ΠΑΙΔΕΙΑ

Η επιστροφή στα θρανία, τα νέα μέτρα και η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού

Ο εμβολιασμός, οι μάσκες, τα αυστηρά πρωτόκολλα και τα διαφορετικά δεδομένα της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς. Τι λένε οι εκπρόσωποι των δασκάλων και των εκπαιδευτικών

 06/09/2021 13:00

Η επιστροφή στα θρανία, τα νέα μέτρα και η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού
(Φ) Η χρήση μάσκας σε όλους τους χώρους, εκτός του μαθήματος της γυμναστικής φαίνεται πως δίνει το μήνυμα της αυστηροποίησης των μέτρων

Έλενα Αποστολίδου

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για το σχολικό κουδούνι και την επιστροφή των μαθητών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης στις σχολικές αίθουσες και τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης που διαμηνύει πως τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά, με νέα υγειονομικά πρωτόκολλα. Στόχος της κυβέρνησης είναι να παραμείνουν ανοιχτές οι τάξεις και να μην κλείνουν για ένα κρούσμα κορονοϊού, ενώ η χρήση μάσκας σε όλους τους χώρους, εκτός του μαθήματος της γυμναστικής φαίνεται πως δίνει το μήνυμα της αυστηροποίησης των μέτρων που θα υλοποιηθούν από τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, ημέρα έναρξης των σχολείων.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί εκτός από τη νέα πραγματικότητα που ορίζουν οι συνθήκες της πανδημίας στη λειτουργία των σχολείων, θα έρθουν αντιμέτωποι και με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στα νηπιαγωγεία, δημοτικά και τα γυμνάσια, μέσα από τις τέσσερις θεματικές ενότητες που εισάγονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Νέοι όροι και κανόνες, αλλά και η διατήρηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που έφερε τα πάνω κάτω στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις έρχονται και για τους υποψήφιους των Πανελληνίων της επόμενης χρονιάς.

Το ζήτημα του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών και των μαθητών βρίσκεται στην πρώτη γραμμή στη φετινή έναρξη της εκπαιδευτικής χρονιάς, με τη συζήτηση γύρω από την υποχρεωτικότητα στους εκπαιδευτικούς να εντείνεται και την κυβέρνηση να δυσκολεύει το πλαίσιο εργασίας για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να πληρώσουν από την τσέπη τους τα δυο εβδομαδιαία rapid test που θα πρέπει να πραγματοποιούν.

Εκπρόσωποι των δασκάλων και των εκπαιδευτικών μιλούν στη "ΜτΚ" για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θέτοντας τις δικές τους διεκδικήσεις για το ασφαλές άνοιγμα των σχολικών μονάδων.

2723526.jpg


Θανάσης Κικίνης,Πρόεδρος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ)

Η νέα σχολική χρονιά πρόκειται να ξεκινήσει με περισσότερα προβλήματα από εκείνα που συναντήσαμε την περσινή χρονιά. Σε υγειονομικό επίπεδο, βλέπουμε ότι καλπάζει το τέταρτο κύμα της πανδημίας, το οποίο αφορά σε μεγάλο βαθμό τις μικρές ηλικίες, σύμφωνα με τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα. Άρα, χρειάζονται αυξημένα μέτρα την ώρα που η κυβέρνηση από όλη αυτή την ιστορία, έχει μείνει μόνο στο κομμάτι του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών και των μαθητών αντίστοιχα στις ηλικίες του γυμνασίου και του λυκείου, αφήνοντας στην άκρη όλα τα υπόλοιπα. 

Βασικό μας αίτημα παραμένει η αραίωση των μαθητών στα τμήματα και ενώ αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν τεχνικά προβλήματα στην υλοποίηση αυτού του μέτρου, δεν καταλαβαίνουμε γιατί ενώ υπήρχε χρόνος προετοιμασίας στην πράξη δεν έχει υλοποιηθεί η σχετική μέριμνα. Επιπλέον, πρέπει να αραιωθούν και οι μαθητές της ειδικής αγωγής κατά τη μεταφορά τους, γεγονός που το έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν όπου και πάλι δεν έγινε κάτι. Τραγικός είναι και ο τρόπος που χειρίζεται το υπουργείο Παιδείας το θέμα του καθαρισμού των σχολείων. Όπως παρατηρούμε, στοχεύουν στην απασχόλησή των εργαζομένων μετά τη λειτουργία των σχολείων και όχι με συνεχή παρουσία των εργαζομένων στην καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Τέλος, στο ζήτημα του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών, εμείς προχωρήσαμε πρώτοι και βρισκόμαστε σε υψηλό επίπεδο. Αυτό θα πρέπει η πολιτεία να κάνει είναι α δημιουργήσει μια καμπάνια όχι εκφοβισμού, αλλά πειθούς που θα στοχεύει στους ανεμβολίαστους πολίτες και κατ' επέκταση στους εκπαιδευτικούς.

2971902.jpg


Θεόδωρος Τσούχλος, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)

Περιμένουμε τη συνάντηση της Ομοσπονδίας με το υπουργείο Παιδείας, υπάρχουν σημαντικά στοιχεία που πρέπει να θέσουμε για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Είμαστε υπέρ του μαζικού, καθολικού εμβολιασμού, χωρίς αστερίσκους, αλλά δεν συμφωνούμε με την υποχρεωτικότητα. Το μέτρο αυτό στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, μπορεί να οδηγήσει σε ποινές, σε διαθεσιμότητα, στέρηση και μείωση μισθού και με όλα αυτά είμαστε αντίθετοι. Στο ζήτημα της επιστροφής των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας στα σχολεία, πρόκειται έναν μεγάλο πληθυσμό, περίπου 1,5 εκατομμύριο μαθητές, δημιουργείται ένα σοβαρό θέμα διαχωρισμού των παιδιών. Δηλαδή τα παιδιά, κυρίως μαθητές λυκείου, που έχουν κάνει το εμβόλιο δεν θα ελέγχονται, ενώ τα υπόλοιπα θα υφίστανται αυτή τη διαδικασία. Δεν πρέπει να δοθεί "λευκή επιταγή" και να μπαίνει η εκπαιδευτική κοινότητα αν και εμβολιασμένη στα σχολεία χωρίς τεστ, γιατί υπάρχει όπως είδαμε την τελευταία περίοδο μεγάλη πιθανότητα να έχει νοσήσει χωρίς να το γνωρίζει. Κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε "μαύρη τρύπα" στη μεταδοτικότητα του ιού. Πιστεύουμε ότι πρέπει να μεριμνήσει το κράτος και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο, εκπαιδευτικοί, μαθητές, διοικητικοί και το υπόλοιπο προσωπικό υποβαλλόμαστε σε τεστ σε τακτά χρονικά διαστήματα και φυσικά δωρεάν.

-P65vX.jpg


Οι ανατροπές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και τα νέα δεδομένα στις Πανελλαδικές του 2022

Ο Ιωάννης Μπαχαράκης Διευθυντής Σπουδών στον εκπαιδευτικό οργανισμό «ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ», αποτιμώντας τις Πανελλαδικές 2021 εστιάζει αρχικά στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) που δημιούργησε αρκετές στρεβλώσεις, καθώς σχολές με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο που χορηγούν αντίστοιχο πτυχίο με το ίδιο ακριβώς επαγγελματικό δικαίωμα, εμφανίζουν τελείως διαφορετική ελάχιστη βάση εισαγωγής. "Παρατηρήθηκε επίσης το φαινόμενο μαθητές με εξαιρετικές επιδόσεις στις Πανελλαδικές εξετάσεις να μην έχουν πρόσβαση σε σχολές όπου η Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος διαμορφώθηκε σε υψηλότατα επίπεδα. Συνεπώς, προέκυψε το παράδοξο, μαθητές με περισσότερα μόρια να μην εισέρχονται σε μία σχολή, γιατί ο Μ.Ο. τους ήταν χαμηλότερος της Ε.Β.Ε., ενώ μαθητές με λιγότερα μόρια να πετυχαίνουν, διότι ο Μ.Ο. τους ήταν πάνω από την Ε.Β.Ε. Αποτελεί, τέλος, μια ισχυρή αντίφαση το γεγονός ότι ο μαθητής που δεν δικαιούται καν να δηλώσει μια σχολή λόγω Ε.Β.Ε. στο μηχανογραφικό του να φοιτά εν τέλει μέσω μετεγγραφής στο ίδιο τμήμα παρακάμπτοντας την Ε.Β.Ε."

O κ. Μπαχαράκης επισημαίνει και τις ανατροπές που θα επιφέρει το Διπλό Μηχανογραφικό, το οποίο θα υποβάλλεται σε δυο φάσεις από το 2022 με παράλληλο περιορισμένο αριθμό επιλογών των υποψηφίων (10% των τμημάτων του κάθε Επιστημονικού Πεδίου για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων). "Η αλλαγή αυτή θα εφαρμοστεί την επόμενη χρονιά και ουσιαστικά περιορίζει τις επιλογές των σχολών που μπορούν να δηλώσουν οι υποψήφιοι". Αυτό που τελικά προέχει, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι "η διασφάλιση του κύρους και της αξιοπιστίας του θεσμού των Πανελλαδικών εξετάσεων το οποίο δυστυχώς έχει τρωθεί από τις συνεχείς αλλαγές, παρεμβάσεις και αστοχίες. Και αυτό θα συμβεί με την εφαρμογή ενός ενιαίου συστήματος εισαγωγικών εξετάσεων με μακρόπνοη προοπτική, καθώς και με την αναμόρφωση του πανεπιστημιακού χάρτη με τμήματα και σχολές που θα προσφέρουν σύγχρονα προγράμματα σπουδών και θα καλύπτουν επιτυχώς τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας".

*Δημοσιεύτηκε στο ένθετο "Παιδεία" στη "ΜτΚ" στις 05.09.2021

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για το σχολικό κουδούνι και την επιστροφή των μαθητών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης στις σχολικές αίθουσες και τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης που διαμηνύει πως τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά, με νέα υγειονομικά πρωτόκολλα. Στόχος της κυβέρνησης είναι να παραμείνουν ανοιχτές οι τάξεις και να μην κλείνουν για ένα κρούσμα κορονοϊού, ενώ η χρήση μάσκας σε όλους τους χώρους, εκτός του μαθήματος της γυμναστικής φαίνεται πως δίνει το μήνυμα της αυστηροποίησης των μέτρων που θα υλοποιηθούν από τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, ημέρα έναρξης των σχολείων.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί εκτός από τη νέα πραγματικότητα που ορίζουν οι συνθήκες της πανδημίας στη λειτουργία των σχολείων, θα έρθουν αντιμέτωποι και με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στα νηπιαγωγεία, δημοτικά και τα γυμνάσια, μέσα από τις τέσσερις θεματικές ενότητες που εισάγονται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Νέοι όροι και κανόνες, αλλά και η διατήρηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που έφερε τα πάνω κάτω στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις έρχονται και για τους υποψήφιους των Πανελληνίων της επόμενης χρονιάς.

Το ζήτημα του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών και των μαθητών βρίσκεται στην πρώτη γραμμή στη φετινή έναρξη της εκπαιδευτικής χρονιάς, με τη συζήτηση γύρω από την υποχρεωτικότητα στους εκπαιδευτικούς να εντείνεται και την κυβέρνηση να δυσκολεύει το πλαίσιο εργασίας για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς που θα κληθούν να πληρώσουν από την τσέπη τους τα δυο εβδομαδιαία rapid test που θα πρέπει να πραγματοποιούν.

Εκπρόσωποι των δασκάλων και των εκπαιδευτικών μιλούν στη "ΜτΚ" για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θέτοντας τις δικές τους διεκδικήσεις για το ασφαλές άνοιγμα των σχολικών μονάδων.

2723526.jpg


Θανάσης Κικίνης,Πρόεδρος Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ)

Η νέα σχολική χρονιά πρόκειται να ξεκινήσει με περισσότερα προβλήματα από εκείνα που συναντήσαμε την περσινή χρονιά. Σε υγειονομικό επίπεδο, βλέπουμε ότι καλπάζει το τέταρτο κύμα της πανδημίας, το οποίο αφορά σε μεγάλο βαθμό τις μικρές ηλικίες, σύμφωνα με τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα. Άρα, χρειάζονται αυξημένα μέτρα την ώρα που η κυβέρνηση από όλη αυτή την ιστορία, έχει μείνει μόνο στο κομμάτι του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών και των μαθητών αντίστοιχα στις ηλικίες του γυμνασίου και του λυκείου, αφήνοντας στην άκρη όλα τα υπόλοιπα. 

Βασικό μας αίτημα παραμένει η αραίωση των μαθητών στα τμήματα και ενώ αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν τεχνικά προβλήματα στην υλοποίηση αυτού του μέτρου, δεν καταλαβαίνουμε γιατί ενώ υπήρχε χρόνος προετοιμασίας στην πράξη δεν έχει υλοποιηθεί η σχετική μέριμνα. Επιπλέον, πρέπει να αραιωθούν και οι μαθητές της ειδικής αγωγής κατά τη μεταφορά τους, γεγονός που το έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν όπου και πάλι δεν έγινε κάτι. Τραγικός είναι και ο τρόπος που χειρίζεται το υπουργείο Παιδείας το θέμα του καθαρισμού των σχολείων. Όπως παρατηρούμε, στοχεύουν στην απασχόλησή των εργαζομένων μετά τη λειτουργία των σχολείων και όχι με συνεχή παρουσία των εργαζομένων στην καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Τέλος, στο ζήτημα του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών, εμείς προχωρήσαμε πρώτοι και βρισκόμαστε σε υψηλό επίπεδο. Αυτό θα πρέπει η πολιτεία να κάνει είναι α δημιουργήσει μια καμπάνια όχι εκφοβισμού, αλλά πειθούς που θα στοχεύει στους ανεμβολίαστους πολίτες και κατ' επέκταση στους εκπαιδευτικούς.

2971902.jpg


Θεόδωρος Τσούχλος, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)

Περιμένουμε τη συνάντηση της Ομοσπονδίας με το υπουργείο Παιδείας, υπάρχουν σημαντικά στοιχεία που πρέπει να θέσουμε για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Είμαστε υπέρ του μαζικού, καθολικού εμβολιασμού, χωρίς αστερίσκους, αλλά δεν συμφωνούμε με την υποχρεωτικότητα. Το μέτρο αυτό στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, μπορεί να οδηγήσει σε ποινές, σε διαθεσιμότητα, στέρηση και μείωση μισθού και με όλα αυτά είμαστε αντίθετοι. Στο ζήτημα της επιστροφής των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας στα σχολεία, πρόκειται έναν μεγάλο πληθυσμό, περίπου 1,5 εκατομμύριο μαθητές, δημιουργείται ένα σοβαρό θέμα διαχωρισμού των παιδιών. Δηλαδή τα παιδιά, κυρίως μαθητές λυκείου, που έχουν κάνει το εμβόλιο δεν θα ελέγχονται, ενώ τα υπόλοιπα θα υφίστανται αυτή τη διαδικασία. Δεν πρέπει να δοθεί "λευκή επιταγή" και να μπαίνει η εκπαιδευτική κοινότητα αν και εμβολιασμένη στα σχολεία χωρίς τεστ, γιατί υπάρχει όπως είδαμε την τελευταία περίοδο μεγάλη πιθανότητα να έχει νοσήσει χωρίς να το γνωρίζει. Κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε "μαύρη τρύπα" στη μεταδοτικότητα του ιού. Πιστεύουμε ότι πρέπει να μεριμνήσει το κράτος και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο, εκπαιδευτικοί, μαθητές, διοικητικοί και το υπόλοιπο προσωπικό υποβαλλόμαστε σε τεστ σε τακτά χρονικά διαστήματα και φυσικά δωρεάν.

-P65vX.jpg


Οι ανατροπές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και τα νέα δεδομένα στις Πανελλαδικές του 2022

Ο Ιωάννης Μπαχαράκης Διευθυντής Σπουδών στον εκπαιδευτικό οργανισμό «ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ», αποτιμώντας τις Πανελλαδικές 2021 εστιάζει αρχικά στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) που δημιούργησε αρκετές στρεβλώσεις, καθώς σχολές με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο που χορηγούν αντίστοιχο πτυχίο με το ίδιο ακριβώς επαγγελματικό δικαίωμα, εμφανίζουν τελείως διαφορετική ελάχιστη βάση εισαγωγής. "Παρατηρήθηκε επίσης το φαινόμενο μαθητές με εξαιρετικές επιδόσεις στις Πανελλαδικές εξετάσεις να μην έχουν πρόσβαση σε σχολές όπου η Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος διαμορφώθηκε σε υψηλότατα επίπεδα. Συνεπώς, προέκυψε το παράδοξο, μαθητές με περισσότερα μόρια να μην εισέρχονται σε μία σχολή, γιατί ο Μ.Ο. τους ήταν χαμηλότερος της Ε.Β.Ε., ενώ μαθητές με λιγότερα μόρια να πετυχαίνουν, διότι ο Μ.Ο. τους ήταν πάνω από την Ε.Β.Ε. Αποτελεί, τέλος, μια ισχυρή αντίφαση το γεγονός ότι ο μαθητής που δεν δικαιούται καν να δηλώσει μια σχολή λόγω Ε.Β.Ε. στο μηχανογραφικό του να φοιτά εν τέλει μέσω μετεγγραφής στο ίδιο τμήμα παρακάμπτοντας την Ε.Β.Ε."

O κ. Μπαχαράκης επισημαίνει και τις ανατροπές που θα επιφέρει το Διπλό Μηχανογραφικό, το οποίο θα υποβάλλεται σε δυο φάσεις από το 2022 με παράλληλο περιορισμένο αριθμό επιλογών των υποψηφίων (10% των τμημάτων του κάθε Επιστημονικού Πεδίου για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων). "Η αλλαγή αυτή θα εφαρμοστεί την επόμενη χρονιά και ουσιαστικά περιορίζει τις επιλογές των σχολών που μπορούν να δηλώσουν οι υποψήφιοι". Αυτό που τελικά προέχει, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι "η διασφάλιση του κύρους και της αξιοπιστίας του θεσμού των Πανελλαδικών εξετάσεων το οποίο δυστυχώς έχει τρωθεί από τις συνεχείς αλλαγές, παρεμβάσεις και αστοχίες. Και αυτό θα συμβεί με την εφαρμογή ενός ενιαίου συστήματος εισαγωγικών εξετάσεων με μακρόπνοη προοπτική, καθώς και με την αναμόρφωση του πανεπιστημιακού χάρτη με τμήματα και σχολές που θα προσφέρουν σύγχρονα προγράμματα σπουδών και θα καλύπτουν επιτυχώς τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας".

*Δημοσιεύτηκε στο ένθετο "Παιδεία" στη "ΜτΚ" στις 05.09.2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία