε στοχευμένες υπηρεσίες σε εξαιρετικά όμως υψηλό επίπεδο. Η δύναμή μας έρχεται από την ομάδα και τους ανθρώπους της, καθώς υπάρχει απόλυτη σύμπνοια στους στόχους μας και όλα τα μέλη είναι ενημερωμένα για τις στρατηγικές επιλογές και τις αποφάσεις που παίρνονται. Η ιστορία μας μόλις τώρα έχει ξεκινήσει να γράφεται και για όσο έχουμε εμείς την 'πένα' στα χέρια μας, προβλέπεται να είναι ακόμα καλύτερη και πιο λαμπερή».

margouta-anatolia-BIOYF.jpg

(Φ) Σιδέρης Μαργούτας και Αλεξία Σταμπουλίδου από τη "Mouro Superfoods"

Αναζητώντας δυναμικές καλλιέργειες

«Η αρώνια μπήκε στη ζωή μας όταν αναζητώντας εναλλακτικές και δυναμικές καλλιέργειες ανακαλύψαμε τον 'βασιλιά των superfoods' την αρώνια τη μελανόκαρπη. Στην Κεντρική Μακεδονία, σε έκταση 20 στρεμμάτων, καλλιεργούμε την πρώτη ύλη της mouro superfoods, την αρώνια, με όλες τις προδιαγραφές και τις πιστοποιήσεις της βιολογικής γεωργίας. Η καλλιέργεια αναπτύσσεται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ενώ τηρεί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και τα πρωτόκολλα που απαιτούν οι σύγχρονοι κανονισμοί καλλιέργειας superfoods. Η φιλοσοφία μας είναι να παράγουμε και να διαθέτουμε στην αγορά τα καλύτερα βιολογικά προϊόντα με κύριο συστατικό την αρώνια. Στόχος μας είναι να εντάξουμε όλα τα πολύτιμα οφέλη του superfood αρώνια στην καθημερινότητά μας, απογειώνοντας το πρωινό μας, γλυκά, πιάτα ορεκτικών, οινογευσίες, μέσα από τον χυμό, αποξηραμένη, μαρμελάδα, άλειμμα, γλυκό κουταλιού και σιρόπι. Πρόκειται για προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας, τα οποία ξεχωρίζουν για τα μοναδικά γευστικά χαρακτηριστικά αλλά και για τις ευεργετικές ιδιότητες που διαθέτουν. Βασικός μας στόχος είναι η παραγωγή και διάθεση προϊόντων υψηλής ποιότητας στην ελληνική αγορά αλλά και σε αγορές του εξωτερικού. Μέχρι στιγμής διαθέτουμε τα προϊόντα μας σε πάνω από 150 σημεία πώλησης στην Ελλάδα αλλά και σε επιλεγμένα σημεία πώλησης σε χώρες του εξωτερικού. 

Ο καρπός της αρώνιας συλλέγεται και μεταποιείται άμεσα, ώστε να μην αλλοιωθούν οι ωφέλιμες ιδιότητες του, σε βιολογικά πιστοποιημένα εργαστήρια και έχει συσκευαστεί σε καλαίσθητες συσκευασίες που εγγυώνται την ποιότητα αυτού του βασιλιά των superfoods. Στο ξεκίνημα της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας είχαμε την τύχη να συμμετέχουμε στο VentureGarden,  ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιχειρηματικότητας του American College of Thessaloniki μέλος του Anatolia στη Θεσσαλονίκη. Με την πολύτιμη βοήθεια του Γιώργου Κοκκα, παρακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα 8 μαθημάτων βασισμένο στο Value Proposition Canvas, με έμφαση στην έρευνα αγοράς και την κατανόηση των αναγκών που έχουν δυνητικοί ή/και υφιστάμενοι πελάτες και χρήστες. Το πρόγραμμα έχει βοηθήσει πολύ στην ανάπτυξη της 'mouro superfoods', είμαστε σίγουροι ότι θα μας βοηθήσει και στο μέλλον και φυσικά το συνιστούμε ανεπιφύλακτα σε όλους όσους θέλουν μια επιτυχημένη επιχείρηση».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 5 Ιανουαρίου 2020

Ποια είναι τα βήματα για την υλοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας; Υπάρχουν καλές και κακές επιχειρηματικές ιδέες; Από που ξεκινάει κανείς; Πως θα προφυλαχθώ από μια πιθανή αποτυχία; Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα που απασχολούν όλους τους Startupers, δηλαδή όλους εκείνους που θέλουν να υλοποιήσουν και να αναπτύξουν τη δική τους καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα. Η «ΜτΚ» συνάντησε τον επικεφαλής του Κέντρου Επιχειρηματικότητας του Αμερικανικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης, μίλησε μαζί του για τη σημασία της στήριξης, καθοδήγησης και ενημέρωσης πριν από την υλοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας, ενώ παρουσιάζει δυο νέους ανθρώπους που τόλμησαν και δημιούργησαν τις δικές τους εταιρείες, παίρνοντας το ρίσκο και χαράσσοντας τη δική τους πετυχημένη διαδρομή.


anatolia-kokkas.jpg

(Φ) Ο Γιώργος Κόκκας, διευθυντής στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας του ACT - American College of Thessaloniki

Αναζητούν στήριξη και ενημέρωση

Τα τελευταία χρόνια, όπως παρατηρεί ο Γιώργος Κόκκας, διευθυντής στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας του Αμερικανικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης, ολοένα και περισσότεροι νέοι άνθρωποι αναζητούν επαγγελματικά κάτι το ιδιαίτερο, το καινοτόμο όπως λέει, χωρίς να γνωρίζουν πως να υλοποιήσουν την ιδέα που έχουν, αναζητώντας παράλληλα στήριξη και ανθρώπους με γνώσεις στις επιχειρήσεις. «Αυτός είναι ο ρόλος μας. Πρόκειται για ανθρώπους νέους, όχι απαραίτητα ηλικιακά, αλλά στην καρδιά, δηλαδή με διάθεση να ασχοληθούν με τις επιχειρήσεις έχοντας μια καινοτόμα ιδέα. Λέγοντας ‘καινοτομία’ δεν εννοούμε απαραίτητα την ιδέα αλλά οποιοδήποτε στάδιο, όχι απαραίτητα το τελικό προϊόν. Το πρόβλημα είναι ότι θέλουν, αλλά δεν ξέρουν πως να γίνει η αρχή και εδώ έρχεται το Κέντρο Επιχειρηματικότητας του Αμερικανικού Κολεγίου Θεσσαλονίκης, προσφέροντας σε οποιονδήποτε θέλει τη βοήθειά μας, με τις περισσότερες υπηρεσίες εντελώς δωρεάν. Είναι άνθρωποι που έχουν όλες αυτές τις αδυναμίες, δεν ξέρουν τον τρόπο, τους λείπουν τα κεφάλαια, θέλουν τη στήριξη και έρχονται σε εμάς. Μέσα από προγράμματα που τρέχουμε με διάφορα πρότζεκτ μπορούμε να τους δώσουμε ταχύρρυθμη και στοχευμένη εκπαίδευση σε σημαντικά ζητήματα, δηλαδή πως θα ξεκινήσεις την επιχείρηση, πως θα γίνει το μάρκετινγκ, η κοστολόγηση, που θα βρεις αγορές, σε ποιες αγορές θα στοχεύσεις, ενώ παράλληλα τους βρίσκουμε μέντορα, ο οποίος γνωρίζει όλα τα παραπάνω, γιατί τις περισσότερες φορές το έχει κάνει ο ίδιος και θέλει να βοηθήσει αφιλοκερδώς».


Τα κριτήρια και οι κακές ιδέες

Σύμφωνα με τον κ. Κόκκα, υπάρχουν κακές ιδέες, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό των νεοφυών επιχειρήσεων αποτυγχάνουν, γιατί οι ιδέες δεν «δουλεύτηκαν» καλά στο αρχικό τους στάδιο. «Έχουμε κάνει ερευνά για το προφίλ των ανθρώπων που έρχονται σε εμάς, πρόκειται για μεγαλύτερο ποσοστό αντρών (65%) και λιγότερο γυναικών (45%) και οι περισσότεροι είναι στην ηλικία των 35 ετών, δηλαδή άνθρωποι που έχουν ένα πτυχίο πανεπιστημίου, έχουν ασχοληθεί επαγγελματικά με κάτι άλλο και βλέπουμε ότι έχουν μια ιδέα που είναι ώριμη. Ως προς το είδος των ιδεών έχουμε τα πάντα, αλλά αν θα έπρεπε να επιλέξω τρεις κατηγορίες, θα έλεγα ότι είναι η πληροφορική, τα τρόφιμα και ο τουρισμός. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν κακές ιδέες, αλλά αυτό που μπορείς να πεις στον άνθρωπο που έχει μια τέτοια ιδέα είναι να του συμβουλέψεις ότι θα πρέπει να κρατήσει τα αρχικά χαρακτηριστικά και να αλλάξει κάποια πράγματα στο προϊόν, δηλαδή είναι σημαντικό να του πεις ότι δεν θα προχωρήσει αυτό που θέλεις, κάνε πίσω σε κάποια πράγματα, είναι μεγάλο κέρδος για εκείνον». Για τον ίδιο μυστικά επιτυχίας δεν υπάρχουν και δίνει έμφαση στην αξία που ο ίδιος δίνει στον άνθρωπο και όχι στην ιδέα».

«Τα κριτήρια που θα διαλέξεις μια ιδέα είναι να κάνεις κάτι που αγαπάς, που γνωρίζεις, να μην πας σε αχαρτογράφητα νερά. Η επιτυχία δεν έχει να κάνει με το αντικείμενο, αλλά με τον άνθρωπο. Αυτό που εμείς λέμε είναι αυτό που κάνει τη διαφορά στην επιχειρηματικότητά ανάμεσα στην επιτυχία και στην αποτυχία είναι ο άνθρωπος και όχι η ιδέα».

lalatsis-anatolia.jpg

(Φ)O Xάρης Λαλάτσης από την "Ierax Analytics"



Στο δρόμο για την επιτυχία

«Η 'ierax analytix' είναι ένα μοντέρνο και νεανικό ερευνητικό agency με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Τρέχουμε ποσοτικά και ποιοτικά έργα για διάφορες μεγάλες και επώνυμες εταιρείες, ενώ από το 2018 και μετά είμαστε αποκλειστικοί ερευνητικοί συνεργάτες για την Ελλάδα μιας αγγλικής μεγάλης εταιρείας. Η εταιρεία μας έχει καταφέρει να διπλασιάζει τον κύκλο εργασιών και τους εργαζομένους της ανά έτος, ενώ το 2020 μας βρίσκει να μεγαλώνουμε ακόμη περισσότερο και να θέτουμε υψηλότερους στόχους. Η εξειδίκευσή μας βρίσκεται στις καταναλωτικές έρευνες, κυρίως για FMCG εταιρείες στο χώρο των τροφίμων, όπου βοηθάμε τις εταιρείες να μελετάνε το πως αποφασίζουν οι καταναλωτές και να προσαρμόζονται στις ανάγκες τους. Η εταιρεία δημιουργήθηκε για να καλύψει ένα κενό που βλέπαμε στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας, καθώς δεν υπήρχε αντίστοιχος οργανισμός που να ασχολείται αποκλειστικά με την έρευνα αγοράς για επιχειρήσεις. Στο κέντρο επιχειρηματικότητας του Anatolia, Venture Garden, μπορέσαμε να έρθουμε σε επαφή με ανθρώπους της αγοράς, που μας έδειξαν τη συνολική και αληθινή εικόνα της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, και έτσι μπορέσαμε να κρατήσουμε τα πόδια μας σταθερά στη γη και να μην παρασυρθούμε. 

Για μας αυτό που μας ξεχώρισε και μας βοήθησε στο δρόμο για την επιτυχία ήταν καταρχήν η εξειδίκευση στο ερευνητικό κομμάτι. Πήραμε το ρίσκο να μην ακολουθήσουμε την τάση της εποχής που θέλει «ελβετικούς σουγιάδες», εταιρείες που κάνουν πολλά μαζί, αλλά να επιλέξουμε συνειδητά να προσφέρουμε στοχευμένες υπηρεσίες σε εξαιρετικά όμως υψηλό επίπεδο. Η δύναμή μας έρχεται από την ομάδα και τους ανθρώπους της, καθώς υπάρχει απόλυτη σύμπνοια στους στόχους μας και όλα τα μέλη είναι ενημερωμένα για τις στρατηγικές επιλογές και τις αποφάσεις που παίρνονται. Η ιστορία μας μόλις τώρα έχει ξεκινήσει να γράφεται και για όσο έχουμε εμείς την 'πένα' στα χέρια μας, προβλέπεται να είναι ακόμα καλύτερη και πιο λαμπερή».

margouta-anatolia-BIOYF.jpg

(Φ) Σιδέρης Μαργούτας και Αλεξία Σταμπουλίδου από τη "Mouro Superfoods"

Αναζητώντας δυναμικές καλλιέργειες

«Η αρώνια μπήκε στη ζωή μας όταν αναζητώντας εναλλακτικές και δυναμικές καλλιέργειες ανακαλύψαμε τον 'βασιλιά των superfoods' την αρώνια τη μελανόκαρπη. Στην Κεντρική Μακεδονία, σε έκταση 20 στρεμμάτων, καλλιεργούμε την πρώτη ύλη της mouro superfoods, την αρώνια, με όλες τις προδιαγραφές και τις πιστοποιήσεις της βιολογικής γεωργίας. Η καλλιέργεια αναπτύσσεται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ενώ τηρεί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές και τα πρωτόκολλα που απαιτούν οι σύγχρονοι κανονισμοί καλλιέργειας superfoods. Η φιλοσοφία μας είναι να παράγουμε και να διαθέτουμε στην αγορά τα καλύτερα βιολογικά προϊόντα με κύριο συστατικό την αρώνια. Στόχος μας είναι να εντάξουμε όλα τα πολύτιμα οφέλη του superfood αρώνια στην καθημερινότητά μας, απογειώνοντας το πρωινό μας, γλυκά, πιάτα ορεκτικών, οινογευσίες, μέσα από τον χυμό, αποξηραμένη, μαρμελάδα, άλειμμα, γλυκό κουταλιού και σιρόπι. Πρόκειται για προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας, τα οποία ξεχωρίζουν για τα μοναδικά γευστικά χαρακτηριστικά αλλά και για τις ευεργετικές ιδιότητες που διαθέτουν. Βασικός μας στόχος είναι η παραγωγή και διάθεση προϊόντων υψηλής ποιότητας στην ελληνική αγορά αλλά και σε αγορές του εξωτερικού. Μέχρι στιγμής διαθέτουμε τα προϊόντα μας σε πάνω από 150 σημεία πώλησης στην Ελλάδα αλλά και σε επιλεγμένα σημεία πώλησης σε χώρες του εξωτερικού. 

Ο καρπός της αρώνιας συλλέγεται και μεταποιείται άμεσα, ώστε να μην αλλοιωθούν οι ωφέλιμες ιδιότητες του, σε βιολογικά πιστοποιημένα εργαστήρια και έχει συσκευαστεί σε καλαίσθητες συσκευασίες που εγγυώνται την ποιότητα αυτού του βασιλιά των superfoods. Στο ξεκίνημα της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας είχαμε την τύχη να συμμετέχουμε στο VentureGarden,  ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιχειρηματικότητας του American College of Thessaloniki μέλος του Anatolia στη Θεσσαλονίκη. Με την πολύτιμη βοήθεια του Γιώργου Κοκκα, παρακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα 8 μαθημάτων βασισμένο στο Value Proposition Canvas, με έμφαση στην έρευνα αγοράς και την κατανόηση των αναγκών που έχουν δυνητικοί ή/και υφιστάμενοι πελάτες και χρήστες. Το πρόγραμμα έχει βοηθήσει πολύ στην ανάπτυξη της 'mouro superfoods', είμαστε σίγουροι ότι θα μας βοηθήσει και στο μέλλον και φυσικά το συνιστούμε ανεπιφύλακτα σε όλους όσους θέλουν μια επιτυχημένη επιχείρηση».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 5 Ιανουαρίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία