ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εθνική Πινακοθήκη: Ενώπιον του ανακριτή οδηγήθηκε ο δράστης της κλοπής

Η κατηγορία που αντιμετωπίζει είναι διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο

 30/06/2021 07:53

Εθνική Πινακοθήκη: Ενώπιον του ανακριτή οδηγήθηκε ο δράστης της κλοπής
INTIME NEWS

Στον εισαγγελέα εκτέλεσης ποινών οδηγήθηκε ο 49χρονος κατηγορούμενος για την κλοπή έργων Τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη πριν από 9 χρόνια.

Αφού εκτελεστεί το ένταλμα που εκδόθηκε σε βάρος του μετά την ομολογία του ότι είναι ο δράστης της μεγάλης κλοπής, ο κατηγορούμενος θα οδηγηθεί ενώπιον του ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη όπου είτε θα δώσει αμέσως απολογία είτε θα ζητήσει προθεσμία για να προετοιμάσει την απολογία του.

Σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο, αδίκημα που τιμωρείται με κάθειρξη έως 10 ετών. Αν η κλοπή στρέφεται κατά Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου τιμωρείται με κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δίωξη αυτή αρχικά είχε ασκηθεί σε βάρος αγνώστων δραστών και μετά τη σύλληψη κατηγορούμενου η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο αγνώστων δραστών.

Ο κατηγορούμενος δηλώνει φιλότεχνος και «σκληρά μετανιωμένος» ενώ ξεκαθάρισε στην προανακριτική του απολογία ότι «η κλοπή σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε αποκλειστικά» από τον ίδιο. «Δεν υπήρχε συνεργός» αναφέρει κατηγορηματικά σημειώνοντας πως δεν επιχείρησε ουδέποτε να πουλήσει τους πίνακες τους οποίους, όπως ισχυρίζεται, έκρυβε για χρόνια στο ντουλάπι ενός μπάνιου.

Η κλοπή είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο του 2012 και οι πίνακες που αφαιρέθηκαν από τον δράστη ήταν του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν. Το έργο του Πικάσο είχε τίτλο “Γυναικείο Κεφάλι” και είχε δωρηθεί το 1949 από τον καλλιτέχνη στον ελληνικό λαό, ως φόρος τιμής για την προσφορά των Ελλήνων στην αντίσταση κατά του ναζισμού. Ο δεύτερος πίνακας, του Ολλανδού ζωγράφου, έχει τίτλο “Ο Ανεμόμυλος Στάμμερ”. Είχε κλαπεί επίσης ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο), το οποίο ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε ότι το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας του, γιατί πίστεψε πως καταστράφηκε αφού το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει αίματα από το χέρι του τη νύχτα της κλοπής.

"Ο καημός μου να επιστρέψω τους πίνακες. Έχω μετανιώσει σκληρά"

Ο 49χρονος ισχυρίζεται ότι λόγω της κλοπής είχε χάσει «τον ύπνο του» και ανακουφίστηκε όταν η αστυνομία εντόπισε τους πίνακες.

«Όταν άκουσα στον αστυνομικό να λέει ότι βρήκαν το δέμα κατάλαβα ότι βρέθηκαν ξέσπασα σε κλάματα και έπεσα στο έδαφος ευχαριστώντας τους. Τόσο μεγάλος ήταν ο καημός μου να τους επιστρέψω» ανέφερε.

Στην προανακριτική του απολογία ο 49χρονος έδωσε αναλυτικές λεπτομέρειες για το πώς σχεδίασε την κλοπή το 2012 στην Εθνική πινακοθήκη με λεία πίνακες ανεκτίμητης αξίας του Πικάσο και του Μοντριάν, όπου δεν υπήρχε ενεργός συναγερμός και η μπαλκονόπορτα ήταν ξεκλείδωτη, τονίζοντας ότι τόσο τα έργα όσο και «η επιλογή της ημέρας της κλοπής ήταν τυχαία».

Μάλιστα, ενώ υποστηρίζει πως είναι διατεθειμένος να συνεργαστεί απόλυτα με τις αρμόδιες αρχές, προσθέτει ότι μπορεί να μην θυμάται όλες τις λεπτομέρειες γιατί έχουν περάσει χρόνια και ο ίδιος έχει υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο.


Στον εισαγγελέα εκτέλεσης ποινών οδηγήθηκε ο 49χρονος κατηγορούμενος για την κλοπή έργων Τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη πριν από 9 χρόνια.

Αφού εκτελεστεί το ένταλμα που εκδόθηκε σε βάρος του μετά την ομολογία του ότι είναι ο δράστης της μεγάλης κλοπής, ο κατηγορούμενος θα οδηγηθεί ενώπιον του ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη όπου είτε θα δώσει αμέσως απολογία είτε θα ζητήσει προθεσμία για να προετοιμάσει την απολογία του.

Σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο, αδίκημα που τιμωρείται με κάθειρξη έως 10 ετών. Αν η κλοπή στρέφεται κατά Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου τιμωρείται με κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δίωξη αυτή αρχικά είχε ασκηθεί σε βάρος αγνώστων δραστών και μετά τη σύλληψη κατηγορούμενου η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο αγνώστων δραστών.

Ο κατηγορούμενος δηλώνει φιλότεχνος και «σκληρά μετανιωμένος» ενώ ξεκαθάρισε στην προανακριτική του απολογία ότι «η κλοπή σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε αποκλειστικά» από τον ίδιο. «Δεν υπήρχε συνεργός» αναφέρει κατηγορηματικά σημειώνοντας πως δεν επιχείρησε ουδέποτε να πουλήσει τους πίνακες τους οποίους, όπως ισχυρίζεται, έκρυβε για χρόνια στο ντουλάπι ενός μπάνιου.

Η κλοπή είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο του 2012 και οι πίνακες που αφαιρέθηκαν από τον δράστη ήταν του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν. Το έργο του Πικάσο είχε τίτλο “Γυναικείο Κεφάλι” και είχε δωρηθεί το 1949 από τον καλλιτέχνη στον ελληνικό λαό, ως φόρος τιμής για την προσφορά των Ελλήνων στην αντίσταση κατά του ναζισμού. Ο δεύτερος πίνακας, του Ολλανδού ζωγράφου, έχει τίτλο “Ο Ανεμόμυλος Στάμμερ”. Είχε κλαπεί επίσης ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο), το οποίο ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε ότι το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας του, γιατί πίστεψε πως καταστράφηκε αφού το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει αίματα από το χέρι του τη νύχτα της κλοπής.

"Ο καημός μου να επιστρέψω τους πίνακες. Έχω μετανιώσει σκληρά"

Ο 49χρονος ισχυρίζεται ότι λόγω της κλοπής είχε χάσει «τον ύπνο του» και ανακουφίστηκε όταν η αστυνομία εντόπισε τους πίνακες.

«Όταν άκουσα στον αστυνομικό να λέει ότι βρήκαν το δέμα κατάλαβα ότι βρέθηκαν ξέσπασα σε κλάματα και έπεσα στο έδαφος ευχαριστώντας τους. Τόσο μεγάλος ήταν ο καημός μου να τους επιστρέψω» ανέφερε.

Στην προανακριτική του απολογία ο 49χρονος έδωσε αναλυτικές λεπτομέρειες για το πώς σχεδίασε την κλοπή το 2012 στην Εθνική πινακοθήκη με λεία πίνακες ανεκτίμητης αξίας του Πικάσο και του Μοντριάν, όπου δεν υπήρχε ενεργός συναγερμός και η μπαλκονόπορτα ήταν ξεκλείδωτη, τονίζοντας ότι τόσο τα έργα όσο και «η επιλογή της ημέρας της κλοπής ήταν τυχαία».

Μάλιστα, ενώ υποστηρίζει πως είναι διατεθειμένος να συνεργαστεί απόλυτα με τις αρμόδιες αρχές, προσθέτει ότι μπορεί να μην θυμάται όλες τις λεπτομέρειες γιατί έχουν περάσει χρόνια και ο ίδιος έχει υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία