ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

"Film offices" σε κάθε Περιφέρεια για προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών

Θα αποτελέσει το κεντρικό θέμα της συνάντησης που θα έχουν οι περιφερειάρχες της χώρας και οι δήμαρχοι Αθηναίων και Θεσσαλονίκης, με τον πρόεδρο και διευθύνων Σύμβουλο του ΕΚΟΜΕ στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου

 21/10/2019 09:56

"Film offices" σε κάθε Περιφέρεια για προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών
Φωτογραφία ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η δημιουργία, το μοντέλο λειτουργίας αλλά και οι προδιαγραφές των Εθνικών Δικτύων Τοπικών Γραφείων Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών Παραγωγών (Film Offices), στις Περιφέρειες και τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας, προκειμένου να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές που θα προσελκύσουν περισσότερες ξένες κινηματογραφικές παραγωγές, αποτελεί το κεντρικό θέμα της συνάντησης που θα έχουν οι περιφερειάρχες της χώρας και οι δήμαρχοι Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης και Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, με τον πρόεδρο και διευθύνων Σύμβουλο του ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων), Πάνο Κουάνη στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κουάνης «η Ελλάδα αποτελεί πλέον έναν ανταγωνιστικό κινηματογραφικό προορισμό, αλλά για να μπορέσουμε να γίνουμε αγαπημένος προορισμός θα πρέπει να αποκτήσουμε υποδομές. Αυτές τις υποδομές εμείς αυτήν την στιγμή στήνουμε. Στόχος μας είναι να φτιάξουμε ένα ευρύτερο οπτικοακουστικό οικοσύστημα, να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον όπου ο οποιοσδήποτε δημιουργός είτε είναι Έλληνας είτε ξένος να μπορεί να δημιουργήσει ένα έργο οπτικοακουστικό στην χώρα μας».

Για να συσταθεί το κατάλληλο περιβάλλον θα πρέπει να στηριχθούν δράσεις σε τρεις άξονες:

α. επενδύσεις, δηλαδή προσέλκυση ξένων επενδύσεων, ενίσχυση του Έλληνα επιχειρηματία για να κάνει παραγωγές και ενίσχυση της απασχόλησης. Όπως υπογράμμισε ο κ. Κουάνης, από το τέλος του χρόνου θα αρχίσει να υλοποιείται και το επενδυτικό εργαλείο της φοροαπαλλαγής 30% για οποιονδήποτε ιδιώτη (είτε φυσικό πρόσωπο είτε νομικό πρόσωπο) που θέλει να χρηματοδοτήσει μια κινηματογραφική ταινία. «Αυτό αποτελεί ένα έξτρα κίνητρο» επεσήμανε.
β. ψηφιοποίηση: Αναπτύσσεται το εθνικό αποθετήριο το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στο οποίο ήδη συλλέγονται οπτικοακουστικά αρχεία από φορείς και ιδιώτες. Έχει δημιουργηθεί ένα ειδικός χώρος στο ΕΚΟΜΕ με κατάλληλες συνθήκες όπου φυλάσσονται ταινίες, φιλμ, ηχητικά ντοκουμέντα, ιστορικά φωτογραφικά γεγονότα, τα οποία κατόπιν ψηφιοποιούνται.
γ. εκπαίδευση, όπως ο εγγραμματισμός των νέων και των παιδιών στην ψηφιακή και οπτικοακουστική γλώσσα εκπαίδευση των επαγγελματιών (ανά εξάμηνο επιλέγονται 15 επαγγελματίες, είτε τεχνικοί, είτε εικονολήπτες, για να εκπαιδευτούν σε σύγχρονες τεχνολογίες σε αμερικανικά στούντιο που εδρεύουν στην Βουλγαρία)

Σύμφωνα πάντως με στοιχεία του ΕΚΟΜΕ, στο γραφείο του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων έχουν φτάσει από τις 16 Απριλίου 2018 έως τις 16/10/2019, 74 αιτήσεις για την υλοποίηση οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα, εκ των οποίων εγκρίθηκαν και προχωράνε 62 έργα. Να αναφέρουμε ότι 30 αποτελούν εγχώριες και 32 διεθνείς παραγωγές (ευρωπαϊκές, διασυνοριακές, συμπαραγωγές με Ελλάδα και μια ασιατική) με ενδεικτικές χώρες προέλευσης: ΗΠΑ, Κορέα, Ισραήλ, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φιλανδία, ενώ 23 αφορούν τηλεοπτικές σειρές (εγχώριες και διεθνείς) 1 ντοκιμαντέρ, 1 animation και 36 ταινίες μεγάλου μήκους.

Ήδη, βάσει χρονοδιαγράμματος στην αίτησή τους, 5 έργα έχουν ολοκληρώσει τα γυρίσματα και υπέβαλαν αίτηση για να εισπράξουν το ποσό της επιχορήγησης (cash rebate) που τους αναλογεί. Στις 9/4/2019, πραγματοποιήθηκε η 1η καταβολή ενίσχυσης ύψους 310.799,54 ευρώ στην γαλλογερμανικής παραγωγής τηλεοπτική σειρά EDEN. Ακολούθησαν αποφάσεις για την καταβολή ενίσχυσης 3 ακόμη έργων ύψους 812,287.62 και όσο ολοκληρώνονται τα έργα (βάσει χρονοδιαγραμμάτων στα γυρίσματα και ολοκλήρωσης των διαδικασιών υποβολής των τελικών φακέλων όπως προβλέπει ο Νόμος) η πορεία του cash rebate συνεχίζεται. Στο μεταξύ, η συνολική επένδυση στη χώρα μας για την παραγωγή των έργων που υπάγονται στις προβλέψεις του νόμου ανέρχεται στα περίπου 58 εκατομμύρια ευρώ. Η Δημόσια Δαπάνη (επιστροφή cash rebate) όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του νόμου ανέρχεται περίπου στα 19 εκατομμύρια ευρώ. Από τα γυρίσματα που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα, δημιουργούνται 15.000 περίπου θέσεις απασχόλησης (ηθοποιοί, τεχνικοί, βοηθητικοί, συνεργεία κλπ.) «Είμαστε από τους μοναδικούς κλάδους (τεχνικοί κινηματογραφικών συνεργείων) που δεν έχουν πρόβλημα ανεργίας και παρουσιάζουν ανάπτυξη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κουάνης.
Τα γυρίσματα πραγματοποιούνται σε όλη την Ελλάδα σε πάνω από 100 τοποθεσίες (ενδεικτικά αναφέρονται: Αττική, Πελοπόννησος, Ήπειρος, Στερεά, Νίσυρος, Δήλος, Κέρκυρα, Κρήτη, Καλάβρυτα, Μύκονος, Ηράκλειο, Χαλκιδική, Κως, Αντίπαρος, Αίγινα, Ισθμός, Μονεμβασιά, Ναύπλιο, Αλίαρτος, Θεσσαλονίκη, Ηλεία, Αρκαδία, Αράχοβα, Κύθηρα, Χανιά, Πάτρα, Γαλαξίδι, Θήβα, Λαμία, Ζαγοροχώρια, Μετέωρα, Πάρος, Μακεδονία, Θράκη). 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Η δημιουργία, το μοντέλο λειτουργίας αλλά και οι προδιαγραφές των Εθνικών Δικτύων Τοπικών Γραφείων Διευκόλυνσης Οπτικοακουστικών Παραγωγών (Film Offices), στις Περιφέρειες και τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας, προκειμένου να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές που θα προσελκύσουν περισσότερες ξένες κινηματογραφικές παραγωγές, αποτελεί το κεντρικό θέμα της συνάντησης που θα έχουν οι περιφερειάρχες της χώρας και οι δήμαρχοι Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης και Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, με τον πρόεδρο και διευθύνων Σύμβουλο του ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων), Πάνο Κουάνη στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κουάνης «η Ελλάδα αποτελεί πλέον έναν ανταγωνιστικό κινηματογραφικό προορισμό, αλλά για να μπορέσουμε να γίνουμε αγαπημένος προορισμός θα πρέπει να αποκτήσουμε υποδομές. Αυτές τις υποδομές εμείς αυτήν την στιγμή στήνουμε. Στόχος μας είναι να φτιάξουμε ένα ευρύτερο οπτικοακουστικό οικοσύστημα, να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον όπου ο οποιοσδήποτε δημιουργός είτε είναι Έλληνας είτε ξένος να μπορεί να δημιουργήσει ένα έργο οπτικοακουστικό στην χώρα μας».

Για να συσταθεί το κατάλληλο περιβάλλον θα πρέπει να στηριχθούν δράσεις σε τρεις άξονες:

α. επενδύσεις, δηλαδή προσέλκυση ξένων επενδύσεων, ενίσχυση του Έλληνα επιχειρηματία για να κάνει παραγωγές και ενίσχυση της απασχόλησης. Όπως υπογράμμισε ο κ. Κουάνης, από το τέλος του χρόνου θα αρχίσει να υλοποιείται και το επενδυτικό εργαλείο της φοροαπαλλαγής 30% για οποιονδήποτε ιδιώτη (είτε φυσικό πρόσωπο είτε νομικό πρόσωπο) που θέλει να χρηματοδοτήσει μια κινηματογραφική ταινία. «Αυτό αποτελεί ένα έξτρα κίνητρο» επεσήμανε.
β. ψηφιοποίηση: Αναπτύσσεται το εθνικό αποθετήριο το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στο οποίο ήδη συλλέγονται οπτικοακουστικά αρχεία από φορείς και ιδιώτες. Έχει δημιουργηθεί ένα ειδικός χώρος στο ΕΚΟΜΕ με κατάλληλες συνθήκες όπου φυλάσσονται ταινίες, φιλμ, ηχητικά ντοκουμέντα, ιστορικά φωτογραφικά γεγονότα, τα οποία κατόπιν ψηφιοποιούνται.
γ. εκπαίδευση, όπως ο εγγραμματισμός των νέων και των παιδιών στην ψηφιακή και οπτικοακουστική γλώσσα εκπαίδευση των επαγγελματιών (ανά εξάμηνο επιλέγονται 15 επαγγελματίες, είτε τεχνικοί, είτε εικονολήπτες, για να εκπαιδευτούν σε σύγχρονες τεχνολογίες σε αμερικανικά στούντιο που εδρεύουν στην Βουλγαρία)

Σύμφωνα πάντως με στοιχεία του ΕΚΟΜΕ, στο γραφείο του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων έχουν φτάσει από τις 16 Απριλίου 2018 έως τις 16/10/2019, 74 αιτήσεις για την υλοποίηση οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα, εκ των οποίων εγκρίθηκαν και προχωράνε 62 έργα. Να αναφέρουμε ότι 30 αποτελούν εγχώριες και 32 διεθνείς παραγωγές (ευρωπαϊκές, διασυνοριακές, συμπαραγωγές με Ελλάδα και μια ασιατική) με ενδεικτικές χώρες προέλευσης: ΗΠΑ, Κορέα, Ισραήλ, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φιλανδία, ενώ 23 αφορούν τηλεοπτικές σειρές (εγχώριες και διεθνείς) 1 ντοκιμαντέρ, 1 animation και 36 ταινίες μεγάλου μήκους.

Ήδη, βάσει χρονοδιαγράμματος στην αίτησή τους, 5 έργα έχουν ολοκληρώσει τα γυρίσματα και υπέβαλαν αίτηση για να εισπράξουν το ποσό της επιχορήγησης (cash rebate) που τους αναλογεί. Στις 9/4/2019, πραγματοποιήθηκε η 1η καταβολή ενίσχυσης ύψους 310.799,54 ευρώ στην γαλλογερμανικής παραγωγής τηλεοπτική σειρά EDEN. Ακολούθησαν αποφάσεις για την καταβολή ενίσχυσης 3 ακόμη έργων ύψους 812,287.62 και όσο ολοκληρώνονται τα έργα (βάσει χρονοδιαγραμμάτων στα γυρίσματα και ολοκλήρωσης των διαδικασιών υποβολής των τελικών φακέλων όπως προβλέπει ο Νόμος) η πορεία του cash rebate συνεχίζεται. Στο μεταξύ, η συνολική επένδυση στη χώρα μας για την παραγωγή των έργων που υπάγονται στις προβλέψεις του νόμου ανέρχεται στα περίπου 58 εκατομμύρια ευρώ. Η Δημόσια Δαπάνη (επιστροφή cash rebate) όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του νόμου ανέρχεται περίπου στα 19 εκατομμύρια ευρώ. Από τα γυρίσματα που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα, δημιουργούνται 15.000 περίπου θέσεις απασχόλησης (ηθοποιοί, τεχνικοί, βοηθητικοί, συνεργεία κλπ.) «Είμαστε από τους μοναδικούς κλάδους (τεχνικοί κινηματογραφικών συνεργείων) που δεν έχουν πρόβλημα ανεργίας και παρουσιάζουν ανάπτυξη» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κουάνης.
Τα γυρίσματα πραγματοποιούνται σε όλη την Ελλάδα σε πάνω από 100 τοποθεσίες (ενδεικτικά αναφέρονται: Αττική, Πελοπόννησος, Ήπειρος, Στερεά, Νίσυρος, Δήλος, Κέρκυρα, Κρήτη, Καλάβρυτα, Μύκονος, Ηράκλειο, Χαλκιδική, Κως, Αντίπαρος, Αίγινα, Ισθμός, Μονεμβασιά, Ναύπλιο, Αλίαρτος, Θεσσαλονίκη, Ηλεία, Αρκαδία, Αράχοβα, Κύθηρα, Χανιά, Πάτρα, Γαλαξίδι, Θήβα, Λαμία, Ζαγοροχώρια, Μετέωρα, Πάρος, Μακεδονία, Θράκη). 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία