ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η διάλυση του διαλυμένου ΟΑΣΘ...

O Χρήστος Μάτης αναρωτιέται ποιος μπορεί να προσφέρει τις αξιόπιστες συγκοινωνίες που θέλουν οι Θεσσαλονικείς;

 04/09/2019 06:32

Η διάλυση του διαλυμένου ΟΑΣΘ...

Χρήστος Μάτης

«Οι Θεσσαλονικείς θέλουν αξιόπιστες συγκοινωνίες, δεν τους ενδιαφέρει το καθεστώς», είπε χθες ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε ερώτηση για την ιδιοκτησία του ΟΑΣΘ.

Προφανώς έχει απόλυτο δίκαιο. Τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει η ιδιοκτησία του ΟΑΣΘ. Ενδιαφέρει όμως τους πολιτικούς, οι οποίοι πρέπει να προτείνουν στους πολίτες τη θεσμική δομή που θα κάνει τις συγκοινωνίες αξιόπιστες.

Ο κ. Καραμανλής είπε ότι δεν την έχει, διότι υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες και συγκεκριμένα η εκκαθάριση της εταιρείας, και η απόφαση των διοικητικών δικαστηρίων στα οποία έχουν προσφύγει οι πρώην μέτοχοι.

Και πάλι πολύ σωστά τα είπε. Αλλά τι θέση θα πάρει το ελληνικο δημόσιο, που ο ίδιος θα εκπροσωπήσει, απέναντι στην προσφυγή των πρώην μετοχών; Θα ζητήσει να απορριφθεί η προσφυγή τους διότι αν γίνει δεκτή προοιωνίζεται μεγάλες αποζημιώσεις;

Τότε ποιο είναι το πρόβλημα με την κρατικοποίηση των συγκοινωνιών επί ΣΥΡΙΖΑ; Η μόνη λογική ερμηνεία είναι ότι καλα έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ και τις κρατικοποίησε, αλλά ο Παππάς δεν ήταν καλός manager, γι' αυτό έπεσαν τα έσοδα, όπως επεσήμανε ο κ.Καραμανλής.

«Δεν ερχόμαστε για να διαλύσουμε ό,τι βρήκαμε», είπε ο κ.Καραμανλης, ο οποίος λίγα λεπτά αργότερα κατάγγειλε ότι βρήκε τον ΟΑΣΘ «σε κατάσταση απόλυτης διάλυσης».

Όμως ο κ.Παππάς πριν φύγει, πριν 20 μέρες, κατάγγειλε σαμποτάζ για να μη βγαίνουν τα λεωφορεία στους δρόμους και για να απαξιώνεται η κρατική ιδιοκτησία του οργανισμού. Αλλά μέσα σε 20 ημέρες βγήκαν 60 επιπλεον, όπως είπε χθες ο Υπουργός, ο οποίος είπε ότι ο ΟΑΣΘ θα μείνει κρατικός.

Ή γίνονται θαύματα ή ο Παππάς δεν έβγαζε τα λεωφορεία για να μας ταλαιπωρεί ή έλεγε αλήθεια ότι τον σαμπόταραν...

Αλλά αν είναι ετσι, ποιοι έκαναν το σαμποτάζ, αφού και επί ΝΔ κρατικός θα μείνει ο ΟΑΣΘ;

Βεβαίως για να μην μπερδευόμαστε, υπάρχει και μια πιο απλή ερμηνεία στα διάφορα αντιφατικά που είπε χθες ο Υπουργός. Κι αυτή είναι ότι το Μαξίμου δεν του έχει πει ακόμη τι θα κάνει με τον ΟΑΣΘ.

Άλλωστε, όπως είπε και ο ίδιος, «ο πρωθυπουργός θα ανακοινώσει το σαββατοκύριακο το σχέδιο για τον Οργανισμό».

Ας ελπίσουμε ότι θα απαντά στο βασικό ερώτημα που προκύπτει από αυτά που είπε χθες ο Υπουργός:

«Ποιος μπορεί να προσφέρει τις αξιόπιστες συγκοινωνίες που θέλουν οι Θεσσαλονικείς;».

«Οι Θεσσαλονικείς θέλουν αξιόπιστες συγκοινωνίες, δεν τους ενδιαφέρει το καθεστώς», είπε χθες ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε ερώτηση για την ιδιοκτησία του ΟΑΣΘ.

Προφανώς έχει απόλυτο δίκαιο. Τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει η ιδιοκτησία του ΟΑΣΘ. Ενδιαφέρει όμως τους πολιτικούς, οι οποίοι πρέπει να προτείνουν στους πολίτες τη θεσμική δομή που θα κάνει τις συγκοινωνίες αξιόπιστες.

Ο κ. Καραμανλής είπε ότι δεν την έχει, διότι υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες και συγκεκριμένα η εκκαθάριση της εταιρείας, και η απόφαση των διοικητικών δικαστηρίων στα οποία έχουν προσφύγει οι πρώην μέτοχοι.

Και πάλι πολύ σωστά τα είπε. Αλλά τι θέση θα πάρει το ελληνικο δημόσιο, που ο ίδιος θα εκπροσωπήσει, απέναντι στην προσφυγή των πρώην μετοχών; Θα ζητήσει να απορριφθεί η προσφυγή τους διότι αν γίνει δεκτή προοιωνίζεται μεγάλες αποζημιώσεις;

Τότε ποιο είναι το πρόβλημα με την κρατικοποίηση των συγκοινωνιών επί ΣΥΡΙΖΑ; Η μόνη λογική ερμηνεία είναι ότι καλα έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ και τις κρατικοποίησε, αλλά ο Παππάς δεν ήταν καλός manager, γι' αυτό έπεσαν τα έσοδα, όπως επεσήμανε ο κ.Καραμανλής.

«Δεν ερχόμαστε για να διαλύσουμε ό,τι βρήκαμε», είπε ο κ.Καραμανλης, ο οποίος λίγα λεπτά αργότερα κατάγγειλε ότι βρήκε τον ΟΑΣΘ «σε κατάσταση απόλυτης διάλυσης».

Όμως ο κ.Παππάς πριν φύγει, πριν 20 μέρες, κατάγγειλε σαμποτάζ για να μη βγαίνουν τα λεωφορεία στους δρόμους και για να απαξιώνεται η κρατική ιδιοκτησία του οργανισμού. Αλλά μέσα σε 20 ημέρες βγήκαν 60 επιπλεον, όπως είπε χθες ο Υπουργός, ο οποίος είπε ότι ο ΟΑΣΘ θα μείνει κρατικός.

Ή γίνονται θαύματα ή ο Παππάς δεν έβγαζε τα λεωφορεία για να μας ταλαιπωρεί ή έλεγε αλήθεια ότι τον σαμπόταραν...

Αλλά αν είναι ετσι, ποιοι έκαναν το σαμποτάζ, αφού και επί ΝΔ κρατικός θα μείνει ο ΟΑΣΘ;

Βεβαίως για να μην μπερδευόμαστε, υπάρχει και μια πιο απλή ερμηνεία στα διάφορα αντιφατικά που είπε χθες ο Υπουργός. Κι αυτή είναι ότι το Μαξίμου δεν του έχει πει ακόμη τι θα κάνει με τον ΟΑΣΘ.

Άλλωστε, όπως είπε και ο ίδιος, «ο πρωθυπουργός θα ανακοινώσει το σαββατοκύριακο το σχέδιο για τον Οργανισμό».

Ας ελπίσουμε ότι θα απαντά στο βασικό ερώτημα που προκύπτει από αυτά που είπε χθες ο Υπουργός:

«Ποιος μπορεί να προσφέρει τις αξιόπιστες συγκοινωνίες που θέλουν οι Θεσσαλονικείς;».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία