ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Hellenic Train: Συνέχιση λειτουργίας παρά τις δραματικές εξελίξεις του 2023

Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις του 2022- Περιμένει έσοδα από τα ΥΔΥ και την παραχώρηση του Θριάσιου 2

 20/11/2023 12:36

Hellenic Train: Συνέχιση λειτουργίας παρά τις δραματικές εξελίξεις του 2023

Άννη Καρολίδου

Mε στοιχεία 31/12/2022, η Ηellenic Train δεν θα μπορούσε να προετοιμαστεί για ένα καταστροφικό, από πλευράς μεταφορικού έργου, 2023, σαν συνέπεια του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου και, των πλημμυρών που προκάλεσε η κακοκαιρία Ντάνιελ, μεταξύ 4-7 Σεπτεμβρίου.

Το 2022 ήταν μία αρκετά καλή χρονιά, τουλάχιστον από πλευράς εσόδων, με τις επιβατικές μεταφορές να δείχνουν δυναμική ανάπτυξης, ενώ τώρα η Εταιρεία, προσδοκά στην αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μετά τις καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία Ντάνιελ, για να ανακάμψει σε επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Και, όπως φαίνεται, ελπίζει ότι με την υπογραφή της σύμβασης για το ‘Θριάσιο ΙΙ’ και την παραχώρησή του για 30 χρόνια, θα μπορέσει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στη διακίνηση εμπορευμάτων.

Το 2022, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, η Hellenic Train είχε μία σημαντικότατη αύξηση στα συνολικά της έσοδα, της τάξης του 36,99%, καθώς αυτά διαμορφώθηκαν σε 153,897 εκατ. ευρώ, έναντι 112,338 εκατ. του 2021. Μεγάλο μέρος των εσόδων, είχαν οι επιβατικές μεταφορές, αφού έδωσαν στην εταιρεία 82,103 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 42,20% σε σχέση με εκείνα της προηγούμενης χρονιάς.

Ωστόσο η αύξηση των εξόδων λόγω αυξήσεων στο ενεργειακό κόστος, το μισθολογικό κ.αλ. είχε σαν αποτέλεσμα, να κλείσει η εταιρική χρήση, με ζημία 883.428 ευρώ, έναντι κέρδους 56.985 ευρώ της προηγούμενης χρονιάς.

Όπως επισημαίνεται στην Έκθεση που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις, οι προοπτικές για το 2023 έχουν επηρεαστεί δραματικά, λόγω του ατυχήματος στα Τέμπη και των καταστροφών που προκάλεσε ο Ντάνιελ.

Ωστόσο, «λαμβάνοντας υπόψιν την πλήρη υποστήριξη του μετόχου, Trenitalia S.p.A., και το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών της εταιρείας εντάσσεται στο πλαίσιο της από 14.4.2022 σύμβασης ΥΔΥ, κρίνεται ότι δεν συντρέχουν λόγοι που θα επηρεάσουν την συνέχεια της λειτουργίας της εταιρείας».

Να σημειωθεί ότι για το 2022 υπάρχει σε εκκρεμότητα η πληρωμή ΥΔΥ (από την σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο) 31 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, που αφορούν μόνο μέρος της ετήσιας υποχρέωσης προς τη Hellenic Train ( ανά έτος, θα ΥΔΥ πρέπει να λαμβάνει από το Ελληνικό Δημόσιο, 50 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ).

Mε στοιχεία 31/12/2022, η Ηellenic Train δεν θα μπορούσε να προετοιμαστεί για ένα καταστροφικό, από πλευράς μεταφορικού έργου, 2023, σαν συνέπεια του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου και, των πλημμυρών που προκάλεσε η κακοκαιρία Ντάνιελ, μεταξύ 4-7 Σεπτεμβρίου.

Το 2022 ήταν μία αρκετά καλή χρονιά, τουλάχιστον από πλευράς εσόδων, με τις επιβατικές μεταφορές να δείχνουν δυναμική ανάπτυξης, ενώ τώρα η Εταιρεία, προσδοκά στην αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μετά τις καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία Ντάνιελ, για να ανακάμψει σε επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Και, όπως φαίνεται, ελπίζει ότι με την υπογραφή της σύμβασης για το ‘Θριάσιο ΙΙ’ και την παραχώρησή του για 30 χρόνια, θα μπορέσει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στη διακίνηση εμπορευμάτων.

Το 2022, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, η Hellenic Train είχε μία σημαντικότατη αύξηση στα συνολικά της έσοδα, της τάξης του 36,99%, καθώς αυτά διαμορφώθηκαν σε 153,897 εκατ. ευρώ, έναντι 112,338 εκατ. του 2021. Μεγάλο μέρος των εσόδων, είχαν οι επιβατικές μεταφορές, αφού έδωσαν στην εταιρεία 82,103 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 42,20% σε σχέση με εκείνα της προηγούμενης χρονιάς.

Ωστόσο η αύξηση των εξόδων λόγω αυξήσεων στο ενεργειακό κόστος, το μισθολογικό κ.αλ. είχε σαν αποτέλεσμα, να κλείσει η εταιρική χρήση, με ζημία 883.428 ευρώ, έναντι κέρδους 56.985 ευρώ της προηγούμενης χρονιάς.

Όπως επισημαίνεται στην Έκθεση που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις, οι προοπτικές για το 2023 έχουν επηρεαστεί δραματικά, λόγω του ατυχήματος στα Τέμπη και των καταστροφών που προκάλεσε ο Ντάνιελ.

Ωστόσο, «λαμβάνοντας υπόψιν την πλήρη υποστήριξη του μετόχου, Trenitalia S.p.A., και το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών της εταιρείας εντάσσεται στο πλαίσιο της από 14.4.2022 σύμβασης ΥΔΥ, κρίνεται ότι δεν συντρέχουν λόγοι που θα επηρεάσουν την συνέχεια της λειτουργίας της εταιρείας».

Να σημειωθεί ότι για το 2022 υπάρχει σε εκκρεμότητα η πληρωμή ΥΔΥ (από την σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο) 31 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, που αφορούν μόνο μέρος της ετήσιας υποχρέωσης προς τη Hellenic Train ( ανά έτος, θα ΥΔΥ πρέπει να λαμβάνει από το Ελληνικό Δημόσιο, 50 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ).

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία