ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΛΠΕ: Νέες επενδύσεις στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης ζητούν οι εργαζόμενοι

Στόχος να αναβαθμιστεί, ώστε να παράγει προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας

 10/10/2019 14:03

ΕΛΠΕ: Νέες επενδύσεις στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης ζητούν οι εργαζόμενοι

Σοφία Χριστοφορίδου

Να γίνουν νέες επενδύσεις στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης, για να είναι βιώσιμο, να έχει προοπτική και να δίνει δουλειά και στο μέλλον ζητούν οι εργαζόμενοι στον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων. Όπως τονίστηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, τα τελευταία χρόνια αναβαθμίστηκαν ριζικά τα διυλιστήρια Ασπροπύργου και Ελευσίνας αλλά όχι αυτό της Θεσσαλονίκης.

ergazomenoi-elpe-thessaloniki-sunenteuxi-tupou.jpg

Το ζητούμενο, κατά τους εργαζόμενους, είναι να αναβαθμιστεί το διυλιστήριο ώστε να παράγει προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.

Όπως τόνισαν οι εργαζόμενοι, το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης έχει σημαντική συμβολή στην ελληνική οικονομία αλλά και στην προσπάθεια διείσδυσης στη βαλκανική ενδοχώρα.

Πέρα από τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο (που ήδη προωθείται) οι εργαζόμενοι ζητούν το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης να αναβαθμιστεί προκειμένου να αυξηθεί η δυναμικότητα διύλισης από τα 78.000 βαρέλια/ημέρα 120-150 χιλιάδες βαρέλια. Επίσης ζητούν να αναβαθμιστούν οι παραγωγικές διαδικασίες, ώστε να παράγονται νέα προϊόντα. Αυτό μπορεί να γίνει αν δημιουργηθεί μονάδα επεξεργασίας του προπυλενίου που είναι η πρώτη ύλη για το πολυπροπυλένιο, το οποίο με τη σειρά του χρησιμοποιείται ως βάση για την παραγωγή πλήθους προϊόντων. Όπως τονίστηκε, με την αυξημένη ρευστότητα που έχει ο όμιλος ΕΛΠΕ, υπάρχει δυνατότητα να προχωρήσουν αυτές οι επενδύσεις, τις οποίες κοστολογούν περί το 1 δισ. ευρώ.

«Το πρατήριο του μέλλοντος θα είναι ένα ενεργειακό σουπερμάρκετ που θα πουλά υδρογόνο, βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρική ενέργεια. κ.ά. Για να συμβεί αυτό το διυλιστήριο χρειάζεται 10 χρόνια για μια νέα επενδυτική μονάδα, από τον βασικό σχεδιασμό μέχρι την πλήρη λειτουργία» τόνισε ο πρόεδρος του πανελλήνιου σωματείου Παναγιώτης Οφθαλμίδης.

«Πρέπει να αλλάξουμε πολλά» είπε από την πλευρά του ο γ.γ. του σωματείου (και μέλος στο δ.σ. του ομίλου ΕΛΠΕ) Κώστας Παπαγιαννόπουλος, αναφερόμενος στις προσαρμογές που πρέπει να γίνουν και σχετίζονται με την ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, όπως η παραγωγή προϊόντων χαμηλών εκπομπών ρύπων, η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, υδρογόνο και βιοκαύσιμα, η διαχείριση αποβλήτων κτλ. «Σε αυτό το πλαίσιο η Θεσσαλονίκη μπορεί να καταστεί κόμβος παραγωγής ενεργειακών προϊόντων. Η αναβάθμιση του διυλιστηρίου θα φέρει την ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας. Και μην ξεχνάμε ότι για κάθε μια θέση στα ΕΛΠΕ δημιουργούνται άλλες επτά περιφερειακά»

Σύμφωνα με τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου, μέλος της διοίκησης του σωματείου «αναβαθμισμένο διυλιστήριο σημαίνει καλύτερες προοπτικές για το παρόν και το μέλλον. Το σωματείο ανησυχεί για το μέλλον της δουλειάς μας. Αν δεν εξελίσσεται μια μονάδα αργά ή γρήγορα θα βρεθεί σε αδιέξοδο» είπε, προσθέτοντας ότι η Θεσσαλονίκη σχεδόν λείπει από το πενταετές επενδυτικό πλάνο της εταιρείας.

Τέλος οι εργαζόμενοι δήλωσαν κατά της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΠΕ και τόνισαν ότι είναι κρίσιμο ο όμιλος να παραμείνει υπό τον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου.

Να γίνουν νέες επενδύσεις στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης, για να είναι βιώσιμο, να έχει προοπτική και να δίνει δουλειά και στο μέλλον ζητούν οι εργαζόμενοι στον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων. Όπως τονίστηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, τα τελευταία χρόνια αναβαθμίστηκαν ριζικά τα διυλιστήρια Ασπροπύργου και Ελευσίνας αλλά όχι αυτό της Θεσσαλονίκης.

ergazomenoi-elpe-thessaloniki-sunenteuxi-tupou.jpg

Το ζητούμενο, κατά τους εργαζόμενους, είναι να αναβαθμιστεί το διυλιστήριο ώστε να παράγει προϊόντα υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.

Όπως τόνισαν οι εργαζόμενοι, το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης έχει σημαντική συμβολή στην ελληνική οικονομία αλλά και στην προσπάθεια διείσδυσης στη βαλκανική ενδοχώρα.

Πέρα από τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο (που ήδη προωθείται) οι εργαζόμενοι ζητούν το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης να αναβαθμιστεί προκειμένου να αυξηθεί η δυναμικότητα διύλισης από τα 78.000 βαρέλια/ημέρα 120-150 χιλιάδες βαρέλια. Επίσης ζητούν να αναβαθμιστούν οι παραγωγικές διαδικασίες, ώστε να παράγονται νέα προϊόντα. Αυτό μπορεί να γίνει αν δημιουργηθεί μονάδα επεξεργασίας του προπυλενίου που είναι η πρώτη ύλη για το πολυπροπυλένιο, το οποίο με τη σειρά του χρησιμοποιείται ως βάση για την παραγωγή πλήθους προϊόντων. Όπως τονίστηκε, με την αυξημένη ρευστότητα που έχει ο όμιλος ΕΛΠΕ, υπάρχει δυνατότητα να προχωρήσουν αυτές οι επενδύσεις, τις οποίες κοστολογούν περί το 1 δισ. ευρώ.

«Το πρατήριο του μέλλοντος θα είναι ένα ενεργειακό σουπερμάρκετ που θα πουλά υδρογόνο, βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρική ενέργεια. κ.ά. Για να συμβεί αυτό το διυλιστήριο χρειάζεται 10 χρόνια για μια νέα επενδυτική μονάδα, από τον βασικό σχεδιασμό μέχρι την πλήρη λειτουργία» τόνισε ο πρόεδρος του πανελλήνιου σωματείου Παναγιώτης Οφθαλμίδης.

«Πρέπει να αλλάξουμε πολλά» είπε από την πλευρά του ο γ.γ. του σωματείου (και μέλος στο δ.σ. του ομίλου ΕΛΠΕ) Κώστας Παπαγιαννόπουλος, αναφερόμενος στις προσαρμογές που πρέπει να γίνουν και σχετίζονται με την ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, όπως η παραγωγή προϊόντων χαμηλών εκπομπών ρύπων, η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, υδρογόνο και βιοκαύσιμα, η διαχείριση αποβλήτων κτλ. «Σε αυτό το πλαίσιο η Θεσσαλονίκη μπορεί να καταστεί κόμβος παραγωγής ενεργειακών προϊόντων. Η αναβάθμιση του διυλιστηρίου θα φέρει την ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας. Και μην ξεχνάμε ότι για κάθε μια θέση στα ΕΛΠΕ δημιουργούνται άλλες επτά περιφερειακά»

Σύμφωνα με τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου, μέλος της διοίκησης του σωματείου «αναβαθμισμένο διυλιστήριο σημαίνει καλύτερες προοπτικές για το παρόν και το μέλλον. Το σωματείο ανησυχεί για το μέλλον της δουλειάς μας. Αν δεν εξελίσσεται μια μονάδα αργά ή γρήγορα θα βρεθεί σε αδιέξοδο» είπε, προσθέτοντας ότι η Θεσσαλονίκη σχεδόν λείπει από το πενταετές επενδυτικό πλάνο της εταιρείας.

Τέλος οι εργαζόμενοι δήλωσαν κατά της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΠΕ και τόνισαν ότι είναι κρίσιμο ο όμιλος να παραμείνει υπό τον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία