ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Εθνική τραγωδία στα Τέμπη: Οι πρώτες ενδείξεις για τα αίτια - Στην αστυνομία ο σταθμάρχης - Μαρτυρία: «Πάμε και όπου βγει»

Τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις με αποτέλεσμα να συγκρουστούν μετωπικά με σφοδρότητα

 01/03/2023 05:15

Εθνική τραγωδία στα Τέμπη: Οι πρώτες ενδείξεις για τα αίτια - Στην αστυνομία ο σταθμάρχης - Μαρτυρία: «Πάμε και όπου βγει»

Τα αίτια που οδήγησαν στη φοβερή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στη Λάρισα με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, ξεκίνησαν ήδη να αναζητούν οι ειδικοί.

Η σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με 3650 επιβάτες με την εμπορική ήταν μετωπική και σφοδρότατη. Από τη σύγκρουση εκτροχιάσθηκαν όλα τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας πλην του τελευταίου που ήταν και το μόνο που παρέμεινε στη γραμμή. Ακολούθησε εκτεταμένη φωτιά από την οποία τα πρώτα βαγόνια του τρένου σχεδόν «εξαυλώθηκαν», όπως μεταφέρουν σιδηροδρομικές πηγές.

Μετά τη σύγκρουση διακόπηκε η ηλεκτροδότηση με αποτέλεσμα να μην ανοίγουν οι πόρτες του τρένου και να εγκλωβιστούν επιβάτες στο εσωτερικό του.

Στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν 350 επιβάτες όταν ξεκίνησε το ταξίδι της από την Αθήνα. Στη Λάρισα είχαν αποβιβαστεί περίπου οι 80, ενώ οι υπόλοιποι συνέχισαν τη διαδρομή μέχρι τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων. Σύμφωνα με την Hellenic Train, περίπου 270 από τους επιβάτες, οι οποίοι ήταν καλά στην υγεία τους, παρελήφθησαν από λεωφορεία της εταιρίας και μεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη που ήταν και ο αρχικός προορισμός τους.

Αν και τα αίτια του δυστυχήματος δεν είναι ακόμα γνωστά, οι πρώτες ενδείξεις συγκλίνουν στο ανθρώπινο λάθος. Εικάζεται ότι ο σταθμάρχης στη Λάρισα έβαλε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή με αποτέλεσμα να βρεθούν και τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις και να συγκρουστούν μετωπικά με σφοδρότητα. Ωστόσο οι ενδείξεις αυτές μένει να επιβεβαιωθούν από την έρευνα που θα ακολουθήσει.

Έως αυτήν την ώρα δεν υπάρχει καμία επαφή με κανέναν από τους πέντε μηχανοδηγούς των δύο αμαξοστοιχιών.

Στο Τμήμα ο Σταθμάρχης

Στο αστυνομικό τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης στη βάρδια του οποίου σημειώθηκε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση επιβατικής και εμπορικής αμαξοστοιχίας, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ πρόκειται για έναν εργαζόμενο του ΟΣΕ ηλικίας 60 ετών ο οποίος υπηρετούσε σε άλλα πόστα του ΟΣΕ και έγινε σταθμάρχης πριν από έναν μήνα στη Λάρισα μετά από εκπαίδευση. Κατά τις ίδιες πληροφορίες στο ίδιο τμήμα έχει μεταφερθεί και ο Εκπροσωπος της Hellenic Train και οι δύο εξετάζονται προανακριτικά.

Θα ενημερωθεί ο αρμόδιος εισαγγελέας με βάση τα αποτελέσματα της προανάκρισης προκειμένου να αποφασίσει για τη περαιτέρω μεταχείρισή τους. Σημειώνεται ότι η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ η εμπορική το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Σημειώνεται ότι η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ η εμπορική το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Συγκλονιστική μαρτυρία

Λίγο νωρίτερα, επιβάτης του τρένου μιλώντας στις κάμερες, ο υποστήριξε ότι άκουσε συνομιλία μεταξύ μηχανοδηγού και υπεύθυνου εισιτηρίων και ο ένας από τους δύο είπε «πάμε και όπου βγει».

«Όταν είχαμε μείνει στο Παλαιοφάρσαλο με καθυστέρηση, όταν ακούς τον μηχανοδηγό να μιλά με τον υπεύθυνο των εισιτηρίων και να λέει “πάμε και όπου βγει”, σίγουρα είσαι προϊδεασμένος ότι κάτι δεν θα πάει καλά. Ναι, το άκουσα μέσω των ασυρμάτων. Πάμε και όπου βγει. Αυτό ακριβώς και τίποτα άλλο. Μας καθυστέρησαν 15 λεπτά λόγω φόρτου κίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών γιατί ήταν μονής οδού. Μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω…» ανέφερε ο επιβάτης.

Σχετικά Άρθρα

Τα αίτια που οδήγησαν στη φοβερή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στη Λάρισα με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, ξεκίνησαν ήδη να αναζητούν οι ειδικοί.

Η σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με 3650 επιβάτες με την εμπορική ήταν μετωπική και σφοδρότατη. Από τη σύγκρουση εκτροχιάσθηκαν όλα τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας πλην του τελευταίου που ήταν και το μόνο που παρέμεινε στη γραμμή. Ακολούθησε εκτεταμένη φωτιά από την οποία τα πρώτα βαγόνια του τρένου σχεδόν «εξαυλώθηκαν», όπως μεταφέρουν σιδηροδρομικές πηγές.

Μετά τη σύγκρουση διακόπηκε η ηλεκτροδότηση με αποτέλεσμα να μην ανοίγουν οι πόρτες του τρένου και να εγκλωβιστούν επιβάτες στο εσωτερικό του.

Στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν 350 επιβάτες όταν ξεκίνησε το ταξίδι της από την Αθήνα. Στη Λάρισα είχαν αποβιβαστεί περίπου οι 80, ενώ οι υπόλοιποι συνέχισαν τη διαδρομή μέχρι τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων. Σύμφωνα με την Hellenic Train, περίπου 270 από τους επιβάτες, οι οποίοι ήταν καλά στην υγεία τους, παρελήφθησαν από λεωφορεία της εταιρίας και μεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη που ήταν και ο αρχικός προορισμός τους.

Αν και τα αίτια του δυστυχήματος δεν είναι ακόμα γνωστά, οι πρώτες ενδείξεις συγκλίνουν στο ανθρώπινο λάθος. Εικάζεται ότι ο σταθμάρχης στη Λάρισα έβαλε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή με αποτέλεσμα να βρεθούν και τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις και να συγκρουστούν μετωπικά με σφοδρότητα. Ωστόσο οι ενδείξεις αυτές μένει να επιβεβαιωθούν από την έρευνα που θα ακολουθήσει.

Έως αυτήν την ώρα δεν υπάρχει καμία επαφή με κανέναν από τους πέντε μηχανοδηγούς των δύο αμαξοστοιχιών.

Στο Τμήμα ο Σταθμάρχης

Στο αστυνομικό τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης στη βάρδια του οποίου σημειώθηκε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση επιβατικής και εμπορικής αμαξοστοιχίας, όπως μεταδίδει η ΕΡΤ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ πρόκειται για έναν εργαζόμενο του ΟΣΕ ηλικίας 60 ετών ο οποίος υπηρετούσε σε άλλα πόστα του ΟΣΕ και έγινε σταθμάρχης πριν από έναν μήνα στη Λάρισα μετά από εκπαίδευση. Κατά τις ίδιες πληροφορίες στο ίδιο τμήμα έχει μεταφερθεί και ο Εκπροσωπος της Hellenic Train και οι δύο εξετάζονται προανακριτικά.

Θα ενημερωθεί ο αρμόδιος εισαγγελέας με βάση τα αποτελέσματα της προανάκρισης προκειμένου να αποφασίσει για τη περαιτέρω μεταχείρισή τους. Σημειώνεται ότι η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ η εμπορική το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Σημειώνεται ότι η επιβατική αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ενώ η εμπορική το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Συγκλονιστική μαρτυρία

Λίγο νωρίτερα, επιβάτης του τρένου μιλώντας στις κάμερες, ο υποστήριξε ότι άκουσε συνομιλία μεταξύ μηχανοδηγού και υπεύθυνου εισιτηρίων και ο ένας από τους δύο είπε «πάμε και όπου βγει».

«Όταν είχαμε μείνει στο Παλαιοφάρσαλο με καθυστέρηση, όταν ακούς τον μηχανοδηγό να μιλά με τον υπεύθυνο των εισιτηρίων και να λέει “πάμε και όπου βγει”, σίγουρα είσαι προϊδεασμένος ότι κάτι δεν θα πάει καλά. Ναι, το άκουσα μέσω των ασυρμάτων. Πάμε και όπου βγει. Αυτό ακριβώς και τίποτα άλλο. Μας καθυστέρησαν 15 λεπτά λόγω φόρτου κίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών γιατί ήταν μονής οδού. Μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω…» ανέφερε ο επιβάτης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία