ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Eγνατία Οδός ΑΕ: Ποιος θα αναλάβει νέος CEO - Η επόμενη ημέρα και ο Ι. Χατζόπουλος

Πληροφορίες του makthes.gr θέλουν τον σύμβουλο του ΥΠΟΜΕ και αντιπρόεδρο της ΕΟΑΕ να αναλαμβάνει νέος διευθύνων

 22/02/2023 07:00

Eγνατία Οδός ΑΕ: Ποιος θα αναλάβει νέος CEO - Η επόμενη ημέρα και ο Ι. Χατζόπουλος

Άννη Καρολίδου

Από την Αμερική που βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες, έστειλε εχθές την παραίτησή του από τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου της Εγνατίας Οδού ΑΕ ο Κωνσταντίνος Κουτσούκος, με μία κίνηση που ξάφνιασε, καθώς είναι κοινός τόπος ότι η χώρα στα κοντά πηγαίνει για εκλογές, ενώ στους επόμενους μήνες κλείνει και ο πολυθρύλητος διαγωνισμός για την παραχώρηση του οδικού άξονα.

Άντε τώρα, να γίνουν οι προβλεπόμενες εκ του νόμου διαδικασίες για να συμπληρωθεί η θέση που μένει κενή στο πενταμελές διοικητικό συμβούλιο της τεχνικής εταιρείας του δημοσίου, να τοποθετηθεί νέος διευθύνων σύμβουλος, να περάσει ο ορισμός του από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής και... όλα τα σχετικά. 

Βεβαίως, όπως πληροφορείται το makthes.gr, ο επόμενος CEO της Εγνατίας έχει ήδη βρεθεί και δεν είναι άλλος από τον Ιωάννη Χατζόπουλο, πολιτικό μηχανικό, αντιπρόεδρο της ΕΟΑΕ και ειδικό σύμβουλο του ΥΠΟΜΕ, δηλαδή άνθρωπο πολύ κοντά στον υπουργό Κώστα Καραμανλή.

Ο κ. Κουτσούκος, στέλεχος της Εγνατίας για πολλά χρόνια πριν γίνει μέλος διοίκησης, σύμφωνα με την επίσημη δήλωσή του, αποχώρησε από το δ.σ. καθώς στα τριάμισι χρόνια της θητείας του, έκλεισε εκκρεμότητες πολλών ετών στο χαρτοφυλάκιο έργων της Εταιρείας, η οποία πλέον πρέπει να περάσει στην επόμενη ημέρα, δηλαδή στην εποχή του οριστικού διαζυγίου από την διαχείριση του μεγάλου οδικού άξονα της βόρειας Ελλάδας.

Σε αυτή την εποχή θα πρέπει να την οδηγήσει το διοικητικό συμβούλιο και ο νέος διευθύνων σύμβουλος, για το πρόσωπο του οποίου δεν έχει πάρει (θεωρητικώς) επίσημη ενημέρωση η διοίκηση της Εταιρείας, που θα συνεδριάσει το πρωί της Παρασκευής με μόνο θέμα την κάλυψη των κενών στο δ.σ. της ΕΟΑΕ.

Κι αφού ο άξονας της Εγνατίας Οδού θα περάσει στην ελληνο-γαλλική κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects, μένει να δούμε πως θα πορευτεί η τεχνική εταιρεία του δημοσίου, με μία δύναμη μόλις 103 στελεχών, όταν μάλιστα είναι φορέας υλοποίησης αρκετών έργων, όπως αυτό της ολοκλήρωσης της σύνδεσης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ, της Σήραγγας της Κλεισούρας, του άξονα Δράμα – Καβάλα, του κάθετου άξονα Ξάνθη-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, δηλαδή ενός πακέτου έργων που συνολικά ξεπερνάει τα 200 εκατ. ευρώ.

Πέραν αυτού η Εγνατία, εμπλέκεται στο περίφημο ΠΕΒΟΑ, στο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, ως φορέας υλοποίησης. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα που συγχρηματοδοτείται από την ΕΤΕπ και το οποίο θα πρέπει να τρέξει, σε συνεργασία με Περιφέρειες, με την ΕΟΑΕ σε κάποιες περιπτώσεις να αναλαμβάνει και το ρόλο του φορέα κατασκευής. 

Η υλοποίηση του ΠΕΒΟΑ είναι μέγα ζητούμενο, ενώ για τις περισσότερες Περιφέρειες εκκρεμεί η επικαιροποίηση μελετών βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που είχαν στο παρελθόν γίνει με ευρωπαϊκούς πόρους και ολοκληρωθεί ως το 2015.

Να μη λησμονούμε ότι οι εργαζόμενοι της εταιρείας αλλά και η διοίκησή της, προ τριετίας, είχαν ζητήσει να τους ανατεθεί και η εποπτεία του παραχωρησιούχου της Εγνατίας Οδού, αίτημα που ως τώρα δεν έχει ικανοποιηθεί.

Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και ο νέος διευθύνων θα πρέπει να προετοιμάσει την Εγνατία Οδό ΑΕ για την επόμενη ημέρα της παραχώρησης και πιθανότατα να βρει τρόπο ενίσχυσης της Εταιρείας με στελεχικό δυναμικό, εάν είναι να διατηρηθεί ενεργή και παραγωγική.

Από την Αμερική που βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες, έστειλε εχθές την παραίτησή του από τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου της Εγνατίας Οδού ΑΕ ο Κωνσταντίνος Κουτσούκος, με μία κίνηση που ξάφνιασε, καθώς είναι κοινός τόπος ότι η χώρα στα κοντά πηγαίνει για εκλογές, ενώ στους επόμενους μήνες κλείνει και ο πολυθρύλητος διαγωνισμός για την παραχώρηση του οδικού άξονα.

Άντε τώρα, να γίνουν οι προβλεπόμενες εκ του νόμου διαδικασίες για να συμπληρωθεί η θέση που μένει κενή στο πενταμελές διοικητικό συμβούλιο της τεχνικής εταιρείας του δημοσίου, να τοποθετηθεί νέος διευθύνων σύμβουλος, να περάσει ο ορισμός του από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής και... όλα τα σχετικά. 

Βεβαίως, όπως πληροφορείται το makthes.gr, ο επόμενος CEO της Εγνατίας έχει ήδη βρεθεί και δεν είναι άλλος από τον Ιωάννη Χατζόπουλο, πολιτικό μηχανικό, αντιπρόεδρο της ΕΟΑΕ και ειδικό σύμβουλο του ΥΠΟΜΕ, δηλαδή άνθρωπο πολύ κοντά στον υπουργό Κώστα Καραμανλή.

Ο κ. Κουτσούκος, στέλεχος της Εγνατίας για πολλά χρόνια πριν γίνει μέλος διοίκησης, σύμφωνα με την επίσημη δήλωσή του, αποχώρησε από το δ.σ. καθώς στα τριάμισι χρόνια της θητείας του, έκλεισε εκκρεμότητες πολλών ετών στο χαρτοφυλάκιο έργων της Εταιρείας, η οποία πλέον πρέπει να περάσει στην επόμενη ημέρα, δηλαδή στην εποχή του οριστικού διαζυγίου από την διαχείριση του μεγάλου οδικού άξονα της βόρειας Ελλάδας.

Σε αυτή την εποχή θα πρέπει να την οδηγήσει το διοικητικό συμβούλιο και ο νέος διευθύνων σύμβουλος, για το πρόσωπο του οποίου δεν έχει πάρει (θεωρητικώς) επίσημη ενημέρωση η διοίκηση της Εταιρείας, που θα συνεδριάσει το πρωί της Παρασκευής με μόνο θέμα την κάλυψη των κενών στο δ.σ. της ΕΟΑΕ.

Κι αφού ο άξονας της Εγνατίας Οδού θα περάσει στην ελληνο-γαλλική κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects, μένει να δούμε πως θα πορευτεί η τεχνική εταιρεία του δημοσίου, με μία δύναμη μόλις 103 στελεχών, όταν μάλιστα είναι φορέας υλοποίησης αρκετών έργων, όπως αυτό της ολοκλήρωσης της σύνδεσης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με τον ΠΑΘΕ, της Σήραγγας της Κλεισούρας, του άξονα Δράμα – Καβάλα, του κάθετου άξονα Ξάνθη-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, δηλαδή ενός πακέτου έργων που συνολικά ξεπερνάει τα 200 εκατ. ευρώ.

Πέραν αυτού η Εγνατία, εμπλέκεται στο περίφημο ΠΕΒΟΑ, στο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, ως φορέας υλοποίησης. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα που συγχρηματοδοτείται από την ΕΤΕπ και το οποίο θα πρέπει να τρέξει, σε συνεργασία με Περιφέρειες, με την ΕΟΑΕ σε κάποιες περιπτώσεις να αναλαμβάνει και το ρόλο του φορέα κατασκευής. 

Η υλοποίηση του ΠΕΒΟΑ είναι μέγα ζητούμενο, ενώ για τις περισσότερες Περιφέρειες εκκρεμεί η επικαιροποίηση μελετών βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που είχαν στο παρελθόν γίνει με ευρωπαϊκούς πόρους και ολοκληρωθεί ως το 2015.

Να μη λησμονούμε ότι οι εργαζόμενοι της εταιρείας αλλά και η διοίκησή της, προ τριετίας, είχαν ζητήσει να τους ανατεθεί και η εποπτεία του παραχωρησιούχου της Εγνατίας Οδού, αίτημα που ως τώρα δεν έχει ικανοποιηθεί.

Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και ο νέος διευθύνων θα πρέπει να προετοιμάσει την Εγνατία Οδό ΑΕ για την επόμενη ημέρα της παραχώρησης και πιθανότατα να βρει τρόπο ενίσχυσης της Εταιρείας με στελεχικό δυναμικό, εάν είναι να διατηρηθεί ενεργή και παραγωγική.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία