ΠΑΙΔΕΙΑ

Η αποτίμηση της νέας πραγματικότητας των self tests στην εκπαιδευτική διαδικασία

Επαναλειτουργία Λυκείων. Το μέτρο των διαγνωστικών τεστ δυο φορές την εβδομάδα, οι καταλήψεις, οι αρνητές, τα θετικά κρούσματα και το νέο πλαίσιο των απουσιών.

 19/04/2021 10:00

Η αποτίμηση της νέας πραγματικότητας των self tests στην εκπαιδευτική διαδικασία

Έλενα Αποστολίδου

Με το αποτέλεσμα του τρίτου self test μαθητές και εκπαιδευτικοί ετοιμάζονται για τη δεύτερη εβδομάδα στα θρανία και τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, μετρώντας αντίστροφα τις ημέρες για το κλείσιμο και πάλι των σχολείων, αυτή τη φορά για τις διακοπές του Πάσχα. Η νέα πραγματικότητα στα σχολεία και η διενέργεια των self tests δυο φορές την εβδομάδα, καθώς και η επίδειξη του αρνητικού αποτελέσματος στο σχολείο, υιοθετήθηκε σε μεγάλο ποσοστό από τους μαθητές, χωρίς να λείπουν οι αρνητές, αλλά και οι διαμαρτυρίες που οδήγησαν ακόμα και σε καταλήψεις σχολικών μονάδων. Σύμφωνα με τον Θωμά Μπαχαράκη, διευθυντή Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, η διαδικασία κύλισε καλά, το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών έκανε τα self tests, οι αρνητές ήταν μεμονωμένα περιστατικά, ενώ σημαντικό στοιχείο αποτέλεσε η αύξηση των θετικών αποτελεσμάτων στο δεύτερο τεστ της εβδομάδας, γεγονός που δείχνει ότι είναι αποδοτική η επιλογή της διενέργειάς του δυο φορές, κάθε Δευτέρα και Πέμπτη. Παράλληλα, όλα τα επαναληπτικά τεστ που πραγματοποιήθηκαν στα θετικά κρούσματα της Δευτέρας βγήκαν πάλι θετικά εκτός από τρία, που αποδεικνύουν την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της διαδικασίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Στο θέμα αναφέρθηκε και η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη, τονίζοντας ότι «τα επιβεβαιωτικά rapid tests δείχνουν ότι 9 στα 10 αποτελέσματα είναι σωστά».

Καταλήψεις και εξώδικα

Μετά τις αντιδράσεις, τις διαφωνίες και τα εξώδικα γονέων, αλλά και εκπαιδευτικών που αρνούνται να υποβληθούν σε self tests, το υπουργείο Παιδείας απέστειλε εγκύκλιο προς τους διευθυντές των σχολείων, ως προς τη διαδικασία, αλλά και τις απουσίες που θα λαμβάνουν οι μαθητές που δεν ενημερώνουν το σχολείο για το αποτέλεσμα του τεστ. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, σε περίπτωση που δεν έχει γίνει ενημέρωση του Διευθυντή για το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού τεστ ή του επαναληπτικού ελέγχου και διαπιστωθεί απουσία μαθητή από τη σχολική μονάδα, εκείνος υποχρεούται να επικοινωνήσει με τους γονείς του και ύστερα να καταχωρήσει τις απουσίες.

Στο ζήτημα της επιστροφής των μαθητών των υπόλοιπων σχολικών μονάδων στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας παραπέμποντας στις επόμενες εβδομάδες και στα επιδημιολογικά δεδομένα μετά το Πάσχα. Η ημερομηνία επιστροφής των μαθητών του Γυμνασίου θα κρίνει και την τύχη των προαγωγικών εξετάσεων, με πιθανότερο σενάριο να αποτελεί η μη διεξαγωγή τους τόσο για τους μαθητές των Γυμνασίων, όσο και των Λυκείων της χώρας. Το μόνο σίγουρο, σύμφωνα με την υπουργό παραμένει η διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων εντός Ιουνίου.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18 Απριλίου 2021

Με το αποτέλεσμα του τρίτου self test μαθητές και εκπαιδευτικοί ετοιμάζονται για τη δεύτερη εβδομάδα στα θρανία και τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, μετρώντας αντίστροφα τις ημέρες για το κλείσιμο και πάλι των σχολείων, αυτή τη φορά για τις διακοπές του Πάσχα. Η νέα πραγματικότητα στα σχολεία και η διενέργεια των self tests δυο φορές την εβδομάδα, καθώς και η επίδειξη του αρνητικού αποτελέσματος στο σχολείο, υιοθετήθηκε σε μεγάλο ποσοστό από τους μαθητές, χωρίς να λείπουν οι αρνητές, αλλά και οι διαμαρτυρίες που οδήγησαν ακόμα και σε καταλήψεις σχολικών μονάδων. Σύμφωνα με τον Θωμά Μπαχαράκη, διευθυντή Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, η διαδικασία κύλισε καλά, το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών έκανε τα self tests, οι αρνητές ήταν μεμονωμένα περιστατικά, ενώ σημαντικό στοιχείο αποτέλεσε η αύξηση των θετικών αποτελεσμάτων στο δεύτερο τεστ της εβδομάδας, γεγονός που δείχνει ότι είναι αποδοτική η επιλογή της διενέργειάς του δυο φορές, κάθε Δευτέρα και Πέμπτη. Παράλληλα, όλα τα επαναληπτικά τεστ που πραγματοποιήθηκαν στα θετικά κρούσματα της Δευτέρας βγήκαν πάλι θετικά εκτός από τρία, που αποδεικνύουν την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της διαδικασίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Στο θέμα αναφέρθηκε και η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη, τονίζοντας ότι «τα επιβεβαιωτικά rapid tests δείχνουν ότι 9 στα 10 αποτελέσματα είναι σωστά».

Καταλήψεις και εξώδικα

Μετά τις αντιδράσεις, τις διαφωνίες και τα εξώδικα γονέων, αλλά και εκπαιδευτικών που αρνούνται να υποβληθούν σε self tests, το υπουργείο Παιδείας απέστειλε εγκύκλιο προς τους διευθυντές των σχολείων, ως προς τη διαδικασία, αλλά και τις απουσίες που θα λαμβάνουν οι μαθητές που δεν ενημερώνουν το σχολείο για το αποτέλεσμα του τεστ. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, σε περίπτωση που δεν έχει γίνει ενημέρωση του Διευθυντή για το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού τεστ ή του επαναληπτικού ελέγχου και διαπιστωθεί απουσία μαθητή από τη σχολική μονάδα, εκείνος υποχρεούται να επικοινωνήσει με τους γονείς του και ύστερα να καταχωρήσει τις απουσίες.

Στο ζήτημα της επιστροφής των μαθητών των υπόλοιπων σχολικών μονάδων στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας παραπέμποντας στις επόμενες εβδομάδες και στα επιδημιολογικά δεδομένα μετά το Πάσχα. Η ημερομηνία επιστροφής των μαθητών του Γυμνασίου θα κρίνει και την τύχη των προαγωγικών εξετάσεων, με πιθανότερο σενάριο να αποτελεί η μη διεξαγωγή τους τόσο για τους μαθητές των Γυμνασίων, όσο και των Λυκείων της χώρας. Το μόνο σίγουρο, σύμφωνα με την υπουργό παραμένει η διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων εντός Ιουνίου.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18 Απριλίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία