ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Εργαζόμενοι Δήμου Θεσσαλονίκης: Οικτρή η κατάσταση στην καθαριότητα

Ελλείψεις σε προσωπικό και οχήματα αλλά και αναθέσεις των επισκευών σε εργολάβους τα αγκάθια στην καθαριότητα του δήμου

 04/05/2023 12:32

Εργαζόμενοι Δήμου Θεσσαλονίκης: Οικτρή η κατάσταση στην καθαριότητα

Του Γιάννη Γκουμάκη

Συνέντευξη Τύπου για τις ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό στην καθαριότητα, παραχώρησε σήμερα το πρωί το ΔΣ του συλλόγου εργαζομένων του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο δημαρχείο της πόλης. Στη συνεντευξη μίλησαν ο πρόεδρος του ΔΣ του συλλόγου, κ. Κωνσταντίνος Φουντούκης και το μέλος του ΔΣ, κ. Φώτης Μαραντζίδης.

Οι ελλείψεις στον εξοπλισμό και δη στα οχήματα είναι το αγκάθι στη διαδικασία αποκομιδής των απορριμμάτων στην πόλη, αφού από τα 65 συνολικά οχήματα που έχει στη διάθεσή της η υπηρεσία, λειτουργούν μόνο τα 22 για τους πράσινους κάδους και περίπου 5 για τους μπλε κάδους ανακύκλωσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αφενός η πόλη, το κέντρο και οι γειτονιές της να γεμίζουν πιο συχνά με σκουπίδια και να μη γίνεται σωστά η ανακύκλωση.

Ως βασικούς υπαίτιους για την κατάντια στην καθαριότητα ο κ. Φουντούκης φωτογραφίζει την αδράνεια της δημοτικής αρχής αλλά και την πρακτική παράδοσης των επισκευών σε ιδιώτες εργολάβους, με την ταυτόχρονη απαξίωση του δημοτικού μηχανουργείου. Παράλληλα ο πρόεδρος τονίζει πως το προσωπικό και δεν επαρκεί και είναι και χαμηλά αμειβόμενο, ενώ επίσης πως η ανακύκλωση δε γίνεται σωστά.

"Από το 2016 έχει να δώσει η εταιρία ανακύκλωσης απορριματοφορα. Από τους 15 τρακτορες δουλεύουν 3-4. Ο στόλος δεν είναι γερασμένος. Το πρόβλημα μας είναι το σύστημα επισκευών. Ενώ δίνουμε πάνω από 3 εκατ. ευρώ σε εργολάβους για επισκευές, δεν έχουμε οχήματα. Ο εργολάβος δεν κάνει τη δουλειά του γρήγορα. Ενώ έχουμε χρήματα, ενώ πληρώνουμε, έχουμε φτάσει σε σημείο να μη μπορούμε να επισκευάσουμε λόγω του εργολάβου". 

343720460-562538782620413-5788599062426170669-n.jpg


Για τις ελλείψεις σε προσωπικό, ο κ. Φουντούκης τόνισε πως συνολικά 450 εργαζόμενοι παλεύουν να κρατήσουν όρθια την πόλη και για πρώτη φορά στα χρονικά, η διοίκηση του δήμου δεν κάνει προσλήψεις. "Πρώτη φορά πάει σε εκλογές διοίκηση χωρίς προσλήψεις. Δεν πληρώνει ικανοποιητικά. Τις τελευταίες εβδομάδες είχαμε κάθε εβδομάδα εργατικά ατυχήματα. Ενός εργαζόμενου συνθλίφτηκε το πόδι του, άλλη εργαζόμενη έχασε τα 3 δάχτυλα της, άλλη εργαζόμενη έσκισε το πόδι της από σπασμένο μπουκάλι. Πληρώνουμε ένα βαρύ τίμημα με αίμα και κανείς δεν ασχολείται μαζί μας".

Η κατάσταση αν συνεχιστεί έτσι, θα προξενήσει πολλά περισσότερα προβλήματα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν και ο κόσμος θα αυξηθεί λόγω του τουρισμού. Ως λύση ο πρόεδρος του ΔΣ προτείνει να αναλάβει ξανά τις επισκευές το συνεργείο του Δήμου.

Από την πλευρα του ο κ. Μαραντζίδης δήλωσε πως τα προβλήματα με τις εργολαβίες δεν απαντώνται μόνο στην καθημερινή διαδικασία αποκομιδής των απορριμμάτων αλλά και σε άλλους τομείς όπως αυτόν του πρασίνου. 

"Γιατί έχουν καταστραφεί χιλιάδες δέντρα και τώρα τα αντικαθιστούμε; Γιατί από το 08-09 έχει αναλάβει τη συντήρηση των χωρών πρασίνου ιδιώτης. Δεν είναι αμέλεια. Είναι συνειδητή η καταστροφή των υπηρεσιών. Αυτοί που πληρώνουν είναι και μέτοχοι της εταιρείας. Την ανακύκλωση τη διαλύουν γιατί προωθούν την καύση", δήλωσε.

Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για το αν απορριματοφορα μαζεύουν και ανακύκλωση και πράσινους κάδους, ο κ. Μαραντζίδης απάντησε πως το έργο της ανακύκλωσης στην πόλη δε έχει το αποτέλεσμα που θα έπρεπε. "Δεν είναι μυστικό ότι και μπλε κάδοι καταλήγουν στη χωματερή. Αν πάτε στα Λαδάδικα και δείτε τι έχει μέσα ο μπλε κάδος, θα δείτε ότι δεν είναι ανακυκλώσιμα τα υλικά που υπάρχουν μέσα. 

Δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση στον κόσμο και ο κάδος είναι ανοιχτός. Δε μπορείτε να φανταστείτε τι μαζεύουμε κάθε μέρα", τόνισε, ξεκαθαρίζοντας επίσης πως η επιλογή για το αν ανακυκλώσιμα υλικά θα καταλήξουν μαζί με άλλα απορρίμματα, γίνεται στο ΚΔΑΥ και όχι από τον εργάτη του οχήματος.

"Τώρα, αποσπασματικά αν δεν έχουμε οχήματα, τυχαίνει να μαζεύουμε σκουπίδια και με οχήματα που μαζεύουν πράσινο κάδο. Όταν είσαι μπροστά σε μια μικρή χωματερή, είμαστε μπροστά στην απόφαση αν θα μαζέψουμε γρήγορα ή αν θα αφήσουμε. Αλλά αυτό είναι εντελώς αποσπασματικό", συμπλήρωσε ο κ. Φουντούκης.

Για τα χρήματα που έχει στη διάθεση της η υπηρεσία, τονίστηκε ότι η διοίκηση Ζέρβα όταν ανέλαβε είχε 20 εκατ. Ευρώ. διαθέσιμα όμως προχώρησε σε μείωση των ανταποδοτικών κατά 30% χωρίς να υπάρχει άλλο πλάνο. Παράλληλα χρήματα από το ταμείο χρησιμοποιήθηκαν για άλλους σκοπούς εκτός καθαριότητας. "Ο Θεοδωρικακος πήρε 700 χιλιαδες από τα ανταποδοτικά της καθαριότητας για τα λεωφορεία της Λειψίας και ανάθεμα κι αν βλέπουμε κανένα να κυκλοφορεί από αυτά σήμερα στην πόλη. Ο δήμος χρωστάει 1,7 σε εργολάβους από προηγούμενες συμβασεις. Επίσης είναι περισσότερα απο 4, 6 εκατ. Ευρώ που τρέχουν για τη νέα σύμβαση του 23-24 για την επισκευή των οχημάτων."

Για το προσωπικό, πρόσθεσε πως ενώ έγιναν προσλήψεις 59 ατόμων εν μέσω covid, μετά από 2 χρόνια ο δήμος δεν τους συνέδραμε δικαστικά να παραμείνουν και έτσι φύγανε. "Ο Μπακογιάννης στην Αθήνα πήρε 350 και παλεύει να τους μονιμοποιήσει. Απλά η παρούσα διοίκηση δεν ενδιαφέρεται", υποστήριξε.

Καφέ κάδος

Για το νέο μέτρο του καφέ κάδου, ο κ. Μαραντζίδης τόνισε πως ο δήμος παρέλαβε 6500 καφέ κάδους από το ΦΟΔΣΑ και 3 απορριματοφορα. "Υποτίθεται ότι θα ξεκινήσει. Με τις ελλείψεις όμως και τα προβλήματα, είναι αδύνατον να μπει κι άλλη γραμμή σε αυτά τα μεγέθη. Χρειάζεται προσωπικό και εξοπλισμός για να λειτουργήσει. Παράλληλα αν δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση και εκπαίδευση των εργαζομένων και των πολιτών, πάλι πρόβλημα θα έχουμε. Επίσης η χρήση του βιοδιασπομενου υλικού σε προηγμένες χώρες αντί να χρησιμοποιηθεί ως λίπασμα μπαίνει ως υλικό μπαζώματος σε δρόμους. Ε, φανταστείτε πως θα χρησιμοποιηθεί στην Ελλάδα. Δηλαδή δεν είναι όλα τα καινούργια απαραίτητα σωστά. Σκοπός των διοικήσεων με αυτά τα προγράμματα είναι να παίρνουν τα κονδύλια και να τα δινουν σε ιδιώτες", τόνισε.

Αναφορικά με τη συχνότητα της αποκομιδής απορριμμάτων στην πόλη, τονίστηκε πως στο ιστορικό κέντρο γίνεται 3 φορές τη μέρα αποκομιδή, όλες τις μέρες της εβδομάδας. Στις γειτονιές εκτός κέντρου όμως δεν περνάει καθημερινά όχημα, ξανά λόγω έλλειψης προσωπικού και οχημάτων.

"Θα υπάρχει μαζική αντίδραση, δε θα το αφήσουμε έτσι. Το πρόβλημα με τα οχήματα θα γίνει μεγαλύτερο. Χρόνο με το χρόνο τα οχήματα με βλάβες θα αυξηθούν", τόνισε ολοκληρώνοντας ο κ. Μαραντζίδης, δείχνοντας στους δημοσιογράφους τα γάντια κηπουρικής που έδωσε η διοίκηση στους υπαλλήλους καθαριότητας "βαφτίζοντας τα -όπως είπε-, εξοπλισμό".

Του Γιάννη Γκουμάκη

Συνέντευξη Τύπου για τις ελλείψεις σε προσωπικό και εξοπλισμό στην καθαριότητα, παραχώρησε σήμερα το πρωί το ΔΣ του συλλόγου εργαζομένων του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο δημαρχείο της πόλης. Στη συνεντευξη μίλησαν ο πρόεδρος του ΔΣ του συλλόγου, κ. Κωνσταντίνος Φουντούκης και το μέλος του ΔΣ, κ. Φώτης Μαραντζίδης.

Οι ελλείψεις στον εξοπλισμό και δη στα οχήματα είναι το αγκάθι στη διαδικασία αποκομιδής των απορριμμάτων στην πόλη, αφού από τα 65 συνολικά οχήματα που έχει στη διάθεσή της η υπηρεσία, λειτουργούν μόνο τα 22 για τους πράσινους κάδους και περίπου 5 για τους μπλε κάδους ανακύκλωσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αφενός η πόλη, το κέντρο και οι γειτονιές της να γεμίζουν πιο συχνά με σκουπίδια και να μη γίνεται σωστά η ανακύκλωση.

Ως βασικούς υπαίτιους για την κατάντια στην καθαριότητα ο κ. Φουντούκης φωτογραφίζει την αδράνεια της δημοτικής αρχής αλλά και την πρακτική παράδοσης των επισκευών σε ιδιώτες εργολάβους, με την ταυτόχρονη απαξίωση του δημοτικού μηχανουργείου. Παράλληλα ο πρόεδρος τονίζει πως το προσωπικό και δεν επαρκεί και είναι και χαμηλά αμειβόμενο, ενώ επίσης πως η ανακύκλωση δε γίνεται σωστά.

"Από το 2016 έχει να δώσει η εταιρία ανακύκλωσης απορριματοφορα. Από τους 15 τρακτορες δουλεύουν 3-4. Ο στόλος δεν είναι γερασμένος. Το πρόβλημα μας είναι το σύστημα επισκευών. Ενώ δίνουμε πάνω από 3 εκατ. ευρώ σε εργολάβους για επισκευές, δεν έχουμε οχήματα. Ο εργολάβος δεν κάνει τη δουλειά του γρήγορα. Ενώ έχουμε χρήματα, ενώ πληρώνουμε, έχουμε φτάσει σε σημείο να μη μπορούμε να επισκευάσουμε λόγω του εργολάβου". 

343720460-562538782620413-5788599062426170669-n.jpg


Για τις ελλείψεις σε προσωπικό, ο κ. Φουντούκης τόνισε πως συνολικά 450 εργαζόμενοι παλεύουν να κρατήσουν όρθια την πόλη και για πρώτη φορά στα χρονικά, η διοίκηση του δήμου δεν κάνει προσλήψεις. "Πρώτη φορά πάει σε εκλογές διοίκηση χωρίς προσλήψεις. Δεν πληρώνει ικανοποιητικά. Τις τελευταίες εβδομάδες είχαμε κάθε εβδομάδα εργατικά ατυχήματα. Ενός εργαζόμενου συνθλίφτηκε το πόδι του, άλλη εργαζόμενη έχασε τα 3 δάχτυλα της, άλλη εργαζόμενη έσκισε το πόδι της από σπασμένο μπουκάλι. Πληρώνουμε ένα βαρύ τίμημα με αίμα και κανείς δεν ασχολείται μαζί μας".

Η κατάσταση αν συνεχιστεί έτσι, θα προξενήσει πολλά περισσότερα προβλήματα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν και ο κόσμος θα αυξηθεί λόγω του τουρισμού. Ως λύση ο πρόεδρος του ΔΣ προτείνει να αναλάβει ξανά τις επισκευές το συνεργείο του Δήμου.

Από την πλευρα του ο κ. Μαραντζίδης δήλωσε πως τα προβλήματα με τις εργολαβίες δεν απαντώνται μόνο στην καθημερινή διαδικασία αποκομιδής των απορριμμάτων αλλά και σε άλλους τομείς όπως αυτόν του πρασίνου. 

"Γιατί έχουν καταστραφεί χιλιάδες δέντρα και τώρα τα αντικαθιστούμε; Γιατί από το 08-09 έχει αναλάβει τη συντήρηση των χωρών πρασίνου ιδιώτης. Δεν είναι αμέλεια. Είναι συνειδητή η καταστροφή των υπηρεσιών. Αυτοί που πληρώνουν είναι και μέτοχοι της εταιρείας. Την ανακύκλωση τη διαλύουν γιατί προωθούν την καύση", δήλωσε.

Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για το αν απορριματοφορα μαζεύουν και ανακύκλωση και πράσινους κάδους, ο κ. Μαραντζίδης απάντησε πως το έργο της ανακύκλωσης στην πόλη δε έχει το αποτέλεσμα που θα έπρεπε. "Δεν είναι μυστικό ότι και μπλε κάδοι καταλήγουν στη χωματερή. Αν πάτε στα Λαδάδικα και δείτε τι έχει μέσα ο μπλε κάδος, θα δείτε ότι δεν είναι ανακυκλώσιμα τα υλικά που υπάρχουν μέσα. 

Δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση στον κόσμο και ο κάδος είναι ανοιχτός. Δε μπορείτε να φανταστείτε τι μαζεύουμε κάθε μέρα", τόνισε, ξεκαθαρίζοντας επίσης πως η επιλογή για το αν ανακυκλώσιμα υλικά θα καταλήξουν μαζί με άλλα απορρίμματα, γίνεται στο ΚΔΑΥ και όχι από τον εργάτη του οχήματος.

"Τώρα, αποσπασματικά αν δεν έχουμε οχήματα, τυχαίνει να μαζεύουμε σκουπίδια και με οχήματα που μαζεύουν πράσινο κάδο. Όταν είσαι μπροστά σε μια μικρή χωματερή, είμαστε μπροστά στην απόφαση αν θα μαζέψουμε γρήγορα ή αν θα αφήσουμε. Αλλά αυτό είναι εντελώς αποσπασματικό", συμπλήρωσε ο κ. Φουντούκης.

Για τα χρήματα που έχει στη διάθεση της η υπηρεσία, τονίστηκε ότι η διοίκηση Ζέρβα όταν ανέλαβε είχε 20 εκατ. Ευρώ. διαθέσιμα όμως προχώρησε σε μείωση των ανταποδοτικών κατά 30% χωρίς να υπάρχει άλλο πλάνο. Παράλληλα χρήματα από το ταμείο χρησιμοποιήθηκαν για άλλους σκοπούς εκτός καθαριότητας. "Ο Θεοδωρικακος πήρε 700 χιλιαδες από τα ανταποδοτικά της καθαριότητας για τα λεωφορεία της Λειψίας και ανάθεμα κι αν βλέπουμε κανένα να κυκλοφορεί από αυτά σήμερα στην πόλη. Ο δήμος χρωστάει 1,7 σε εργολάβους από προηγούμενες συμβασεις. Επίσης είναι περισσότερα απο 4, 6 εκατ. Ευρώ που τρέχουν για τη νέα σύμβαση του 23-24 για την επισκευή των οχημάτων."

Για το προσωπικό, πρόσθεσε πως ενώ έγιναν προσλήψεις 59 ατόμων εν μέσω covid, μετά από 2 χρόνια ο δήμος δεν τους συνέδραμε δικαστικά να παραμείνουν και έτσι φύγανε. "Ο Μπακογιάννης στην Αθήνα πήρε 350 και παλεύει να τους μονιμοποιήσει. Απλά η παρούσα διοίκηση δεν ενδιαφέρεται", υποστήριξε.

Καφέ κάδος

Για το νέο μέτρο του καφέ κάδου, ο κ. Μαραντζίδης τόνισε πως ο δήμος παρέλαβε 6500 καφέ κάδους από το ΦΟΔΣΑ και 3 απορριματοφορα. "Υποτίθεται ότι θα ξεκινήσει. Με τις ελλείψεις όμως και τα προβλήματα, είναι αδύνατον να μπει κι άλλη γραμμή σε αυτά τα μεγέθη. Χρειάζεται προσωπικό και εξοπλισμός για να λειτουργήσει. Παράλληλα αν δεν υπάρχει σωστή ενημέρωση και εκπαίδευση των εργαζομένων και των πολιτών, πάλι πρόβλημα θα έχουμε. Επίσης η χρήση του βιοδιασπομενου υλικού σε προηγμένες χώρες αντί να χρησιμοποιηθεί ως λίπασμα μπαίνει ως υλικό μπαζώματος σε δρόμους. Ε, φανταστείτε πως θα χρησιμοποιηθεί στην Ελλάδα. Δηλαδή δεν είναι όλα τα καινούργια απαραίτητα σωστά. Σκοπός των διοικήσεων με αυτά τα προγράμματα είναι να παίρνουν τα κονδύλια και να τα δινουν σε ιδιώτες", τόνισε.

Αναφορικά με τη συχνότητα της αποκομιδής απορριμμάτων στην πόλη, τονίστηκε πως στο ιστορικό κέντρο γίνεται 3 φορές τη μέρα αποκομιδή, όλες τις μέρες της εβδομάδας. Στις γειτονιές εκτός κέντρου όμως δεν περνάει καθημερινά όχημα, ξανά λόγω έλλειψης προσωπικού και οχημάτων.

"Θα υπάρχει μαζική αντίδραση, δε θα το αφήσουμε έτσι. Το πρόβλημα με τα οχήματα θα γίνει μεγαλύτερο. Χρόνο με το χρόνο τα οχήματα με βλάβες θα αυξηθούν", τόνισε ολοκληρώνοντας ο κ. Μαραντζίδης, δείχνοντας στους δημοσιογράφους τα γάντια κηπουρικής που έδωσε η διοίκηση στους υπαλλήλους καθαριότητας "βαφτίζοντας τα -όπως είπε-, εξοπλισμό".

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία