ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Επανακάμπτει η ιδιωτικοποίηση στον κρατικοποιημένο ΟΑΣΘ

Ψηφίστηκε η τροπολογία με την οποία εκχωρείται συγκοινωνιακό έργο σε «ΚΤΕΛ, ΟΤΑ ή οδικό μεταφορέα επιβατών» - Σε κινητοποιήσεις προχώρησαν οι εργαζόμενοι - Καμία ιδιωτικοποίηση επιμένει ο Χρ. Σπίρτζης

 03/10/2018 11:15

Επανακάμπτει η ιδιωτικοποίηση στον κρατικοποιημένο ΟΑΣΘ

Με τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ, η κυβέρνηση προχώρησε σε αυτό που η διοίκηση του ΟΑΣΘ απέκλειε κατηγορηματικά το προηγούμενο διάστημα και αφορά την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου από τον Οργανισμό. Η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα δρομολόγια αστικά ή υπεραστικά να εκτελούνται από τα  «ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ή άλλου φορέα".

Μάλιστα η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών για τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την "ομπρέλα" του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ ψηφίστηκε σήμερα με τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ να υπερψηφίζουν και να καταψηφίζουν ΝΔ, η ΔΗΣΥ, η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων, ενώ "παρών" δήλωσε το Ποτάμι.

Όπως υποστήριξε ο υπουργός Μεταφορών, με την τροπολογία υλοποιείται ο ενιαίος σχεδιασμός για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και πρόεσθεσε ότι επ΄ουδενί η ρύθμιση προβλέπει "ιδιωτικοποίηση", όπως καταλόγισαν στην Ολομέλεια ο εισηγητής της ΔΗΣΥ, Μ. Τζελέπης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Θ. Θεοχαρόπουλος. Αντιθέτως, όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, η ρύθμιση "επισπεύδει την ίδρυση του διαδόχου του ΟΑΣΘ". Ταυτοχρόνως ο υπουργός Μεταφορών κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις "για "τα χάλια στα οποία άφησαν τις αστικές συγκοινωνίες τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη" και για την "λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού ΟΑΣΘ που κάποιοι ήθελαν να παραμείνει".

Όπως είναι φυσικό, οι εξελίξεις έχουν προκαλέσει ανησυχία στους εργαζόμενους του Οργανισμού, οι οποίοι βλέποντας στην ουσία να επανακάμπτει η ιδιωτικοποίηση στον κρατικοποιημένο και ταλαιπωρημένο ΟΑΣΘ εξήγγειλαν ήδη στάση εργασίας από τις 7 μ.μ. σήμερα και έως τη λήξη της βάρδιας καθώς και 24ωρη απεργία αύριο Πέμπτη

Στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ αναφέρουν:

"Οι εργαζόμενοι στην Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης σε σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του συνδικάτου εργαζομένων αποφασίσαμε την έναρξη κινητοποιήσεων ενάντια στην αιφνίδια κατάθεση και συζήτηση προς ψήφιση της εκπρόθεσμης τροπολογίας του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τη φιλετοποίηση και εκχώρηση αστικού έργου τού προσφάτως δημοσίας ευθύνης ΟΑΣΘ σε ΚΤΕΛ ΑΕ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών. Οι μάσκες πέσανε και οι πραγματικοί στόχοι της πολυδιαφημιζόμενης κρατικοποιήσης του ΟΑΣΘ αποκαλύπτονται. Η διάλυση της συγκοινωνίας, το ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας και ο διαμελισμός χιλιάδων εργαζομένων, μας βρίσκει αντίθετους και μας αναγκάζει να βγούμε αγωνιστικά στους δρόμους. Σήμερα Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018, ημέρα συζήτησης και ψήφισης της σχετικής τροπολογίας, εμείς οι εργαζόμενοι προκηρύσσουμε στάση εργασίας για σήμερα από 19.00 έως λήξη βάρδιας και αύριο Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018 24ωρη γενική απεργία, απαιτώντας την απόσυρση της τροπολογίας και άμεση διαβούλευση με Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, όλους τους δήμους της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης και εργαζόμενους στην αστική συγκοινωνία. Για τη συνέχεια των κινητοποιήσεών μας θα υπάρξει σχετική ενημέρωση".

Νωρίτερα οι εργαζόμενοι είχαν συνεδριάσει προκειμένου να εξετάσουν τις εξελίξεις και εξέδωσαν ανακοίνωση στην οποία είχαν προαναγγείλει κινητοποιήσεις. Στην ανακοίνωσή τους ανέφεραν: 

«Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, με έκπληξη και παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του προέδρου του Οργανισµού κ. Στ. Παππά τις προηγούμενες ημέρες µετά από σχετικά δημοσιεύματα του τύπου, πληροφορηθήκαμε ότι χθες αργά το βράδυ κατατέθηκε αιφνιδιαστικά εκπρόθεσµη τροπολογία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, η οποία θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί στη σημερινή συνεδρίαση της ολοµέλειας της Βουλής, για την φιλετοποίηση και εκχώρηση αστικού έργου, αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ Α.Ε. και σε άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών.

Καταγγέλλουμε τον υπουργό Υποδοµών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, για αυτήν την αυταρχική και χωρίς κανένα διάλογο με τους εργαζόµενους των δηµόσιων συγκοινωνιακών φορέων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά ούτε και με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, προώθηση στη Βουλή προς ψήφιση µιας νομοθετικής ρύθμισης που άπτεται της ζωής και της καθημερινότητας του 60% του πληθυσμού της Ελλάδας.

Οι εργαζόµενοι στον ΟΑΣΘ διαφωνούμε µε αυτή τη προσπάθεια κάκιστης μορφής επαναϊδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης που πριν από έναν χρόνο κρατικοποιήθηκαν απ’ την σημερινή κυβέρνηση και τον σημερινό υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Είναι τόσο πρόχειρη, ακατανόητη και ανεδαφική η προωθούμενη τροπολογία, που προτείνεται ρύθμιση για υποχρεωτική εγκατάσταση από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. συστήματος τηλεματικής και συστήματος λειτουργίας ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε 4 μήνες απ’ τη δηµοσίευση και ισχύ του νόµου, συµβατού με το αντίστοιχο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου της ΟΣΕΘ Α.Ε., που δεν υφίσταται και προφανώς δεν θα εγκατασταθεί και λειτουργήσει στο 4µηνο αυτό.

Δυστυχώς ο υπουργός και η διοίκηση του ΟΑΣΘ απέτυχαν να προωθήσουν μέτρα και πολιτικές για τη βελτίωση και ορθολογική λειτουργία του ΟΑΣΘ, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις και δηλώσεις τους.

Την αδυναµία τους αυτή, αντί να την αντιμετωπίσουν με θετικές πρωτοβουλίες, προωθούν μια τροπολογία, που όχι μόνο δεν Θα επιλύσει τα υφιστάμενα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των Θεσσαλονικέων, αλλά το αντίθετο θα τα επιδεινώσει και θα αυξήσει σημαντικά το κόστος µετακίνησης για τους πολίτες.

Καλούµε την Ένωση Δήµων Κεντρικής Μακεδονίας και όλους τους δήμους της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης στις περιοχές των οποίων το 2003 και το 2011 επεκτάθηκε η αστική συγκοινωνία, να αναλάβουν άµεσες πρωτοβουλίες ανακοπής αυτής της ακατανόητης νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης…

Καλούµε όλα τα κόµματα της Βουλής των Ελλήνων, να αντιδράσουν και να αποτρέψουν την ψήφιση της προτεινόµενης τροπολογίας, που μόνο αναστάτωση θα προκαλέσει και θα προκαλεί στην καθημερινότητα των πολιτών και στην οικονοµική και κοινωνική ζωή της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, ακόµα και αν δεν αποτραπεί η ψήφιση της τροπολογίας στη Βουλή των Ελλήνων, θα αγωνιστούμε για να μην εφαρμοστεί και διαβεβαιώνουµε κάθε πολίτη και φορέα της Θεσσαλονίκης ότι θα αποτρέψουμε την εφαρμογή της, με τους αγώνες µας και αξιοποίηση κάθε μορφής µέσου που μας παρέχουν το σύνταγμα και οι νόµοι της χώρας μας.

Τέλος καλούμε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να αποσύρει την προς ψήφιση τροπολογία που κατέθεσε εκπρόθεσμα χθες βράδυ στη Βουλή των Ελλήνων, για να ψηφιστεί στη σημερινή συνεδρίαση, και παράλληλα να καλέσει διαβούλευση με φορείς της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης και εργαζόμενους στην αστική συγκοινωνία.

Επισηµαίνουμε και πάλι ότι ακόµα και αν ψηφιστεί, οι φορείς της Θεσσαλονίκης, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, θα αποτρέψουν την εφαρμογή της».

Η είδηση της τροπολογίας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος είναι το σχετικό τηλεγράφημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, το οποίο κάνει λόγο για τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που αλλάζει τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ολόκληρο το τηλεγράφημα έχει ως εξής:

Τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την "ομπρέλα" του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα.

Με την τροπολογία αυτή, επιχειρείται να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα του σχεδιασμού και κυρίως της συγκοινωνιακής κάλυψης περιοχών που δεν παρουσιάζουν μεγάλο συγκοινωνιακό φόρτο και ως εκ τούτου δεν καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών.

Προβλέπεται ο σχεδιασμός, οι τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή, ώστε να καλύπτεται όλη η περιοχή Αττικής και Θεσσαλονίκης από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Η μελέτη αυτή υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ. Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, προβλέπεται στην τροπολογία ότι θα γίνεται με την εναρμόνιση ή τη δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2.000 ευρώ, και 4.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για τη μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.

Εξάλλου, προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβασης με τον κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.

Από το κέντρο της Αθήνας "φεύγουν" οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ (Πεδίον του Άρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται (όχι ως αφετηρίες, αλλά με κυκλική διαδρομή) στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.

Πρόεδρος ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: «Οποιαδήποτε συζήτηση γίνει, το εισιτήριο είναι δεδομένο ότι θα μείνει στο ένα ευρώ» 

Τη δική του θέση αναφορικά με την τροπολογία που κατατέθηκε χτες το βράδυ στο σχέδιο νόμου "Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις" και επιτρέπει "να εκτελούνται αστικά ή υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ή άλλου φορέα" έκανε γνωστή μέσα από τον Alpha 96,5 ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης.

«Η τροπολογία ήταν μια κυβερνητική δέσμευση για την ενίσχυση του ρόλου του ΟΑΣΑ για την Αθήνα και του ΟΣΕΘ για τη Θεσσαλονίκη» είπε αρχικά ο κ. Τσόλης τονίζοντας πως «θα μας κάνει το υπουργείο τις προτάσεις του και σίγουρα δεν μπαίνει σε αυτή τη φάση ούτε το κόστος των εισιτηρίων ούτε τα δρομολόγια, γιατί δεν ξέρουμε καν ποια θα είναι η πρόταση και η πρόθεση του ΟΣΕΘ αλλά σίγουρα δεν αφορά στον αστικό ιστό». Ωστόσο όπως συμπλήρωσε ο ίδιος «προβλέπεται και σε εμάς μια δυνατότητα να μην δεχτούμε αυτούς τους όρους».

«Δεν ξέρουμε καν για τι έργο μιλάμε» έσπευσε να διευκρινίσει ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης «γιατί αυτό έχει σχέση με το τι ακριβώς θα χρειαστεί να προϋπολογίσουμε. Είναι συνάρτηση του έργου και αυτό που θα μας γίνει πρόταση να αναλάβουμε. Ό,τι προκύψει στο εξής θα είναι επ’ ωφελεία των πολιτών, δεν μπορεί να γίνει χειρότερο. Όλο αυτό και από το έργο που εάν συμφωνήσουμε να αναλάβουμε θα είναι στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης του κοινού και δεν συζητείται η αύξηση του εισιτηρίου».

Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν όταν για 60 χρόνια το έργο της μεταφοράς το κατείχε το ΚΤΕΛ ο κ. Τσόλης τόνισε πως «το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μέχρι το 2003 εξυπηρετούσε το σύνολο του νομού και ήταν θέμα εισιτηρίου. Όταν καθορίστηκε το εισιτήριο λόγω επέκτασης της αστικής συγκοινωνίας ο κόσμος κατάλαβε ότι η εξυπηρέτηση του ΚΤΕΛ ήταν πολύ καλύτερη, γιατί σε μια απόσταση 40 χλμ. ο κόσμος πρέπει να κάθεται και όχι σε ξύλινα καθίσματα, είναι αυτονόητο» πρόσθεσε ο ίδιος.

Τέλος ο ίδιος διαβεβαίωσε πως για το εισιτήριο και για τον αριθμό των δρομολογίων δεν έχει τεθεί κάποια ζήτημα άρα δεν θα υπάρξει κάποια μεταβολή. «Οποιαδήποτε συζήτηση γίνει , το εισιτήριο είναι δεδομένο ότι θα μείνει στο ένα ευρώ» είπε ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Εν κατακλείδι ο ίδιος τόνισε πως «η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι το βασικό και φαίνεται και από την πρόθεση του υπουργού», ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει πως «θα δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας».

Με τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ, η κυβέρνηση προχώρησε σε αυτό που η διοίκηση του ΟΑΣΘ απέκλειε κατηγορηματικά το προηγούμενο διάστημα και αφορά την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου από τον Οργανισμό. Η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα δρομολόγια αστικά ή υπεραστικά να εκτελούνται από τα  «ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ή άλλου φορέα".

Μάλιστα η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών για τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την "ομπρέλα" του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ ψηφίστηκε σήμερα με τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ να υπερψηφίζουν και να καταψηφίζουν ΝΔ, η ΔΗΣΥ, η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων, ενώ "παρών" δήλωσε το Ποτάμι.

Όπως υποστήριξε ο υπουργός Μεταφορών, με την τροπολογία υλοποιείται ο ενιαίος σχεδιασμός για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και πρόεσθεσε ότι επ΄ουδενί η ρύθμιση προβλέπει "ιδιωτικοποίηση", όπως καταλόγισαν στην Ολομέλεια ο εισηγητής της ΔΗΣΥ, Μ. Τζελέπης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Θ. Θεοχαρόπουλος. Αντιθέτως, όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, η ρύθμιση "επισπεύδει την ίδρυση του διαδόχου του ΟΑΣΘ". Ταυτοχρόνως ο υπουργός Μεταφορών κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις "για "τα χάλια στα οποία άφησαν τις αστικές συγκοινωνίες τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη" και για την "λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού ΟΑΣΘ που κάποιοι ήθελαν να παραμείνει".

Όπως είναι φυσικό, οι εξελίξεις έχουν προκαλέσει ανησυχία στους εργαζόμενους του Οργανισμού, οι οποίοι βλέποντας στην ουσία να επανακάμπτει η ιδιωτικοποίηση στον κρατικοποιημένο και ταλαιπωρημένο ΟΑΣΘ εξήγγειλαν ήδη στάση εργασίας από τις 7 μ.μ. σήμερα και έως τη λήξη της βάρδιας καθώς και 24ωρη απεργία αύριο Πέμπτη

Στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ αναφέρουν:

"Οι εργαζόμενοι στην Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης σε σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του συνδικάτου εργαζομένων αποφασίσαμε την έναρξη κινητοποιήσεων ενάντια στην αιφνίδια κατάθεση και συζήτηση προς ψήφιση της εκπρόθεσμης τροπολογίας του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τη φιλετοποίηση και εκχώρηση αστικού έργου τού προσφάτως δημοσίας ευθύνης ΟΑΣΘ σε ΚΤΕΛ ΑΕ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών. Οι μάσκες πέσανε και οι πραγματικοί στόχοι της πολυδιαφημιζόμενης κρατικοποιήσης του ΟΑΣΘ αποκαλύπτονται. Η διάλυση της συγκοινωνίας, το ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας και ο διαμελισμός χιλιάδων εργαζομένων, μας βρίσκει αντίθετους και μας αναγκάζει να βγούμε αγωνιστικά στους δρόμους. Σήμερα Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018, ημέρα συζήτησης και ψήφισης της σχετικής τροπολογίας, εμείς οι εργαζόμενοι προκηρύσσουμε στάση εργασίας για σήμερα από 19.00 έως λήξη βάρδιας και αύριο Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018 24ωρη γενική απεργία, απαιτώντας την απόσυρση της τροπολογίας και άμεση διαβούλευση με Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, όλους τους δήμους της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης και εργαζόμενους στην αστική συγκοινωνία. Για τη συνέχεια των κινητοποιήσεών μας θα υπάρξει σχετική ενημέρωση".

Νωρίτερα οι εργαζόμενοι είχαν συνεδριάσει προκειμένου να εξετάσουν τις εξελίξεις και εξέδωσαν ανακοίνωση στην οποία είχαν προαναγγείλει κινητοποιήσεις. Στην ανακοίνωσή τους ανέφεραν: 

«Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, με έκπληξη και παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του προέδρου του Οργανισµού κ. Στ. Παππά τις προηγούμενες ημέρες µετά από σχετικά δημοσιεύματα του τύπου, πληροφορηθήκαμε ότι χθες αργά το βράδυ κατατέθηκε αιφνιδιαστικά εκπρόθεσµη τροπολογία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, η οποία θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί στη σημερινή συνεδρίαση της ολοµέλειας της Βουλής, για την φιλετοποίηση και εκχώρηση αστικού έργου, αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ Α.Ε. και σε άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών.

Καταγγέλλουμε τον υπουργό Υποδοµών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, για αυτήν την αυταρχική και χωρίς κανένα διάλογο με τους εργαζόµενους των δηµόσιων συγκοινωνιακών φορέων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά ούτε και με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, προώθηση στη Βουλή προς ψήφιση µιας νομοθετικής ρύθμισης που άπτεται της ζωής και της καθημερινότητας του 60% του πληθυσμού της Ελλάδας.

Οι εργαζόµενοι στον ΟΑΣΘ διαφωνούμε µε αυτή τη προσπάθεια κάκιστης μορφής επαναϊδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης που πριν από έναν χρόνο κρατικοποιήθηκαν απ’ την σημερινή κυβέρνηση και τον σημερινό υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Είναι τόσο πρόχειρη, ακατανόητη και ανεδαφική η προωθούμενη τροπολογία, που προτείνεται ρύθμιση για υποχρεωτική εγκατάσταση από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. συστήματος τηλεματικής και συστήματος λειτουργίας ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε 4 μήνες απ’ τη δηµοσίευση και ισχύ του νόµου, συµβατού με το αντίστοιχο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου της ΟΣΕΘ Α.Ε., που δεν υφίσταται και προφανώς δεν θα εγκατασταθεί και λειτουργήσει στο 4µηνο αυτό.

Δυστυχώς ο υπουργός και η διοίκηση του ΟΑΣΘ απέτυχαν να προωθήσουν μέτρα και πολιτικές για τη βελτίωση και ορθολογική λειτουργία του ΟΑΣΘ, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις και δηλώσεις τους.

Την αδυναµία τους αυτή, αντί να την αντιμετωπίσουν με θετικές πρωτοβουλίες, προωθούν μια τροπολογία, που όχι μόνο δεν Θα επιλύσει τα υφιστάμενα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των Θεσσαλονικέων, αλλά το αντίθετο θα τα επιδεινώσει και θα αυξήσει σημαντικά το κόστος µετακίνησης για τους πολίτες.

Καλούµε την Ένωση Δήµων Κεντρικής Μακεδονίας και όλους τους δήμους της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης στις περιοχές των οποίων το 2003 και το 2011 επεκτάθηκε η αστική συγκοινωνία, να αναλάβουν άµεσες πρωτοβουλίες ανακοπής αυτής της ακατανόητης νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης…

Καλούµε όλα τα κόµματα της Βουλής των Ελλήνων, να αντιδράσουν και να αποτρέψουν την ψήφιση της προτεινόµενης τροπολογίας, που μόνο αναστάτωση θα προκαλέσει και θα προκαλεί στην καθημερινότητα των πολιτών και στην οικονοµική και κοινωνική ζωή της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, ακόµα και αν δεν αποτραπεί η ψήφιση της τροπολογίας στη Βουλή των Ελλήνων, θα αγωνιστούμε για να μην εφαρμοστεί και διαβεβαιώνουµε κάθε πολίτη και φορέα της Θεσσαλονίκης ότι θα αποτρέψουμε την εφαρμογή της, με τους αγώνες µας και αξιοποίηση κάθε μορφής µέσου που μας παρέχουν το σύνταγμα και οι νόµοι της χώρας μας.

Τέλος καλούμε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να αποσύρει την προς ψήφιση τροπολογία που κατέθεσε εκπρόθεσμα χθες βράδυ στη Βουλή των Ελλήνων, για να ψηφιστεί στη σημερινή συνεδρίαση, και παράλληλα να καλέσει διαβούλευση με φορείς της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης και εργαζόμενους στην αστική συγκοινωνία.

Επισηµαίνουμε και πάλι ότι ακόµα και αν ψηφιστεί, οι φορείς της Θεσσαλονίκης, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, θα αποτρέψουν την εφαρμογή της».

Η είδηση της τροπολογίας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος είναι το σχετικό τηλεγράφημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, το οποίο κάνει λόγο για τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που αλλάζει τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ολόκληρο το τηλεγράφημα έχει ως εξής:

Τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την "ομπρέλα" του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα.

Με την τροπολογία αυτή, επιχειρείται να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα του σχεδιασμού και κυρίως της συγκοινωνιακής κάλυψης περιοχών που δεν παρουσιάζουν μεγάλο συγκοινωνιακό φόρτο και ως εκ τούτου δεν καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών.

Προβλέπεται ο σχεδιασμός, οι τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή, ώστε να καλύπτεται όλη η περιοχή Αττικής και Θεσσαλονίκης από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Η μελέτη αυτή υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ. Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, προβλέπεται στην τροπολογία ότι θα γίνεται με την εναρμόνιση ή τη δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2.000 ευρώ, και 4.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για τη μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.

Εξάλλου, προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβασης με τον κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.

Από το κέντρο της Αθήνας "φεύγουν" οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ (Πεδίον του Άρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται (όχι ως αφετηρίες, αλλά με κυκλική διαδρομή) στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.

Πρόεδρος ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: «Οποιαδήποτε συζήτηση γίνει, το εισιτήριο είναι δεδομένο ότι θα μείνει στο ένα ευρώ» 

Τη δική του θέση αναφορικά με την τροπολογία που κατατέθηκε χτες το βράδυ στο σχέδιο νόμου "Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις" και επιτρέπει "να εκτελούνται αστικά ή υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ή άλλου φορέα" έκανε γνωστή μέσα από τον Alpha 96,5 ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης.

«Η τροπολογία ήταν μια κυβερνητική δέσμευση για την ενίσχυση του ρόλου του ΟΑΣΑ για την Αθήνα και του ΟΣΕΘ για τη Θεσσαλονίκη» είπε αρχικά ο κ. Τσόλης τονίζοντας πως «θα μας κάνει το υπουργείο τις προτάσεις του και σίγουρα δεν μπαίνει σε αυτή τη φάση ούτε το κόστος των εισιτηρίων ούτε τα δρομολόγια, γιατί δεν ξέρουμε καν ποια θα είναι η πρόταση και η πρόθεση του ΟΣΕΘ αλλά σίγουρα δεν αφορά στον αστικό ιστό». Ωστόσο όπως συμπλήρωσε ο ίδιος «προβλέπεται και σε εμάς μια δυνατότητα να μην δεχτούμε αυτούς τους όρους».

«Δεν ξέρουμε καν για τι έργο μιλάμε» έσπευσε να διευκρινίσει ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης «γιατί αυτό έχει σχέση με το τι ακριβώς θα χρειαστεί να προϋπολογίσουμε. Είναι συνάρτηση του έργου και αυτό που θα μας γίνει πρόταση να αναλάβουμε. Ό,τι προκύψει στο εξής θα είναι επ’ ωφελεία των πολιτών, δεν μπορεί να γίνει χειρότερο. Όλο αυτό και από το έργο που εάν συμφωνήσουμε να αναλάβουμε θα είναι στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης του κοινού και δεν συζητείται η αύξηση του εισιτηρίου».

Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν όταν για 60 χρόνια το έργο της μεταφοράς το κατείχε το ΚΤΕΛ ο κ. Τσόλης τόνισε πως «το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μέχρι το 2003 εξυπηρετούσε το σύνολο του νομού και ήταν θέμα εισιτηρίου. Όταν καθορίστηκε το εισιτήριο λόγω επέκτασης της αστικής συγκοινωνίας ο κόσμος κατάλαβε ότι η εξυπηρέτηση του ΚΤΕΛ ήταν πολύ καλύτερη, γιατί σε μια απόσταση 40 χλμ. ο κόσμος πρέπει να κάθεται και όχι σε ξύλινα καθίσματα, είναι αυτονόητο» πρόσθεσε ο ίδιος.

Τέλος ο ίδιος διαβεβαίωσε πως για το εισιτήριο και για τον αριθμό των δρομολογίων δεν έχει τεθεί κάποια ζήτημα άρα δεν θα υπάρξει κάποια μεταβολή. «Οποιαδήποτε συζήτηση γίνει , το εισιτήριο είναι δεδομένο ότι θα μείνει στο ένα ευρώ» είπε ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Εν κατακλείδι ο ίδιος τόνισε πως «η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι το βασικό και φαίνεται και από την πρόθεση του υπουργού», ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει πως «θα δημιουργηθούν και θέσεις εργασίας».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία