ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Έφτασε στην ώρα του στη Θεσσαλονίκη το ηλεκτρικό τρένο (Βίντεο)

Ιστορική χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ο Χρ. Σπίρτζης που συμμετείχε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο Αθήνας- Θεσσαλονίκης που διήρκεσε μόλις πέντε λεπτά παραπάνω από το προγραμματισμένο

 15/05/2019 18:49

Έφτασε στην ώρα του στη Θεσσαλονίκη το ηλεκτρικό τρένο (Βίντεο)

Σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στο τέλος του χρόνου, το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο που θα δρομολογηθεί από την ερχόμενη Δευτέρα το πρωί, όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, που συμμετείχε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιό του, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Θάνο Βούρδα και τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και ολόκληρη τη σιδηροδρομική οικογένεια.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ιστορική και μίλησε για «μία νέα εποχή και νέους ορίζοντες για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο που άνοιξε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα καθώς αυτή η κυβέρνηση μετά από 40 χρόνια ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη και την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 450 χλμ.

Ο υπουργός Μεταφορών από τη Θεσσαλονίκη χαρακτήρισε τρομερό το ταξίδι ενώ τόνισε πως πρέπει να γίνουν κάποιες εργασίες για να υπάρχουν ασφαλέστερες υποδομές.

«Δεν αξίζει το κόπο να μετακινηθείς με άλλο τρόπο» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης χαρακτηρίζοντας το μέσο ανταγωνιστικό ακόμα και σε σχέση με τα αεροπλάνα.

«Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξαναγράφει την ιστορία του» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε:

«Θα είμαστε εδώ μαζί με τον Πρωθυπουργό για να εγκαινιάσουμε το 2022 και ολόκληρη τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι την Ειδομένη. Η χώρα αλλάζει τοπίο τόσο στις επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές».

Για τη δοκιμαστική διαδρομή ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι «παρουσιάστηκαν τα σημεία που πρέπει να γίνουν συμπληρωματικές εργασίες για να έχουμε ασφαλέστερο σιδηροδρομικό δίκτυο τόσο για τις εμπορικές γραμμές όσο και για τις επιβατικές μεταφορές». Όπως είπε «θα υπάρχουν δρομολόγια από τις επόμενες ημέρες στη Θεσσαλονίκη που θα συνδέσουν την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 4 ώρες. Με την έλευση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ των νέων σύγχρονων συρμών που θα εγκαινιάσει τα δρομολόγια που θα κάνουν τρεις ώρες και 20 λεπτά ο πρωθυπουργός.

Για το ταξίδι:

«Ήταν μια χαρά. Ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει να παρουσιάσουμε στους εκπρόσωπους του Τύπου όλα τα έργα που έχουν γίνει και αυτά που πρέπει να γίνουν από δω και πέρα και έχουν δρομολογηθεί . Δεν είναι μόνο σιδηροδρομικά έργα , προβλέπεται ανάπλαση μεγάλων αστικών παροχών , όπως η υπογειοποίηση στα Σεπόλια, όπως η υπογειοποίηση στο Μενίδι, σχετίζονται με αυτοσχεδιασμούς και τηλεδιαχείρηση που σε αλλά σημεία έχουν γίνει και δεν λειτουργούν για δεκαετίες.

Πρέπει να αναταχθεί ο εξοπλισμός τόσο κοντά στη Θεσσαλονίκη όσο κοντά και στην Αθήνα. Πιστεύω αν είμαστε μια φορά περήφανοι για τα έργα των αυτοκινητοδρόμων, για τα έργα των σιδηροδρόμων είμαστε 100 φορές περήφανοι γιατί δίνει μεγάλη υπεραξία στη χώρα αλλά και στη Θεσσαλονίκη.

Πιστεύω είναι ένα ανταγωνιστικό μέσο και στις αεροπορικές μεταφορές. Πλέον πραγματικά δεν αξίζει τον κόπο να μετακινηθεί με άλλο τρόπο Το σημαντικότερο για την Βόρεια Ελλάδα είναι ότι έχει ολοκληρωθεί και η σύνδεση Θεσσαλονίκης Ειδομένης και από τον Ιούλιο δρομολογούνται η σύνδεση με την Μαύρη Θάλασσα, τη Βόρεια Μακεδονία , το Βελιγράδι την Σερβία που θα κάνει την χώρα μας ανταγωνιστική στις διεθνείς μεταφορές» κατέληξε ο υπουργός Μεταφορών.

Τα νέα δρομολόγια EXPRESS

Παρόντες στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΥ) Γιώργος Αναγνωστόπουλος που ανακατασκεύασε και μετέτρεψε σε υπερσύγχρονα και ηλεκτροκίνητα τα τρένα που θα εκτελούν τα δρομολόγια EXPRESS.

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσαλίδης το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:

3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.

4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.

- Από Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:22 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:22, 12:22, 15:22 & 18:22.

- Από Θεσσαλονίκη, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:27 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:15, 12:15, 15:15 & 18:15.

- Επιπλέον, υπάρχει το βραδινό ζευγάρι δρομολογίων 600/601.

Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.

Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα διαρκεί 1 ώρα και 20 λεπτά.

Αναβαθμισμένες υπηρεσίες εντός της αμαξοστοιχίας Intercity Express

Μεταξύ άλλων, το Intercity Express θα διαθέτει:

-Πρίζα σε κάθε θέση.

-Υποστηρικτικό προσωπικό on board.

-WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες).

-Αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρία ΒΕΝΕΤΗΣ.

-Δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51.

-Δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης σε συνεργασία με τον Όμιλο Σαράντη.

Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%). 

Η στιγμή που ο πρώτος ηλεκτροκίνητος συρμός φτάνει στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης.  



Ο υπουργός σε μερικές ακόμη δηλώσεις του έπειτα από την άφιξη του τρένου στην πόλη.  


Σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στο τέλος του χρόνου, το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο που θα δρομολογηθεί από την ερχόμενη Δευτέρα το πρωί, όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, που συμμετείχε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιό του, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Θάνο Βούρδα και τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και ολόκληρη τη σιδηροδρομική οικογένεια.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ιστορική και μίλησε για «μία νέα εποχή και νέους ορίζοντες για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο που άνοιξε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα καθώς αυτή η κυβέρνηση μετά από 40 χρόνια ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη και την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 450 χλμ.

Ο υπουργός Μεταφορών από τη Θεσσαλονίκη χαρακτήρισε τρομερό το ταξίδι ενώ τόνισε πως πρέπει να γίνουν κάποιες εργασίες για να υπάρχουν ασφαλέστερες υποδομές.

«Δεν αξίζει το κόπο να μετακινηθείς με άλλο τρόπο» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης χαρακτηρίζοντας το μέσο ανταγωνιστικό ακόμα και σε σχέση με τα αεροπλάνα.

«Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξαναγράφει την ιστορία του» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε:

«Θα είμαστε εδώ μαζί με τον Πρωθυπουργό για να εγκαινιάσουμε το 2022 και ολόκληρη τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι την Ειδομένη. Η χώρα αλλάζει τοπίο τόσο στις επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές».

Για τη δοκιμαστική διαδρομή ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι «παρουσιάστηκαν τα σημεία που πρέπει να γίνουν συμπληρωματικές εργασίες για να έχουμε ασφαλέστερο σιδηροδρομικό δίκτυο τόσο για τις εμπορικές γραμμές όσο και για τις επιβατικές μεταφορές». Όπως είπε «θα υπάρχουν δρομολόγια από τις επόμενες ημέρες στη Θεσσαλονίκη που θα συνδέσουν την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 4 ώρες. Με την έλευση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ των νέων σύγχρονων συρμών που θα εγκαινιάσει τα δρομολόγια που θα κάνουν τρεις ώρες και 20 λεπτά ο πρωθυπουργός.

Για το ταξίδι:

«Ήταν μια χαρά. Ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει να παρουσιάσουμε στους εκπρόσωπους του Τύπου όλα τα έργα που έχουν γίνει και αυτά που πρέπει να γίνουν από δω και πέρα και έχουν δρομολογηθεί . Δεν είναι μόνο σιδηροδρομικά έργα , προβλέπεται ανάπλαση μεγάλων αστικών παροχών , όπως η υπογειοποίηση στα Σεπόλια, όπως η υπογειοποίηση στο Μενίδι, σχετίζονται με αυτοσχεδιασμούς και τηλεδιαχείρηση που σε αλλά σημεία έχουν γίνει και δεν λειτουργούν για δεκαετίες.

Πρέπει να αναταχθεί ο εξοπλισμός τόσο κοντά στη Θεσσαλονίκη όσο κοντά και στην Αθήνα. Πιστεύω αν είμαστε μια φορά περήφανοι για τα έργα των αυτοκινητοδρόμων, για τα έργα των σιδηροδρόμων είμαστε 100 φορές περήφανοι γιατί δίνει μεγάλη υπεραξία στη χώρα αλλά και στη Θεσσαλονίκη.

Πιστεύω είναι ένα ανταγωνιστικό μέσο και στις αεροπορικές μεταφορές. Πλέον πραγματικά δεν αξίζει τον κόπο να μετακινηθεί με άλλο τρόπο Το σημαντικότερο για την Βόρεια Ελλάδα είναι ότι έχει ολοκληρωθεί και η σύνδεση Θεσσαλονίκης Ειδομένης και από τον Ιούλιο δρομολογούνται η σύνδεση με την Μαύρη Θάλασσα, τη Βόρεια Μακεδονία , το Βελιγράδι την Σερβία που θα κάνει την χώρα μας ανταγωνιστική στις διεθνείς μεταφορές» κατέληξε ο υπουργός Μεταφορών.

Τα νέα δρομολόγια EXPRESS

Παρόντες στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΥ) Γιώργος Αναγνωστόπουλος που ανακατασκεύασε και μετέτρεψε σε υπερσύγχρονα και ηλεκτροκίνητα τα τρένα που θα εκτελούν τα δρομολόγια EXPRESS.

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Τσαλίδης το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:

3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.

4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.

- Από Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:22 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:22, 12:22, 15:22 & 18:22.

- Από Θεσσαλονίκη, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:27 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:15, 12:15, 15:15 & 18:15.

- Επιπλέον, υπάρχει το βραδινό ζευγάρι δρομολογίων 600/601.

Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.

Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα διαρκεί 1 ώρα και 20 λεπτά.

Αναβαθμισμένες υπηρεσίες εντός της αμαξοστοιχίας Intercity Express

Μεταξύ άλλων, το Intercity Express θα διαθέτει:

-Πρίζα σε κάθε θέση.

-Υποστηρικτικό προσωπικό on board.

-WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες).

-Αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρία ΒΕΝΕΤΗΣ.

-Δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51.

-Δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης σε συνεργασία με τον Όμιλο Σαράντη.

Σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%). 

Η στιγμή που ο πρώτος ηλεκτροκίνητος συρμός φτάνει στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης.  



Ο υπουργός σε μερικές ακόμη δηλώσεις του έπειτα από την άφιξη του τρένου στην πόλη.  


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία