ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γεώργιος Γεωργαντάς στη "ΜτΚ": Προχωρά η ψηφιακή Ελλάδα

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης μιλά για τις επιδόσεις της χώρας στην πανδημία, την πορεία του εμβολιασμού και τα νέα όπλα της κυβέρνησης στη ψηφιακή εποχή

 07/02/2021 18:30

Γεώργιος Γεωργαντάς στη "ΜτΚ": Προχωρά η ψηφιακή Ελλάδα

Νίκος Οικονόμου

«Η ψηφιακή Ελλάδα προχωρά» τονίζει ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς, ο οποίος διαβεβαιώνει ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει εμβολιαστεί ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού πληθυσμού. 

Ο Βορειοελλαδίτης πολιτικός και βουλευτής της ΝΔ στο Κιλκίς σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ», μιλώντας για τον εμβολιασμό κατά του COVID-19 επισημαίνει ότι παρά την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος και την ανάγκη συντονισμού πέντε υπουργείων σε καθημερινή βάση η κυβέρνηση έχει καταφέρει να προχωρά ο εμβολιασμός με ομαλότητα, επιλύοντας γρήγορα και αποτελεσματικά τα όποια ζητήματα.

Κύριε Γεωργαντά, που βρισκόμαστε ως προς τον μέχρι στιγμής απολογισμό της επιχείρησης «Ελευθερία»; Ποιος είναι ο άμεσος προγραμματισμός για τον Φεβρουάριο;

Η χώρα μας βρίσκεται στην έκτη θέση στην κατάταξη που αφορά τον κυλιόμενο μέσο όρο δόσεων ανά 100.000 κατοίκους, πραγματοποιώντας καθημερινά κατά μέσο όρο πάνω από 20.000 εμβολιασμούς. Παρά την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος και την ανάγκη συντονισμού πέντε υπουργείων σε καθημερινή βάση, η κυβέρνηση έχει καταφέρει να προχωρά ο εμβολιασμός με ομαλότητα, επιλύοντας γρήγορα και αποτελεσματικά όποια ζητήματα τυχόν προκύπτουν. Έως το τέλος του Ιανουαρίου είχαν διενεργηθεί πάνω από 271.000 εμβολιασμοί, αριθμός μεγαλύτερος από τον αρχικό μας προγραμματισμό των 200.000. Επίσης, οφείλω να αναφέρω ότι τη στιγμή που μιλάμε, λειτουργούν πάνω από 400 εμβολιαστικά κέντρα, ενώ σε καθημερινή βάση υπάρχουν 100 μονάδες του ΕΟΔΥ που διενεργούν εμβολιασμούς ανά τη χώρα. Μέσα στον Φεβρουάριο είναι προγραμματισμένη η έναρξη λειτουργίας 300 επιπλέον εμβολιαστικών κέντρων, φτάνοντας πλέον στα 700. Ταυτόχρονα, η πλατφόρμα των ραντεβού θα ανοίγει για νέες κατηγορίες πολιτών, ανάλογα με την προτεραιότητα της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμού. Εξαρχής, η κυβέρνηση ακολουθεί μία βασική αρχή: όποιος συμπολίτης μας επιθυμεί να εμβολιαστεί, θα εμβολιαστεί με κάθε τρόπο και παρά τις όποιες δυσκολίες. Και με βάση αυτή την αρχή σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να κινούμαστε.

Σας ανησυχούν οι καθυστερήσεις που προκύπτουν ως προς τον εφοδιασμό των εμβολίων; Μπορεί τέτοια προβλήματα από τη μεριά των φαρμακευτικών εταιριών να επηρεάσουν τους σχετικούς σχεδιασμούς της χώρας;

Kαταρχήν πρέπει να τονίσουμε, επειδή γίνεται μεγάλη συζήτηση, ότι παρά τα όποια ζητήματα και τις όποιες καθυστερήσεις, η απόφαση της ΕΕ να αγοραστούν τα εμβόλια συλλογικά, ήταν ορθή και ωφέλιμη, ιδίως για τις μικρότερες χώρες. Και αυτό γιατί αν ο κεντρικός σχεδιασμός δεν υπήρχε με τον τρόπο που λειτουργεί, μικρότερες χώρες όπως η Ελλάδα, ίσως να μην ήταν σε θέση να λάβουν τον αριθμό εμβολίων που έλαβαν, λόγω ζητημάτων στις διαπραγματεύσεις τους με τις φαρμακευτικές εταιρείες. Αναφορικά με τον ευρύτερο σχεδιασμό της χώρας, όπως έχει πει ο υπουργός Υγείας, αναμένονται αυξημένες παραλαβές εμβολίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, και μόνο όταν έχουμε πλήρη εικόνα αυτών των παραλαβών, θα μπορέσουμε να θέσουμε και ακριβείς αριθμητικούς στόχους. Για παράδειγμα, αναμένεται να παραδοθούν στη χώρα μας περίπου 1,3 εκατομμύρια εμβόλια από τη Johnson & Johnson. Επιπλέον, να σας πω ότι μόλις την Παρασκευή η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, αποφάσισε τη χορήγηση του εμβολίου της AstraZeneca στους πολίτες ηλικίας έως και 64 ετών. Τέλος, αυτό που νομίζω ότι μπορώ να διαβεβαιώσω είναι ότι έως το καλοκαίρι θα έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε τη δυναμικότητα του μηχανισμού εμβολιασμού και κατά συνέπεια να έχουμε εμβολιάσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού, με σκοπό η καλοκαιρινή περίοδος να αποτελέσει μια περίοδο σχετικής κανονικότητας.

Είναι η χώρα προετοιμασμένη για να αντέξει ένα έντονο τρίτο κύμα κορονοϊού;

Παρά τη σχετική επιδείνωση των επιδημιολογικών στοιχείων, η χώρα μας είναι σε καλή επιδημιολογική κατάσταση, συγκριτικά με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Άρα ξεκινάμε με ένα δεδομένο: ότι η κατάσταση στη χώρα μας είναι, με βάση τα στατιστικά, θετική. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι πρέπει να εφησυχάζουμε. Το αντίθετο. Ιδίως με τις νέες μεταλλάξεις που παρουσιάζονται, απαιτείται τακτική και ενδελεχής αξιολόγηση της επιδημιολογικής κατάστασης και λήψη ανάλογων μέτρων έγκαιρα, όπως άλλωστε κάνει η κυβέρνηση από την αρχή της υγειονομικής κρίσης. Απαιτείται δηλαδή πολιτική επιφυλακής και άμεσης δράσης. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το είπε, άλλωστε, ρητά στην τελευταία συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου: «βλέπουμε ώστε να ξέρουμε ακριβώς τι κάνουμε». Αυτό είναι και το κλειδί της επιτυχίας για την αντιμετώπιση ενός ενδεχόμενου τρίτου κύματος.

Πάντως γενική είναι η εκτίμηση ότι στο δεύτερο lockdown η κινητικότητα των πολιτών ήταν μεγαλύτερη. Σας ανησυχεί αυτό; Τι λένε τα νούμερα των SMS για τα αιτήματα των πολιτών σε αυτή τη φάση;

Είναι αλήθεια πως υπήρξε μία αύξηση στα SMS, η οποία, όπως έχει πει και ο υπουργός Επικρατείας Κυριάκος Πιερρακάκης, ήταν σχετικά λελογισμένη. Η αύξηση της κινητικότητας οφείλεται φυσικά στο άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων αλλά και της εκπαίδευσης. Δεν θα έλεγα ότι ανησυχούμε, αλλά ότι εξετάζουμε συνεχώς τα δεδομένα της πρωτόγνωρης αυτής συγκυρίας, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να προστατεύουμε τη δημόσια υγεία, εξασφαλίζοντας παράλληλα την κατά το δυνατόν καλύτερη λειτουργία της αγοράς.

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατάφερε σε πολύ λίγο χρόνο να αναβαθμίσει αισθητά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ελληνικό Δημόσιο. Πώς δέχτηκαν συνολικά οι πολίτες το μεγάλο αυτό άλμα;

Κύριε Οικονόμου, νομίζω πως είναι πια αποδεκτό από όλους ότι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει συμβάλει ουσιωδώς στη διευκόλυνση της καθημερινότητας των Ελλήνων πολιτών, απλουστεύοντας και ψηφιοποιώντας τη συνδιαλλαγές τους με το δημόσιο. Ιδίως μέσα στην πανδημία, με την ενεργοποίηση της ενιαίας ψηφιακής πύλης gov.gr και την υλοποίηση πλήθος άλλων μεταρρυθμίσεων, όπως η πλατφόρμα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης από τα ΚΕΠ MyKEPlive, κάναμε εμφανές στον πολίτη ότι το κράτος δεν είναι κάτι απόμακρο ούτε αποτελεί εμπόδιο στη διεκπεραίωση των υποθέσεών του. Αντιθέτως, αποδείξαμε ότι το κράτος πυκνώνει την παρουσία του ανάλογα με τις ανάγκες της συγκυρίας. Ότι ανταποκρίνεται στις εκάστοτε συνθήκες, ενδυναμώνοντας τον πολίτη. Το σημαντικό όμως είναι ότι οι πολίτες έχουν αγκαλιάσει τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Τα στατιστικά στοιχεία χρήσης πλατφορμών, όπως για παράδειγμα της άυλης συνταγογράφησης, δείχνουν άλλωστε ότι οι αλλαγές ήρθαν για να μείνουν. Οι πολίτες έχουν πια απαιτήσεις και θα συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε σε αυτές με τον καλύτερο τρόπο.

Τι άλλο τρέχετε αυτή την περίοδο στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης;

Πέρα από την ευθύνη οργάνωσης των ραντεβού για τον εμβολιασμό με τρόπο όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερο, το υπουργείο διευρύνει συνεχώς τις υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης του δημοσίου, προχωρώντας ταυτόχρονα, συνεχώς, σε απλουστεύσεις διαδικασιών. Σήμερα, για παράδειγμα, θέσαμε σε πιλοτική λειτουργία την υπηρεσία «MyConsulLive» η οποία παρέχει τη δυνατότητα στους Έλληνες κατοίκους εξωτερικού να διεκπεραιώνουν διοικητικές πράξεις σε συγκεκριμένα Προξενεία εξ αποστάσεως, μέσω βιντεοκλήσης με τον αρμόδιο προξενικό υπάλληλο. Παράλληλα, σε μία προσπάθεια συμβολής στη βελτίωση του ευρύτερου επιχειρηματικού κλίματος στη χώρα, ετοιμάζουμε την απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας μεταβίβασης ακινήτων, υπό την εποπτεία του υφυπουργού στον πρωθυπουργό, Άκη Σκέρτσου, ενώ προγραμματίζουμε επίσης και την ψηφιακή έναρξη ατομικής επιχείρησης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 7 Φεβρουαρίου 2021

«Η ψηφιακή Ελλάδα προχωρά» τονίζει ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς, ο οποίος διαβεβαιώνει ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει εμβολιαστεί ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού πληθυσμού. 

Ο Βορειοελλαδίτης πολιτικός και βουλευτής της ΝΔ στο Κιλκίς σε συνέντευξή του στη «ΜτΚ», μιλώντας για τον εμβολιασμό κατά του COVID-19 επισημαίνει ότι παρά την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος και την ανάγκη συντονισμού πέντε υπουργείων σε καθημερινή βάση η κυβέρνηση έχει καταφέρει να προχωρά ο εμβολιασμός με ομαλότητα, επιλύοντας γρήγορα και αποτελεσματικά τα όποια ζητήματα.

Κύριε Γεωργαντά, που βρισκόμαστε ως προς τον μέχρι στιγμής απολογισμό της επιχείρησης «Ελευθερία»; Ποιος είναι ο άμεσος προγραμματισμός για τον Φεβρουάριο;

Η χώρα μας βρίσκεται στην έκτη θέση στην κατάταξη που αφορά τον κυλιόμενο μέσο όρο δόσεων ανά 100.000 κατοίκους, πραγματοποιώντας καθημερινά κατά μέσο όρο πάνω από 20.000 εμβολιασμούς. Παρά την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος και την ανάγκη συντονισμού πέντε υπουργείων σε καθημερινή βάση, η κυβέρνηση έχει καταφέρει να προχωρά ο εμβολιασμός με ομαλότητα, επιλύοντας γρήγορα και αποτελεσματικά όποια ζητήματα τυχόν προκύπτουν. Έως το τέλος του Ιανουαρίου είχαν διενεργηθεί πάνω από 271.000 εμβολιασμοί, αριθμός μεγαλύτερος από τον αρχικό μας προγραμματισμό των 200.000. Επίσης, οφείλω να αναφέρω ότι τη στιγμή που μιλάμε, λειτουργούν πάνω από 400 εμβολιαστικά κέντρα, ενώ σε καθημερινή βάση υπάρχουν 100 μονάδες του ΕΟΔΥ που διενεργούν εμβολιασμούς ανά τη χώρα. Μέσα στον Φεβρουάριο είναι προγραμματισμένη η έναρξη λειτουργίας 300 επιπλέον εμβολιαστικών κέντρων, φτάνοντας πλέον στα 700. Ταυτόχρονα, η πλατφόρμα των ραντεβού θα ανοίγει για νέες κατηγορίες πολιτών, ανάλογα με την προτεραιότητα της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμού. Εξαρχής, η κυβέρνηση ακολουθεί μία βασική αρχή: όποιος συμπολίτης μας επιθυμεί να εμβολιαστεί, θα εμβολιαστεί με κάθε τρόπο και παρά τις όποιες δυσκολίες. Και με βάση αυτή την αρχή σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να κινούμαστε.

Σας ανησυχούν οι καθυστερήσεις που προκύπτουν ως προς τον εφοδιασμό των εμβολίων; Μπορεί τέτοια προβλήματα από τη μεριά των φαρμακευτικών εταιριών να επηρεάσουν τους σχετικούς σχεδιασμούς της χώρας;

Kαταρχήν πρέπει να τονίσουμε, επειδή γίνεται μεγάλη συζήτηση, ότι παρά τα όποια ζητήματα και τις όποιες καθυστερήσεις, η απόφαση της ΕΕ να αγοραστούν τα εμβόλια συλλογικά, ήταν ορθή και ωφέλιμη, ιδίως για τις μικρότερες χώρες. Και αυτό γιατί αν ο κεντρικός σχεδιασμός δεν υπήρχε με τον τρόπο που λειτουργεί, μικρότερες χώρες όπως η Ελλάδα, ίσως να μην ήταν σε θέση να λάβουν τον αριθμό εμβολίων που έλαβαν, λόγω ζητημάτων στις διαπραγματεύσεις τους με τις φαρμακευτικές εταιρείες. Αναφορικά με τον ευρύτερο σχεδιασμό της χώρας, όπως έχει πει ο υπουργός Υγείας, αναμένονται αυξημένες παραλαβές εμβολίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, και μόνο όταν έχουμε πλήρη εικόνα αυτών των παραλαβών, θα μπορέσουμε να θέσουμε και ακριβείς αριθμητικούς στόχους. Για παράδειγμα, αναμένεται να παραδοθούν στη χώρα μας περίπου 1,3 εκατομμύρια εμβόλια από τη Johnson & Johnson. Επιπλέον, να σας πω ότι μόλις την Παρασκευή η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, αποφάσισε τη χορήγηση του εμβολίου της AstraZeneca στους πολίτες ηλικίας έως και 64 ετών. Τέλος, αυτό που νομίζω ότι μπορώ να διαβεβαιώσω είναι ότι έως το καλοκαίρι θα έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε τη δυναμικότητα του μηχανισμού εμβολιασμού και κατά συνέπεια να έχουμε εμβολιάσει ένα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού, με σκοπό η καλοκαιρινή περίοδος να αποτελέσει μια περίοδο σχετικής κανονικότητας.

Είναι η χώρα προετοιμασμένη για να αντέξει ένα έντονο τρίτο κύμα κορονοϊού;

Παρά τη σχετική επιδείνωση των επιδημιολογικών στοιχείων, η χώρα μας είναι σε καλή επιδημιολογική κατάσταση, συγκριτικά με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Άρα ξεκινάμε με ένα δεδομένο: ότι η κατάσταση στη χώρα μας είναι, με βάση τα στατιστικά, θετική. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι πρέπει να εφησυχάζουμε. Το αντίθετο. Ιδίως με τις νέες μεταλλάξεις που παρουσιάζονται, απαιτείται τακτική και ενδελεχής αξιολόγηση της επιδημιολογικής κατάστασης και λήψη ανάλογων μέτρων έγκαιρα, όπως άλλωστε κάνει η κυβέρνηση από την αρχή της υγειονομικής κρίσης. Απαιτείται δηλαδή πολιτική επιφυλακής και άμεσης δράσης. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το είπε, άλλωστε, ρητά στην τελευταία συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου: «βλέπουμε ώστε να ξέρουμε ακριβώς τι κάνουμε». Αυτό είναι και το κλειδί της επιτυχίας για την αντιμετώπιση ενός ενδεχόμενου τρίτου κύματος.

Πάντως γενική είναι η εκτίμηση ότι στο δεύτερο lockdown η κινητικότητα των πολιτών ήταν μεγαλύτερη. Σας ανησυχεί αυτό; Τι λένε τα νούμερα των SMS για τα αιτήματα των πολιτών σε αυτή τη φάση;

Είναι αλήθεια πως υπήρξε μία αύξηση στα SMS, η οποία, όπως έχει πει και ο υπουργός Επικρατείας Κυριάκος Πιερρακάκης, ήταν σχετικά λελογισμένη. Η αύξηση της κινητικότητας οφείλεται φυσικά στο άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων αλλά και της εκπαίδευσης. Δεν θα έλεγα ότι ανησυχούμε, αλλά ότι εξετάζουμε συνεχώς τα δεδομένα της πρωτόγνωρης αυτής συγκυρίας, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να προστατεύουμε τη δημόσια υγεία, εξασφαλίζοντας παράλληλα την κατά το δυνατόν καλύτερη λειτουργία της αγοράς.

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κατάφερε σε πολύ λίγο χρόνο να αναβαθμίσει αισθητά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το ελληνικό Δημόσιο. Πώς δέχτηκαν συνολικά οι πολίτες το μεγάλο αυτό άλμα;

Κύριε Οικονόμου, νομίζω πως είναι πια αποδεκτό από όλους ότι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει συμβάλει ουσιωδώς στη διευκόλυνση της καθημερινότητας των Ελλήνων πολιτών, απλουστεύοντας και ψηφιοποιώντας τη συνδιαλλαγές τους με το δημόσιο. Ιδίως μέσα στην πανδημία, με την ενεργοποίηση της ενιαίας ψηφιακής πύλης gov.gr και την υλοποίηση πλήθος άλλων μεταρρυθμίσεων, όπως η πλατφόρμα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης από τα ΚΕΠ MyKEPlive, κάναμε εμφανές στον πολίτη ότι το κράτος δεν είναι κάτι απόμακρο ούτε αποτελεί εμπόδιο στη διεκπεραίωση των υποθέσεών του. Αντιθέτως, αποδείξαμε ότι το κράτος πυκνώνει την παρουσία του ανάλογα με τις ανάγκες της συγκυρίας. Ότι ανταποκρίνεται στις εκάστοτε συνθήκες, ενδυναμώνοντας τον πολίτη. Το σημαντικό όμως είναι ότι οι πολίτες έχουν αγκαλιάσει τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Τα στατιστικά στοιχεία χρήσης πλατφορμών, όπως για παράδειγμα της άυλης συνταγογράφησης, δείχνουν άλλωστε ότι οι αλλαγές ήρθαν για να μείνουν. Οι πολίτες έχουν πια απαιτήσεις και θα συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε σε αυτές με τον καλύτερο τρόπο.

Τι άλλο τρέχετε αυτή την περίοδο στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης;

Πέρα από την ευθύνη οργάνωσης των ραντεβού για τον εμβολιασμό με τρόπο όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερο, το υπουργείο διευρύνει συνεχώς τις υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης του δημοσίου, προχωρώντας ταυτόχρονα, συνεχώς, σε απλουστεύσεις διαδικασιών. Σήμερα, για παράδειγμα, θέσαμε σε πιλοτική λειτουργία την υπηρεσία «MyConsulLive» η οποία παρέχει τη δυνατότητα στους Έλληνες κατοίκους εξωτερικού να διεκπεραιώνουν διοικητικές πράξεις σε συγκεκριμένα Προξενεία εξ αποστάσεως, μέσω βιντεοκλήσης με τον αρμόδιο προξενικό υπάλληλο. Παράλληλα, σε μία προσπάθεια συμβολής στη βελτίωση του ευρύτερου επιχειρηματικού κλίματος στη χώρα, ετοιμάζουμε την απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας μεταβίβασης ακινήτων, υπό την εποπτεία του υφυπουργού στον πρωθυπουργό, Άκη Σκέρτσου, ενώ προγραμματίζουμε επίσης και την ψηφιακή έναρξη ατομικής επιχείρησης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 7 Φεβρουαρίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία