ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H GFR Greece, η Θεσσαλονίκη και ο σημαντικός πελάτης για cargo μεταφορές με το τρένο

Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές - Τακτικά δρομολόγια με φορτία της Cosco - Η δραστηριότητα της RCLG

 26/01/2024 07:00

H GFR Greece, η Θεσσαλονίκη και ο σημαντικός πελάτης για cargo μεταφορές με το τρένο

Άννη Καρολίδου

Σε διαπραγματεύσεις με σημαντικούς πελάτες, βρίσκεται η σιδηροδρομική GFR Greece, η θυγατρική εταιρεία της Ρουμανικής Grup Feroviar Roman, της πλέον αντιπροσωπευτικής εταιρείας του Ομίλου Grampet, του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού group στη Ν.Α. Ευρώπη, με 18 θυγατρικές στους κλάδους των μεταφορών, logistics, συντήρηση τροχαίου υλικού και Ι.Τ.

GFR, έχει απλώσει το δίκτυο της στη Βουλγαρία, στην Ουγγαρία, Σλοβακία, Τσεχία, Πολωνία, Αυστρία και Γερμανία, βεβαίως και στην Ελλάδα, ενώ έχει συμφωνίες συνεργασίας με τους διαχειριστές δικτύων σε όλες τις Βαλκανικές χώρες.   

Όπως είπε στο makthes.gr o γενικός διευθυντής της GFR Greece, Απόστολος Καλογερόπουλος, στόχος της Εταιρείας είναι, η επίτευξη μίας σημαντικής συμφωνίας, που θα της επιτρέψει να δρομολογήσει τακτικά εμπορευματικά δρομολόγια, προς και από Θεσσαλονίκη, από την Κεντρική Ευρώπη, είτε μέσω Ειδομένης, είτε και μέσω Προμαχώνα.

«Παρά τα προβλήματα που υπάρχουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο, προβλήματα διαχρονικά που οφείλονται στο ότι, στην Ελλάδα, δόθηκε βάση στην αγορά των οδικών μεταφορών, υπάρχει μέλλον για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών. Η GFR Greece, εξυπηρετεί ήδη πελάτες της GFR αλλά και πέραν του Ομίλου, πραγματοποιώντας από τον Απρίλιο του 2022, δρομολόγια από Κούλατα- Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, Θεσσαλονίκη – Γευγελή και Αλεξανδρούπολη – Σβίλεγκραντ.

«Τα δρομολόγια αυτά, γίνονται όταν υπάρχει μεταφορικό έργο και συμφωνούνται σε αγορά spot. Στόχος μας είναι, να ξεκινήσουμε τακτικά δρομολόγια, κάτι το οποίο απαιτεί το κλείσιμο διετούς ή τριετούς συμφωνίας, για τη μεταφορά φορτίων τουλάχιστον 200.000 τόνων ετησίως», δήλωσε ο κ. Καλογερόπουλος.

Πιστοποίηση για ακόμη οκτώ μηχανές-ανάπτυξη έργου

Να σημειωθεί ότι η GFR Greece, σιδηροδρομική εταιρεία αδειοδοτημένη, με πιστοποιητικό ασφαλείας και φυσικά πιστοποιημένες μηχανές, εκτελεί δρομολόγια έχουν νοικιασμένες δύο θερμικές μηχανές από τη ΓΑΙΑΟΣΕ και προσωπικό 10 μηχανοδηγών. Επίσης, έχει λάβει πιστοποίηση για να φέρει ακόμη οκτώ ( 8) μηχανές, από τη Ρουμανία, πέντε (5) θερμικές και τρεις (3) ηλεκτροκίνητες, ανάπτυξη που θα έρθει όταν αυξηθεί το εμπορευματικό της έργο.

Παρά τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν, γενικότερα, στο σιδηρόδρομο, στο ελληνικό δίκτυο αλλά και στα δίκτυα γειτονικών χωρών, οι εμπορευματικές μεταφορές έχουν προοπτική, όπως τονίζουν άνθρωποι του σιδηροδρόμου αλλά και επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών και logistics, προοπτικές των οποίων η αξιοποίηση εξαρτάται από τη διασύνδεση λιμένων- σιδηρόδρομου, τη βελτίωση των υποδομών. 

Προβλήματα και στα δίκτυα των γειτονικών χωρών

Να σημειωθεί ότι η διέλευση μέσω Βόρειας Μακεδονίας, είχε διακοπεί για 50 ημέρες, επειδή υπήρχε πρόβλημα σε σιδηροδρομική γέφυρα. Η γέφυρα αποκαταστάθηκε και πριν περίπου 15 ημέρες ξανάρχισαν τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη- Ειδομένη- Γευγελή και βορειότερα. Έκτοτε, εκτελούνται δύο–τρία δρομολόγια την ημέρα, με φορτία της Cosco, που έρχονται από Πειραιά και συνεχίζουν μέσω Θεσσαλονίκης, για Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη. Τα δρομολόγια αυτά γίνονται με τραίνα που έχει μισθώσει η PEARL A.E., αλλά και σε συνεργασία με τη Hellenic Train.

Οι εμπορευματικές μεταφορές

Στις ιδιωτικές εταιρείες που πραγματοποιούν έργο cargo στην Ελλάδα, πέραν της Hellenic Train και της PEARL, είναι και η Rail Cargo Logistics Goldair ( RCLG), η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρνει δύο τραίνα την εβδομάδα, από την Κεντρική Ευρώπη, μέσω Ειδομένης, στο logistic hub , στη Σίνδο.

Όπως τόνισαν στελέχη του σιδηροδρόμου στο makthes.gr, η εμπορευματική κίνηση προς και από Θεσσαλονίκη, μπορεί να αυξηθεί όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάσταση της γραμμής στο τμήμα Στρυμώνας – Προμαχώνας, της βασικής δηλαδή γραμμής για τη σιδηροδρομική διασύνδεση με το δίκτυο της Βουλγαρίας ( στα Κουλάτα).

Η αγορά, περιμένει να βελτιωθούν τα πράγματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, κάτι που δεν αφορά μόνο υποδομές και οργανωτικά ζητήματα αλλά και ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό. Μάλιστα, όπως υποστηρίζεται, η πρώτη και βασική μέριμνα πρέπει να είναι, η πρόσληψη προσωπικού στον ΟΣΕ, έστω κατά παρέκκλιση διατάξεων και, για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Το αίτημα αυτό έχει υποβληθεί, στο αρμόδιο υπουργείο, το ΥΠΟΜΕ.

Σε διαπραγματεύσεις με σημαντικούς πελάτες, βρίσκεται η σιδηροδρομική GFR Greece, η θυγατρική εταιρεία της Ρουμανικής Grup Feroviar Roman, της πλέον αντιπροσωπευτικής εταιρείας του Ομίλου Grampet, του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού group στη Ν.Α. Ευρώπη, με 18 θυγατρικές στους κλάδους των μεταφορών, logistics, συντήρηση τροχαίου υλικού και Ι.Τ.

GFR, έχει απλώσει το δίκτυο της στη Βουλγαρία, στην Ουγγαρία, Σλοβακία, Τσεχία, Πολωνία, Αυστρία και Γερμανία, βεβαίως και στην Ελλάδα, ενώ έχει συμφωνίες συνεργασίας με τους διαχειριστές δικτύων σε όλες τις Βαλκανικές χώρες.   

Όπως είπε στο makthes.gr o γενικός διευθυντής της GFR Greece, Απόστολος Καλογερόπουλος, στόχος της Εταιρείας είναι, η επίτευξη μίας σημαντικής συμφωνίας, που θα της επιτρέψει να δρομολογήσει τακτικά εμπορευματικά δρομολόγια, προς και από Θεσσαλονίκη, από την Κεντρική Ευρώπη, είτε μέσω Ειδομένης, είτε και μέσω Προμαχώνα.

«Παρά τα προβλήματα που υπάρχουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο, προβλήματα διαχρονικά που οφείλονται στο ότι, στην Ελλάδα, δόθηκε βάση στην αγορά των οδικών μεταφορών, υπάρχει μέλλον για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών. Η GFR Greece, εξυπηρετεί ήδη πελάτες της GFR αλλά και πέραν του Ομίλου, πραγματοποιώντας από τον Απρίλιο του 2022, δρομολόγια από Κούλατα- Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, Θεσσαλονίκη – Γευγελή και Αλεξανδρούπολη – Σβίλεγκραντ.

«Τα δρομολόγια αυτά, γίνονται όταν υπάρχει μεταφορικό έργο και συμφωνούνται σε αγορά spot. Στόχος μας είναι, να ξεκινήσουμε τακτικά δρομολόγια, κάτι το οποίο απαιτεί το κλείσιμο διετούς ή τριετούς συμφωνίας, για τη μεταφορά φορτίων τουλάχιστον 200.000 τόνων ετησίως», δήλωσε ο κ. Καλογερόπουλος.

Πιστοποίηση για ακόμη οκτώ μηχανές-ανάπτυξη έργου

Να σημειωθεί ότι η GFR Greece, σιδηροδρομική εταιρεία αδειοδοτημένη, με πιστοποιητικό ασφαλείας και φυσικά πιστοποιημένες μηχανές, εκτελεί δρομολόγια έχουν νοικιασμένες δύο θερμικές μηχανές από τη ΓΑΙΑΟΣΕ και προσωπικό 10 μηχανοδηγών. Επίσης, έχει λάβει πιστοποίηση για να φέρει ακόμη οκτώ ( 8) μηχανές, από τη Ρουμανία, πέντε (5) θερμικές και τρεις (3) ηλεκτροκίνητες, ανάπτυξη που θα έρθει όταν αυξηθεί το εμπορευματικό της έργο.

Παρά τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν, γενικότερα, στο σιδηρόδρομο, στο ελληνικό δίκτυο αλλά και στα δίκτυα γειτονικών χωρών, οι εμπορευματικές μεταφορές έχουν προοπτική, όπως τονίζουν άνθρωποι του σιδηροδρόμου αλλά και επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών και logistics, προοπτικές των οποίων η αξιοποίηση εξαρτάται από τη διασύνδεση λιμένων- σιδηρόδρομου, τη βελτίωση των υποδομών. 

Προβλήματα και στα δίκτυα των γειτονικών χωρών

Να σημειωθεί ότι η διέλευση μέσω Βόρειας Μακεδονίας, είχε διακοπεί για 50 ημέρες, επειδή υπήρχε πρόβλημα σε σιδηροδρομική γέφυρα. Η γέφυρα αποκαταστάθηκε και πριν περίπου 15 ημέρες ξανάρχισαν τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη- Ειδομένη- Γευγελή και βορειότερα. Έκτοτε, εκτελούνται δύο–τρία δρομολόγια την ημέρα, με φορτία της Cosco, που έρχονται από Πειραιά και συνεχίζουν μέσω Θεσσαλονίκης, για Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη. Τα δρομολόγια αυτά γίνονται με τραίνα που έχει μισθώσει η PEARL A.E., αλλά και σε συνεργασία με τη Hellenic Train.

Οι εμπορευματικές μεταφορές

Στις ιδιωτικές εταιρείες που πραγματοποιούν έργο cargo στην Ελλάδα, πέραν της Hellenic Train και της PEARL, είναι και η Rail Cargo Logistics Goldair ( RCLG), η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρνει δύο τραίνα την εβδομάδα, από την Κεντρική Ευρώπη, μέσω Ειδομένης, στο logistic hub , στη Σίνδο.

Όπως τόνισαν στελέχη του σιδηροδρόμου στο makthes.gr, η εμπορευματική κίνηση προς και από Θεσσαλονίκη, μπορεί να αυξηθεί όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάσταση της γραμμής στο τμήμα Στρυμώνας – Προμαχώνας, της βασικής δηλαδή γραμμής για τη σιδηροδρομική διασύνδεση με το δίκτυο της Βουλγαρίας ( στα Κουλάτα).

Η αγορά, περιμένει να βελτιωθούν τα πράγματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, κάτι που δεν αφορά μόνο υποδομές και οργανωτικά ζητήματα αλλά και ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό. Μάλιστα, όπως υποστηρίζεται, η πρώτη και βασική μέριμνα πρέπει να είναι, η πρόσληψη προσωπικού στον ΟΣΕ, έστω κατά παρέκκλιση διατάξεων και, για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Το αίτημα αυτό έχει υποβληθεί, στο αρμόδιο υπουργείο, το ΥΠΟΜΕ.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία