ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Φωτεινή Βελεσιώτου: «Δεν μου ταιριάζει να θάβω πράγματα κάτω από το χαλί»

Λίγο πριν συναντήσει το κοινό της Θεσσαλονίκης στην Αρετσού η ερμηνεύτρια με τη γνήσια, ρεμπέτικη φωνή μιλά στο makthes.gr

 12/07/2022 15:20

Φωτεινή Βελεσιώτου: «Δεν μου ταιριάζει να θάβω πράγματα κάτω από το χαλί»
φωτ. αρχείου

Βιολέτα Φωτιάδη

Η γνήσια φωνή της Φωτεινής Βελεσιώτου δύσκολα περιγράφεται. Το σίγουρο είναι πως σε κάθε νότα, η ερμηνεύτρια ξέρει πώς να μας ενώνει με το πιο αρχέγονο, πιο αληθινό κομμάτι του τραγουδιού και της έκφρασης. Από τις “Μέλισσες” και τα “Διόδια” που την καθιέρωσαν στις καρδιές του κοινού, η Βελεσιώτου είναι μία άμεση καλλιτέχνιδα που μιλά κατευθείαν στην καρδιά μας με έναν τρόπο που μόνο εκείνη μπορεί να μιλήσει.

Ο χρόνος για το καλοκαιρινό ραντεβού της Φωτεινής Βελεσιώτου με το κοινό της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των συναυλιακών εκδηλώσεων του 2ου Summer in the City – SKG Music Festival μετρά αντίστροφα. Η πλαζ της Αρετσούς έχει γίνει πλέον ένας τόπος συνάντησης και γιορτής.

Η ερμηνεύτρια που μεγάλωσε στην Καρδίτσα και πλέον περπατά στους αθηναϊκούς δρόμους ανυπομονεί για την επιστροφή της στη Θεσσαλονίκη στην οποία και έζησε για πολλά χρόνια. Στο πλάι της θα βρεθεί η Μαρία Φασουλάκη και η νέα της μπάντα για να συνθέσουν ένα ολόφρεσκο μουσικό πρόγραμμα που «θα ενώσει τον αρχέγονο με το σημερινό».

Ένα πρόγραμμα φρέσκο με πολλές εκπλήξεις που μας ταξιδεύει στη δισκογραφία της Φωτεινής (Μέλισσες, Διόδια κ.α.), στο παλιό καλό λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι, από Καλδάρα, Ζαμπέτα, Τσιτσάνη και Άκη Πάνου έως Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Ξαρχάκο, Λοΐζο, Άσιμο και Σαββόπουλο. Ωστόσο, δεν λείπουν και τραγούδια νεότερων δημιουργών όπως του Σωκράτη Μάλαμα και του Θανάση Παπακωνσταντίνου αλλά και άλλων δημιουργών.

Από το δεύτερο μέρος του προγράμματος δεν θα λείψουν και τα λαϊκά καθώς όπως λέει η Βελεσιώτου «θα τα πούμε με χαρά γιατί τα γουστάρουμε πολύ».

Έπειτα από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, το φετινό καλοκαίρι ο πολιτισμός λειτουργεί με τις μηχανές στο φουλ. Βέβαια όπως διαπιστώνει και η ερμηνεύτρια, παρόλο που το κοινό διψά για μουσική, η ακρίβεια λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς ανθρώπους που θέλουν αλλά δεν μπορούν να παραστούν σε όλες τις εκδηλώσεις που επιθυμούν:

«Είναι καλύτερη η κατάσταση αλλά δεν παύει να είναι επικίνδυνη. Προσωπικά συνεχίζω να προσέχω πολύ, φοράω τη μάσκα μου όταν έρχομαι σε επαφή με κόσμο και κάνω ό,τι έκανα χωρίς να αλλάζω την προσοχή μου. Υπάρχει δυνατότητα να έρθει περισσότερος κόσμος στα live σε σχέση με πέρσι αλλά τα οικονομικά δεν βοηθούν. Ο κόσμος διψάει για μουσική. Το θέατρο και η μουσική είναι λύτρωση. Χωρίς αυτά δεν ξέρω αν η ζωή μας θα ήταν ποιοτική

Η καλλιτέχνιδα παραμένει ενεργή και παίρνει θέση για όσα συμβαίνουν γύρω της. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα σημειώματά της, τα κομμάτια από ένα τετράδιο, με λέξεις δικές της υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης, μέχρι τις συναυλίες της βρίσκει τρόπους να σχολιάσει είτε με τα λόγια είτε με τη δουλειά της όσα την απασχολούν. Σύμφωνα με την ίδια μάλιστα αυτό είναι «μονόδρομος» καθώς όπως λέει «δεν μπορεί να αφήσει κάτι να περάσει απαρατήρητο».

«Θα πω ό,τι με θυμώνει, ό,τι με χαροποιεί, ό,τι με στεναχωρεί. Δεν γίνεται αλλιώς. Δεν μου ταιριάζει να θάβω πράγματα κάτω από το χαλί. Κάποιους μπορεί να τους ενοχλεί αλλά άλλους τους κάνει χαρούμενους και περήφανους.

Ο κόσμος βρίσκεται σε μία ύπνωση και αυτό είναι γεγονός. Δεν μπορεί να παρακολουθήσει κάτι στην τηλεόραση που να τον ενημερώσει σωστά. Προσωπικά δεν μπορώ να παρακολουθήσω πια τηλεόραση αν και ποτέ δεν ήμουν φανατική οπαδός. Αν αυτό είναι δημοσιογραφία εγώ απέχω. Πολλά πράγματα έχουν ευτελιστεί», αναφέρει.

Ως δασκάλα έχει ζήσει στο πετσί της, όπως επισημαίνει, κατά πόσο το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα συμβάλει στην ύπνωση και τη ρομποτοποίηση των πολιτών αφού η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας μένει συνήθως στον… πάγκο για να «κάνει πρωταθλητισμό» η αποστήθιση.

«Οι πιο πολλοί εκπαιδευτικοί προτιμούν να εστιάζουν στο μαθησιακό κομμάτι. Το να παροτρύνεις τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα και όχι απλά να αποστηθίζουν πράγματα δεν εξαρτάται μόνο από τον εκπαιδευτικό γιατί το ίδιο το σύστημα είναι δομημένο έτσι. Το βλέπουμε και από τις πανελλήνιες περνάνε παιδιά που έχουν την ικανότητα της αποστήθισης. Έτσι δημιουργούνται πολίτες ρομπότ.»

Πριν λίγες μέρες η Βελεσιώτου συμμετείχε στο 23ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ της Αθήνας, σε μία γιορτή ενάντια στον φασισμό, τον πόλεμο, τον ρατσισμό και σε κάθε μορφή βίας. Στη σκηνή βρέθηκε μαζί της και Μάγδα Φύσσα την οποία η ερμηνεύτρια χαρακτηρίζει ως «μάνα όλης της Ελλάδας».

«Η Μάγδα Φύσσα είναι η μάνα όλης της Ελλάδας. Έχει χάσει το παιδί της και αγωνίζεται για το δίκαιο. Είναι φοβερές οι εκδηλώσεις αγάπης από τον κόσμο προς το πρόσωπό της. Μιλάμε για χιλιάδες κόσμου να παραληρούν και να συμμετέχουν σε αυτό. Η Μάγδα είναι μία μορφή που μας φωτίζει όλους.»

Τέλος, η Βελεσιώτου μιλά και για την διέξοδο του… ημερολογίου. Εκτός από το τραγούδι η Φωτεινή αγαπά να καταχωρεί τις σκέψεις της σε ένα τετράδιο που είναι μόνο για εκείνη μένοντας μάλιστα πιστή στις λεπτομέρειες αφού οτιδήποτε συμβεί στην καθημερινότητά της θα κερδίσει μία θέση στις σελίδες του τετραδίου της.

«Όλα αυτά τα χρόνια για μένα το να γράφω ένα ημερολόγιο ήταν μία διέξοδος από τις δυσκολίες που περάσαμε. Μου αρέσει και καταγράφω τα πάντα, ακόμα κι ένας φίλος μου να με πάρει τηλέφωνο θα το γράψω. Ό,τι περνάει από τις αισθήσεις μου καταγράφεται αλλά είναι προσωπικά και δεν δημοσιεύονται ούτε είναι προς έκδοση.

Η μουσική θα είναι πάντα διέξοδος για μένα. Τα δύο χρόνια της καραντίνας που δεν τραγουδούσα ένιωθα σαν να έχω ξεχάσει να τραγουδάω. Παρόλα αυτά προσπαθούσα στο σπίτι τραγουδάω χωρίς όργανα και να τα ανεβάζω στο ίντερνετ για να ακούει ο κόσμος. Δεν υπήρχε τίποτε άλλο. Τώρα έχω επανέλθει», καταλήγει.

info

Συναυλία: Η Φωτεινή Βελεσιώτου στην Πλαζ Αρετσούς

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022 - 21:00 μμ 

Πλαζ Αρετσούς Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη

Σημεία Προπώλησης:
www.ticketservices.gr
τηλεφωνικά: 2107234567
Θέατρο Αυλαία
Τσιμισκή 136, Θεσσαλονίκη


Η γνήσια φωνή της Φωτεινής Βελεσιώτου δύσκολα περιγράφεται. Το σίγουρο είναι πως σε κάθε νότα, η ερμηνεύτρια ξέρει πώς να μας ενώνει με το πιο αρχέγονο, πιο αληθινό κομμάτι του τραγουδιού και της έκφρασης. Από τις “Μέλισσες” και τα “Διόδια” που την καθιέρωσαν στις καρδιές του κοινού, η Βελεσιώτου είναι μία άμεση καλλιτέχνιδα που μιλά κατευθείαν στην καρδιά μας με έναν τρόπο που μόνο εκείνη μπορεί να μιλήσει.

Ο χρόνος για το καλοκαιρινό ραντεβού της Φωτεινής Βελεσιώτου με το κοινό της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των συναυλιακών εκδηλώσεων του 2ου Summer in the City – SKG Music Festival μετρά αντίστροφα. Η πλαζ της Αρετσούς έχει γίνει πλέον ένας τόπος συνάντησης και γιορτής.

Η ερμηνεύτρια που μεγάλωσε στην Καρδίτσα και πλέον περπατά στους αθηναϊκούς δρόμους ανυπομονεί για την επιστροφή της στη Θεσσαλονίκη στην οποία και έζησε για πολλά χρόνια. Στο πλάι της θα βρεθεί η Μαρία Φασουλάκη και η νέα της μπάντα για να συνθέσουν ένα ολόφρεσκο μουσικό πρόγραμμα που «θα ενώσει τον αρχέγονο με το σημερινό».

Ένα πρόγραμμα φρέσκο με πολλές εκπλήξεις που μας ταξιδεύει στη δισκογραφία της Φωτεινής (Μέλισσες, Διόδια κ.α.), στο παλιό καλό λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι, από Καλδάρα, Ζαμπέτα, Τσιτσάνη και Άκη Πάνου έως Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Ξαρχάκο, Λοΐζο, Άσιμο και Σαββόπουλο. Ωστόσο, δεν λείπουν και τραγούδια νεότερων δημιουργών όπως του Σωκράτη Μάλαμα και του Θανάση Παπακωνσταντίνου αλλά και άλλων δημιουργών.

Από το δεύτερο μέρος του προγράμματος δεν θα λείψουν και τα λαϊκά καθώς όπως λέει η Βελεσιώτου «θα τα πούμε με χαρά γιατί τα γουστάρουμε πολύ».

Έπειτα από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, το φετινό καλοκαίρι ο πολιτισμός λειτουργεί με τις μηχανές στο φουλ. Βέβαια όπως διαπιστώνει και η ερμηνεύτρια, παρόλο που το κοινό διψά για μουσική, η ακρίβεια λειτουργεί αποτρεπτικά για πολλούς ανθρώπους που θέλουν αλλά δεν μπορούν να παραστούν σε όλες τις εκδηλώσεις που επιθυμούν:

«Είναι καλύτερη η κατάσταση αλλά δεν παύει να είναι επικίνδυνη. Προσωπικά συνεχίζω να προσέχω πολύ, φοράω τη μάσκα μου όταν έρχομαι σε επαφή με κόσμο και κάνω ό,τι έκανα χωρίς να αλλάζω την προσοχή μου. Υπάρχει δυνατότητα να έρθει περισσότερος κόσμος στα live σε σχέση με πέρσι αλλά τα οικονομικά δεν βοηθούν. Ο κόσμος διψάει για μουσική. Το θέατρο και η μουσική είναι λύτρωση. Χωρίς αυτά δεν ξέρω αν η ζωή μας θα ήταν ποιοτική

Η καλλιτέχνιδα παραμένει ενεργή και παίρνει θέση για όσα συμβαίνουν γύρω της. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα σημειώματά της, τα κομμάτια από ένα τετράδιο, με λέξεις δικές της υπέρ της κοινωνικής δικαιοσύνης, μέχρι τις συναυλίες της βρίσκει τρόπους να σχολιάσει είτε με τα λόγια είτε με τη δουλειά της όσα την απασχολούν. Σύμφωνα με την ίδια μάλιστα αυτό είναι «μονόδρομος» καθώς όπως λέει «δεν μπορεί να αφήσει κάτι να περάσει απαρατήρητο».

«Θα πω ό,τι με θυμώνει, ό,τι με χαροποιεί, ό,τι με στεναχωρεί. Δεν γίνεται αλλιώς. Δεν μου ταιριάζει να θάβω πράγματα κάτω από το χαλί. Κάποιους μπορεί να τους ενοχλεί αλλά άλλους τους κάνει χαρούμενους και περήφανους.

Ο κόσμος βρίσκεται σε μία ύπνωση και αυτό είναι γεγονός. Δεν μπορεί να παρακολουθήσει κάτι στην τηλεόραση που να τον ενημερώσει σωστά. Προσωπικά δεν μπορώ να παρακολουθήσω πια τηλεόραση αν και ποτέ δεν ήμουν φανατική οπαδός. Αν αυτό είναι δημοσιογραφία εγώ απέχω. Πολλά πράγματα έχουν ευτελιστεί», αναφέρει.

Ως δασκάλα έχει ζήσει στο πετσί της, όπως επισημαίνει, κατά πόσο το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα συμβάλει στην ύπνωση και τη ρομποτοποίηση των πολιτών αφού η ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας μένει συνήθως στον… πάγκο για να «κάνει πρωταθλητισμό» η αποστήθιση.

«Οι πιο πολλοί εκπαιδευτικοί προτιμούν να εστιάζουν στο μαθησιακό κομμάτι. Το να παροτρύνεις τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα και όχι απλά να αποστηθίζουν πράγματα δεν εξαρτάται μόνο από τον εκπαιδευτικό γιατί το ίδιο το σύστημα είναι δομημένο έτσι. Το βλέπουμε και από τις πανελλήνιες περνάνε παιδιά που έχουν την ικανότητα της αποστήθισης. Έτσι δημιουργούνται πολίτες ρομπότ.»

Πριν λίγες μέρες η Βελεσιώτου συμμετείχε στο 23ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ της Αθήνας, σε μία γιορτή ενάντια στον φασισμό, τον πόλεμο, τον ρατσισμό και σε κάθε μορφή βίας. Στη σκηνή βρέθηκε μαζί της και Μάγδα Φύσσα την οποία η ερμηνεύτρια χαρακτηρίζει ως «μάνα όλης της Ελλάδας».

«Η Μάγδα Φύσσα είναι η μάνα όλης της Ελλάδας. Έχει χάσει το παιδί της και αγωνίζεται για το δίκαιο. Είναι φοβερές οι εκδηλώσεις αγάπης από τον κόσμο προς το πρόσωπό της. Μιλάμε για χιλιάδες κόσμου να παραληρούν και να συμμετέχουν σε αυτό. Η Μάγδα είναι μία μορφή που μας φωτίζει όλους.»

Τέλος, η Βελεσιώτου μιλά και για την διέξοδο του… ημερολογίου. Εκτός από το τραγούδι η Φωτεινή αγαπά να καταχωρεί τις σκέψεις της σε ένα τετράδιο που είναι μόνο για εκείνη μένοντας μάλιστα πιστή στις λεπτομέρειες αφού οτιδήποτε συμβεί στην καθημερινότητά της θα κερδίσει μία θέση στις σελίδες του τετραδίου της.

«Όλα αυτά τα χρόνια για μένα το να γράφω ένα ημερολόγιο ήταν μία διέξοδος από τις δυσκολίες που περάσαμε. Μου αρέσει και καταγράφω τα πάντα, ακόμα κι ένας φίλος μου να με πάρει τηλέφωνο θα το γράψω. Ό,τι περνάει από τις αισθήσεις μου καταγράφεται αλλά είναι προσωπικά και δεν δημοσιεύονται ούτε είναι προς έκδοση.

Η μουσική θα είναι πάντα διέξοδος για μένα. Τα δύο χρόνια της καραντίνας που δεν τραγουδούσα ένιωθα σαν να έχω ξεχάσει να τραγουδάω. Παρόλα αυτά προσπαθούσα στο σπίτι τραγουδάω χωρίς όργανα και να τα ανεβάζω στο ίντερνετ για να ακούει ο κόσμος. Δεν υπήρχε τίποτε άλλο. Τώρα έχω επανέλθει», καταλήγει.

info

Συναυλία: Η Φωτεινή Βελεσιώτου στην Πλαζ Αρετσούς

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022 - 21:00 μμ 

Πλαζ Αρετσούς Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη

Σημεία Προπώλησης:
www.ticketservices.gr
τηλεφωνικά: 2107234567
Θέατρο Αυλαία
Τσιμισκή 136, Θεσσαλονίκη


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία