ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Μπαίνει "κόφτης" στα όρια ταχύτητας σε δρόμους με επικίνδυνα σημεία

Στη σημερινή συνεδρίαση της η Μητροπολιτική Επιτροπή αποφάσισε τη θέσπιση του μέτρου για τέσσερις οδικούς άξονες όπου καταγράφονται πολλά επικίνδυνα σημεία

 18/03/2021 14:10

Μπαίνει "κόφτης" στα όρια ταχύτητας σε δρόμους με επικίνδυνα σημεία

Φανή Σοβιτσλή

“Κόφτη” στο όριο ταχύτητας σε τέσσερις οδικούς άξονες που είναι στο δίκτυο ευθύνης της βάζει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να αποτραπεί ο κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων, καθώς πρόκειται για δρόμους που βρίσκονται εντός κατοικημένων περιοχών και οι οποίοι κρύβουν παγίδες για τους οδηγούς.

Ειδικότερα, το μέτρο αφορά τέσσερις οδικούς άξονες στη Θεσσαλονίκη και συνολικά δεκαεπτά οδικά τμήματα, ενώ σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Μητροπολιτικής Ενότητας που επεξεργάστηκαν τις αλλαγές, με την έναρξη της εφαρμογής των νέων ορίων ταχύτητας θα γίνει άμεσα και τοποθέτηση των αντίστοιχων ενημερωτικών πινακίδων για τους οδηγούς.

Το θέμα συζητήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, υπό την αντιπεριφερειάρχη Βούλα Πατουλίδου, το σώμα της οποίας ενέκρινε ομόφωνα το μέτρο και την άμεση εφαρμογή του, ενώ έχει ήδη εγκριθεί και από την Τροχαία Θεσσαλονίκης.

Κόμβος αεροδρομίου

Σύμφωνα με την απόφαση της περιφέρειας, τα όρια ταχύτητας θα μειωθούν αρχικά σε τρία σημεία της 67ης εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – αεροδρομίου, στο τμήμα από τον ισόπεδο κόμβο με την εσωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Κ13) ως τον ισόπεδο κόμβο του αεροδρομίου.

Και αυτό, γιατί διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες περιοχές που είναι κατοικημένες και έχουν χαρακτηριστικά αστικοποίησης με όλα τα εντός σχεδίου περιοχής στοιχεία, όπως πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, πλήθος σηματοδοτούμενων κόμβων-διασταυρώσεων, μεγάλη πυκνότητα στάσεων αστικού λεωφορείου κτλ. Τα νέα όρια θα ισχύουν στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Μαρίνου Αντύπα, με τα πράσινα φανάρια και τη στροφή του αεροδρομίου.

Το ίδιο μέτρο σε τρεις ακόμη δρόμους

Ο δεύτερος οδικός άξονας στον οποίο μειώνεται το όριο ταχύτητας είναι η 2η επαρχιακή οδό (Θεσσαλονίκη - Πεύκα - Ασβεστοχώρι - Χορτιάτης) όπου έχουν καταγραφεί επικίνδυνες διαδοχικές στροφές στις οποίες καταγράφονται ατυχήματα, ενώ η περιοχή εκτός σχεδίου έχει έντονη οικιστική ανάπτυξη και οι οικισμοί παρουσιάζουν την εικόνα του αστικού ιστού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας ο άξονας αυτός δέχεται μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο ενώ σε αυτόν κινούνται λεωφορεία του ΟΑΣΘ, σε ένα πυκνό δίκτυο στάσεων και δεν υπάρχει επάρκεια οδοστρώματος για την στάση των λεωφορείων, χωρίς να παρακωλύεται η κυκλοφορία των οχημάτων που κινούνται στην οδό. Έτσι αποφασίστηκε η μείωση του ορίου ταχύτητας στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Νερόμυλων, την οδό Κατίνας Παξινού, τον οικισμό Αγ. Βασιλειο, το σημείο του καταστήματος υγρών καυσίμων πριν την οδό Δ. Σολωμού, το σημείο των ελιγμών εντός του οικισμού Χορτιάτη και το σημείο όπου τελειώνει ο δρόμος.

Ο τρίτος οδικός άξονας είναι η 3η Επαρχιακής Οδός (Θεσσαλονίκη - Πανόραμα - στροφή προς Χορτιάτη), όπου διαπιστώθηκε ότι υφίστανται επικίνδυνες διαδοχικές στροφές στις οποίες καταγράφονται ατυχήματα, παρουσιάζεται έντονη οικιστική ανάπτυξη και ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι μεγάλος.

Τα σημεία στα οποία θα μειωθεί το όριο ταχύτητας βρίσκονται στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Πρασακάκη, με την οδό Ηρώων (είσοδος οικισμού Πανοράματος), καθώς επίσης και στην έξοδο του οικισμού Πανοράματος, το σημείο πέρατος των συνεχόμενων στροφών και τη διασταύρωση με την Επαρχιακή Οδό 2.

Τέταρτος δρόμος όπου θα ισχύσει το μέτρο είναι η 30η Επαρχιακή Οδός (από τη διασταύρωση της 27ης επαρχιακής οδού προς Μηχανιώνα με τον δρόμο προς Ν. Ρύσιο - Ταγαράδες- Σουρωτή – Βασιλικά και τη διασταύρωση με τον δρόμο προς την Αρναία). Εκεί διαπιστώθηκε ότι το οδόστρωμα έχει μειωμένο πλάτος (μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση) και σε μεγάλο μήκος δεν διαθέτει έρεισμα, αναπτύσσεται σε περιοχή εκτός σχεδίου με έντονη οικιστική ανάπτυξη, υπάρχουν επικίνδυνες στροφές στις οποίες καταγράφονται ατυχήματα καθώς και μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος σε συνδυασμό με την κίνηση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Ως εκ τούτου οι μειώσεις των ορίων ταχύτητας θα γίνουν σε τρία τμήματα, από την αρχή του δρόμου ως το σημείο πριν από τη διασταύρωση της άνω διάβασης της Εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, από το σημείο πριν ως το σημείο μετά τη διασταύρωση αυτή και από το σημείο μετά τη διασταύρωση ως την διασταύρωση με την Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου.

...

“Κόφτη” στο όριο ταχύτητας σε τέσσερις οδικούς άξονες που είναι στο δίκτυο ευθύνης της βάζει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να αποτραπεί ο κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων, καθώς πρόκειται για δρόμους που βρίσκονται εντός κατοικημένων περιοχών και οι οποίοι κρύβουν παγίδες για τους οδηγούς.

Ειδικότερα, το μέτρο αφορά τέσσερις οδικούς άξονες στη Θεσσαλονίκη και συνολικά δεκαεπτά οδικά τμήματα, ενώ σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Μητροπολιτικής Ενότητας που επεξεργάστηκαν τις αλλαγές, με την έναρξη της εφαρμογής των νέων ορίων ταχύτητας θα γίνει άμεσα και τοποθέτηση των αντίστοιχων ενημερωτικών πινακίδων για τους οδηγούς.

Το θέμα συζητήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής, υπό την αντιπεριφερειάρχη Βούλα Πατουλίδου, το σώμα της οποίας ενέκρινε ομόφωνα το μέτρο και την άμεση εφαρμογή του, ενώ έχει ήδη εγκριθεί και από την Τροχαία Θεσσαλονίκης.

Κόμβος αεροδρομίου

Σύμφωνα με την απόφαση της περιφέρειας, τα όρια ταχύτητας θα μειωθούν αρχικά σε τρία σημεία της 67ης εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – αεροδρομίου, στο τμήμα από τον ισόπεδο κόμβο με την εσωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Κ13) ως τον ισόπεδο κόμβο του αεροδρομίου.

Και αυτό, γιατί διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες περιοχές που είναι κατοικημένες και έχουν χαρακτηριστικά αστικοποίησης με όλα τα εντός σχεδίου περιοχής στοιχεία, όπως πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, πλήθος σηματοδοτούμενων κόμβων-διασταυρώσεων, μεγάλη πυκνότητα στάσεων αστικού λεωφορείου κτλ. Τα νέα όρια θα ισχύουν στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Μαρίνου Αντύπα, με τα πράσινα φανάρια και τη στροφή του αεροδρομίου.

Το ίδιο μέτρο σε τρεις ακόμη δρόμους

Ο δεύτερος οδικός άξονας στον οποίο μειώνεται το όριο ταχύτητας είναι η 2η επαρχιακή οδό (Θεσσαλονίκη - Πεύκα - Ασβεστοχώρι - Χορτιάτης) όπου έχουν καταγραφεί επικίνδυνες διαδοχικές στροφές στις οποίες καταγράφονται ατυχήματα, ενώ η περιοχή εκτός σχεδίου έχει έντονη οικιστική ανάπτυξη και οι οικισμοί παρουσιάζουν την εικόνα του αστικού ιστού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας ο άξονας αυτός δέχεται μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο ενώ σε αυτόν κινούνται λεωφορεία του ΟΑΣΘ, σε ένα πυκνό δίκτυο στάσεων και δεν υπάρχει επάρκεια οδοστρώματος για την στάση των λεωφορείων, χωρίς να παρακωλύεται η κυκλοφορία των οχημάτων που κινούνται στην οδό. Έτσι αποφασίστηκε η μείωση του ορίου ταχύτητας στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Νερόμυλων, την οδό Κατίνας Παξινού, τον οικισμό Αγ. Βασιλειο, το σημείο του καταστήματος υγρών καυσίμων πριν την οδό Δ. Σολωμού, το σημείο των ελιγμών εντός του οικισμού Χορτιάτη και το σημείο όπου τελειώνει ο δρόμος.

Ο τρίτος οδικός άξονας είναι η 3η Επαρχιακής Οδός (Θεσσαλονίκη - Πανόραμα - στροφή προς Χορτιάτη), όπου διαπιστώθηκε ότι υφίστανται επικίνδυνες διαδοχικές στροφές στις οποίες καταγράφονται ατυχήματα, παρουσιάζεται έντονη οικιστική ανάπτυξη και ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι μεγάλος.

Τα σημεία στα οποία θα μειωθεί το όριο ταχύτητας βρίσκονται στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Πρασακάκη, με την οδό Ηρώων (είσοδος οικισμού Πανοράματος), καθώς επίσης και στην έξοδο του οικισμού Πανοράματος, το σημείο πέρατος των συνεχόμενων στροφών και τη διασταύρωση με την Επαρχιακή Οδό 2.

Τέταρτος δρόμος όπου θα ισχύσει το μέτρο είναι η 30η Επαρχιακή Οδός (από τη διασταύρωση της 27ης επαρχιακής οδού προς Μηχανιώνα με τον δρόμο προς Ν. Ρύσιο - Ταγαράδες- Σουρωτή – Βασιλικά και τη διασταύρωση με τον δρόμο προς την Αρναία). Εκεί διαπιστώθηκε ότι το οδόστρωμα έχει μειωμένο πλάτος (μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση) και σε μεγάλο μήκος δεν διαθέτει έρεισμα, αναπτύσσεται σε περιοχή εκτός σχεδίου με έντονη οικιστική ανάπτυξη, υπάρχουν επικίνδυνες στροφές στις οποίες καταγράφονται ατυχήματα καθώς και μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος σε συνδυασμό με την κίνηση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Ως εκ τούτου οι μειώσεις των ορίων ταχύτητας θα γίνουν σε τρία τμήματα, από την αρχή του δρόμου ως το σημείο πριν από τη διασταύρωση της άνω διάβασης της Εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, από το σημείο πριν ως το σημείο μετά τη διασταύρωση αυτή και από το σημείο μετά τη διασταύρωση ως την διασταύρωση με την Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου.

...

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία