ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Έρευνα για τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης- Η τελευταία έγινε… 20 χρόνια πριν

Ξεκίνησε η έρευνα για τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης- Ερωτήσεις πόρτα- πόρτα, σε πεζούς, οδηγούς, ποδηλάτες και επισκέπτες της πόλης

 25/09/2021 08:00

Έρευνα για τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης- Η τελευταία έγινε… 20 χρόνια πριν

Βαγγέλης Στολάκης

Αν κινείστε στο δρόμο με το αυτοκίνητο και συναντήσετε έναν τροχονόμο να σας κάνει σινιάλο να σταματήσετε και δίπλα του εργαζόμενους που φέρουν διακριτικά της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.», απαντήστε στις ερωτήσεις που θα σας υποβάλλουν. Πρόκειται για την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιείται από την «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και έχει ως στόχο να αναδείξει όλα τα ζητήματα που αφορούν στην κυκλοφορία και τις μετακινήσεις του πολεοδομικού συγκροτήματος και βάσει αυτής να προταθούν λύσεις.

Η τελευταία αντίστοιχη μελέτη στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε το 2000 και στηρίχτηκε σε δεδομένα που συλλέχθηκαν δυο χρόνια πριν. Από αυτό και μόνο, από το γεγονός δηλαδή πως εν έτη 2021 τα στοιχεία που αφορούν στην κίνηση της Θεσσαλονίκης έχουν αναφορά είκοσι χρόνια πριν, αντιλαμβάνονται όλοι πόσο σημαντική είναι η εκπόνηση της συγκεκριμένης έρευνας. Όπως δε, υποστηρίζουν στο makthes.gr υπηρεσιακά στελέχη της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» σήμερα γίνονται προτάσεις βασιζόμενες σε στοιχεία του 2000 την ώρα που υπάρχουν άλλα μέσα κυκλοφορίας όπως είναι τα ηλεκτρικά πατίνια ή δρόμοι της τότε εποχής έχουν αλλάξει ή δεν υπάρχουν.

Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης αφορά όλο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και όλα τα Μέσα Μεταφοράς. Ξεκίνησε στις 20 Σεπτεμβρίου 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 20 Δεκεμβρίου. Μέσα σε αυτό το διάστημα οι ερευνητές, που συλλέγουν στοιχεία στο πεδίο: σε μεταφορικούς σταθμούς, λεωφορεία ΟΑΣΘ, νοικοκυριά, πεζούς, διερχόμενα ΙΧ αυτοκίνητα, ποδηλάτες, χρήστες πατινιών κ.α. συγκεντρώνουν πληροφορίες για τον χρόνο, τον τρόπο αλλά και το μέσο που επιλέγουν οι ερωτηθέντες για την μετακίνησή τους.

Στη συνέχεια, όπως αναφέρουν τα υπηρεσιακά στελέχη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα αξιολογηθούν όλα τα ευρήματα και θα υπάρξουν συμπεράσματα πάνω στα οποία θα υιοθετηθούν πολιτικές για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.

Η προεργασία της μελέτης ξεκίνησε τον περασμένο Ιανουάριο και η έρευνα στο πεδίο επρόκειτο να ξεκινήσει τον Μάρτιο, σενάριο που εγκαταλείφθηκε εξαιτίας του lockdown.

Η έρευνα διεξάγεται από την μια άκρη της πόλης έως την άλλη και έχει ως στόχο να καταγράψει τον φόρτο και τις μετακινήσεις αλλά και το μέσο κυκλοφορίας που επιλέγουν οι πολίτες για να μετακινηθούν από το σπίτι, στη δουλειά, στο σχολείο κ.α.

Συνεργεία, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης βρίσκονται αυτή την περίοδο σε 40 σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος καταγράφοντας τις απόψεις των οδηγών. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό από τα 380.000 νοικοκυριά του πολεοδομικού συγκροτήματος θα επιλεγούν 12.000 νοικοκυριά, που αναλογούν στο 3% των νοικοκυριών συνολικά και κατόπιν ραντεβού θα απευθύνουν ερωτήσεις σε όλα τα μέλη κάθε επιλεγμένης οικογένειας προκειμένου να καταγραφούν όλες οι συνήθειες.

Η έρευνα καταγράφει τις κυκλοφοριακές συνήθειες πεζών, οδηγών, οικογενειών, επισκεπτών της πόλης σε Αεροδρόμιο, Σιδηροδρομικό Σταθμό και ΚΤΕΛ.

Μέσα από αυτή, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επιδιώκει τεκμηριωμένα και βάσει καταγραφών να σχεδιάσει τις μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό στην πόλη. Επίσης, τα συμπεράσματα θα γνωστοποιηθούν στον ΟΣΕΘ προκειμένου να σχεδιαστεί η αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού έργου ανάλογα με την ζήτηση με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας ζωής των Θεσσαλονικέων.

Σημειώνεται πως την Τρίτη στις 11:00 στην οδό 26ης Οκτωβρίου κλιμάκια ερευνητών σε συνεργασία με την Τροχαία θα σταματούν διερχόμενα αυτοκίνητα και θα υποβάλλουν τις σχετικές ερωτήσεις στους οδηγούς τους.

img-2354.JPG


img-2377.JPG


img-2379.JPG


img-2381.JPG


img-2382.JPG


img-2383.JPG


Αν κινείστε στο δρόμο με το αυτοκίνητο και συναντήσετε έναν τροχονόμο να σας κάνει σινιάλο να σταματήσετε και δίπλα του εργαζόμενους που φέρουν διακριτικά της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.», απαντήστε στις ερωτήσεις που θα σας υποβάλλουν. Πρόκειται για την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιείται από την «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και έχει ως στόχο να αναδείξει όλα τα ζητήματα που αφορούν στην κυκλοφορία και τις μετακινήσεις του πολεοδομικού συγκροτήματος και βάσει αυτής να προταθούν λύσεις.

Η τελευταία αντίστοιχη μελέτη στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε το 2000 και στηρίχτηκε σε δεδομένα που συλλέχθηκαν δυο χρόνια πριν. Από αυτό και μόνο, από το γεγονός δηλαδή πως εν έτη 2021 τα στοιχεία που αφορούν στην κίνηση της Θεσσαλονίκης έχουν αναφορά είκοσι χρόνια πριν, αντιλαμβάνονται όλοι πόσο σημαντική είναι η εκπόνηση της συγκεκριμένης έρευνας. Όπως δε, υποστηρίζουν στο makthes.gr υπηρεσιακά στελέχη της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» σήμερα γίνονται προτάσεις βασιζόμενες σε στοιχεία του 2000 την ώρα που υπάρχουν άλλα μέσα κυκλοφορίας όπως είναι τα ηλεκτρικά πατίνια ή δρόμοι της τότε εποχής έχουν αλλάξει ή δεν υπάρχουν.

Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης αφορά όλο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και όλα τα Μέσα Μεταφοράς. Ξεκίνησε στις 20 Σεπτεμβρίου 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 20 Δεκεμβρίου. Μέσα σε αυτό το διάστημα οι ερευνητές, που συλλέγουν στοιχεία στο πεδίο: σε μεταφορικούς σταθμούς, λεωφορεία ΟΑΣΘ, νοικοκυριά, πεζούς, διερχόμενα ΙΧ αυτοκίνητα, ποδηλάτες, χρήστες πατινιών κ.α. συγκεντρώνουν πληροφορίες για τον χρόνο, τον τρόπο αλλά και το μέσο που επιλέγουν οι ερωτηθέντες για την μετακίνησή τους.

Στη συνέχεια, όπως αναφέρουν τα υπηρεσιακά στελέχη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα αξιολογηθούν όλα τα ευρήματα και θα υπάρξουν συμπεράσματα πάνω στα οποία θα υιοθετηθούν πολιτικές για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.

Η προεργασία της μελέτης ξεκίνησε τον περασμένο Ιανουάριο και η έρευνα στο πεδίο επρόκειτο να ξεκινήσει τον Μάρτιο, σενάριο που εγκαταλείφθηκε εξαιτίας του lockdown.

Η έρευνα διεξάγεται από την μια άκρη της πόλης έως την άλλη και έχει ως στόχο να καταγράψει τον φόρτο και τις μετακινήσεις αλλά και το μέσο κυκλοφορίας που επιλέγουν οι πολίτες για να μετακινηθούν από το σπίτι, στη δουλειά, στο σχολείο κ.α.

Συνεργεία, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης βρίσκονται αυτή την περίοδο σε 40 σημεία του πολεοδομικού συγκροτήματος καταγράφοντας τις απόψεις των οδηγών. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό από τα 380.000 νοικοκυριά του πολεοδομικού συγκροτήματος θα επιλεγούν 12.000 νοικοκυριά, που αναλογούν στο 3% των νοικοκυριών συνολικά και κατόπιν ραντεβού θα απευθύνουν ερωτήσεις σε όλα τα μέλη κάθε επιλεγμένης οικογένειας προκειμένου να καταγραφούν όλες οι συνήθειες.

Η έρευνα καταγράφει τις κυκλοφοριακές συνήθειες πεζών, οδηγών, οικογενειών, επισκεπτών της πόλης σε Αεροδρόμιο, Σιδηροδρομικό Σταθμό και ΚΤΕΛ.

Μέσα από αυτή, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επιδιώκει τεκμηριωμένα και βάσει καταγραφών να σχεδιάσει τις μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό στην πόλη. Επίσης, τα συμπεράσματα θα γνωστοποιηθούν στον ΟΣΕΘ προκειμένου να σχεδιαστεί η αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού έργου ανάλογα με την ζήτηση με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας ζωής των Θεσσαλονικέων.

Σημειώνεται πως την Τρίτη στις 11:00 στην οδό 26ης Οκτωβρίου κλιμάκια ερευνητών σε συνεργασία με την Τροχαία θα σταματούν διερχόμενα αυτοκίνητα και θα υποβάλλουν τις σχετικές ερωτήσεις στους οδηγούς τους.

img-2354.JPG


img-2377.JPG


img-2379.JPG


img-2381.JPG


img-2382.JPG


img-2383.JPG


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία