ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γιάννης Μαγκριώτης στη «ΜτΚ»: Οι ευθύνες για την τραγωδία είναι εξόφθαλμες και πρέπει να αποδοθούν όπου και εάν βρίσκονται

Εφ' όλης της ύλης συνέντευξη του πρώην υφυπουργού και υποψήφιου βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης με το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής

 05/03/2023 18:00

Γιάννης Μαγκριώτης στη «ΜτΚ»: Οι ευθύνες για την τραγωδία είναι εξόφθαλμες και πρέπει να αποδοθούν όπου και εάν βρίσκονται

Βαγγέλης Στολάκης

Για τα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη και γιατί αυτά, όπως το Μετρό, τόσα χρόνια «σκοντάφτουν» μιλά στη «ΜτΚ» ο πρώην υφυπουργός και πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος στις επικείμενες εθνικές εκλογές διεκδικεί εκ νέου την ψήφο των Θεσσαλονικέων ως υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Α’ Θεσσαλονίκης.

Η χώρα πενθεί. Η τραγωδία ανείπωτη. Ποιος φταίει; Είναι δυνατόν εν έτη 2023 να μην υπάρχει τηλεδιοίκηση στα τρένα;

Ασύλληπτο αυτό που συνέβη, ανείπωτη η τραγωδία, πολύ άδικο για τους ανθρώπους που έχασαν την ζωή τους. Η σκέψη μας στις οικογένειες των θυμάτων και των τραυματιών. Τα ερωτήματα αμείλικτα και πρέπει να απαντηθούν άμεσα. Οι ευθύνες εξόφθαλμες και πρέπει να αποδοθούν, όπου και αν βρίσκονται. Η κυβέρνηση να σταματήσει να αυτοθαυμάζεται, πολλά τα σάπια σανίδια που πατάει η χώρα και, δεν αντιμετωπίζονται με την επικοινωνιακή χρυσόσκονή της.

Το ΠΑΣΟΚ επιθυμεί να είναι ο «πρωταγωνιστής της επόμενης ημέρας» θέτοντας ωστόσο ως προαπαιτούμενο το «ισχυρό διψήφιο ποσοστό». Με τι ποσοστό δηλαδή θα διερευνήσετε εάν υπάρχουν συνθήκες για συμφωνία, συνεργασία και συγκλίσεις και ποιο είναι το διακύβευμα των επικείμενων εθνικών εκλογών;

Λογικά την ευθύνη σχηματισμού κυβέρνησης οι πολίτες την αναθέτουν στα κόμματα κατά την σειρά εκλογής τους. Επειδή όμως η μεν ΝΔ σε μία εκδήλωση περιφρόνησης της ανεκβίαστης ψήφου των πολιτών στην κάλπη της απλής αναλογικής, με μία αντιδημοκρατική δήλωση του πρωθυπουργού: Θα κάψω την απλή αναλογική, γιατί δεν την πιστεύω, αρνείται να την αναλάβει, το ίδιο κάνει και ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με μία ανάλογη δήλωση του κ. Τσίπρα: Δεν θα σχηματίσω κυβέρνηση ηττημένων, ακυρώνει την ουσία της απλής αναλογικής, αφού δύο κόμματα με 40% στην απλή αναλογική, ανεξάρτητα, αν κάποιο από αυτά είναι πρώτο σε ψήφους, αποτελούν πλειοψηφία, απέναντι σε ένα κόμμα το οποίο είναι πρώτο, αλλά υπολείπεται πολύ του αθροίσματος των δύο άλλων κομμάτων. Συνεπώς το υπόβαθρο της πολιτικής της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, είναι το ίδιο, τους ενδιαφέρει πως θα αποσπάσουν ψήφους από το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, η μεν ΝΔ για να γίνει αυτοδύναμη ο δε ΣΥΡΙΖΑ για να είναι πρώτο κόμμα. Αυτός είναι ο λόγος που ζητάμε από τους πολίτες το αυξημένο ποσοστό, γιατί όσο πιο υψηλό είναι τόσο θα περιορίσει την αλαζονεία των δύο άλλων κομμάτων και τόσο πιο εύκολα μπορεί να σχηματιστεί μία κυβέρνηση συνεργασίας από τη πρώτη Κυριακή, με βάση ένα προοδευτικό κυβερνητικό πρόγραμμα.

Στη Θεσσαλονίκη βλέπουμε πως έχουν πάρει το δρόμο της υλοποίησης μια σειρά σημαντικών έργων υποδομής όπως είναι η FlyOver, το Μετρό, το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, η ανάπλαση της ΔΕΘ κ.ά. Πόσο εκτιμάτε πως θα αλλάξει η εικόνα της πόλης και τι αναπτυξιακές προοπτικές δημιουργούνται;

Για τα έργα που αναφέρατε, θέλω να σας πω τα εξής: Το FlyOver, θα είχε δημοπρατηθεί το 2012, μάλιστα με κοινοτικούς πόρους και θα λειτουργούσε εδώ και χρόνια, αν δεν έπεφτε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, και δεν το ακύρωνε η κυβέρνηση Σαμαρά. Το Μετρό θα είχε τελειώσει το αργότερο το 2018, αφού τα μεγάλα προβλήματα των πρώτων χρόνων της κατασκευής του 2006-2009, είχαν ξεπεραστεί μέχρι την άνοιξη του 2012. Το πρόβλημα με τα αρχαία της Βενιζέλου προέκυψε τον Οκτώβριο του 2012 και αμέσως αποτέλεσε πεδίο λανθασμένων χειρισμών και κομματικών αντιπαραθέσεων, με τα γνωστά επακόλουθα. Λυπάμαι αλλά δεν θα δοθεί σε χρήση ούτε μέχρι το τέλος του 2024. Όσο για τις επεκτάσεις δυτικά και προς το αεροδρόμιο, όλα πάγωσαν εκεί που ήταν το 2012. Η ανάπλαση της ΔΕΘ, είναι ψευδεπίγραφη, είναι καταστροφική για το περιβάλλον και την κίνηση στο κέντρο της πόλης, καταστροφική για την ΔΕΘ και πολιτικό ατόπημα ο τρόπος που θα χρηματοδοτούσαν την κατασκευή της. Μόνο η πρώτη φάση, με το μικρότερο κόστος της ανάπλασης του χώρου του πρώην στρατοπέδου «Παύλου Μελά», είναι σε εξέλιξη και αυτή εκτός χρονοδιαγραμμάτων.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι... ανέκδοτο και αν ναι, γιατί; Η δέσμευση για λειτουργία του στα τέλη του έτους θεωρείτε πως είναι στόχος ρεαλιστικός; Σε τι κατάσταση αφήσατε εσείς το έργο από τη θέση του υφυπουργού και τι έκαναν οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ;

Το παραλάβαμε τον Οκτώβριο του 2009 σταματημένο, στο 8% των κατασκευών, ενώ είχε περάσει το 60% του συμβατικού χρόνου κατασκευής, με πολλά προβλήματα και τους κατασκευαστές να απαιτούν 380 εκατ. ευρώ αποζημιώσεις από το δημόσιο. Λύσαμε όλα τα προβλήματα και το παραδώσαμε στα βασικά έργα πολιτικού μηχανικού στο 50% περίπου. Μελετήσαμε και διασφαλίσαμε 440 εκατ. ευρώ και δημοπρατήσαμε την επέκταση προς την Καλαμαριά και είχαμε ετοιμάσει τους φακέλους δημοπράτησης των μελετών για τις επεκτάσεις στην δυτική Θεσσαλονίκη.

Ζητάτε τη μεταφορά της ΔΕΘ δυτικά και παράλληλα τη δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου στον υφιστάμενο χώρο. Γιατί προτείνετε τη συγκεκριμένη λύση;

Την ζητάμε, γιατί αυτό προέβλεπε το ρυθμιστικό Θεσσαλονίκης από το 1985 και είχε θεσμοθετηθεί, με την σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων και των φορέων της πόλης. Το 2013, με επιχείρημα δεν έχουμε λεφτά, άλλαξαν την βασική επιλογή και σχεδίαζαν ένα καταστροφικό ΣΔΙΤ. Το συμφέρον της Θεσσαλονίκης, της ΔΕΘ, και της δυτικής πλευρά της πόλης, που όλοι ρίχνουν κροκοδείλια δάκρια προεκλογικά το επιτάσσει.

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα της πόλης είναι το κυκλοφοριακό και οι αστικές συγκοινωνίες οι οποίες δεν ικανοποιούν την ζήτηση, μέχρι στιγμής. Ποια η πρότασή σας;

Μαζί με τα τραγικά λάθη με το Μετρό, εξίσου τραγικά είναι και τα λάθη με τον ΟΑΣΘ. Η προηγούμενη κυβέρνηση, αντί να εφαρμόσει τον Κοινοτικό κανονισμό 1370 του 2008, για διεθνή διαγωνισμό για την ανάθεση του Συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, για να τελειώσει το απαράδεκτο καθεστώς του, προχώρησε στην προσωρινή κρατικοποίησή του και η σημερινή κυβέρνηση, ενώ άλλα έλεγε προεκλογικά τέσσερα χρόνια συνεχίζει την πρακτική που κατήγγειλε. Είναι απαράδεκτη αυτή η αντιμετώπιση της πόλης μας από τις τελευταίες κυβερνήσεις. Απαιτείται επιτέλους η κυκλοφοριακή μελέτη, συνδυαστικά με την μελλοντική λειτουργία του Μετρό, τουλάχιστον της γραμμής από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Μίκρα, η αγορά των λεωφορείων και ο διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου.

Πολλοί θα αναρωτηθούν, γιατί τα ζητήματα της πόλης δεν επιλύθηκαν και επί δικών σας ημερών στην Βουλή και το υπουργείο. Τι τους απαντάτε;

Δεν ξέρω αν έκανα κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, αλλά θα μπορούσα να αναφέρω κάποια πράγματα. Στα χρόνια που ήμουν βουλευτής, τις περισσότερες χρονιές, όπως φαίνεται και από τα πρακτικά της βουλής, κατέθεσα τις περισσότερες ερωτήσεις από όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου και οι περισσότερες εξ αυτών αφορούσαν θέματα της Θεσσαλονίκης και των ανθρώπων της. Στα 2,5 χρόνια που ήμουν υφυπουργός Υποδομών, τα πρώτα και πιο δύσκολα χρόνια των μνημονίων, δημοπρατήσαμε έργα 2 περίπου δισ. ευρώ στην Βόρεια Ελλάδα, τα περίπου 800 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη. Ενδεικτικά αναφέρω: Την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, την ανάπλαση της οδού Μεταμορφώσεως στην Καλαμαριά, τους ανισόπεδους κόμβους στην Δυτική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του διυλιστηρίου νερού της Θεσσαλονίκης, τον 2ο κλάδου του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού, τρία αντιπλημμυρικά έργα, ένα στην δυτική Θεσσαλονίκη, ένα στην Καλαμαριά και ένα στην Θέρμη. Ταυτόχρονα είχαμε χωροθετήσει τους σταθμούς των δυο επεκτάσεων του Μετρό στην δυτική Θεσσαλονίκη και είχαμε ετοιμάσει τους φακέλους για την δημοπράτηση των μελετών τους, και αν δεν έπεφτε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, θα είχαν δημοπρατηθεί και θα ήταν δύσκολο για τις επόμενες κυβερνήσεις να μην τις συνεχίσουν. Είχαμε ολοκληρώσει τις προκαταρκτικές μελέτες για το FlyOver, και είχαμε διασφαλίσει 400 εκατ. ευρώ από Κοινοτικούς πόρους, για να το δημοπρατήσουμε. Εάν η επόμενη κυβέρνηση δεν το ακύρωνε θα είχε παραδοθεί σε χρήση το 2016. Τα έργα αυτά είχαν χρόνο ολοκλήρωσης από το 2015-2018, δυστυχώς σχεδόν κανένα δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, μερικά μάλιστα ακυρώθηκαν από την επόμενη κυβέρνηση.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 05.03.2023

Για τα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη και γιατί αυτά, όπως το Μετρό, τόσα χρόνια «σκοντάφτουν» μιλά στη «ΜτΚ» ο πρώην υφυπουργός και πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος στις επικείμενες εθνικές εκλογές διεκδικεί εκ νέου την ψήφο των Θεσσαλονικέων ως υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Α’ Θεσσαλονίκης.

Η χώρα πενθεί. Η τραγωδία ανείπωτη. Ποιος φταίει; Είναι δυνατόν εν έτη 2023 να μην υπάρχει τηλεδιοίκηση στα τρένα;

Ασύλληπτο αυτό που συνέβη, ανείπωτη η τραγωδία, πολύ άδικο για τους ανθρώπους που έχασαν την ζωή τους. Η σκέψη μας στις οικογένειες των θυμάτων και των τραυματιών. Τα ερωτήματα αμείλικτα και πρέπει να απαντηθούν άμεσα. Οι ευθύνες εξόφθαλμες και πρέπει να αποδοθούν, όπου και αν βρίσκονται. Η κυβέρνηση να σταματήσει να αυτοθαυμάζεται, πολλά τα σάπια σανίδια που πατάει η χώρα και, δεν αντιμετωπίζονται με την επικοινωνιακή χρυσόσκονή της.

Το ΠΑΣΟΚ επιθυμεί να είναι ο «πρωταγωνιστής της επόμενης ημέρας» θέτοντας ωστόσο ως προαπαιτούμενο το «ισχυρό διψήφιο ποσοστό». Με τι ποσοστό δηλαδή θα διερευνήσετε εάν υπάρχουν συνθήκες για συμφωνία, συνεργασία και συγκλίσεις και ποιο είναι το διακύβευμα των επικείμενων εθνικών εκλογών;

Λογικά την ευθύνη σχηματισμού κυβέρνησης οι πολίτες την αναθέτουν στα κόμματα κατά την σειρά εκλογής τους. Επειδή όμως η μεν ΝΔ σε μία εκδήλωση περιφρόνησης της ανεκβίαστης ψήφου των πολιτών στην κάλπη της απλής αναλογικής, με μία αντιδημοκρατική δήλωση του πρωθυπουργού: Θα κάψω την απλή αναλογική, γιατί δεν την πιστεύω, αρνείται να την αναλάβει, το ίδιο κάνει και ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με μία ανάλογη δήλωση του κ. Τσίπρα: Δεν θα σχηματίσω κυβέρνηση ηττημένων, ακυρώνει την ουσία της απλής αναλογικής, αφού δύο κόμματα με 40% στην απλή αναλογική, ανεξάρτητα, αν κάποιο από αυτά είναι πρώτο σε ψήφους, αποτελούν πλειοψηφία, απέναντι σε ένα κόμμα το οποίο είναι πρώτο, αλλά υπολείπεται πολύ του αθροίσματος των δύο άλλων κομμάτων. Συνεπώς το υπόβαθρο της πολιτικής της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, είναι το ίδιο, τους ενδιαφέρει πως θα αποσπάσουν ψήφους από το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, η μεν ΝΔ για να γίνει αυτοδύναμη ο δε ΣΥΡΙΖΑ για να είναι πρώτο κόμμα. Αυτός είναι ο λόγος που ζητάμε από τους πολίτες το αυξημένο ποσοστό, γιατί όσο πιο υψηλό είναι τόσο θα περιορίσει την αλαζονεία των δύο άλλων κομμάτων και τόσο πιο εύκολα μπορεί να σχηματιστεί μία κυβέρνηση συνεργασίας από τη πρώτη Κυριακή, με βάση ένα προοδευτικό κυβερνητικό πρόγραμμα.

Στη Θεσσαλονίκη βλέπουμε πως έχουν πάρει το δρόμο της υλοποίησης μια σειρά σημαντικών έργων υποδομής όπως είναι η FlyOver, το Μετρό, το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, η ανάπλαση της ΔΕΘ κ.ά. Πόσο εκτιμάτε πως θα αλλάξει η εικόνα της πόλης και τι αναπτυξιακές προοπτικές δημιουργούνται;

Για τα έργα που αναφέρατε, θέλω να σας πω τα εξής: Το FlyOver, θα είχε δημοπρατηθεί το 2012, μάλιστα με κοινοτικούς πόρους και θα λειτουργούσε εδώ και χρόνια, αν δεν έπεφτε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, και δεν το ακύρωνε η κυβέρνηση Σαμαρά. Το Μετρό θα είχε τελειώσει το αργότερο το 2018, αφού τα μεγάλα προβλήματα των πρώτων χρόνων της κατασκευής του 2006-2009, είχαν ξεπεραστεί μέχρι την άνοιξη του 2012. Το πρόβλημα με τα αρχαία της Βενιζέλου προέκυψε τον Οκτώβριο του 2012 και αμέσως αποτέλεσε πεδίο λανθασμένων χειρισμών και κομματικών αντιπαραθέσεων, με τα γνωστά επακόλουθα. Λυπάμαι αλλά δεν θα δοθεί σε χρήση ούτε μέχρι το τέλος του 2024. Όσο για τις επεκτάσεις δυτικά και προς το αεροδρόμιο, όλα πάγωσαν εκεί που ήταν το 2012. Η ανάπλαση της ΔΕΘ, είναι ψευδεπίγραφη, είναι καταστροφική για το περιβάλλον και την κίνηση στο κέντρο της πόλης, καταστροφική για την ΔΕΘ και πολιτικό ατόπημα ο τρόπος που θα χρηματοδοτούσαν την κατασκευή της. Μόνο η πρώτη φάση, με το μικρότερο κόστος της ανάπλασης του χώρου του πρώην στρατοπέδου «Παύλου Μελά», είναι σε εξέλιξη και αυτή εκτός χρονοδιαγραμμάτων.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι... ανέκδοτο και αν ναι, γιατί; Η δέσμευση για λειτουργία του στα τέλη του έτους θεωρείτε πως είναι στόχος ρεαλιστικός; Σε τι κατάσταση αφήσατε εσείς το έργο από τη θέση του υφυπουργού και τι έκαναν οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ;

Το παραλάβαμε τον Οκτώβριο του 2009 σταματημένο, στο 8% των κατασκευών, ενώ είχε περάσει το 60% του συμβατικού χρόνου κατασκευής, με πολλά προβλήματα και τους κατασκευαστές να απαιτούν 380 εκατ. ευρώ αποζημιώσεις από το δημόσιο. Λύσαμε όλα τα προβλήματα και το παραδώσαμε στα βασικά έργα πολιτικού μηχανικού στο 50% περίπου. Μελετήσαμε και διασφαλίσαμε 440 εκατ. ευρώ και δημοπρατήσαμε την επέκταση προς την Καλαμαριά και είχαμε ετοιμάσει τους φακέλους δημοπράτησης των μελετών για τις επεκτάσεις στην δυτική Θεσσαλονίκη.

Ζητάτε τη μεταφορά της ΔΕΘ δυτικά και παράλληλα τη δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου στον υφιστάμενο χώρο. Γιατί προτείνετε τη συγκεκριμένη λύση;

Την ζητάμε, γιατί αυτό προέβλεπε το ρυθμιστικό Θεσσαλονίκης από το 1985 και είχε θεσμοθετηθεί, με την σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων και των φορέων της πόλης. Το 2013, με επιχείρημα δεν έχουμε λεφτά, άλλαξαν την βασική επιλογή και σχεδίαζαν ένα καταστροφικό ΣΔΙΤ. Το συμφέρον της Θεσσαλονίκης, της ΔΕΘ, και της δυτικής πλευρά της πόλης, που όλοι ρίχνουν κροκοδείλια δάκρια προεκλογικά το επιτάσσει.

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα της πόλης είναι το κυκλοφοριακό και οι αστικές συγκοινωνίες οι οποίες δεν ικανοποιούν την ζήτηση, μέχρι στιγμής. Ποια η πρότασή σας;

Μαζί με τα τραγικά λάθη με το Μετρό, εξίσου τραγικά είναι και τα λάθη με τον ΟΑΣΘ. Η προηγούμενη κυβέρνηση, αντί να εφαρμόσει τον Κοινοτικό κανονισμό 1370 του 2008, για διεθνή διαγωνισμό για την ανάθεση του Συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ, για να τελειώσει το απαράδεκτο καθεστώς του, προχώρησε στην προσωρινή κρατικοποίησή του και η σημερινή κυβέρνηση, ενώ άλλα έλεγε προεκλογικά τέσσερα χρόνια συνεχίζει την πρακτική που κατήγγειλε. Είναι απαράδεκτη αυτή η αντιμετώπιση της πόλης μας από τις τελευταίες κυβερνήσεις. Απαιτείται επιτέλους η κυκλοφοριακή μελέτη, συνδυαστικά με την μελλοντική λειτουργία του Μετρό, τουλάχιστον της γραμμής από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Μίκρα, η αγορά των λεωφορείων και ο διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου.

Πολλοί θα αναρωτηθούν, γιατί τα ζητήματα της πόλης δεν επιλύθηκαν και επί δικών σας ημερών στην Βουλή και το υπουργείο. Τι τους απαντάτε;

Δεν ξέρω αν έκανα κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, αλλά θα μπορούσα να αναφέρω κάποια πράγματα. Στα χρόνια που ήμουν βουλευτής, τις περισσότερες χρονιές, όπως φαίνεται και από τα πρακτικά της βουλής, κατέθεσα τις περισσότερες ερωτήσεις από όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου και οι περισσότερες εξ αυτών αφορούσαν θέματα της Θεσσαλονίκης και των ανθρώπων της. Στα 2,5 χρόνια που ήμουν υφυπουργός Υποδομών, τα πρώτα και πιο δύσκολα χρόνια των μνημονίων, δημοπρατήσαμε έργα 2 περίπου δισ. ευρώ στην Βόρεια Ελλάδα, τα περίπου 800 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλονίκη. Ενδεικτικά αναφέρω: Την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, την ανάπλαση της οδού Μεταμορφώσεως στην Καλαμαριά, τους ανισόπεδους κόμβους στην Δυτική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του διυλιστηρίου νερού της Θεσσαλονίκης, τον 2ο κλάδου του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού, τρία αντιπλημμυρικά έργα, ένα στην δυτική Θεσσαλονίκη, ένα στην Καλαμαριά και ένα στην Θέρμη. Ταυτόχρονα είχαμε χωροθετήσει τους σταθμούς των δυο επεκτάσεων του Μετρό στην δυτική Θεσσαλονίκη και είχαμε ετοιμάσει τους φακέλους για την δημοπράτηση των μελετών τους, και αν δεν έπεφτε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, θα είχαν δημοπρατηθεί και θα ήταν δύσκολο για τις επόμενες κυβερνήσεις να μην τις συνεχίσουν. Είχαμε ολοκληρώσει τις προκαταρκτικές μελέτες για το FlyOver, και είχαμε διασφαλίσει 400 εκατ. ευρώ από Κοινοτικούς πόρους, για να το δημοπρατήσουμε. Εάν η επόμενη κυβέρνηση δεν το ακύρωνε θα είχε παραδοθεί σε χρήση το 2016. Τα έργα αυτά είχαν χρόνο ολοκλήρωσης από το 2015-2018, δυστυχώς σχεδόν κανένα δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, μερικά μάλιστα ακυρώθηκαν από την επόμενη κυβέρνηση.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 05.03.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία