ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ

Γιώργος Γεωργαντάς: Οι πολίτες έδειξαν υπευθυνότητα και ο Μητσοτάκης παράδειγμα ηγεσίας

Έκκληση του υφυπουργού ψηφιακής διακυβέρνησης μέσω της «ΜτΚ» για λελογισμένη χρήση του ίντερνετ των κινητών και των σταθερών τηλεφώνων-Τι αλλάζει στα ΚΕΠ

 29/03/2020 18:00

Γιώργος Γεωργαντάς: Οι πολίτες έδειξαν υπευθυνότητα και ο Μητσοτάκης παράδειγμα ηγεσίας

Νίκος Οικονόμου

Οι πολίτες έβαλαν πλάτη στη μάχη με τον κορονοϊό, τονίζει ο υφυπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς. «Έχουν αντιληφθεί την κρισιμότητα της κατάστασης και δείχνουν αξιοσημείωτη υπευθυνότητα. Θα είμαστε από τις χώρες που θα καταπολεμήσουν την πανδημία με τον αποτελεσματικότερο τρόπο», επισημαίνει σε συνέντευξή του στη «Μακεδονία της Κυριακής» ο Μακεδόνας πολιτικός. Ο υφυπουργός χαρακτηρίζει την ενεργοποίηση του gov.gr μεγάλη τομή, που σηματοδοτεί μια νέα εποχή στις σχέσεις κράτους και πολίτη, ενώ αποκαλύπτει ότι μόνο τις τρείς πρώτες ημέρες λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας διαπεραιώθηκαν 20.000 εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις.

Ακόμη προαναγγέλλει αλλαγές στη λειτουργία των ΚΕΠ με τη δυνατότητα που δίνεται στους πολίτες να διεκπεραιώνουν τα αιτήματά τους με κατεπείγοντα χαρακτήρα τηλεφωνικά, ενώ η παράδοση των εγγράφων γίνεται στη διεύθυνση κατοικίας των πολιτών μέσω των ΕΛΤΑ και των ΕΛΤΑ Courrier,χωρίς καμία χρέωση. Πάντως κάνει έκκληση για τη χρήση του ίντερνετ, καθώς όπως λέει τις τελευταίες εβδομάδες σημειώνεται αύξηση περίπου 50% στην κίνηση δεδομένων. «Κάθε ένας από εμάς οφείλει, σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση, να χρησιμοποιεί τα δίκτυα ορθολογικά, για να αποφευχθεί τυχόν υπερφόρτωση», σημειώνει..

Τέλος δηλώνει ότι η διαχείριση της κρίσης από τον πρωθυπουργό είναι παράδειγμα ηγεσίας σε δύσκολες εποχές, ενώ είναι αισιόδοξος ότι τι από την κρίση θα βγούμε όλοι μαζί νικητές.

Κύριε υφυπουργέ, ποια είναι τα πρώτα μηνύματα για την πρώτη εβδομάδα πλήρους απαγόρευσης της κυκλοφορίας που ξεκίνησε από την Δευτέρα; Είστε ευχαριστημένος από την ανταπόκριση του κόσμου;

Κύριε Οικονόμου, η κυβέρνηση προχώρησε στα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων αφού πρώτα εξάντλησε όλα τα υπόλοιπα μέσα αποτροπής του δημοσίου συγχρωτισμού και αφού είχε ήδη παρατηρηθεί μη συμμόρφωση στις προηγούμενες σχετικές συστάσεις του πρωθυπουργού και των αρμοδίων κυβερνητικών στελεχών. Οι επιτρεπόμενες μετακινήσεις δεν μπορούσαν παρά να προσδιοριστούν με αυστηρότητα. Το θετικό είναι ότι αυτές τις τελευταίες ημέρες ο κόσμος είναι πιο συστρατευμένος από ποτέ με τις κυβερνητικές επιλογές. Τα μέτρα είναι όντως δύσκολα και πρωτοφανή για την ελληνική κοινωνία. Οι πολίτες όμως δείχνουν να έχουν αντιληφθεί την κρισιμότητα της κατάστασης και πλέον συμμορφώνονται, δείχνοντας αξιοσημείωτη υπευθυνότητα. Γνωρίζετε ότι οι επόμενες δύο εβδομάδες είναι πολύ κρίσιμες για την ανάσχεση του ιού και τον περιορισμό διασποράς του στην κοινότητα. Η κυβέρνηση έλαβε όμως έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα και αισιοδοξώ ότι με τη βοήθεια καθενός Έλληνα ξεχωριστά, η Πατρίδα μας θα είναι από τις χώρες που θα καταπολεμήσουν την πανδημία με τον αποτελεσματικότερο τρόπο.

Με την ψηφιακή πλατφόρμα του forma.gov.gr κάνατε ένα μεγάλο άλμα προς το μέλλον. Ανταποκρίθηκε το σύστημα και οι πολίτες; Ποια ήταν τα νούμερα;

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στάθηκε εξαρχής στην πρώτη γραμμή του κοινού αγώνα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Επισπεύσαμε κατά δύο μήνες την ενεργοποίηση του gov.gr, συντονιστήκαμε με τον ιδιωτικό τομέα για να εξασφαλίσουμε στους πολίτες την παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών, δωρεάν ή με μειωμένο κόστος, κάναμε σημαντικές τροποποιήσεις στη λειτουργία των ΚΕΠ και φυσικά συμμετείχαμε στην κεντρική διαχείριση της πανδημίας, δημιουργώντας, μεταξύ άλλων, το forma.gov.gr και το σύστημα των SMS. Οσον αφορά το forma.gov.gr, ο κόσμος έχει ήδη αρχίσει να μαθαίνει, να συνηθίζει το σύστημα. Έως τη στιγμή που μιλάμε (Πέμπτη πρωί) έχουν καταγραφεί περίπου τρία εκατομμύρια επισκέψεις στην ιστοσελίδα, χωρίς βέβαια αυτές οι επισκέψεις να συνεπάγονται χρήση της φόρμας για μετακίνηση.

Μιλάτε για τροποποιήσεις στη λειτουργία των ΚΕΠ. Τι αλλάζει;

Λόγω των έκτακτων συνθηκών δίνουμε για πρώτη φορά στους πολίτες τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τα αιτήματά τους με κατεπείγοντα χαρακτήρα τηλεφωνικά, ενώ η παράδοση των εγγράφων θα πραγματοποιείται στη διεύθυνση κατοικίας των πολιτών, μέσω των ΕΛΤΑ και των ΕΛΤΑ Courrier, και μάλιστα χωρίς καμία χρέωση.

Σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη, οφείλουμε να προστατεύσουμε τόσο τους πολίτες όσο και τους υπαλλήλους των ΚΕΠ. Αποφασίσαμε λοιπόν ότι τα ΚΕΠ πρέπει να λειτουργούν με κλειστή είσοδο και να παρέχουν εξυπηρέτηση δια ζώσης, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής συνεννόησης και εφόσον κρίνεται από τον εκάστοτε διευθυντή του ΚΕΠ ότι πρόκειται για κατεπείγουσα ανάγκη διεκπεραίωσης αίτησης, η οποία δεν μπορεί να γίνει με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Εκτιμούμε, βέβαια, ότι λόγω της δυνατότητας τηλεφωνικής εξυπηρέτησης αλλά και λόγω της δυνατότητας έκδοσης υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων ηλεκτρονικά, μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης, του gov.gr, οι περιπτώσεις αυτοπρόσωπης παρουσίας θα περιοριστούν στο ελάχιστο.

Από το Σάββατο τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία και η πλατφόρμα gov.gr, όπου ηλεκτρονικά γίνεται πλέον η συμπλήρωση και υπογραφή εξουσιοδοτήσεων και υπεύθυνων δηλώσεων. Ποια η φιλοσοφία της και ποια η ανταπόκριση από τους πολίτες;

Η ενεργοποίηση της ενιαίας ψηφιακής πύλης, του gov.gr, σηματοδοτεί μία μεγάλη τομή, μια νέα εποχή θα έλεγα, στις σχέσεις Κράτους – Πολίτη. Κι αυτό γιατί μια σειρά από διαδικασίες που έως τώρα απαιτούσαν αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών σε ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα, μπορούν πλέον να διεκπεραιώνονται από τον προσωπικό μας υπολογιστή ή από το κινητό μας τηλέφωνο χωρίς ανάγκη μετακινήσεων και περιττά γραφειοκρατικά εμπόδια. Το gov.gr συγκεντρώνει σε μία πλατφόρμα το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται ψηφιακά από το Δημόσιο (προς το παρόν είναι 503) και κάθε υπηρεσία που θα ψηφιοποιείται στο μέλλον θα εντάσσεται εκεί. Επίσης, όπως ανέφερα και προηγουμένως, οι πολίτες μέσω του gov.gr, έχουν πλέον τη δυνατότητα έκδοσης υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων ηλεκτρονικά. Παρέχεται, επιπλέον, η δυνατότητα απευθείας ηλεκτρονικής αποστολής αυτών των εξουσιοδοτήσεων και των υπεύθυνων δηλώσεων στην αρχή η οποία ζητά την έκδοσή τους, χωρίς ο πολίτης να χρειάζεται να μεταβεί σε αυτήν. Επιπλέον, πρέπει να σημειώσω ότι οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσω της πλατφόρμας, θα έχουν ενιαίο σχεδιασμό και φιλοσοφία, διευκολύνοντας τους πολίτες, οι οποίοι δεν θα χρειάζεται πια να αναζητούν οδηγίες χρήσης κάθε επιμέρους πλατφόρμας.

Με λίγα λόγια, το gov.gr δίνει στο κράτος ενιαίο πρόσωπο. Το Κράτος είναι ένα και γίνεται ένα και στην πράξη. Το σημαντικότερο όμως, κύριε Οικονόμου είναι ότι κόσμος δείχνει ήδη σημαντική ανταπόκριση. Σκεφτείτε ότι τις τρείς πρώτες ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας, διαπεραιώθηκαν 20.000 εξουσιοδοτήσεις/υπεύθυνες δηλώσεις, αριθμός πολύ ικανοποιητικός αν λάβουμε υπόψιν και τη γενική στασιμότητα που έχουν επιφέρει τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Πρόσφατα ως Υπουργείο προχωρήσατε σε συστάσεις για να προστατευθεί το διαδίκτυο και να χρησιμοποιούνται υπεύθυνα τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, με αφορμή τον κορονοϊό. Θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα τα δίκτυα;

Πρέπει να γίνει ευρέως κατανοητό ότι οι τηλεπικοινωνιακοί πόροι δεν είναι απεριόριστοι. Οι υποδομές έχουν δεδομένες χωρητικότητες και συγκεκριμένες δυνατότητες αναβαθμίσεων. Τις τελευταίες εβδομάδες σημειώνεται αύξηση περίπου 50% στην κίνηση δεδομένων. Και είναι λογικό, αφού η πλειοψηφία των πολιτών επικοινωνεί, εργάζεται, ψυχαγωγείται και πραγματοποιηθεί την εκπαίδευσή του σχεδόν αποκλειστικά μέσω της τεχνολογίας. Το Υπουργείο μας είναι σε συντονισμό με τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα των δικτύων και η ομαλή παροχή κάθε είδους υπηρεσιών. Ωστόσο, αυτό εξαρτάται και από την υπευθυνότητα των πολιτών. Κάθε ένας από εμάς οφείλει, σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση, να χρησιμοποιεί τα δίκτυα ορθολογικά, για να αποφευχθεί τυχόν υπερφόρτωση. Καλώ όλους να ανατρέξουν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και να διαβάσουν τις οδηγίες που έχουμε εκδόσει για την υπεύθυνη χρήση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων και υπηρεσιών. Η τήρηση αυτών των απλών κανόνων είναι κομβική ώστε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε όλες τις προσφερόμενες υπηρεσίες, χωρίς προβλήματα.

Η κυβέρνηση έδειξε σε όλη τη διάρκεια της μάχης κατά του κορονοϊού γρήγορα και αποτελεσματικά αντανακλαστικά. Πως εξηγείται αυτό σε μια χώρα όπου το κράτος σπάνια έπαιρνε καλούς βαθμούς στην διαχείριση έκτακτων συνθηκών;

Νομίζω ότι οι αυτοί οι μήνες διακυβέρνησης έχουν αποδείξει ότι η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός προσωπικά χαράσσουν πολιτική με βάση τα αντικειμενικά στοιχεία και λειτουργούν με συντονισμό και στοχοθεσία, σε αντίθεση με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι λειτουργήσαμε και στην περίπτωση της οργανωμένης εισβολής στον Έβρο, έτσι αντιμετωπίζουμε και την πρόκληση της πανδημίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχοντας δίπλα του κορυφαίους επιστήμονες και μια ομάδα εκτελεστικών στελεχών αποφάσισε τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, πολλές φορές νωρίτερα και από ό,τι χρειαζόταν, προκειμένου να υπάρξει ανάσχεση του ιού αλλά και περιορισμός των ευρύτερων συνεπειών της πανδημίας, ενημερώνοντας, παράλληλα, υπεύθυνα τους πολίτες, και ζητώντας τη συνδρομή όλων μας. Η διαχείρηση της κρίσης από τον πρωθυπουργό είναι παράδειγμα ηγεσίας σε δύσκολες εποχές. Και αυτό αναγνωρίζεται πια από όλους.

Στην Ελλάδα που έρχεται από μια δεκαετία δημοσιονομικής κρίσης και εφαρμογής τριών αυστηρών μνημονίων η ανάκαμψη θα έρθει ακόμη πιο δύσκολα. Τι πρέπει να γίνει;

Η κρίση επηρεάζει συνολικά την παγκόσμια οικονομία και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πατρίδα μας θα επηρεαστεί και αυτή. Ωστόσο, με τις κατάλληλες πολιτικές οι συνέπειες αυτές θα περιοριστούν. Λαμβάνονται ήδη σημαντικά μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και των επιχειρήσεων που πλήττονται, καθώς και μέτρα προστασίας των ανέργων. Μετά το πέρας της κρίσης, θα ενισχυθεί σημαντικά και η ρευστότητα στην πραγματική οικονομία, ώστε να υπάρξει μια γενναία επανεκκίνηση της αγοράς. Να είστε σίγουρος ότι από την κρίση θα βγούμε όλοι μαζί. Και θα βγούμε νικητές.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29 Μαρτίου 2020

Οι πολίτες έβαλαν πλάτη στη μάχη με τον κορονοϊό, τονίζει ο υφυπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς. «Έχουν αντιληφθεί την κρισιμότητα της κατάστασης και δείχνουν αξιοσημείωτη υπευθυνότητα. Θα είμαστε από τις χώρες που θα καταπολεμήσουν την πανδημία με τον αποτελεσματικότερο τρόπο», επισημαίνει σε συνέντευξή του στη «Μακεδονία της Κυριακής» ο Μακεδόνας πολιτικός. Ο υφυπουργός χαρακτηρίζει την ενεργοποίηση του gov.gr μεγάλη τομή, που σηματοδοτεί μια νέα εποχή στις σχέσεις κράτους και πολίτη, ενώ αποκαλύπτει ότι μόνο τις τρείς πρώτες ημέρες λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας διαπεραιώθηκαν 20.000 εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις.

Ακόμη προαναγγέλλει αλλαγές στη λειτουργία των ΚΕΠ με τη δυνατότητα που δίνεται στους πολίτες να διεκπεραιώνουν τα αιτήματά τους με κατεπείγοντα χαρακτήρα τηλεφωνικά, ενώ η παράδοση των εγγράφων γίνεται στη διεύθυνση κατοικίας των πολιτών μέσω των ΕΛΤΑ και των ΕΛΤΑ Courrier,χωρίς καμία χρέωση. Πάντως κάνει έκκληση για τη χρήση του ίντερνετ, καθώς όπως λέει τις τελευταίες εβδομάδες σημειώνεται αύξηση περίπου 50% στην κίνηση δεδομένων. «Κάθε ένας από εμάς οφείλει, σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση, να χρησιμοποιεί τα δίκτυα ορθολογικά, για να αποφευχθεί τυχόν υπερφόρτωση», σημειώνει..

Τέλος δηλώνει ότι η διαχείριση της κρίσης από τον πρωθυπουργό είναι παράδειγμα ηγεσίας σε δύσκολες εποχές, ενώ είναι αισιόδοξος ότι τι από την κρίση θα βγούμε όλοι μαζί νικητές.

Κύριε υφυπουργέ, ποια είναι τα πρώτα μηνύματα για την πρώτη εβδομάδα πλήρους απαγόρευσης της κυκλοφορίας που ξεκίνησε από την Δευτέρα; Είστε ευχαριστημένος από την ανταπόκριση του κόσμου;

Κύριε Οικονόμου, η κυβέρνηση προχώρησε στα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων αφού πρώτα εξάντλησε όλα τα υπόλοιπα μέσα αποτροπής του δημοσίου συγχρωτισμού και αφού είχε ήδη παρατηρηθεί μη συμμόρφωση στις προηγούμενες σχετικές συστάσεις του πρωθυπουργού και των αρμοδίων κυβερνητικών στελεχών. Οι επιτρεπόμενες μετακινήσεις δεν μπορούσαν παρά να προσδιοριστούν με αυστηρότητα. Το θετικό είναι ότι αυτές τις τελευταίες ημέρες ο κόσμος είναι πιο συστρατευμένος από ποτέ με τις κυβερνητικές επιλογές. Τα μέτρα είναι όντως δύσκολα και πρωτοφανή για την ελληνική κοινωνία. Οι πολίτες όμως δείχνουν να έχουν αντιληφθεί την κρισιμότητα της κατάστασης και πλέον συμμορφώνονται, δείχνοντας αξιοσημείωτη υπευθυνότητα. Γνωρίζετε ότι οι επόμενες δύο εβδομάδες είναι πολύ κρίσιμες για την ανάσχεση του ιού και τον περιορισμό διασποράς του στην κοινότητα. Η κυβέρνηση έλαβε όμως έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα και αισιοδοξώ ότι με τη βοήθεια καθενός Έλληνα ξεχωριστά, η Πατρίδα μας θα είναι από τις χώρες που θα καταπολεμήσουν την πανδημία με τον αποτελεσματικότερο τρόπο.

Με την ψηφιακή πλατφόρμα του forma.gov.gr κάνατε ένα μεγάλο άλμα προς το μέλλον. Ανταποκρίθηκε το σύστημα και οι πολίτες; Ποια ήταν τα νούμερα;

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στάθηκε εξαρχής στην πρώτη γραμμή του κοινού αγώνα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Επισπεύσαμε κατά δύο μήνες την ενεργοποίηση του gov.gr, συντονιστήκαμε με τον ιδιωτικό τομέα για να εξασφαλίσουμε στους πολίτες την παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών, δωρεάν ή με μειωμένο κόστος, κάναμε σημαντικές τροποποιήσεις στη λειτουργία των ΚΕΠ και φυσικά συμμετείχαμε στην κεντρική διαχείριση της πανδημίας, δημιουργώντας, μεταξύ άλλων, το forma.gov.gr και το σύστημα των SMS. Οσον αφορά το forma.gov.gr, ο κόσμος έχει ήδη αρχίσει να μαθαίνει, να συνηθίζει το σύστημα. Έως τη στιγμή που μιλάμε (Πέμπτη πρωί) έχουν καταγραφεί περίπου τρία εκατομμύρια επισκέψεις στην ιστοσελίδα, χωρίς βέβαια αυτές οι επισκέψεις να συνεπάγονται χρήση της φόρμας για μετακίνηση.

Μιλάτε για τροποποιήσεις στη λειτουργία των ΚΕΠ. Τι αλλάζει;

Λόγω των έκτακτων συνθηκών δίνουμε για πρώτη φορά στους πολίτες τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τα αιτήματά τους με κατεπείγοντα χαρακτήρα τηλεφωνικά, ενώ η παράδοση των εγγράφων θα πραγματοποιείται στη διεύθυνση κατοικίας των πολιτών, μέσω των ΕΛΤΑ και των ΕΛΤΑ Courrier, και μάλιστα χωρίς καμία χρέωση.

Σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη, οφείλουμε να προστατεύσουμε τόσο τους πολίτες όσο και τους υπαλλήλους των ΚΕΠ. Αποφασίσαμε λοιπόν ότι τα ΚΕΠ πρέπει να λειτουργούν με κλειστή είσοδο και να παρέχουν εξυπηρέτηση δια ζώσης, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής συνεννόησης και εφόσον κρίνεται από τον εκάστοτε διευθυντή του ΚΕΠ ότι πρόκειται για κατεπείγουσα ανάγκη διεκπεραίωσης αίτησης, η οποία δεν μπορεί να γίνει με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Εκτιμούμε, βέβαια, ότι λόγω της δυνατότητας τηλεφωνικής εξυπηρέτησης αλλά και λόγω της δυνατότητας έκδοσης υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων ηλεκτρονικά, μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης, του gov.gr, οι περιπτώσεις αυτοπρόσωπης παρουσίας θα περιοριστούν στο ελάχιστο.

Από το Σάββατο τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία και η πλατφόρμα gov.gr, όπου ηλεκτρονικά γίνεται πλέον η συμπλήρωση και υπογραφή εξουσιοδοτήσεων και υπεύθυνων δηλώσεων. Ποια η φιλοσοφία της και ποια η ανταπόκριση από τους πολίτες;

Η ενεργοποίηση της ενιαίας ψηφιακής πύλης, του gov.gr, σηματοδοτεί μία μεγάλη τομή, μια νέα εποχή θα έλεγα, στις σχέσεις Κράτους – Πολίτη. Κι αυτό γιατί μια σειρά από διαδικασίες που έως τώρα απαιτούσαν αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών σε ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα, μπορούν πλέον να διεκπεραιώνονται από τον προσωπικό μας υπολογιστή ή από το κινητό μας τηλέφωνο χωρίς ανάγκη μετακινήσεων και περιττά γραφειοκρατικά εμπόδια. Το gov.gr συγκεντρώνει σε μία πλατφόρμα το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται ψηφιακά από το Δημόσιο (προς το παρόν είναι 503) και κάθε υπηρεσία που θα ψηφιοποιείται στο μέλλον θα εντάσσεται εκεί. Επίσης, όπως ανέφερα και προηγουμένως, οι πολίτες μέσω του gov.gr, έχουν πλέον τη δυνατότητα έκδοσης υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων ηλεκτρονικά. Παρέχεται, επιπλέον, η δυνατότητα απευθείας ηλεκτρονικής αποστολής αυτών των εξουσιοδοτήσεων και των υπεύθυνων δηλώσεων στην αρχή η οποία ζητά την έκδοσή τους, χωρίς ο πολίτης να χρειάζεται να μεταβεί σε αυτήν. Επιπλέον, πρέπει να σημειώσω ότι οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες που θα παρέχονται μέσω της πλατφόρμας, θα έχουν ενιαίο σχεδιασμό και φιλοσοφία, διευκολύνοντας τους πολίτες, οι οποίοι δεν θα χρειάζεται πια να αναζητούν οδηγίες χρήσης κάθε επιμέρους πλατφόρμας.

Με λίγα λόγια, το gov.gr δίνει στο κράτος ενιαίο πρόσωπο. Το Κράτος είναι ένα και γίνεται ένα και στην πράξη. Το σημαντικότερο όμως, κύριε Οικονόμου είναι ότι κόσμος δείχνει ήδη σημαντική ανταπόκριση. Σκεφτείτε ότι τις τρείς πρώτες ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας, διαπεραιώθηκαν 20.000 εξουσιοδοτήσεις/υπεύθυνες δηλώσεις, αριθμός πολύ ικανοποιητικός αν λάβουμε υπόψιν και τη γενική στασιμότητα που έχουν επιφέρει τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Πρόσφατα ως Υπουργείο προχωρήσατε σε συστάσεις για να προστατευθεί το διαδίκτυο και να χρησιμοποιούνται υπεύθυνα τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, με αφορμή τον κορονοϊό. Θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα τα δίκτυα;

Πρέπει να γίνει ευρέως κατανοητό ότι οι τηλεπικοινωνιακοί πόροι δεν είναι απεριόριστοι. Οι υποδομές έχουν δεδομένες χωρητικότητες και συγκεκριμένες δυνατότητες αναβαθμίσεων. Τις τελευταίες εβδομάδες σημειώνεται αύξηση περίπου 50% στην κίνηση δεδομένων. Και είναι λογικό, αφού η πλειοψηφία των πολιτών επικοινωνεί, εργάζεται, ψυχαγωγείται και πραγματοποιηθεί την εκπαίδευσή του σχεδόν αποκλειστικά μέσω της τεχνολογίας. Το Υπουργείο μας είναι σε συντονισμό με τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα των δικτύων και η ομαλή παροχή κάθε είδους υπηρεσιών. Ωστόσο, αυτό εξαρτάται και από την υπευθυνότητα των πολιτών. Κάθε ένας από εμάς οφείλει, σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση, να χρησιμοποιεί τα δίκτυα ορθολογικά, για να αποφευχθεί τυχόν υπερφόρτωση. Καλώ όλους να ανατρέξουν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και να διαβάσουν τις οδηγίες που έχουμε εκδόσει για την υπεύθυνη χρήση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων και υπηρεσιών. Η τήρηση αυτών των απλών κανόνων είναι κομβική ώστε να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε όλες τις προσφερόμενες υπηρεσίες, χωρίς προβλήματα.

Η κυβέρνηση έδειξε σε όλη τη διάρκεια της μάχης κατά του κορονοϊού γρήγορα και αποτελεσματικά αντανακλαστικά. Πως εξηγείται αυτό σε μια χώρα όπου το κράτος σπάνια έπαιρνε καλούς βαθμούς στην διαχείριση έκτακτων συνθηκών;

Νομίζω ότι οι αυτοί οι μήνες διακυβέρνησης έχουν αποδείξει ότι η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός προσωπικά χαράσσουν πολιτική με βάση τα αντικειμενικά στοιχεία και λειτουργούν με συντονισμό και στοχοθεσία, σε αντίθεση με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι λειτουργήσαμε και στην περίπτωση της οργανωμένης εισβολής στον Έβρο, έτσι αντιμετωπίζουμε και την πρόκληση της πανδημίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχοντας δίπλα του κορυφαίους επιστήμονες και μια ομάδα εκτελεστικών στελεχών αποφάσισε τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, πολλές φορές νωρίτερα και από ό,τι χρειαζόταν, προκειμένου να υπάρξει ανάσχεση του ιού αλλά και περιορισμός των ευρύτερων συνεπειών της πανδημίας, ενημερώνοντας, παράλληλα, υπεύθυνα τους πολίτες, και ζητώντας τη συνδρομή όλων μας. Η διαχείρηση της κρίσης από τον πρωθυπουργό είναι παράδειγμα ηγεσίας σε δύσκολες εποχές. Και αυτό αναγνωρίζεται πια από όλους.

Στην Ελλάδα που έρχεται από μια δεκαετία δημοσιονομικής κρίσης και εφαρμογής τριών αυστηρών μνημονίων η ανάκαμψη θα έρθει ακόμη πιο δύσκολα. Τι πρέπει να γίνει;

Η κρίση επηρεάζει συνολικά την παγκόσμια οικονομία και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πατρίδα μας θα επηρεαστεί και αυτή. Ωστόσο, με τις κατάλληλες πολιτικές οι συνέπειες αυτές θα περιοριστούν. Λαμβάνονται ήδη σημαντικά μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και των επιχειρήσεων που πλήττονται, καθώς και μέτρα προστασίας των ανέργων. Μετά το πέρας της κρίσης, θα ενισχυθεί σημαντικά και η ρευστότητα στην πραγματική οικονομία, ώστε να υπάρξει μια γενναία επανεκκίνηση της αγοράς. Να είστε σίγουρος ότι από την κρίση θα βγούμε όλοι μαζί. Και θα βγούμε νικητές.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29 Μαρτίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία