ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Έξι νέοι σταθμοί μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη

Δύο οι νέοι σταθμοί στη μάχη κατά της ρύπανσης και της δυσοσμίας στα δυτικά - Την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ ενέκρινε η Μητροπολιτική Επιτροπή

 28/11/2018 15:50

Έξι νέοι σταθμοί μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη
Ο σταθμός μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Κορδελιό

Φανή Σοβιτσλή

Στην αντικατάσταση των τεσσάρων υφιστάμενων σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη και τη δημιουργία δυο νέων στη δυτική πλευρά της πόλης, που είναι πιο επιβαρυμένη από ρύπους λόγω της βιομηχανικής δραστηριότητας, προχωρά το επόμενο διάστημα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Πρόκειται για τους σταθμούς στο κέντρο της πόλης, επί της οδού Αγίας Σοφίας, στο Κορδελιό, στο ΑΠΘ και την Καλαμαριά, ο οποίος έχει ήδη τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω παλαιότητας και παρωχημένης τεχνολογίας. Οι δυο νέοι σταθμοί θα εγκατασταθούν στο νέο κτίριο της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στη δυτική είσοδο και τη Σταυρούπολη, στο δήμο Παύλου Μελά. Για πρώτη φορά μάλιστα στο σταθμό του Κορδελιού θα προστεθούν δυο νέοι μετρητές - αναλυτές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να μετράνε δύσοσμες χημικές ουσίες και υδρογονάνθρακες.

Η επέκταση του Δικτύου Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης κρίνεται επιβεβλημένη, προκειμένου να υπάρχει στο μέλλον μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την ατμόσφαιρα στην πόλη, να ενημερώνονται άμεσα και ουσιαστικά οι πολίτες για το είδος της ρύπανσης, αλλά και να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα όταν αυτό απαιτείται.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, από όπου θα εκταμιευτούν κονδύλια ύψους 882.000 ευρώ, ενώ ο διεθνής διαγωνισμός θα βγει στον αέρα στις αρχές του 2019. Στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης το σώμα ενέκρινε την υποβολή πρότασης για χρηματοδότηση στο πλαίσιο της πρόσκλησης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τίτλο «Ενίσχυση της θεσμικής ικανότητας της δημόσιας διοίκησης και των δημοσίων υπηρεσιών στην περιοχή παρέμβασης της Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης με άξονα  την προστασία του περιβάλλοντος και προώθηση της αποδοτικότητας των πόρων».

«Στη δυτική Θεσσαλονίκη χρειάζονται νέες μετρήσεις»

Όπως τόνισε στην εισήγηση του ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας, στόχος της ΠΚΜ είναι να αναβαθμίσει και να επεκτείνει το δίκτυο παρακολούθησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Αναφερόμενος στα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν οι περιοχές του Παύλου Μελά και το κτίριο της ΠΚΜ, επισήμανε ότι ήταν τα πληθυσμιακά και οι ρύποι που εκπέμπονται από τις δραστηριότητες που υπάρχουν στην περιοχή της δυτικής εισόδου της πόλης, όπως στον περιφερειακό δρόμο, στο δήμο Παύλου Μελά, όπου υπάρχουν πυκνοκατοικημένες περιοχές. «Εκεί υπάρχουν θέματα που χρήζουν νέων μετρήσεων και τρόπων αντιμετώπισης. Έτσι επιλέξαμε να τους τοποθετήσουμε δυτικά της Θεσσαλονίκης, άλλους δυο σταθμούς μέτρησης ρύπων αλλά και να αντικαταστήσουμε πλήρως και τα μηχανήματα και τους κλωβούς των υπόλοιπων σταθμών.

Όσον αφορά στη μέτρηση κάποιων νέων στοιχεία και αν υπάρχουν δείκτες που μπορούν να μετρηθούν, ο κ. Γιουτίκας απάντησε ότι υπάρχει ένας συγκεκριμένος σχεδιασμός που πρέπει να γίνονται οι μετρήσεις κάποιων ρύπων με βάση τη  νομοθεσία. «Εμείς όμως με αυτήν την προσπάθεια πάμε ένα βήμα παραπάνω. Στο σταθμό του Κορδελιού μάλιστα θα προστεθούν δυο νέοι μετρητές αναλυτές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να μετράνε δύσοσμες χημικές ουσίες και υδρογονάνθρακες.

Μιλώντας για το νέο έργο αντικατάστασης των σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου τόνισε μεταξύ άλλων πως ανοίγει πρόσκληση στο ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση των σταθμών  μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης και πως πρόκειται για ένα πρόγραμμα ύψους 882.000 ευρώ. «Έχουμε πλέον τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε ένα μεγάλο και σημαντικό πρόβλημα γιατί το βιώνουμε όλοι. Μας ασκείται κριτική γιατί δεν γίνεται κάτι για το πρόβλημα,  και μας λένε 'λύστε το' γιατί εκεί δεν ζουν άνθρωποι πέμπτης κατηγορίας» σχολίασε η κ. Πατουλίδου και πρόσθεσε πως με αυτό το πρόγραμμα αντικατάστασης των σταθμών και τη νέα τεχνολογία που θα υπάρχει θα δοθεί λύση για όλες αυτές τις περιοχές στη δυτική Θεσσαλονίκη και για τους πολίτες που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα.

Στην αντικατάσταση των τεσσάρων υφιστάμενων σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη και τη δημιουργία δυο νέων στη δυτική πλευρά της πόλης, που είναι πιο επιβαρυμένη από ρύπους λόγω της βιομηχανικής δραστηριότητας, προχωρά το επόμενο διάστημα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Πρόκειται για τους σταθμούς στο κέντρο της πόλης, επί της οδού Αγίας Σοφίας, στο Κορδελιό, στο ΑΠΘ και την Καλαμαριά, ο οποίος έχει ήδη τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω παλαιότητας και παρωχημένης τεχνολογίας. Οι δυο νέοι σταθμοί θα εγκατασταθούν στο νέο κτίριο της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στη δυτική είσοδο και τη Σταυρούπολη, στο δήμο Παύλου Μελά. Για πρώτη φορά μάλιστα στο σταθμό του Κορδελιού θα προστεθούν δυο νέοι μετρητές - αναλυτές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να μετράνε δύσοσμες χημικές ουσίες και υδρογονάνθρακες.

Η επέκταση του Δικτύου Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης κρίνεται επιβεβλημένη, προκειμένου να υπάρχει στο μέλλον μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την ατμόσφαιρα στην πόλη, να ενημερώνονται άμεσα και ουσιαστικά οι πολίτες για το είδος της ρύπανσης, αλλά και να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα όταν αυτό απαιτείται.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, από όπου θα εκταμιευτούν κονδύλια ύψους 882.000 ευρώ, ενώ ο διεθνής διαγωνισμός θα βγει στον αέρα στις αρχές του 2019. Στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης το σώμα ενέκρινε την υποβολή πρότασης για χρηματοδότηση στο πλαίσιο της πρόσκλησης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τίτλο «Ενίσχυση της θεσμικής ικανότητας της δημόσιας διοίκησης και των δημοσίων υπηρεσιών στην περιοχή παρέμβασης της Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης με άξονα  την προστασία του περιβάλλοντος και προώθηση της αποδοτικότητας των πόρων».

«Στη δυτική Θεσσαλονίκη χρειάζονται νέες μετρήσεις»

Όπως τόνισε στην εισήγηση του ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας, στόχος της ΠΚΜ είναι να αναβαθμίσει και να επεκτείνει το δίκτυο παρακολούθησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Αναφερόμενος στα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν οι περιοχές του Παύλου Μελά και το κτίριο της ΠΚΜ, επισήμανε ότι ήταν τα πληθυσμιακά και οι ρύποι που εκπέμπονται από τις δραστηριότητες που υπάρχουν στην περιοχή της δυτικής εισόδου της πόλης, όπως στον περιφερειακό δρόμο, στο δήμο Παύλου Μελά, όπου υπάρχουν πυκνοκατοικημένες περιοχές. «Εκεί υπάρχουν θέματα που χρήζουν νέων μετρήσεων και τρόπων αντιμετώπισης. Έτσι επιλέξαμε να τους τοποθετήσουμε δυτικά της Θεσσαλονίκης, άλλους δυο σταθμούς μέτρησης ρύπων αλλά και να αντικαταστήσουμε πλήρως και τα μηχανήματα και τους κλωβούς των υπόλοιπων σταθμών.

Όσον αφορά στη μέτρηση κάποιων νέων στοιχεία και αν υπάρχουν δείκτες που μπορούν να μετρηθούν, ο κ. Γιουτίκας απάντησε ότι υπάρχει ένας συγκεκριμένος σχεδιασμός που πρέπει να γίνονται οι μετρήσεις κάποιων ρύπων με βάση τη  νομοθεσία. «Εμείς όμως με αυτήν την προσπάθεια πάμε ένα βήμα παραπάνω. Στο σταθμό του Κορδελιού μάλιστα θα προστεθούν δυο νέοι μετρητές αναλυτές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να μετράνε δύσοσμες χημικές ουσίες και υδρογονάνθρακες.

Μιλώντας για το νέο έργο αντικατάστασης των σταθμών μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου τόνισε μεταξύ άλλων πως ανοίγει πρόσκληση στο ΕΣΠΑ για την αναβάθμιση των σταθμών  μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης και πως πρόκειται για ένα πρόγραμμα ύψους 882.000 ευρώ. «Έχουμε πλέον τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε ένα μεγάλο και σημαντικό πρόβλημα γιατί το βιώνουμε όλοι. Μας ασκείται κριτική γιατί δεν γίνεται κάτι για το πρόβλημα,  και μας λένε 'λύστε το' γιατί εκεί δεν ζουν άνθρωποι πέμπτης κατηγορίας» σχολίασε η κ. Πατουλίδου και πρόσθεσε πως με αυτό το πρόγραμμα αντικατάστασης των σταθμών και τη νέα τεχνολογία που θα υπάρχει θα δοθεί λύση για όλες αυτές τις περιοχές στη δυτική Θεσσαλονίκη και για τους πολίτες που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία