Eurimac: Η 100% «πράσινη» εταιρεία κατακτά την παγκόσμια αγορά (βίντεο)
26/04/2023 13:15
26/04/2023 13:15
Της Μπέττυς Κυριακίδου
Ποιος δεν γνωρίζει σήμερα τα μακαρόνια ΜΑΚΒΕΛ, που έχουν ιστορία 85 χρόνων στην ελληνική αγορά; Αυτό που ίσως δεν είναι ευρύτερα γνωστό είναι ότι η ΜΑΚΒΕΛ - EURIMAC αποτελεί μια 100% πράσινη εταιρεία, με έντονα εξαγωγικό προφίλ, καθώς τα προϊόντα της «ταξιδεύουν» σε 57 χώρες ανά τον κόσμο.
Με «σημαία» της τη βιωσιμότητα, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την υψηλή ποιότητα των πρώτων υλών της κάνει χρήση ενέργειας που προέρχεται από 100% Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, διαθέτει μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, ενώ καίει 10.000 τόνους βιομάζας ετησίως για την παραγωγή υπέρθερμου νερού που χρησιμοποιείται στη διαδικασία ξήρανσης των ζυμαρικών.
Τα υλικά συσκευασίας της είναι 100% ανακυκλώσιμα, και παράλληλα προχωρά στη διαχείριση των απόβλητων τους, ανακυκλώνοντας 100 τόνους χαρτιού και 50 τόνους πλαστικών ετησίως.
Κατά τη διαδικασία παραγωγής των ζυμαρικών της αξιοποιεί το δικό της νερό υψηλής ποιότητας, καθώς είναι συνδεμένη με τον υδροφόρο ορίζοντα της οροσειράς Μπέλες, χάρη σε ιδιόκτητη γεώτρηση βάθους 235 μέτρων.
Μάλιστα, η πρώτη ύλη των ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ προέρχεται από 100% ελληνικό σκληρό σίτο της μακεδονικής και θεσσαλικής πεδιάδας με συγκεκριμένα γονοτυπικά χαρακτηριστικά.
«Η ΜΑΚΒΕΛ - EURIMAC έχει πιστοποιημένα μηδενικά απόβλητα υγειονομικής ταφής, έχει ελαχιστοποιήσει τους ρύπους που εκπέμπουν τα μέσα διανομής των προϊόντων της, έχει τοποθετήσει αισθητήρες για την παρακολούθηση on line της ποιότητας του σίτου εντός των σιλό αποθήκευσης και τέλος χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λογισμικό, συνδεδεμένο με μετεωρολογικούς σταθμούς, για την παρακολούθηση της σοδειάς», υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Οδυσσέας Παπαδόπουλος.
Σήμερα η ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC, με 160 εργαζομένους, βρίσκεται στην κορυφή των βιομηχανιών παραγωγής ζυμαρικών στην Ελλάδα και των Ελλήνων εξαγωγέων ζυμαρικών, καθώς το 2022 εξήγαγε το 50% των ελληνικών ζυμαρικών που πωλήθηκαν εκτός συνόρων.
Συνολικά οι πωλήσεις ήταν της τάξης των 71.000 τόνων ζυμαρικών, εκ των οποίων το 53% αφορούσε στις εξαγωγές σε 57 χώρες σε όλες τις ηπείρους, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών έρευνας και παρακολούθησης της αγοράς το ιστορικό brand ΜΑΚΒΕΛ είχε μια ανάπτυξη της τάξης του 44% στην ελληνική αγορά.
Με επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 11 εκατ. ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια, αντιμετώπισε με ψυχραιμία τις προκλήσεις της εγχώριας και διεθνούς αγοράς, απορροφώντας μέρος της αύξησης του κόστους παραγωγής και αντιμετωπίζοντας την κρίση ως ευκαιρία για να διεισδύσει σε νέες αγορές και επιχειρήσεις, όπου κυριαρχούσαν οι Ιταλοί. Απέδειξε επί της ουσίας ότι τα ζυμαρικά της ΜΑΚΒΕΛ - EURIMAC είναι τουλάχιστον εφάμιλλα των ιταλικών.
Και δεν σταματά εδώ. Φέτος δρομολογείται επενδυτικό πλάνο της τάξης των 3,7 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ως επίκεντρο την ενέργεια, καθώς και την αύξηση της δυναμικότητας συγκεκριμένων τμημάτων της παραγωγικής διαδικασίας.
Στόχος για το 2023 είναι η διατήρηση της αύξησης του όγκου πωλήσεων που επετεύχθη το 2022 (28%) και η ενδυνάμωση στις αγορές του εξωτερικού.
«Πέρα από την εξωστρέφεια και τη βιωσιμότητα, ο τρίτος πυλώνας της στρατηγικής μας είναι η καινοτομία. Ήδη κυκλοφορούμε στην αγορά ζυμαρικά με 5 δημητριακά, ζυμαρικά ολικής άλεσης με βρώμη, ζυμαρικά με 60% περισσότερες φυτικές ίνες από τα υπόλοιπα ζυμαρικά ολικής άλεσης, ενώ στο εξωτερικό λανσάρουμε προϊόντα που βράζουν σε 2, 3 και 4 λεπτά, καθώς και πολλά διαφορετικά ασυνήθιστα σχήματα σε σχέση με τα κλασικά ζυμαρικά», τονίζει ο κ. Παπαδόπουλος.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, η ΜΑΚΒΕΛ - EURIMAC συμμετέχει σε αναρίθμητες δράσεις είτε άμεσα είτε μέσω κρατικών, εκκλησιαστικών, κοινωνικών ή άλλων φορέων που έχουν ως επίκεντρο τους τον άνθρωπο και ιδιαίτερα αυτόν που οι αλλεπάλληλες κρίσεις ή συγκυρίες τον έθεσαν προσωρινά σε μια δυσχερή θέση.
«Ήμασταν παρόντες με ανθρωπιστική βοήθεια προς την Ουκρανία λόγω του πολέμου, προς την Τουρκία και την Ιαπωνία λόγω των σεισμών και συμμετέχουμε ενεργά με όποιο τρόπο μπορούμε στις θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμούς κ.ά. που πλήττουν τη δική μας χώρα.
Είμαστε κοντά και στην τοπική κοινωνία του Κιλκίς, καθώς το εργοστάσιο βρίσκεται στην περιοχή, τόσο με περιβαλλοντικές δράσεις, όπως ο καθαρισμός του εμβληματικού λόφου του Αγίου Γεωργίου, αλλά και καθημερινά, καθώς το σύνολο σχεδόν των εργαζομένων προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή», σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος.
Η εκκίνηση του brand ΜΑΚΒΕΛ τοποθετείται το 1939 από τους αδερφούς Κωνσταντινίδη, ενώ τα επόμενα χρόνια περνά εξ ολοκλήρου στα χέρια του Παντελή Κωνσταντινίδη, ο οποίος αποφάσισε να αφήσει τη δικηγορία, να δημιουργήσει νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις και να ασχοληθεί αποκλειστικά με την παραγωγή και το εμπόριο ζυμαρικών.
Ήδη από τη δεκαετία του 1960 τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ απέκτησαν παρουσία στη διεθνή αγορά, με «όπλο» την ποιότητά τους. Έτος σταθμός για την εταιρεία ήταν η συνεργασία το 1996 με τον διεθνή όμιλο Euricom, ιταλικών συμφερόντων, αλλά και η καθετοποίηση της παραγωγής της το 2006, οπότε και λειτούργησε μύλος παραγωγής σιμιγδαλιού.
Με την επένδυση αυτή η ΜΑΚΒΕΛ απέκτησε συγκριτικά πλεονεκτήματα στο κόστος παραγωγής και κυρίως στη σταθερά υψηλή ποιότητα των προϊόντων της. Και οι δύο αυτές κινήσεις ήταν αποτέλεσμα της προσπάθειας και των αποφάσεων του Σταύρου Κωνσταντινίδη, γιου του ιδρυτή της επιχείρησης.
Δείτε τη συνέντευξη του διευθύνοντα σύμβουλου της ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC κου Οδυσσέα Παπαδόπουλου, στη δημοσιογράφο Μπέττυ Κυριακίδου, για το success story, τη διαδρομή και τους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας.
Της Μπέττυς Κυριακίδου
Ποιος δεν γνωρίζει σήμερα τα μακαρόνια ΜΑΚΒΕΛ, που έχουν ιστορία 85 χρόνων στην ελληνική αγορά; Αυτό που ίσως δεν είναι ευρύτερα γνωστό είναι ότι η ΜΑΚΒΕΛ - EURIMAC αποτελεί μια 100% πράσινη εταιρεία, με έντονα εξαγωγικό προφίλ, καθώς τα προϊόντα της «ταξιδεύουν» σε 57 χώρες ανά τον κόσμο.
Με «σημαία» της τη βιωσιμότητα, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την υψηλή ποιότητα των πρώτων υλών της κάνει χρήση ενέργειας που προέρχεται από 100% Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, διαθέτει μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, ενώ καίει 10.000 τόνους βιομάζας ετησίως για την παραγωγή υπέρθερμου νερού που χρησιμοποιείται στη διαδικασία ξήρανσης των ζυμαρικών.
Τα υλικά συσκευασίας της είναι 100% ανακυκλώσιμα, και παράλληλα προχωρά στη διαχείριση των απόβλητων τους, ανακυκλώνοντας 100 τόνους χαρτιού και 50 τόνους πλαστικών ετησίως.
Κατά τη διαδικασία παραγωγής των ζυμαρικών της αξιοποιεί το δικό της νερό υψηλής ποιότητας, καθώς είναι συνδεμένη με τον υδροφόρο ορίζοντα της οροσειράς Μπέλες, χάρη σε ιδιόκτητη γεώτρηση βάθους 235 μέτρων.
Μάλιστα, η πρώτη ύλη των ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ προέρχεται από 100% ελληνικό σκληρό σίτο της μακεδονικής και θεσσαλικής πεδιάδας με συγκεκριμένα γονοτυπικά χαρακτηριστικά.
«Η ΜΑΚΒΕΛ - EURIMAC έχει πιστοποιημένα μηδενικά απόβλητα υγειονομικής ταφής, έχει ελαχιστοποιήσει τους ρύπους που εκπέμπουν τα μέσα διανομής των προϊόντων της, έχει τοποθετήσει αισθητήρες για την παρακολούθηση on line της ποιότητας του σίτου εντός των σιλό αποθήκευσης και τέλος χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λογισμικό, συνδεδεμένο με μετεωρολογικούς σταθμούς, για την παρακολούθηση της σοδειάς», υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Οδυσσέας Παπαδόπουλος.
Σήμερα η ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC, με 160 εργαζομένους, βρίσκεται στην κορυφή των βιομηχανιών παραγωγής ζυμαρικών στην Ελλάδα και των Ελλήνων εξαγωγέων ζυμαρικών, καθώς το 2022 εξήγαγε το 50% των ελληνικών ζυμαρικών που πωλήθηκαν εκτός συνόρων.
Συνολικά οι πωλήσεις ήταν της τάξης των 71.000 τόνων ζυμαρικών, εκ των οποίων το 53% αφορούσε στις εξαγωγές σε 57 χώρες σε όλες τις ηπείρους, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών έρευνας και παρακολούθησης της αγοράς το ιστορικό brand ΜΑΚΒΕΛ είχε μια ανάπτυξη της τάξης του 44% στην ελληνική αγορά.
Με επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 11 εκατ. ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια, αντιμετώπισε με ψυχραιμία τις προκλήσεις της εγχώριας και διεθνούς αγοράς, απορροφώντας μέρος της αύξησης του κόστους παραγωγής και αντιμετωπίζοντας την κρίση ως ευκαιρία για να διεισδύσει σε νέες αγορές και επιχειρήσεις, όπου κυριαρχούσαν οι Ιταλοί. Απέδειξε επί της ουσίας ότι τα ζυμαρικά της ΜΑΚΒΕΛ - EURIMAC είναι τουλάχιστον εφάμιλλα των ιταλικών.
Και δεν σταματά εδώ. Φέτος δρομολογείται επενδυτικό πλάνο της τάξης των 3,7 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ως επίκεντρο την ενέργεια, καθώς και την αύξηση της δυναμικότητας συγκεκριμένων τμημάτων της παραγωγικής διαδικασίας.
Στόχος για το 2023 είναι η διατήρηση της αύξησης του όγκου πωλήσεων που επετεύχθη το 2022 (28%) και η ενδυνάμωση στις αγορές του εξωτερικού.
«Πέρα από την εξωστρέφεια και τη βιωσιμότητα, ο τρίτος πυλώνας της στρατηγικής μας είναι η καινοτομία. Ήδη κυκλοφορούμε στην αγορά ζυμαρικά με 5 δημητριακά, ζυμαρικά ολικής άλεσης με βρώμη, ζυμαρικά με 60% περισσότερες φυτικές ίνες από τα υπόλοιπα ζυμαρικά ολικής άλεσης, ενώ στο εξωτερικό λανσάρουμε προϊόντα που βράζουν σε 2, 3 και 4 λεπτά, καθώς και πολλά διαφορετικά ασυνήθιστα σχήματα σε σχέση με τα κλασικά ζυμαρικά», τονίζει ο κ. Παπαδόπουλος.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, η ΜΑΚΒΕΛ - EURIMAC συμμετέχει σε αναρίθμητες δράσεις είτε άμεσα είτε μέσω κρατικών, εκκλησιαστικών, κοινωνικών ή άλλων φορέων που έχουν ως επίκεντρο τους τον άνθρωπο και ιδιαίτερα αυτόν που οι αλλεπάλληλες κρίσεις ή συγκυρίες τον έθεσαν προσωρινά σε μια δυσχερή θέση.
«Ήμασταν παρόντες με ανθρωπιστική βοήθεια προς την Ουκρανία λόγω του πολέμου, προς την Τουρκία και την Ιαπωνία λόγω των σεισμών και συμμετέχουμε ενεργά με όποιο τρόπο μπορούμε στις θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμούς κ.ά. που πλήττουν τη δική μας χώρα.
Είμαστε κοντά και στην τοπική κοινωνία του Κιλκίς, καθώς το εργοστάσιο βρίσκεται στην περιοχή, τόσο με περιβαλλοντικές δράσεις, όπως ο καθαρισμός του εμβληματικού λόφου του Αγίου Γεωργίου, αλλά και καθημερινά, καθώς το σύνολο σχεδόν των εργαζομένων προέρχονται από την ευρύτερη περιοχή», σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος.
Η εκκίνηση του brand ΜΑΚΒΕΛ τοποθετείται το 1939 από τους αδερφούς Κωνσταντινίδη, ενώ τα επόμενα χρόνια περνά εξ ολοκλήρου στα χέρια του Παντελή Κωνσταντινίδη, ο οποίος αποφάσισε να αφήσει τη δικηγορία, να δημιουργήσει νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις και να ασχοληθεί αποκλειστικά με την παραγωγή και το εμπόριο ζυμαρικών.
Ήδη από τη δεκαετία του 1960 τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ απέκτησαν παρουσία στη διεθνή αγορά, με «όπλο» την ποιότητά τους. Έτος σταθμός για την εταιρεία ήταν η συνεργασία το 1996 με τον διεθνή όμιλο Euricom, ιταλικών συμφερόντων, αλλά και η καθετοποίηση της παραγωγής της το 2006, οπότε και λειτούργησε μύλος παραγωγής σιμιγδαλιού.
Με την επένδυση αυτή η ΜΑΚΒΕΛ απέκτησε συγκριτικά πλεονεκτήματα στο κόστος παραγωγής και κυρίως στη σταθερά υψηλή ποιότητα των προϊόντων της. Και οι δύο αυτές κινήσεις ήταν αποτέλεσμα της προσπάθειας και των αποφάσεων του Σταύρου Κωνσταντινίδη, γιου του ιδρυτή της επιχείρησης.
Δείτε τη συνέντευξη του διευθύνοντα σύμβουλου της ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC κου Οδυσσέα Παπαδόπουλου, στη δημοσιογράφο Μπέττυ Κυριακίδου, για το success story, τη διαδρομή και τους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας.
ΣΧΟΛΙΑ