ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξοχικές κατοικίες: Οι νεαροί Ευρωπαίοι «ψηφίζουν» Ελλάδα

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση της ζήτησης από νεότερης ηλικίας ανθρώπους, που προσεγγίζουν την απόκτηση εξοχικής κατοικίας περισσότερο ως επένδυση και λιγότερο ως ένα ακίνητο για να περνούν τις διακοπές τους

 04/07/2023 15:30

Εξοχικές κατοικίες: Οι νεαροί Ευρωπαίοι «ψηφίζουν» Ελλάδα

Μια νέα ηλικιακή ομάδα υποψήφιων αγοραστών εξοχικών κατοικιών στην Ελλάδα και με διαφορετικό κριτήριο επιλογής από ό, τι παλαιότερα, έχει αρχίσει να κάνει εμφανή την παρουσία της, κατά την διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών. Πρόκειται για ανθρώπους ηλικίας από 30 έως 55 ετών, δηλαδή όχι για τους τυπικούς συνταξιούχους από χώρες της Ευρώπης, που αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα την κυρίαρχη ηλικιακή ομάδα αγοραστών εξοχικών στην χώρα μας.

Αυτό προκύπτει από σχετική ανάλυση των στοιχείων αγοραπωλησιών, που έχει πραγματοποιήσει στην Ελλάδα, η εταιρεία Elxis, που ειδικεύεται στην παροχή κτηματομεσιτικών και νομικών υπηρεσιών στον τομέα της εξοχικής κατοικίας. 

Ειδικότερα, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση της ζήτησης από νεότερης ηλικίας ανθρώπους, που προσεγγίζουν την απόκτηση εξοχικής κατοικίας περισσότερο ως επένδυση και λιγότερο ως ένα ακίνητο για να περνούν τις διακοπές τους.

«Οι αγοραστές αυτοί αγοράζουν περισσότερο με το μυαλό, παρά με την καρδιά. Στόχος τους είναι να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε μια επένδυση, η οποία θα πρέπει να αποδώσει, προσφέροντας όμως και την επιλογή της προσωπικής χρήσης, χωρίς να είναι πάντα προαπαιτούμενο κάτι τέτοιο», εξηγεί ο κ. Γιώργος Γαβριηλίδης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Elxis. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε πολλές χώρες, όταν κάποιος αγοράζει μια βίλα με στόχο την εκμετάλλευση, είναι υποχρεωμένος να την εκχωρήσει προς ενοικίαση για το σύνολο της τουριστικής περιόδου. Αντιθέτως, στην Ελλάδα, αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, μιας και ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει εκείνος τις ημερομηνίες που θα χρησιμοποιήσει ο ίδιος το εξοχικό του και να το εκμισθώσει για το υπόλοιπο διάστημα, αξιοποιώντας τις διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Αυτό ακριβώς το συγκριτικό πλεονέκτημα που προσφέρει η ελληνική αγορά, έχει ωθήσει περισσότερους αγοραστές αυτής της ηλικιακής ομάδας, σε αγορές σε διάφορες περιοχές της χώρας κι ενώ μέχρι πρόσφατα προτιμούσαν περισσότερο την αγορά της Ισπανίας.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία, στο project της με την επωνυμία Sunny Days στην Κρήτη, ο μέσος όρος ηλικίας των αγοραστών ήταν 42 ετών, με τον νεότερο μάλιστα να είναι μόλις 30 ετών. Οι 6 κατοικίες των 2 και 3 υπνοδωματίων με εύρος τιμών από 200.000 έως 300.000 πουλήθηκαν σε 5 ημέρες και οι ιδιοκτήτες ανέθεσαν τις μισθώσεις, τη συντήρηση και τον καθαρισμό, δηλώνοντας από τον προηγούμενο χειμώνα πότε θα έρθουν οι ίδιοι για διακοπές.

«Συχνά πρόκειται για νέους επιχειρηματίες, που έχουν ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα σε επενδύσεις σε ακίνητα στην χώρα τους και πλέον αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες σε άλλες χώρες της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Γαβριηλίδης. Γνωρίζουν την Ελλάδα από μία ή δύο επισκέψεις για διακοπές που έτυχε να κάνουν κάποια στιγμή.

Επίσης, η καλή απόδοση της επένδυσης είναι προϋπόθεση για το αγοραστικό κοινό αυτό. Για τον λόγο αυτόν, σχεδόν πάντα εστιάζουν σε νέες κατασκευές με πισίνα, σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, με καλές υποδομές και αεροπορικές συνδέσεις. Έτσι, περιοχές όπως η Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου βρίσκονται στο επίκεντρο τέτοιων αγοραστών.

Μια νέα ηλικιακή ομάδα υποψήφιων αγοραστών εξοχικών κατοικιών στην Ελλάδα και με διαφορετικό κριτήριο επιλογής από ό, τι παλαιότερα, έχει αρχίσει να κάνει εμφανή την παρουσία της, κατά την διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών. Πρόκειται για ανθρώπους ηλικίας από 30 έως 55 ετών, δηλαδή όχι για τους τυπικούς συνταξιούχους από χώρες της Ευρώπης, που αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα την κυρίαρχη ηλικιακή ομάδα αγοραστών εξοχικών στην χώρα μας.

Αυτό προκύπτει από σχετική ανάλυση των στοιχείων αγοραπωλησιών, που έχει πραγματοποιήσει στην Ελλάδα, η εταιρεία Elxis, που ειδικεύεται στην παροχή κτηματομεσιτικών και νομικών υπηρεσιών στον τομέα της εξοχικής κατοικίας. 

Ειδικότερα, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια αύξηση της ζήτησης από νεότερης ηλικίας ανθρώπους, που προσεγγίζουν την απόκτηση εξοχικής κατοικίας περισσότερο ως επένδυση και λιγότερο ως ένα ακίνητο για να περνούν τις διακοπές τους.

«Οι αγοραστές αυτοί αγοράζουν περισσότερο με το μυαλό, παρά με την καρδιά. Στόχος τους είναι να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε μια επένδυση, η οποία θα πρέπει να αποδώσει, προσφέροντας όμως και την επιλογή της προσωπικής χρήσης, χωρίς να είναι πάντα προαπαιτούμενο κάτι τέτοιο», εξηγεί ο κ. Γιώργος Γαβριηλίδης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Elxis. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε πολλές χώρες, όταν κάποιος αγοράζει μια βίλα με στόχο την εκμετάλλευση, είναι υποχρεωμένος να την εκχωρήσει προς ενοικίαση για το σύνολο της τουριστικής περιόδου. Αντιθέτως, στην Ελλάδα, αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, μιας και ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει εκείνος τις ημερομηνίες που θα χρησιμοποιήσει ο ίδιος το εξοχικό του και να το εκμισθώσει για το υπόλοιπο διάστημα, αξιοποιώντας τις διάφορες ψηφιακές πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Αυτό ακριβώς το συγκριτικό πλεονέκτημα που προσφέρει η ελληνική αγορά, έχει ωθήσει περισσότερους αγοραστές αυτής της ηλικιακής ομάδας, σε αγορές σε διάφορες περιοχές της χώρας κι ενώ μέχρι πρόσφατα προτιμούσαν περισσότερο την αγορά της Ισπανίας.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία, στο project της με την επωνυμία Sunny Days στην Κρήτη, ο μέσος όρος ηλικίας των αγοραστών ήταν 42 ετών, με τον νεότερο μάλιστα να είναι μόλις 30 ετών. Οι 6 κατοικίες των 2 και 3 υπνοδωματίων με εύρος τιμών από 200.000 έως 300.000 πουλήθηκαν σε 5 ημέρες και οι ιδιοκτήτες ανέθεσαν τις μισθώσεις, τη συντήρηση και τον καθαρισμό, δηλώνοντας από τον προηγούμενο χειμώνα πότε θα έρθουν οι ίδιοι για διακοπές.

«Συχνά πρόκειται για νέους επιχειρηματίες, που έχουν ήδη κάνει τα πρώτα τους βήματα σε επενδύσεις σε ακίνητα στην χώρα τους και πλέον αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες σε άλλες χώρες της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Γαβριηλίδης. Γνωρίζουν την Ελλάδα από μία ή δύο επισκέψεις για διακοπές που έτυχε να κάνουν κάποια στιγμή.

Επίσης, η καλή απόδοση της επένδυσης είναι προϋπόθεση για το αγοραστικό κοινό αυτό. Για τον λόγο αυτόν, σχεδόν πάντα εστιάζουν σε νέες κατασκευές με πισίνα, σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, με καλές υποδομές και αεροπορικές συνδέσεις. Έτσι, περιοχές όπως η Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου βρίσκονται στο επίκεντρο τέτοιων αγοραστών.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία