ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Θεσσαλονίκη αλλάζει – Κατασκευαστική «κοσμογονία» ενόψει

Μέχρι το 2030 αναμένεται να λάβει και οστά η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου – «Έργο – θησαυρό» το χαρακτήρισε ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών, Πάρης Μπίλλιας – «Υλοποιούμε το μεγαλύτερο πακέτο έργων μετά τους Ολυμπιακούς», τόνισε ο Κώστας Καραμανλής

 23/02/2022 19:50

Η Θεσσαλονίκη αλλάζει – Κατασκευαστική «κοσμογονία» ενόψει

Στέφανος Μαχτσίρας

Οι προοπτικές και οι ευκαιρίες ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, την ώρα που έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης πλήθος έργων, τέθηκαν επί τάπητος σε διαδικτυακή εκδήλωση του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

«Οι κατασκευές ηγούνται στην προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας. Ο άνεμος αισιοδοξίας που πνέει στον κλάδο των υποδομών δίνει αναπτυξιακή ώθηση στη χώρα, ο τομέας των κατασκευών είχε συρρικνωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, κατά την τετραετία 2015-2019 το αποτύπωμα του κλάδου στο ΑΕΠ είχε περιοριστεί κοντά στο 4,5% από 13%. Από τη στιγμή που αναλάβαμε ξεκινήσαμε την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, δώσαμε λύση σε ένα θεσμικό έμφραγμα που υπήρχε, πλέον οι διαγωνισμοί στόχος μας είναι να γίνονται με διαφάνεια, ταχύτητα και ποιότητα. Πέρα από αυτό εκπονήσαμε έναν μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό έργων και υποδομών, ξεμπλοκάραμε εμβληματικά projects που ήταν κολλημένα χρόνια, υλοποιούμε το μεγαλύτερο πακέτο έργων ύψους 13 δισ. ευρώ (έχουμε δημοπρατήσει 6 δισ. ευρώ και συμβασιοποιήσει 3 δισ. ευρώ από αυτά) μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες», επεσήμανε ο Κώστας Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Δώσαμε λύση στο ζήτημα του μετρό της Θεσσαλονίκης, πρώτη προτεραιότητα στον σχεδιασμό μας είναι η Κ. Μακεδονία και η Θεσσαλονίκη. Flyover, επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, η ολοκλήρωση του ορφανού χιλιομέτρου της Ποτίδαιας μεταξύ άλλων, αλλάζουν θεαματικά την πόλη, δεν μένει το σχέδιό μας στα χαρτιά. Η Θεσσαλονίκη στοχεύουμε να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Παράλληλα προωθούμε και τα έργα του μέλλοντος που είναι τα σιδηροδρομικά (δρομολογήσαμε την υλοποίηση έργων 4 δισ. ευρώ), ενώνοντας τα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, και είναι σε πλήρη αρμονία με τις πράσινες κατευθύνσεις της ΕΕ. Καθιστούμε την Ελλάδα διαμετακομιστικό κόμβο στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλάζοντας ταυτόχρονα το παραγωγικό μας μοντέλο

«Η Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη αλλάζουν, στην πόλη βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πακέτο πρωτόγνωρης έντασης και δυναμισμού. Η Βόρεια Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει την προμετωπίδα της ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια», σημείωσε μεταξύ άλλων ο Σταύρος Καλαφάτης, υφυπουργός εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας – Θράκης).

«Η ΠΚΜ κατάφερε να πετύχει σχεδόν 100% απορρόφηση από το ΠΔΕ και το ΕΣΠΑ το 2021, πετυχαίνουμε απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα. Μέσω ΣΔΙΤ θα αναβαθμίσουμε τον ηλεκτροφωτισμό στην Κ.Μακεδονία (ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη) ενώ προωθούμε και αντιπλημμυρικά έργα. Παράλληλα ολοκληρώνουμε και την μελέτη για την δημιουργία παράπλευρου δικτύου στην ΕΟ Θεσσαλονίκης – Μουδανιών για να προχωρήσουμε το 2023 στη δημοπράτηση», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Πάρης Μπίλλιας, αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην υλοποίηση της ενοποίησης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, ένα σχέδιο που «έχει τη σφραγίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου, μέχρι το τέλος του έτους ή το αργότερο στο πρώτο τρίμηνο του 2023 θα έχει εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα. Η ενοποίηση όταν ολοκληρωθεί θα είναι ένας θησαυρός για την πόλη και θα αλλάξει όλη την εικόνα της περιοχής δημιουργώντας θέσεις εργασίας, το κόστος του έργου αγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ, υπολογίζουμε να ολοκληρωθεί το 2030 με τους πόρους να προέρχονται από το ΠΔΕ της ΠΚΜ αλλά και μέσω ΣΔΙΤ», υποστήριξε.

«Ο δήμος μας είναι πρωταθλητής στην απορρόφηση εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων, εκπονούμε πλήθος μελετών και υλοποιούμε το πλουσιότερο τεχνικό πρόγραμμα εδώ και δεκαετίες για την Θεσσαλονίκη. Στάβλοι Παπάφη, αναπλάσεις Ιπποκρατείου, στο Καπάνι, νέα ολιστικά συστήματα έξυπνης πόλης, νέες παιδικές χαρές, αναβαθμίσεις δημοσίων χώρων δρομολογούνται. Όλα αυτά γίνονται και δεν είναι ασκήσεις επί χάρτου», σημείωσε μεταξύ άλλων ο Ευφραίμ Κυριζίδης, αντιδήμαρχος τεχνικών έργων του δήμου Θεσσαλονίκης. Ο κ.Κυριζίδης ευχήθηκε το 2022 να υπάρξει λιγότερη γραφειοκρατία.

«Τα επόμενα χρόνια θα μπορούσαμε να πούμε πως στη χώρα θα ζήσουμε μία κατασκευαστική κοσμογονία, πολλές εταιρείες δεν βρίσκουν εξειδικευμένο προσωπικό, πολλοί εγκατέλειψαν τη χώρα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Η υγειονομική και η ενεργειακή γκριζάρουν το τοπίο, οι ανατιμήσεις στα οικοδομικά υλικά καθιστούν πολλά έργα μη βιώσιμα», ανέφερε ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Γεώργιος Τσακούμης.

«Η Κ.Μακεδονία βρίσκεται ενώπιον πλήθους προκλήσεων, η Θεσσαλονίκη που έχει ξανακούσει μεγάλα λόγια στο παρελθόν, μετατρέπεται σε μητρόπολη της Βαλκανικής, τα πράγματα θεωρώ πως έχουν πάρει το δρόμο τους για να γίνουν πράξη τα έργα που είναι σε εξέλιξη (μεταξύ άλλων ανάπλαση ΔΕΘ, μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά, σύνδεση έκτου προβλήτα με ΠΑΘΕ, νέο γήπεδο Τούμπας, ανάπλαση παραλιακού μετώπου, τεχνολογικό πάρκο Thessintec, παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο). Επιπλέον, στη Θέρμη συντελείται ένας οικοδομικός οργασμός αυτή τη στιγμή», κατέληξε.

Οι προοπτικές και οι ευκαιρίες ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, την ώρα που έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης πλήθος έργων, τέθηκαν επί τάπητος σε διαδικτυακή εκδήλωση του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

«Οι κατασκευές ηγούνται στην προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας. Ο άνεμος αισιοδοξίας που πνέει στον κλάδο των υποδομών δίνει αναπτυξιακή ώθηση στη χώρα, ο τομέας των κατασκευών είχε συρρικνωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, κατά την τετραετία 2015-2019 το αποτύπωμα του κλάδου στο ΑΕΠ είχε περιοριστεί κοντά στο 4,5% από 13%. Από τη στιγμή που αναλάβαμε ξεκινήσαμε την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, δώσαμε λύση σε ένα θεσμικό έμφραγμα που υπήρχε, πλέον οι διαγωνισμοί στόχος μας είναι να γίνονται με διαφάνεια, ταχύτητα και ποιότητα. Πέρα από αυτό εκπονήσαμε έναν μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό έργων και υποδομών, ξεμπλοκάραμε εμβληματικά projects που ήταν κολλημένα χρόνια, υλοποιούμε το μεγαλύτερο πακέτο έργων ύψους 13 δισ. ευρώ (έχουμε δημοπρατήσει 6 δισ. ευρώ και συμβασιοποιήσει 3 δισ. ευρώ από αυτά) μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες», επεσήμανε ο Κώστας Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Δώσαμε λύση στο ζήτημα του μετρό της Θεσσαλονίκης, πρώτη προτεραιότητα στον σχεδιασμό μας είναι η Κ. Μακεδονία και η Θεσσαλονίκη. Flyover, επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, η ολοκλήρωση του ορφανού χιλιομέτρου της Ποτίδαιας μεταξύ άλλων, αλλάζουν θεαματικά την πόλη, δεν μένει το σχέδιό μας στα χαρτιά. Η Θεσσαλονίκη στοχεύουμε να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Παράλληλα προωθούμε και τα έργα του μέλλοντος που είναι τα σιδηροδρομικά (δρομολογήσαμε την υλοποίηση έργων 4 δισ. ευρώ), ενώνοντας τα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, και είναι σε πλήρη αρμονία με τις πράσινες κατευθύνσεις της ΕΕ. Καθιστούμε την Ελλάδα διαμετακομιστικό κόμβο στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλάζοντας ταυτόχρονα το παραγωγικό μας μοντέλο

«Η Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη αλλάζουν, στην πόλη βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πακέτο πρωτόγνωρης έντασης και δυναμισμού. Η Βόρεια Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει την προμετωπίδα της ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια», σημείωσε μεταξύ άλλων ο Σταύρος Καλαφάτης, υφυπουργός εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας – Θράκης).

«Η ΠΚΜ κατάφερε να πετύχει σχεδόν 100% απορρόφηση από το ΠΔΕ και το ΕΣΠΑ το 2021, πετυχαίνουμε απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα. Μέσω ΣΔΙΤ θα αναβαθμίσουμε τον ηλεκτροφωτισμό στην Κ.Μακεδονία (ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη) ενώ προωθούμε και αντιπλημμυρικά έργα. Παράλληλα ολοκληρώνουμε και την μελέτη για την δημιουργία παράπλευρου δικτύου στην ΕΟ Θεσσαλονίκης – Μουδανιών για να προχωρήσουμε το 2023 στη δημοπράτηση», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Πάρης Μπίλλιας, αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην υλοποίηση της ενοποίησης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, ένα σχέδιο που «έχει τη σφραγίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου, μέχρι το τέλος του έτους ή το αργότερο στο πρώτο τρίμηνο του 2023 θα έχει εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα. Η ενοποίηση όταν ολοκληρωθεί θα είναι ένας θησαυρός για την πόλη και θα αλλάξει όλη την εικόνα της περιοχής δημιουργώντας θέσεις εργασίας, το κόστος του έργου αγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ, υπολογίζουμε να ολοκληρωθεί το 2030 με τους πόρους να προέρχονται από το ΠΔΕ της ΠΚΜ αλλά και μέσω ΣΔΙΤ», υποστήριξε.

«Ο δήμος μας είναι πρωταθλητής στην απορρόφηση εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων, εκπονούμε πλήθος μελετών και υλοποιούμε το πλουσιότερο τεχνικό πρόγραμμα εδώ και δεκαετίες για την Θεσσαλονίκη. Στάβλοι Παπάφη, αναπλάσεις Ιπποκρατείου, στο Καπάνι, νέα ολιστικά συστήματα έξυπνης πόλης, νέες παιδικές χαρές, αναβαθμίσεις δημοσίων χώρων δρομολογούνται. Όλα αυτά γίνονται και δεν είναι ασκήσεις επί χάρτου», σημείωσε μεταξύ άλλων ο Ευφραίμ Κυριζίδης, αντιδήμαρχος τεχνικών έργων του δήμου Θεσσαλονίκης. Ο κ.Κυριζίδης ευχήθηκε το 2022 να υπάρξει λιγότερη γραφειοκρατία.

«Τα επόμενα χρόνια θα μπορούσαμε να πούμε πως στη χώρα θα ζήσουμε μία κατασκευαστική κοσμογονία, πολλές εταιρείες δεν βρίσκουν εξειδικευμένο προσωπικό, πολλοί εγκατέλειψαν τη χώρα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Η υγειονομική και η ενεργειακή γκριζάρουν το τοπίο, οι ανατιμήσεις στα οικοδομικά υλικά καθιστούν πολλά έργα μη βιώσιμα», ανέφερε ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Γεώργιος Τσακούμης.

«Η Κ.Μακεδονία βρίσκεται ενώπιον πλήθους προκλήσεων, η Θεσσαλονίκη που έχει ξανακούσει μεγάλα λόγια στο παρελθόν, μετατρέπεται σε μητρόπολη της Βαλκανικής, τα πράγματα θεωρώ πως έχουν πάρει το δρόμο τους για να γίνουν πράξη τα έργα που είναι σε εξέλιξη (μεταξύ άλλων ανάπλαση ΔΕΘ, μητροπολιτικό πάρκο Παύλου Μελά, σύνδεση έκτου προβλήτα με ΠΑΘΕ, νέο γήπεδο Τούμπας, ανάπλαση παραλιακού μετώπου, τεχνολογικό πάρκο Thessintec, παιδιατρικό νοσοκομείο στο Φίλυρο). Επιπλέον, στη Θέρμη συντελείται ένας οικοδομικός οργασμός αυτή τη στιγμή», κατέληξε.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία