ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φέτα, κρασί και λάδι από την Κ.Μακεδονία μέχρι...τα βάθη της Ασίας

Προϊόντα ΠΟΠ (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης) και ΠΓΕ (Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη) που «μυρίζουν» Ελλάδα παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της ΠΚΜ

 15/10/2021 07:00

Φέτα, κρασί και λάδι από την Κ.Μακεδονία μέχρι...τα βάθη της Ασίας

Στέφανος Μαχτσίρας

Με την ανάγκη για στροφή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας μας στον πρωτογενή τομέα να αναδεικνύεται όλο και πιο επικτακτικά, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησε την εναρκτήρια εκδήλωση της δράσης “EUPHORIA” (euphoriaproject.eu) σχετικά με τις ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης που αφορούν τα γεωργικά προϊόντα και εφαρμόζονται στην εσωτερική αγορά και σε τρίτες χώρες.

«Πάση θυσία τα προϊόντα ονομασίας προέλευσης και γεωγραφικής ένδειξης να τα κάνουμε πράξη, ευτύχησα στη μικρή μου θητεια, ως υπουργό στο Υπουργείο Γεωργίας να κάνω ένα άλμα σε αυτό τον τομέα πολλά προϊόντα γεωγραφικής ένδειξης» σημείωσε ο Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, Κωνσταντίνος Κιλτίδης. Παράλληλα, επεσήμανε ότι «πρέπει να προωθήσουμε τα ποιοτικά μας γνωρίσματα προς τις χώρες της Ε.Ε, αφού ανήκουμε σε αυτήν. Και αυτό για να γίνει πρέπει να έχουν σφραγίδες τις ονομασίες προέλευσης και γεωγραφικής ένδειξης».

 O κ. Κιλτίδης αναφέρθηκε στα προγράμματα που διαπραγματεύεται η Αγροδιατροφική σύμπραξη για την περίοδο 2021-2025. Μεταξύ αυτών, συμπεριλαμβάνονται τα ExperienceEu, ύψους 900.000 ευρώ με αγορές-στόχους την Ιαπωνία, την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ και το System, προϋπολογισμού 1,4 εκατ. ευρώ για την προώθηση ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων σε Γερμανία, Σουηδία και Ιταλία.

H δράση είναι προϋπολογισμού 257.000 ευρώ και θα ολοκληρωθεί τέλος Μαϊου 2022, υποστήριξε ο Γιώργος Μίσκας, διευθυντής της εταιρείας ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΕ.

Στον πυρήνα του προγράμματος είναι η προώθηση και προβολή των προιόντων μέσω της τηλεόρασης, η συμμετοχή σε εκθέσεις και διαφημίσεις στο διαδίκτυο καθώς και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι περιοχές της Γουμένισσας, της Νάουσας, Επανομής, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Νέας Μεσημβρίας, Πέλλας, Πιερίας, Πλαγιές Πάϊκου και Βερτίσκου,της Χαλκιδικής και των Σερρών, μπορούν να συμμετέχουν στη δράση.

Στόχος της δράσης «EUPHORIA» είναι η ενίσχυση και υποστήριξη του αγροδιατροφικού τομέα της Περιφέρειας και ειδικότερα η ενδυνάμωση της κατανάλωσης εμβληματικών προϊόντων με Ονομασία Προέλευσης και Γεωγραφική Ένδειξη (τυροκομικά ΠΟΠ, Οίνοι ΠΟΠ / ΠΓΕ, φρούτα ΠΟΠ) και του γιαουρτιού που παράγονται στην Κεντρική Μακεδονία.

Φέτα ΠΟΠ, Μπάτζος ΠΟΠ, μανούρι ΠΟΠ, γιαούρτι, κασέρι ΠΟΠ, οίνοι ΠΟΠ και ΠΓΕ, ροδάκινο Νάουσας ΠΟΠ, κεράσι Ροχωρίου ΠΟΠ και ακτινίδιο Πιερίας ΠΟΠ διαφημίζουν τον γαστρονομικό πλούτο της Ελλάδας στο εξωτερικό, αρχικά στην Ευρώπη αλλά όχι μόνο...

Κρασί, ξύδι, τυροκομικά προϊόντα, κασέρι, και ελιές και λάδι από την Κεντρική Μακεδονία πρόκειται να «ταξιδέψουν» στα βάθη της Ασίας και συγκεκριμένα στην Κίνα, την Ιαπωνία και το Χονγκ - Κονγκ, με σκοπό να εντυπωσιάσουν την ασιατική αγορά τροφίμων και να διεκδικήσουν μια θέση σε αυτήν. Ήδη, επιχειρήσεις του διατροφικού χώρου από την Κεντρική Μακεδονία έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους για συμμετοχή στις αποστολές που πρόκειται να γίνουν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «ExperienceEU», με σκοπό την προώθηση γεωργοδιατροφικών προϊόντων σε τρίτες χώρες.

Η δράση φιλοδοξεί να «ταξιδεύσει» τις ελληνικές γεύσεις μέχρι τα πέρατα της γης αποσκοπώντας στην:

Διερεύνηση και ανάδειξη καλλιεργειών με προϊόντα ταυτότητας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δυνάμενα να μεταποιηθούν και να δώσουν προϊόντα εγχώριας και διεθνούς κατανάλωσης.

Διοργάνωση επιστημονικών και ενημερωτικών εκδηλώσεων, συνεδρίων,ημερίδων, εκθέσεων, εκδόσεων.

Διεξαγωγή συναντήσεων εργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον αγροδιατροφικό τομέα στην ΠΚΜ. Προτάσσοντας ενώσεις, ομάδες παραγωγών, επιμελητήρια περιφερειακών ενοτήτων, αναδεικνύοντας δράσεις έρευνας, παραγωγής και προώθησης.

Πραγματοποίηση εκπαιδεύσεων με στοχευμένα προγράμματα κατάρτισης με σκοπό την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και ανάπτυξη εξειδικευμένων και υψηλής προστιθέμενης αξίας ανθρώπινου δυναμικού.

Υλοποίηση προγραμμάτων προβολής και προώθησης προϊόντων διατροφής της Μακεδονίας, με εγγύηση το Σήμα Ταυτότητας του φορέα. Κανονισμός προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις ένταξης των επιχειρήσεων του αγροδιατροφικού τομέα της Π.Κ.Μ., στον κατάλογο των Συνεργαζόμενων Μελών του φορέα.

Με την ανάγκη για στροφή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας μας στον πρωτογενή τομέα να αναδεικνύεται όλο και πιο επικτακτικά, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησε την εναρκτήρια εκδήλωση της δράσης “EUPHORIA” (euphoriaproject.eu) σχετικά με τις ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης που αφορούν τα γεωργικά προϊόντα και εφαρμόζονται στην εσωτερική αγορά και σε τρίτες χώρες.

«Πάση θυσία τα προϊόντα ονομασίας προέλευσης και γεωγραφικής ένδειξης να τα κάνουμε πράξη, ευτύχησα στη μικρή μου θητεια, ως υπουργό στο Υπουργείο Γεωργίας να κάνω ένα άλμα σε αυτό τον τομέα πολλά προϊόντα γεωγραφικής ένδειξης» σημείωσε ο Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, Κωνσταντίνος Κιλτίδης. Παράλληλα, επεσήμανε ότι «πρέπει να προωθήσουμε τα ποιοτικά μας γνωρίσματα προς τις χώρες της Ε.Ε, αφού ανήκουμε σε αυτήν. Και αυτό για να γίνει πρέπει να έχουν σφραγίδες τις ονομασίες προέλευσης και γεωγραφικής ένδειξης».

 O κ. Κιλτίδης αναφέρθηκε στα προγράμματα που διαπραγματεύεται η Αγροδιατροφική σύμπραξη για την περίοδο 2021-2025. Μεταξύ αυτών, συμπεριλαμβάνονται τα ExperienceEu, ύψους 900.000 ευρώ με αγορές-στόχους την Ιαπωνία, την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ και το System, προϋπολογισμού 1,4 εκατ. ευρώ για την προώθηση ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων σε Γερμανία, Σουηδία και Ιταλία.

H δράση είναι προϋπολογισμού 257.000 ευρώ και θα ολοκληρωθεί τέλος Μαϊου 2022, υποστήριξε ο Γιώργος Μίσκας, διευθυντής της εταιρείας ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΕ.

Στον πυρήνα του προγράμματος είναι η προώθηση και προβολή των προιόντων μέσω της τηλεόρασης, η συμμετοχή σε εκθέσεις και διαφημίσεις στο διαδίκτυο καθώς και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι περιοχές της Γουμένισσας, της Νάουσας, Επανομής, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Νέας Μεσημβρίας, Πέλλας, Πιερίας, Πλαγιές Πάϊκου και Βερτίσκου,της Χαλκιδικής και των Σερρών, μπορούν να συμμετέχουν στη δράση.

Στόχος της δράσης «EUPHORIA» είναι η ενίσχυση και υποστήριξη του αγροδιατροφικού τομέα της Περιφέρειας και ειδικότερα η ενδυνάμωση της κατανάλωσης εμβληματικών προϊόντων με Ονομασία Προέλευσης και Γεωγραφική Ένδειξη (τυροκομικά ΠΟΠ, Οίνοι ΠΟΠ / ΠΓΕ, φρούτα ΠΟΠ) και του γιαουρτιού που παράγονται στην Κεντρική Μακεδονία.

Φέτα ΠΟΠ, Μπάτζος ΠΟΠ, μανούρι ΠΟΠ, γιαούρτι, κασέρι ΠΟΠ, οίνοι ΠΟΠ και ΠΓΕ, ροδάκινο Νάουσας ΠΟΠ, κεράσι Ροχωρίου ΠΟΠ και ακτινίδιο Πιερίας ΠΟΠ διαφημίζουν τον γαστρονομικό πλούτο της Ελλάδας στο εξωτερικό, αρχικά στην Ευρώπη αλλά όχι μόνο...

Κρασί, ξύδι, τυροκομικά προϊόντα, κασέρι, και ελιές και λάδι από την Κεντρική Μακεδονία πρόκειται να «ταξιδέψουν» στα βάθη της Ασίας και συγκεκριμένα στην Κίνα, την Ιαπωνία και το Χονγκ - Κονγκ, με σκοπό να εντυπωσιάσουν την ασιατική αγορά τροφίμων και να διεκδικήσουν μια θέση σε αυτήν. Ήδη, επιχειρήσεις του διατροφικού χώρου από την Κεντρική Μακεδονία έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους για συμμετοχή στις αποστολές που πρόκειται να γίνουν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «ExperienceEU», με σκοπό την προώθηση γεωργοδιατροφικών προϊόντων σε τρίτες χώρες.

Η δράση φιλοδοξεί να «ταξιδεύσει» τις ελληνικές γεύσεις μέχρι τα πέρατα της γης αποσκοπώντας στην:

Διερεύνηση και ανάδειξη καλλιεργειών με προϊόντα ταυτότητας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δυνάμενα να μεταποιηθούν και να δώσουν προϊόντα εγχώριας και διεθνούς κατανάλωσης.

Διοργάνωση επιστημονικών και ενημερωτικών εκδηλώσεων, συνεδρίων,ημερίδων, εκθέσεων, εκδόσεων.

Διεξαγωγή συναντήσεων εργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στον αγροδιατροφικό τομέα στην ΠΚΜ. Προτάσσοντας ενώσεις, ομάδες παραγωγών, επιμελητήρια περιφερειακών ενοτήτων, αναδεικνύοντας δράσεις έρευνας, παραγωγής και προώθησης.

Πραγματοποίηση εκπαιδεύσεων με στοχευμένα προγράμματα κατάρτισης με σκοπό την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και ανάπτυξη εξειδικευμένων και υψηλής προστιθέμενης αξίας ανθρώπινου δυναμικού.

Υλοποίηση προγραμμάτων προβολής και προώθησης προϊόντων διατροφής της Μακεδονίας, με εγγύηση το Σήμα Ταυτότητας του φορέα. Κανονισμός προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις ένταξης των επιχειρήσεων του αγροδιατροφικού τομέα της Π.Κ.Μ., στον κατάλογο των Συνεργαζόμενων Μελών του φορέα.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία