ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γ. Μπουτάρης: Η ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας θα είχε τελειώσει σήμερα

Ο πρώην δήμαρχος και νυν δημοτικός σύμβουλος αναφέρθηκε στην κωλυσιεργία της διοίκησης Ζέρβα για το έργο αλλά και για τη μη υλοποίηση της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας

 19/02/2024 19:46

Γ. Μπουτάρης: Η ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας θα είχε τελειώσει σήμερα
Φωτογραφία αρχείου

Δημήτρης Λαζόπουλος

«Σήμερα θα είχε τελειώσει η πλατεία Ελευθερίας (σ.σ. η ανάπλασή της)» αν το 2019 η διοίκηση Ζέρβα στον δήμο Θεσσαλονίκης είχε επιλέξει τον δεύτερο εργολάβο μετά την πτώχευση του πρώτου, τόνισε ο Γιάννης Μπουτάρης, πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης και νυν δημοτικό σύμβουλος με την παράταξη «Θεσσαλονίκη για όλους» μιλώντας σήμερα το απόγευμα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Κάνοντας αναδρομή στο «ναυάγιο» του έργου, ο σχεδιασμός του οποίου είχε ξεκινήσει επί δικών του ημερών, ο κ. Μπουτάρης σημείωσε: «Η σχέση με τον εργολάβο αυτόν χάλασε τότε, το 2019» και έτσι «κανονικά θα έπρεπε να αναλάβει την υλοποίηση του έργου η δεύτερη εταιρεία, καθώς η πρώτη κηρύχθηκε έκπτωτη. Θα είχε τελειώσει η πλατεία Ελευθερίας», πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά τον ισχυρισμό της διοίκησης Ζέρβα σύμφωνα με τον οποίο το έργο δεν ξεκινούσε για να διερευνηθεί η δυνατότητα να κατασκευαστεί υπόγειος χώρος στάθμευσης κάτω από την πλατεία, ο Γ. Μπουτάρης είπε ότι πως η πληρότητα του επίγειου πάρκινγκ που λειτουργούσε τότε ήταν στο 80%, ενώ ο ίδιος είχε ταχθεί κατά της πρότασης Ζέρβα διότι «το έργο θα ήταν πιο ακριβό και θα βρισκόταν κατά τις εργασίες και νερό».

Παράλληλα, «ό,τι έγινε με την πλατεία Ελευθερίας έγινε και με την Αγίας Σοφίας», συνέχισε ο πρώην δήμαρχος. Υπενθύμισε, δε, ότι υπήρχε έτοιμη μελέτη για την πεζοδρόμηση και του υπόλοιπου τμήματος της Αγίας Σοφίας κάτω από την Τσιμισκή, την οποία όμως δεν εφήρμοσε ποτέ η διοίκηση Ζέρβα με επιλογή της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κωνσταντίνος Ζέρβας τοποθετήθηκε επί του θέματος όταν πήρε τον λόγο, αναφέροντας πως αυτός και η παράταξή του δεν θα σταθούν εμπόδιο στην ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας και θα υποστηρίξουν τις προσπάθειες της διοίκησης Αγγελούδη, ωστόσο επέμεινε στη χρησιμότητα λειτουργίας χώρου στάθμευσης ιδίως εν μέσω των εργασιών για το Fly Over. 

«Εμείς δεν θα σταθούμε απέναντι, διότι εφόσον υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο και η απόφαση να προχωρήσει το έργο που συνδέεται με την ιστορική μνήμη του Ολοκαυτώματος, δεν θα είμαστε εμείς που θα επιμείνουμε σε μια στείρα αντιπαράθεση. Άλλοι ήταν αυτοί που κατέφευγαν σε προσφυγές. Προχωρήστε λοιπόν, αλλά παρακαλούμε να καταγραφεί ο προβληματισμός μας για το γεγονός ότι εν μέσω της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης από το Fly Over, από το κέντρο της πόλης και της αγοράς, αφαιρούνται θέσεις στάθμευσης, την ώρα που εξαγγέλλεται η αύξησή τους», είπε σχετικά ο κ. Ζέρβας.

«Κάλλιο αργά παρά ποτέ», ήταν το σχόλιο που έκανε ακολούθως ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης, ακούγοντας τον κ. Ζέρβα να εκφράζει την υποστήριξή του στο έργο ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας.

«Σήμερα θα είχε τελειώσει η πλατεία Ελευθερίας (σ.σ. η ανάπλασή της)» αν το 2019 η διοίκηση Ζέρβα στον δήμο Θεσσαλονίκης είχε επιλέξει τον δεύτερο εργολάβο μετά την πτώχευση του πρώτου, τόνισε ο Γιάννης Μπουτάρης, πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης και νυν δημοτικό σύμβουλος με την παράταξη «Θεσσαλονίκη για όλους» μιλώντας σήμερα το απόγευμα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Κάνοντας αναδρομή στο «ναυάγιο» του έργου, ο σχεδιασμός του οποίου είχε ξεκινήσει επί δικών του ημερών, ο κ. Μπουτάρης σημείωσε: «Η σχέση με τον εργολάβο αυτόν χάλασε τότε, το 2019» και έτσι «κανονικά θα έπρεπε να αναλάβει την υλοποίηση του έργου η δεύτερη εταιρεία, καθώς η πρώτη κηρύχθηκε έκπτωτη. Θα είχε τελειώσει η πλατεία Ελευθερίας», πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά τον ισχυρισμό της διοίκησης Ζέρβα σύμφωνα με τον οποίο το έργο δεν ξεκινούσε για να διερευνηθεί η δυνατότητα να κατασκευαστεί υπόγειος χώρος στάθμευσης κάτω από την πλατεία, ο Γ. Μπουτάρης είπε ότι πως η πληρότητα του επίγειου πάρκινγκ που λειτουργούσε τότε ήταν στο 80%, ενώ ο ίδιος είχε ταχθεί κατά της πρότασης Ζέρβα διότι «το έργο θα ήταν πιο ακριβό και θα βρισκόταν κατά τις εργασίες και νερό».

Παράλληλα, «ό,τι έγινε με την πλατεία Ελευθερίας έγινε και με την Αγίας Σοφίας», συνέχισε ο πρώην δήμαρχος. Υπενθύμισε, δε, ότι υπήρχε έτοιμη μελέτη για την πεζοδρόμηση και του υπόλοιπου τμήματος της Αγίας Σοφίας κάτω από την Τσιμισκή, την οποία όμως δεν εφήρμοσε ποτέ η διοίκηση Ζέρβα με επιλογή της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κωνσταντίνος Ζέρβας τοποθετήθηκε επί του θέματος όταν πήρε τον λόγο, αναφέροντας πως αυτός και η παράταξή του δεν θα σταθούν εμπόδιο στην ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας και θα υποστηρίξουν τις προσπάθειες της διοίκησης Αγγελούδη, ωστόσο επέμεινε στη χρησιμότητα λειτουργίας χώρου στάθμευσης ιδίως εν μέσω των εργασιών για το Fly Over. 

«Εμείς δεν θα σταθούμε απέναντι, διότι εφόσον υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο και η απόφαση να προχωρήσει το έργο που συνδέεται με την ιστορική μνήμη του Ολοκαυτώματος, δεν θα είμαστε εμείς που θα επιμείνουμε σε μια στείρα αντιπαράθεση. Άλλοι ήταν αυτοί που κατέφευγαν σε προσφυγές. Προχωρήστε λοιπόν, αλλά παρακαλούμε να καταγραφεί ο προβληματισμός μας για το γεγονός ότι εν μέσω της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης από το Fly Over, από το κέντρο της πόλης και της αγοράς, αφαιρούνται θέσεις στάθμευσης, την ώρα που εξαγγέλλεται η αύξησή τους», είπε σχετικά ο κ. Ζέρβας.

«Κάλλιο αργά παρά ποτέ», ήταν το σχόλιο που έκανε ακολούθως ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης, ακούγοντας τον κ. Ζέρβα να εκφράζει την υποστήριξή του στο έργο ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία