ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η αναβάθμιση της ΕΕΚ και ΔΒΜ μπορεί να αποφέρει πολλαπλά οφέλη στην κοινωνία

Συναντήσεις είχε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με ΣΕΒ και ΕΣΕΕ, σχετικά με το ν/σ που αφορά το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης - Στόχος είναι οι «συντονισμένες παρεμβάσεις» για αύξηση της παραγωγικότητα

 14/07/2020 11:05

Η αναβάθμιση της ΕΕΚ και ΔΒΜ μπορεί να αποφέρει πολλαπλά οφέλη στην κοινωνία

Με ανοικτό το «μέτωπο» της διαβούλευσης για το νομοσχέδιο σχετικά με την Ιδιωτική Εκπαίδευση, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συνέχισε χθες (Δευτέρα) τον διάλογο για το σχέδιο νόμου που αφορά το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ), συναντώντας εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) και της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η υπουργός Νίκη Κεραμέως, υπογράμμισε ότι στόχος του υπουργείου είναι οι «συντονισμένες παρεμβάσεις» στον τομέα της ΕΕΚ και της ΔΒΜ, «ώστε να συνδεθούν άμεσα με την αύξηση της παραγωγικότητας και της οικονομικής μεγέθυνσης και την ταυτόχρονη μείωση του ποσοστού ανεργίας, με την σημαντική συμβολή των κοινωνικών εταίρων».

Σύμφωνα με τη σημερινή ενημέρωση του υπουργείου, η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε σε καινοτομίες, όπως τα πρότυπα ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσουν ως ζεύγη με πειραματικά ΙΕΚ, ενώ τόνισε πως καθιερώνεται το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΣΕΕΚ), το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ' αντιστοιχία με αυτά του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

«Η αλλαγή νοοτροπίας αποτελεί το πρώτο στοίχημα, τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε: «Η αναβάθμιση της ΕΕΚ και ΔΒΜ μπορεί να αποφέρει πολλαπλά οφέλη στην κοινωνία, και εμείς ως Πολιτεία οφείλουμε να τα αναδείξουμε. Η νομοθετική πρωτοβουλία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας».

Στη συνάντηση, εκ μέρους του υπουργείου συμμετείχαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη, ο γενικός γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης Γεώργιος Βούτσινος και η γενική γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Σίσσυ Γκίκα. 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Με ανοικτό το «μέτωπο» της διαβούλευσης για το νομοσχέδιο σχετικά με την Ιδιωτική Εκπαίδευση, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συνέχισε χθες (Δευτέρα) τον διάλογο για το σχέδιο νόμου που αφορά το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ), συναντώντας εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) και της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η υπουργός Νίκη Κεραμέως, υπογράμμισε ότι στόχος του υπουργείου είναι οι «συντονισμένες παρεμβάσεις» στον τομέα της ΕΕΚ και της ΔΒΜ, «ώστε να συνδεθούν άμεσα με την αύξηση της παραγωγικότητας και της οικονομικής μεγέθυνσης και την ταυτόχρονη μείωση του ποσοστού ανεργίας, με την σημαντική συμβολή των κοινωνικών εταίρων».

Σύμφωνα με τη σημερινή ενημέρωση του υπουργείου, η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε σε καινοτομίες, όπως τα πρότυπα ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσουν ως ζεύγη με πειραματικά ΙΕΚ, ενώ τόνισε πως καθιερώνεται το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΣΕΕΚ), το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ' αντιστοιχία με αυτά του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

«Η αλλαγή νοοτροπίας αποτελεί το πρώτο στοίχημα, τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε: «Η αναβάθμιση της ΕΕΚ και ΔΒΜ μπορεί να αποφέρει πολλαπλά οφέλη στην κοινωνία, και εμείς ως Πολιτεία οφείλουμε να τα αναδείξουμε. Η νομοθετική πρωτοβουλία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας».

Στη συνάντηση, εκ μέρους του υπουργείου συμμετείχαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη, ο γενικός γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης Γεώργιος Βούτσινος και η γενική γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Σίσσυ Γκίκα. 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία