ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - Π. Μπίλλιας: Η Δυτική Θεσσαλονίκη υπέστη αδικίες, αλλά η περιφέρεια απαντά με έργα

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων αναφέρθηκε σε μια σειρά κομβικών έργων που θα αναβαθμίσουν το δυτικό τμήμα της πόλης, αλλά και σε μελέτες που εκπονούνται προκειμένου τα έργα να είναι ώριμα για την ένταξη τους στο νέο ΕΣΠΑ

 17/02/2023 16:25

Ημερίδα «ΜτΚ» και makthes.gr - Π. Μπίλλιας: Η Δυτική Θεσσαλονίκη υπέστη αδικίες, αλλά η περιφέρεια απαντά με έργα

Με πλέγμα σημαντικών έργων που θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της Δυτικής Θεσσαλονίκης, όπως ο ανισόπεδος κόμβος Κ16, η διάνοιξη της οδού Λαγκαδά, η Ενωτική της Σίνδου και ο προαστιακός σιδηρόδρομος κ.α απαντά η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία αυτή τη στιγμή υλοποιεί πολλά από αυτά, ενώ για κάποια άλλα εκπονεί μελέτες, ώστε να είναι ώριμα για την ένταξή τους στο νέο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση.

Στα έργα και τις παρεμβάσεις στην πιο «αδικημένη» περιοχή της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στην ομιλία τους από το βήμα της Ημερίδας της «ΜτΚ» ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ο οποίος δήλωσε ότι «πρέπει όλοι μας να παραδεχθούμε ότι στο παρελθόν η Δυτική Θεσσαλονίκη υπέστη αδικίες, αφού οι φορείς έδιναν βάρος στα ανατολικά».

Αναφερόμενος στη λίστα των κομβικών έργων που δρομολογεί και υλοποιεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την περιοχή ιεράρχησε πρώτο τον ανισόπεδο κόμβο Κ16, στην περιοχή της Λαχαναγοράς, σημειώνοντας ότι το έργο αυτό, αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που έχει κατασκευαστεί στη Θεσσαλονίκη. Είπε, ότι ολοκληρώθηκε πριν από λίγα χρόνια και σήμερα κατασκευάζονται συμπληρωματικά έργα στη γύρω περιοχή, τα οποία δεν είχαν υλοποιηθεί νωρίτερα, καθώς δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. «Τα συμπληρωματικά έργα αναβαθμίζουν συνολικά όλη την περιοχή και τους επόμενους μήνες θα έχουν παραδοθεί.

Με το σπουδαίο έργο της ΠΚΜ η περιοχή της Λαχαναγοράς θα διαθέτει νέες υποδομές, νέους δρόμους και νέα δίκτυα κοινής ωφέλειας» δήλωσε ο κ. Μπίλλιας.

Επίσης, αναφέρθηκε στη μελέτη που εκπονεί η ΠΚΜ για τη διάνοιξη της οδού Λαγκαδά, στο «ορφανό» χιλιόμετρο που είχε μείνει εκτός διαπλάτυνσης, λέγοντας ότι η μελέτη, η οποία βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, αφορά το τμήμα της οδού Λαγκαδά από τη διασταύρωση με την οδό Αγίων Πάντων μέχρι τον κόμβο στο πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά, στη διασταύρωση με την οδό Δαβάκη, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου. Η διαπλάτυνση του χιλιομέτρου αυτού, σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης, αποτελεί μία μεγάλη εκκρεμότητα στη σημαντικότερη οδική αρτηρία της Δυτικής Θεσσαλονίκης, η οποία θα κλείσει, δίνοντας οριστική λύση στο πρόβλημα.

Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί και στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, τον μέχρι πρότινος εγκαταλελειμμένο δημόσιο χώρο των 340 στρεμμάτων, που μεταμορφώνεται σε μητροπολιτικό πάρκο πρασίνου, έργο στο οποίο, είπε, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συνέβαλε καθοριστικά.

Η Ενωτική Σίνδου θα βελτιώσει τη σύνδεση της ΒΙΠΕΘ

Ο αντιπεριφερειάρχης έδωσε έμφαση και στις μελέτες των έργων, γνωστοποιώντας ότι σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η μελέτη για την Ενωτική Σίνδου και ότι με την υλοποίηση του έργου θα υπάρξουν λιγότερα κυκλοφοριακά προβλήματα και μικρότερες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, αλλά και περισσότερη οδική ασφάλεια σε έναν δρόμο όπου κινούνται βαρέα οχήματα.

«Η Ενωτική Σίνδου θα βελτιώσει τη σύνδεση της ΒΙΠΕΘ με το εθνικό δίκτυο, θα αυξήσει την οδική ασφάλεια και θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής, καθώς ο δρόμος θα συνδέει την ΠΑΘΕ με τη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης και την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας.

Με τη μελέτη προβλέπεται η διαμόρφωση ισόπεδου κόμβου στη συμβολή της Ενωτικής Σίνδου με την ΕΟ2 και η σύνδεσή της με τις τοπικές οδούς της περιοχής με ισόπεδο κόμβο. Σήμερα, όλη η κυκλοφορία της ΒΙΠΕΘ προς βορρά ακολουθεί αναγκαστικά την επαρχιακή οδό 5, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται κυκλοφοριακά προβλήματα και μεγάλες καθυστερήσεις. Επιπλέον, διατηρείται και υποβοηθάται η αναπτυξιακή πορεία της ΒΙΠΕΘ, στην οποία λειτουργούν βιομηχανικές και βιοτεχνικές μονάδες με σημαντικές εξαγωγές και εγκαταστάσεις logistics που δημιουργούν καθημερινά υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους κυρίως βαρέων οχημάτων» υπογράμμισε ο κ. Μπίλλιας.

Ακόμα, είπε, μελετάται η κατασκευή νέας γέφυρας στον ποταμό Λουδία στην παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης Βέροιας, όπου η κίνηση στο δρόμο έχει αυξηθεί σημαντικά και η γέφυρα είναι πλέον απαρχαιωμένη, ακατάλληλη και ανεπαρκής για να εξυπηρετήσει τις μετακινήσεις.

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων αναφέρθηκε και στο εξαιρετικά σημαντικό έργο για τη Δυτική Θεσσαλονίκη που αποτελεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος, σημειώνοντας ότι η συμβολή της ΠΚΜ στη διαδικασία της δημοπράτησης του έργου από την ΕΡΓΟΣΕ είναι σημαντική και καθοριστική καθώς, η περιφέρεια, μέσω των παρεμβάσεων της, πέτυχε την τροποποίηση – επέκταση του City Train, που επιπλέον του αρχικού σχεδιασμού θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Αγχιάλου, Αγίου Αθανασίου και Γέφυρας και θα συνδέει αυτές τις περιοχές με τη δυτική Θεσσαλονίκη και το κέντρο της πόλης.

Το mega project του Παραλιακού Μετώπου

Ο αντιπεριφερειάρχης δεν θα μπορούσε να παραλείψει το mega project που τρέχει η ΠΚΜ, το μεγαλύτερο έργο για τη Θεσσαλονίκη της νέας εποχής, την ενοποίηση, ανάπλαση, ανάδειξη και αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου, από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι.

Στο δυτικό τμήμα του παραλιακού μετώπου, όπως είπε, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη πρόδρομες εργασίες, οι οποίες αφορούν στον καθαρισμό και την εξυγίανση των εδαφών, σε μήκος έξι χιλιομέτρων, από τις εκβολές του Γαλλικού ποταμού, μέχρι την περιοχή των παλαιών βυρσοδεψείων και έχουν προϋπολογισμό 7 εκ. ευρώ. «Η περιοχή που εξυγιαίνεται, περιλαμβάνει και τη Λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου, καθώς και το ρέμα και τις εκβολές του ρέματος του Δενδροποτάμου, δηλαδή όλη την υποβαθμισμένη περιβαλλοντικά περιοχή στα δυτικά της Θεσσαλονίκης» σημείωσε ο κ. Μπίλλιας και πρόσθεσε ότι το σχέδιο ανάπλασης του παραλιακού μετώπου στοχεύει σε ισόρροπη ανάπτυξη, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Στο δυτικό παραλιακό μέτωπο, λαμβάνουμε υπόψη όλες τις συνθήκες που προστατεύουν τις περιοχές.

Με πλέγμα σημαντικών έργων που θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της Δυτικής Θεσσαλονίκης, όπως ο ανισόπεδος κόμβος Κ16, η διάνοιξη της οδού Λαγκαδά, η Ενωτική της Σίνδου και ο προαστιακός σιδηρόδρομος κ.α απαντά η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία αυτή τη στιγμή υλοποιεί πολλά από αυτά, ενώ για κάποια άλλα εκπονεί μελέτες, ώστε να είναι ώριμα για την ένταξή τους στο νέο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση.

Στα έργα και τις παρεμβάσεις στην πιο «αδικημένη» περιοχή της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στην ομιλία τους από το βήμα της Ημερίδας της «ΜτΚ» ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ο οποίος δήλωσε ότι «πρέπει όλοι μας να παραδεχθούμε ότι στο παρελθόν η Δυτική Θεσσαλονίκη υπέστη αδικίες, αφού οι φορείς έδιναν βάρος στα ανατολικά».

Αναφερόμενος στη λίστα των κομβικών έργων που δρομολογεί και υλοποιεί η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την περιοχή ιεράρχησε πρώτο τον ανισόπεδο κόμβο Κ16, στην περιοχή της Λαχαναγοράς, σημειώνοντας ότι το έργο αυτό, αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που έχει κατασκευαστεί στη Θεσσαλονίκη. Είπε, ότι ολοκληρώθηκε πριν από λίγα χρόνια και σήμερα κατασκευάζονται συμπληρωματικά έργα στη γύρω περιοχή, τα οποία δεν είχαν υλοποιηθεί νωρίτερα, καθώς δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. «Τα συμπληρωματικά έργα αναβαθμίζουν συνολικά όλη την περιοχή και τους επόμενους μήνες θα έχουν παραδοθεί.

Με το σπουδαίο έργο της ΠΚΜ η περιοχή της Λαχαναγοράς θα διαθέτει νέες υποδομές, νέους δρόμους και νέα δίκτυα κοινής ωφέλειας» δήλωσε ο κ. Μπίλλιας.

Επίσης, αναφέρθηκε στη μελέτη που εκπονεί η ΠΚΜ για τη διάνοιξη της οδού Λαγκαδά, στο «ορφανό» χιλιόμετρο που είχε μείνει εκτός διαπλάτυνσης, λέγοντας ότι η μελέτη, η οποία βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, αφορά το τμήμα της οδού Λαγκαδά από τη διασταύρωση με την οδό Αγίων Πάντων μέχρι τον κόμβο στο πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά, στη διασταύρωση με την οδό Δαβάκη, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου. Η διαπλάτυνση του χιλιομέτρου αυτού, σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης, αποτελεί μία μεγάλη εκκρεμότητα στη σημαντικότερη οδική αρτηρία της Δυτικής Θεσσαλονίκης, η οποία θα κλείσει, δίνοντας οριστική λύση στο πρόβλημα.

Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί και στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, τον μέχρι πρότινος εγκαταλελειμμένο δημόσιο χώρο των 340 στρεμμάτων, που μεταμορφώνεται σε μητροπολιτικό πάρκο πρασίνου, έργο στο οποίο, είπε, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συνέβαλε καθοριστικά.

Η Ενωτική Σίνδου θα βελτιώσει τη σύνδεση της ΒΙΠΕΘ

Ο αντιπεριφερειάρχης έδωσε έμφαση και στις μελέτες των έργων, γνωστοποιώντας ότι σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η μελέτη για την Ενωτική Σίνδου και ότι με την υλοποίηση του έργου θα υπάρξουν λιγότερα κυκλοφοριακά προβλήματα και μικρότερες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση της Βιομηχανικής Περιοχής Θεσσαλονίκης, αλλά και περισσότερη οδική ασφάλεια σε έναν δρόμο όπου κινούνται βαρέα οχήματα.

«Η Ενωτική Σίνδου θα βελτιώσει τη σύνδεση της ΒΙΠΕΘ με το εθνικό δίκτυο, θα αυξήσει την οδική ασφάλεια και θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής, καθώς ο δρόμος θα συνδέει την ΠΑΘΕ με τη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης και την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας.

Με τη μελέτη προβλέπεται η διαμόρφωση ισόπεδου κόμβου στη συμβολή της Ενωτικής Σίνδου με την ΕΟ2 και η σύνδεσή της με τις τοπικές οδούς της περιοχής με ισόπεδο κόμβο. Σήμερα, όλη η κυκλοφορία της ΒΙΠΕΘ προς βορρά ακολουθεί αναγκαστικά την επαρχιακή οδό 5, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται κυκλοφοριακά προβλήματα και μεγάλες καθυστερήσεις. Επιπλέον, διατηρείται και υποβοηθάται η αναπτυξιακή πορεία της ΒΙΠΕΘ, στην οποία λειτουργούν βιομηχανικές και βιοτεχνικές μονάδες με σημαντικές εξαγωγές και εγκαταστάσεις logistics που δημιουργούν καθημερινά υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους κυρίως βαρέων οχημάτων» υπογράμμισε ο κ. Μπίλλιας.

Ακόμα, είπε, μελετάται η κατασκευή νέας γέφυρας στον ποταμό Λουδία στην παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης Βέροιας, όπου η κίνηση στο δρόμο έχει αυξηθεί σημαντικά και η γέφυρα είναι πλέον απαρχαιωμένη, ακατάλληλη και ανεπαρκής για να εξυπηρετήσει τις μετακινήσεις.

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων αναφέρθηκε και στο εξαιρετικά σημαντικό έργο για τη Δυτική Θεσσαλονίκη που αποτελεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος, σημειώνοντας ότι η συμβολή της ΠΚΜ στη διαδικασία της δημοπράτησης του έργου από την ΕΡΓΟΣΕ είναι σημαντική και καθοριστική καθώς, η περιφέρεια, μέσω των παρεμβάσεων της, πέτυχε την τροποποίηση – επέκταση του City Train, που επιπλέον του αρχικού σχεδιασμού θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Αγχιάλου, Αγίου Αθανασίου και Γέφυρας και θα συνδέει αυτές τις περιοχές με τη δυτική Θεσσαλονίκη και το κέντρο της πόλης.

Το mega project του Παραλιακού Μετώπου

Ο αντιπεριφερειάρχης δεν θα μπορούσε να παραλείψει το mega project που τρέχει η ΠΚΜ, το μεγαλύτερο έργο για τη Θεσσαλονίκη της νέας εποχής, την ενοποίηση, ανάπλαση, ανάδειξη και αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου, από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι.

Στο δυτικό τμήμα του παραλιακού μετώπου, όπως είπε, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη πρόδρομες εργασίες, οι οποίες αφορούν στον καθαρισμό και την εξυγίανση των εδαφών, σε μήκος έξι χιλιομέτρων, από τις εκβολές του Γαλλικού ποταμού, μέχρι την περιοχή των παλαιών βυρσοδεψείων και έχουν προϋπολογισμό 7 εκ. ευρώ. «Η περιοχή που εξυγιαίνεται, περιλαμβάνει και τη Λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου, καθώς και το ρέμα και τις εκβολές του ρέματος του Δενδροποτάμου, δηλαδή όλη την υποβαθμισμένη περιβαλλοντικά περιοχή στα δυτικά της Θεσσαλονίκης» σημείωσε ο κ. Μπίλλιας και πρόσθεσε ότι το σχέδιο ανάπλασης του παραλιακού μετώπου στοχεύει σε ισόρροπη ανάπτυξη, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Στο δυτικό παραλιακό μέτωπο, λαμβάνουμε υπόψη όλες τις συνθήκες που προστατεύουν τις περιοχές.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία