ΑΠΟΨΕΙΣ

Γιάννης Μαγκριώτης: Η Θεσσαλονίκη ζητά απαντήσεις σε 19 ερωτήματα

Με αφορμή την προεκλογική επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη

 18/05/2023 09:28

Γιάννης Μαγκριώτης: Η Θεσσαλονίκη ζητά απαντήσεις σε 19 ερωτήματα

Γιάννης Μαγκριώτης

magriotis-nea.jpg

Με αφορμή την προεκλογική επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, η πόλη ζητά απαντήσεις σε 19 ερωτήματα

1. Για πόσο ακόμη θα είναι η Θεσσαλονίκη η πόλη με το λιγότερο πράσινο στην Ευρώπη;

2. Προσθέσατε ένα τετραγωνικό μέτρο πράσινο στα τέσσερα χρόνια της κυβερνητικής σας θητείας;

3. Για πόσο ακόμη δημόσιες εκτάσεις στην καρδιά του αστικού ιστού, όπως η ΔΕΘ, θα δίνονται αντιπαροχή σε εταιρίες real estate, δήθεν για «ανάπλαση», αντί να δημιουργηθεί εκεί ένα Μητροπολιτικό Πάρκο, και η ΔΕΘ να αναπτυχθεί δυτικά, όπως προβλεπόταν στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και στο γενικό Πολεοδομικό σχέδιο του Δήμου, από το 1985;

4. Για πόσο ακόμη θα συνεχίσουμε να αναπνέουμε στην Θεσσαλονίκη τα αιωρούμενα σωματίδια, για τα οποία καταδικάστηκε η χώρα μας, πριν δυο μήνες, από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο;

5. Έχει μέλλον μια πόλη, όταν αναπτύσσεται χωρίς Ρυθμιστικό Σχέδιο, αλλά με τις τυχαίες επιλογές που εξυπηρετούν απλώς ιδιωτικά συμφέροντα;

6. Για πόσο ακόμη οι κομματικές σκοπιμότητες, θα καθυστερούν την ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής του Μετρό, και θα μοιράζουν μόνο υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, για την επέκτασή προς τα δυτικά της πόλης και το αεροδρόμιο;

7. Γνωρίζετε ότι τα πρωτόκολλα ασφαλείας του Μετρό προβλέπουν τουλάχιστον 12 μήνες δοκιμαστικές διαδρομές, για να δοθεί σε εμπορική χρήση, μετά την παραλαβή του έργου από την Αττικό Μετρό, αν ναι, τότε πως δηλώσατε ότι το έργο θα παραδοθεί στο τέλος του 2023 και θα λειτουργήσει στις αρχές του 2024;

8. Για πόσο ακόμη ο μισοδιαλυμένος ΟΑΣΘ θα ταλαιπωρεί τους θεσσαλονικείς; Γιατί επί τέσσερα χρόνια η Κυβέρνηση δεν έκανε αυτό που έλεγε προεκλογικά αλλά συνέχισε τις προηγούμενες αποτυχημένες πολιτικές τις οποίες κατήγγειλε, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να σταματήσει η λειτουργία του ΟΑΣΘ το τέλος του 2023, αν δεν δοθεί και τρίτη παράταση, που πρέπει να εγκρίνει η ΕΕ:

9. Γιατί στον ΟΑΣΘ η κυβέρνησή σας θέλει να διατηρεί το σημερινό φαύλο ρουσφετολογικό καθεστώς της ανάθεσης μεγάλου μέρους του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ της Θεσσαλονίκης και των όμορων νομών, το οποίο εκτελείται με ενοικιασμένα λεωφορεία, που βρισκόταν σε καθεστώς απόσυρσης σε χώρες της ΕΕ;

10. Γιατί δεν θέλει να εφαρμόσει τον Κοινοτικό Κανονισμό 1370/2008, που επιβάλλει διεθνείς διαγωνισμούς για την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου, κάτι που υποσχόταν, όταν καταψήφιζε στην βουλή το 2017 την κρατικοποίηση της εταιρείας, που θα φέρει ποιοτικές συγκοινωνιακές υπηρεσίες στην Θεσσαλονίκη και περιορισμό της αδιαφάνειας και της σπατάλης του δημοσίου χρήματος, φοβάται να μην χάσει τις ψήφους των χιλιάδων μετόχων του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, τους οποίους ξεγελάει υποσχόμενη αποζημιώσεις, που δεν φαίνεται να τεκμηριώνονται από την εκκαθάριση που κρύβουν;

11. Γιατί δεν έλεγαν την αλήθεια στους εργαζόμενους, ειδικά τους τεχνικούς και τους οδηγούς, που δουλεύουν εξοντωτικά ωράρια, για να καλύψουν τις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, σε αυτές τις σημαντικές ειδικότητες, ότι δεν μπορούν να προσλάβουν προσωπικό, επειδή είναι σε εκκαθάριση η εταιρεία;

12. Πόσο ανταγωνιστικές μπορεί να είναι οι παραγωγικές μονάδες ή οι εγκαταστάσεις logistics που αξιοποιούν τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, όταν λειτουργούν σε περιβάλλον υποβαθμισμένο περιβαλλοντικά και χωροθετούνται χωρίς σχέδιο και με ελλειμματικές υποδομές;

13. Γιατί καθυστερεί η παράδοση του οδικού άξονα σύνδεσης του λιμανιού με τον Αυτοκινητόδρομο, γεγονός που οδηγεί σε καθυστέρηση της μεγάλης επένδυσης στον έκτο προβλήτα από τον Παραχωρησιούχο του ΟΛΘ;

14. Γιατί η Κεντρική Μακεδονία είναι σε συνεχή υποχώρηση, το περιφερειακό ΑΕΠ είναι το ένατο στις δεκατρείς περιφέρειες, το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι λιγότερο από το μισό από το αντίστοιχο της Αττικής, ενώ η μεταποιητική δραστηριότητα έχει υποδιπλασιαστεί;

15. Γιατί στο Ταμείο Ανάκαμψης και στο ΕΣΠΑ, δεν εντάξατε κανένα μεγάλο δημόσιο έργο της Κεντρικής Μακεδονίας;

16. Γιατί η Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με την έκθεση Τσιόδρα-Λύτρα, είχε υψηλότερη θνητότητα, κατά 40%, αυτής του λεκανοπεδίου της Αττικής;

17. Γιατί, εκτός από την επαναλαμβανόμενη δήλωση πρόθεσης, για την κατασκευή και λειτουργία του νέου ογκολογικού νοσοκομείου, δεν κάνατε ούτε ένα μικρό πρακτικό βήμα;

18. Γιατί αφήσατε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, με την χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, και δεν ενεργοποιήσατε την διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του νόμου 4564/2018, όπου ρητά αναφέρεται ότι: Οποιαδήποτε αύξηση του κόστους κατασκευής των έργων εμπίπτει γενικά στην σφαίρα ευθύνης του δημοσίου, όπως η μεγάλη ακρίβεια, θα καταβληθεί από το δημόσιο;

19. Γιατί στηρίζετε την επιλογή του ΤΑΙΠΕΔ για το Real Estate στην μαρίνα της Καλαμαριάς, που είναι καταστροφική για το περιβάλλον;
magriotis-nea.jpg

Με αφορμή την προεκλογική επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, η πόλη ζητά απαντήσεις σε 19 ερωτήματα

1. Για πόσο ακόμη θα είναι η Θεσσαλονίκη η πόλη με το λιγότερο πράσινο στην Ευρώπη;

2. Προσθέσατε ένα τετραγωνικό μέτρο πράσινο στα τέσσερα χρόνια της κυβερνητικής σας θητείας;

3. Για πόσο ακόμη δημόσιες εκτάσεις στην καρδιά του αστικού ιστού, όπως η ΔΕΘ, θα δίνονται αντιπαροχή σε εταιρίες real estate, δήθεν για «ανάπλαση», αντί να δημιουργηθεί εκεί ένα Μητροπολιτικό Πάρκο, και η ΔΕΘ να αναπτυχθεί δυτικά, όπως προβλεπόταν στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και στο γενικό Πολεοδομικό σχέδιο του Δήμου, από το 1985;

4. Για πόσο ακόμη θα συνεχίσουμε να αναπνέουμε στην Θεσσαλονίκη τα αιωρούμενα σωματίδια, για τα οποία καταδικάστηκε η χώρα μας, πριν δυο μήνες, από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο;

5. Έχει μέλλον μια πόλη, όταν αναπτύσσεται χωρίς Ρυθμιστικό Σχέδιο, αλλά με τις τυχαίες επιλογές που εξυπηρετούν απλώς ιδιωτικά συμφέροντα;

6. Για πόσο ακόμη οι κομματικές σκοπιμότητες, θα καθυστερούν την ολοκλήρωση της πρώτης γραμμής του Μετρό, και θα μοιράζουν μόνο υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, για την επέκτασή προς τα δυτικά της πόλης και το αεροδρόμιο;

7. Γνωρίζετε ότι τα πρωτόκολλα ασφαλείας του Μετρό προβλέπουν τουλάχιστον 12 μήνες δοκιμαστικές διαδρομές, για να δοθεί σε εμπορική χρήση, μετά την παραλαβή του έργου από την Αττικό Μετρό, αν ναι, τότε πως δηλώσατε ότι το έργο θα παραδοθεί στο τέλος του 2023 και θα λειτουργήσει στις αρχές του 2024;

8. Για πόσο ακόμη ο μισοδιαλυμένος ΟΑΣΘ θα ταλαιπωρεί τους θεσσαλονικείς; Γιατί επί τέσσερα χρόνια η Κυβέρνηση δεν έκανε αυτό που έλεγε προεκλογικά αλλά συνέχισε τις προηγούμενες αποτυχημένες πολιτικές τις οποίες κατήγγειλε, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να σταματήσει η λειτουργία του ΟΑΣΘ το τέλος του 2023, αν δεν δοθεί και τρίτη παράταση, που πρέπει να εγκρίνει η ΕΕ:

9. Γιατί στον ΟΑΣΘ η κυβέρνησή σας θέλει να διατηρεί το σημερινό φαύλο ρουσφετολογικό καθεστώς της ανάθεσης μεγάλου μέρους του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ της Θεσσαλονίκης και των όμορων νομών, το οποίο εκτελείται με ενοικιασμένα λεωφορεία, που βρισκόταν σε καθεστώς απόσυρσης σε χώρες της ΕΕ;

10. Γιατί δεν θέλει να εφαρμόσει τον Κοινοτικό Κανονισμό 1370/2008, που επιβάλλει διεθνείς διαγωνισμούς για την ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου, κάτι που υποσχόταν, όταν καταψήφιζε στην βουλή το 2017 την κρατικοποίηση της εταιρείας, που θα φέρει ποιοτικές συγκοινωνιακές υπηρεσίες στην Θεσσαλονίκη και περιορισμό της αδιαφάνειας και της σπατάλης του δημοσίου χρήματος, φοβάται να μην χάσει τις ψήφους των χιλιάδων μετόχων του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, τους οποίους ξεγελάει υποσχόμενη αποζημιώσεις, που δεν φαίνεται να τεκμηριώνονται από την εκκαθάριση που κρύβουν;

11. Γιατί δεν έλεγαν την αλήθεια στους εργαζόμενους, ειδικά τους τεχνικούς και τους οδηγούς, που δουλεύουν εξοντωτικά ωράρια, για να καλύψουν τις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, σε αυτές τις σημαντικές ειδικότητες, ότι δεν μπορούν να προσλάβουν προσωπικό, επειδή είναι σε εκκαθάριση η εταιρεία;

12. Πόσο ανταγωνιστικές μπορεί να είναι οι παραγωγικές μονάδες ή οι εγκαταστάσεις logistics που αξιοποιούν τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα της Θεσσαλονίκης, όταν λειτουργούν σε περιβάλλον υποβαθμισμένο περιβαλλοντικά και χωροθετούνται χωρίς σχέδιο και με ελλειμματικές υποδομές;

13. Γιατί καθυστερεί η παράδοση του οδικού άξονα σύνδεσης του λιμανιού με τον Αυτοκινητόδρομο, γεγονός που οδηγεί σε καθυστέρηση της μεγάλης επένδυσης στον έκτο προβλήτα από τον Παραχωρησιούχο του ΟΛΘ;

14. Γιατί η Κεντρική Μακεδονία είναι σε συνεχή υποχώρηση, το περιφερειακό ΑΕΠ είναι το ένατο στις δεκατρείς περιφέρειες, το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι λιγότερο από το μισό από το αντίστοιχο της Αττικής, ενώ η μεταποιητική δραστηριότητα έχει υποδιπλασιαστεί;

15. Γιατί στο Ταμείο Ανάκαμψης και στο ΕΣΠΑ, δεν εντάξατε κανένα μεγάλο δημόσιο έργο της Κεντρικής Μακεδονίας;

16. Γιατί η Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με την έκθεση Τσιόδρα-Λύτρα, είχε υψηλότερη θνητότητα, κατά 40%, αυτής του λεκανοπεδίου της Αττικής;

17. Γιατί, εκτός από την επαναλαμβανόμενη δήλωση πρόθεσης, για την κατασκευή και λειτουργία του νέου ογκολογικού νοσοκομείου, δεν κάνατε ούτε ένα μικρό πρακτικό βήμα;

18. Γιατί αφήσατε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, με την χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, και δεν ενεργοποιήσατε την διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του νόμου 4564/2018, όπου ρητά αναφέρεται ότι: Οποιαδήποτε αύξηση του κόστους κατασκευής των έργων εμπίπτει γενικά στην σφαίρα ευθύνης του δημοσίου, όπως η μεγάλη ακρίβεια, θα καταβληθεί από το δημόσιο;

19. Γιατί στηρίζετε την επιλογή του ΤΑΙΠΕΔ για το Real Estate στην μαρίνα της Καλαμαριάς, που είναι καταστροφική για το περιβάλλον;

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία