ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δύο χρόνια διαψεύσεις των προσδοκιών για τη Θεσσαλονίκη

Άρθρο του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Β’ Θεσσαλονίκης στο makthes.gr

 10/07/2021 19:59

Δύο χρόνια διαψεύσεις των προσδοκιών για τη Θεσσαλονίκη

Γράφει ο Σωκράτης Φάμελλος


Είναι αναπόφευκτη η ανάγκη απολογισμού των δύο χρόνων διακυβέρνησης ΝΔ, ειδικά για την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη.

Ακόμα και για τις καλοπροαίρετες και τους καλοπροαίρετους, δύσκολα καταλήγουμε σε έναν θετικό απολογισμό.

Πώς θα μπορούσε άλλωστε όταν, ο κ. Μητσοτάκης έχει παραδεχθεί ότι αγνόησε ο ίδιος τις προειδοποιήσεις των υγειονομικών για την επερχόμενη έξαρση της πανδημίας στη Θεσσαλονίκη, τον Οκτώβριο του 2020; Το ίδιο έκαναν και ανώτατα κυβερνητικά στελέχη όταν οι αιρετοί της πόλης πρότειναν αυστηρά μέτρα πριν τη γιορτή του Αγίου Δημητρίου. Το αποτέλεσμα το ζήσαμε με τραγικό τρόπο: καμία διαθέσιμη ΜΕΘ για πολλές εβδομάδες, κατάρρευση του συστήματος δημόσιας υγείας και τραγικός απολογισμός κρουσμάτων και θυμάτων. Κανείς και καμία στη πόλη μας δεν θα ήθελε στα χειρότερά του όνειρα αυτή την εξέλιξη.

Αλλά και για την οικονομία και τους επαγγελματίες ο απολογισμός είναι αρνητικός. Η κυβέρνηση δεν ακούει τις αγωνιώδεις δηλώσεις εμπόρων, επαγγελματιών, εστίασης, τουρισμού αλλά και βιοτεχνών για τα λουκέτα που έρχονται, για την ακρίβεια στο ηλεκτρικό ρεύμα και στις πρώτες ύλες, για τα αδιέξοδα αγροτών και μυδοπαραγωγών, ενώ δεν έχει βρει κανένα μέτρο για να αντισταθμίσει τις ζημιές που δημιούργησε η πανδημία και έφερε και την ακύρωση της ΔΕΘ του 2020.

Αντίθετα, η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα της Θεσσαλονίκης εισπράττει απειλές χρεοκοπίας από τους Υπουργούς της κυβέρνησης και βλέπει μπροστά της τη δαμόκλειο σπάθη του νέου πτωχευτικού νόμου, που «βάζει στο μάτι» και την πρώτη τους κατοικία. Ενώ την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι, εδώ και σε όλη την Ελλάδα, θα υποστούν την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, την κατάργηση του 8ωρου και την εργασιακή ανασφάλεια και απορρύθμιση του κ. Χατζηδάκη.

Αυτό που προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι ότι η κυβέρνηση της ΝΔ και τα τοπικά στελέχη της έχουν αφήσει τη Θεσσαλονίκη εκτός του Ταμείου Ανάκαμψης. Δεν έχει ανακοινωθεί κανένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο που θα τροφοδοτήσει την τοπική ανάπτυξη και την τοπική αγορά και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας. Και αυτό το σχέδιο ανάπτυξης, εξωστρέφειας και καινοτομίας είναι το βασικότερο που έχει στερήσει η κυβέρνηση από την πόλη.

Η Θεσσαλονίκη απουσιάζει πλήρως και από τον σχεδιασμό της Πράσινης Μετάβασης ενώ καμία συζήτηση δε γίνεται για την προσαρμογή και την ανθεκτικότητα της πόλης στην κλιματική κρίση. Η πόλη μας, μάλιστα, έγινε διάσημη και πρωταθλήτρια με αρνητικό πρόσημο μετά την πρόσφατη παραπομπή της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την ποιότητα της ατμόσφαιρας.

Αντίθετα, εδώ και δύο χρόνια, ακούμε από την κυβέρνηση Μητσοτάκη εξαγγελίες για έργα που δεν έρχονται αλλά μόνο αρνητικές ειδήσεις και επιλογές για τη Θεσσαλονίκη:

  • Διακοπή εργασιών του Μετρό, προώθηση της απόσπασης των εξαιρετικής σπουδαιότητας ευρημάτων της Βενιζέλου, ενώ θα μπορούσαμε να έχουμε ήδη σε λειτουργία την κεντρική γραμμή, με τα αρχαία στη θέση τους, και να ετοιμάζεται και η λειτουργία της γραμμής της Καλαμαριάς εντός του 2021.
  • Κατάργηση του Φορέα του Θερμαϊκού Κόλπου, κατάργηση της συμμετοχής των τοπικών φορέων στη διοίκηση και διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών Δέλτα Αξιού και Κορώνειας-Βόλβης, μεταφορά της διοίκησης στην Αθήνα(!), ενώ κινδυνεύουμε με νέο πρόστιμο για την Κορώνεια και ταυτόχρονα ακυρώνεται και το πλαίσιο προστασίας στο εθνικό πάρκο του Δέλτα Αξιού.
  • Παύση του διαγωνισμού για το Διαμετακομιστικό Κέντρο στο στρατόπεδο Γκώνου που θα συνέδεε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και θα αναβάθμιζε εμπορικά και συγκοινωνιακά τον ρόλο της.
  • Ακύρωση και διατήρηση σε εκκρεμότητα για δύο χρόνια της ανάθεσης μελέτης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λιμανιού Θεσσαλονίκης αλλά και του προαστιακού σιδηροδρόμου στα Δυτικά.
  • Καθημερινή απαξίωση του ΟΑΣΘ, όλα και λιγότερα λεωφορεία κυκλοφορούν, ενώ ζούμε το σκάνδαλο των προμηθειών ανεπαρκών λεωφορείων από τη Λειψία, την ώρα που εκατοντάδες λεωφορεία του ΟΑΣΘ παραμένουν μη λειτουργικά στα αμαξοστάσια.
  • Προετοιμασία για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, η οποία περιλαμβάνεται στο Μεσοπρόθεσμο 2022-2025, και άρα αμφισβήτηση ενός βασικού κοινωνικού αγαθού που στη Θεσσαλονίκη έχει παραμείνει σε υψηλή ποιότητα και χαμηλά τιμολόγια.
  • Ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης απορριμμάτων, εφόσον με την εκλογή της ΝΔ εντάχθηκε στα ΣΔΙΤ η μονάδα διαχείρισης δυτικού τομέα Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ προγραμματιζόταν να γίνει ως δημόσιο έργο. Μάλιστα αυτή η μονάδα χωροθετήθηκε εντός της Ζώνης Προστασίας της λίμνης Κορώνειας, παραβιάζοντας κάθε επιστημονικό και τεχνικό κανόνα αλλά και την ίδια τη λογική!
  • Ιδιωτικοποίηση (ΣΔΙΤ) της Περιφερειακής Οδού, για να κατασκευαστεί το fly over με παράλληλη αναίρεση του αναδασωτέου χαρακτήρα του Σέιχ Σου, όπου σχεδιάζεται η υλοτόμηση 70 στρεμμάτων του.
  • Απαξίωση του Σέιχ Σου και των περιαστικών δασών της Θεσσαλονίκης με συσσώρευση καύσιμης ύλης, καθώς και απαξίωση των δασικών υπηρεσιών, που οδήγησε πολλούς κοινωνικούς φορείς να αρθρώσουν φωνή αγωνίας και η κυβέρνηση να τρέχει να καλύψει τα κενά εκ των υστέρων.

Και φυσικά ζούμε την πλήρη απαξίωση του γραφείου Πρωθυπουργού αλλά και την υποτίμηση του ΥΜΑΘ, κάτι που ξέρουν καλύτερα οι φορείς της πόλης που δεν έχουν έναν καθημερινό συμπαραστάτη και συνομιλητή και βλέπουν την οικονομία και την κοινωνία να υποφέρει.

Μετά τα μεγάλα λόγια για τη Μακεδονία, που αποδείχθηκαν υποκριτικά και κενά περιεχομένου και ουσίας, το μόνο που εισπράττει από τον κ. Μητσοτάκη η Θεσσαλονίκη εδώ και δύο χρόνια είναι διαψεύσεις και απαξίωση. Και τα στελέχη της ΝΔ ξέρουν πολύ καλά ότι αυτή η διάψευση αλλά και η απαξίωση της ΝΔ καταγράφεται στην κοινή γνώμη και θα καταγραφεί και στις κάλπες, όποτε και αν έρθουν.

Γράφει ο Σωκράτης Φάμελλος


Είναι αναπόφευκτη η ανάγκη απολογισμού των δύο χρόνων διακυβέρνησης ΝΔ, ειδικά για την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη.

Ακόμα και για τις καλοπροαίρετες και τους καλοπροαίρετους, δύσκολα καταλήγουμε σε έναν θετικό απολογισμό.

Πώς θα μπορούσε άλλωστε όταν, ο κ. Μητσοτάκης έχει παραδεχθεί ότι αγνόησε ο ίδιος τις προειδοποιήσεις των υγειονομικών για την επερχόμενη έξαρση της πανδημίας στη Θεσσαλονίκη, τον Οκτώβριο του 2020; Το ίδιο έκαναν και ανώτατα κυβερνητικά στελέχη όταν οι αιρετοί της πόλης πρότειναν αυστηρά μέτρα πριν τη γιορτή του Αγίου Δημητρίου. Το αποτέλεσμα το ζήσαμε με τραγικό τρόπο: καμία διαθέσιμη ΜΕΘ για πολλές εβδομάδες, κατάρρευση του συστήματος δημόσιας υγείας και τραγικός απολογισμός κρουσμάτων και θυμάτων. Κανείς και καμία στη πόλη μας δεν θα ήθελε στα χειρότερά του όνειρα αυτή την εξέλιξη.

Αλλά και για την οικονομία και τους επαγγελματίες ο απολογισμός είναι αρνητικός. Η κυβέρνηση δεν ακούει τις αγωνιώδεις δηλώσεις εμπόρων, επαγγελματιών, εστίασης, τουρισμού αλλά και βιοτεχνών για τα λουκέτα που έρχονται, για την ακρίβεια στο ηλεκτρικό ρεύμα και στις πρώτες ύλες, για τα αδιέξοδα αγροτών και μυδοπαραγωγών, ενώ δεν έχει βρει κανένα μέτρο για να αντισταθμίσει τις ζημιές που δημιούργησε η πανδημία και έφερε και την ακύρωση της ΔΕΘ του 2020.

Αντίθετα, η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα της Θεσσαλονίκης εισπράττει απειλές χρεοκοπίας από τους Υπουργούς της κυβέρνησης και βλέπει μπροστά της τη δαμόκλειο σπάθη του νέου πτωχευτικού νόμου, που «βάζει στο μάτι» και την πρώτη τους κατοικία. Ενώ την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι, εδώ και σε όλη την Ελλάδα, θα υποστούν την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, την κατάργηση του 8ωρου και την εργασιακή ανασφάλεια και απορρύθμιση του κ. Χατζηδάκη.

Αυτό που προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι ότι η κυβέρνηση της ΝΔ και τα τοπικά στελέχη της έχουν αφήσει τη Θεσσαλονίκη εκτός του Ταμείου Ανάκαμψης. Δεν έχει ανακοινωθεί κανένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο που θα τροφοδοτήσει την τοπική ανάπτυξη και την τοπική αγορά και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας. Και αυτό το σχέδιο ανάπτυξης, εξωστρέφειας και καινοτομίας είναι το βασικότερο που έχει στερήσει η κυβέρνηση από την πόλη.

Η Θεσσαλονίκη απουσιάζει πλήρως και από τον σχεδιασμό της Πράσινης Μετάβασης ενώ καμία συζήτηση δε γίνεται για την προσαρμογή και την ανθεκτικότητα της πόλης στην κλιματική κρίση. Η πόλη μας, μάλιστα, έγινε διάσημη και πρωταθλήτρια με αρνητικό πρόσημο μετά την πρόσφατη παραπομπή της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την ποιότητα της ατμόσφαιρας.

Αντίθετα, εδώ και δύο χρόνια, ακούμε από την κυβέρνηση Μητσοτάκη εξαγγελίες για έργα που δεν έρχονται αλλά μόνο αρνητικές ειδήσεις και επιλογές για τη Θεσσαλονίκη:

  • Διακοπή εργασιών του Μετρό, προώθηση της απόσπασης των εξαιρετικής σπουδαιότητας ευρημάτων της Βενιζέλου, ενώ θα μπορούσαμε να έχουμε ήδη σε λειτουργία την κεντρική γραμμή, με τα αρχαία στη θέση τους, και να ετοιμάζεται και η λειτουργία της γραμμής της Καλαμαριάς εντός του 2021.
  • Κατάργηση του Φορέα του Θερμαϊκού Κόλπου, κατάργηση της συμμετοχής των τοπικών φορέων στη διοίκηση και διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών Δέλτα Αξιού και Κορώνειας-Βόλβης, μεταφορά της διοίκησης στην Αθήνα(!), ενώ κινδυνεύουμε με νέο πρόστιμο για την Κορώνεια και ταυτόχρονα ακυρώνεται και το πλαίσιο προστασίας στο εθνικό πάρκο του Δέλτα Αξιού.
  • Παύση του διαγωνισμού για το Διαμετακομιστικό Κέντρο στο στρατόπεδο Γκώνου που θα συνέδεε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και θα αναβάθμιζε εμπορικά και συγκοινωνιακά τον ρόλο της.
  • Ακύρωση και διατήρηση σε εκκρεμότητα για δύο χρόνια της ανάθεσης μελέτης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λιμανιού Θεσσαλονίκης αλλά και του προαστιακού σιδηροδρόμου στα Δυτικά.
  • Καθημερινή απαξίωση του ΟΑΣΘ, όλα και λιγότερα λεωφορεία κυκλοφορούν, ενώ ζούμε το σκάνδαλο των προμηθειών ανεπαρκών λεωφορείων από τη Λειψία, την ώρα που εκατοντάδες λεωφορεία του ΟΑΣΘ παραμένουν μη λειτουργικά στα αμαξοστάσια.
  • Προετοιμασία για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, η οποία περιλαμβάνεται στο Μεσοπρόθεσμο 2022-2025, και άρα αμφισβήτηση ενός βασικού κοινωνικού αγαθού που στη Θεσσαλονίκη έχει παραμείνει σε υψηλή ποιότητα και χαμηλά τιμολόγια.
  • Ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης απορριμμάτων, εφόσον με την εκλογή της ΝΔ εντάχθηκε στα ΣΔΙΤ η μονάδα διαχείρισης δυτικού τομέα Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ προγραμματιζόταν να γίνει ως δημόσιο έργο. Μάλιστα αυτή η μονάδα χωροθετήθηκε εντός της Ζώνης Προστασίας της λίμνης Κορώνειας, παραβιάζοντας κάθε επιστημονικό και τεχνικό κανόνα αλλά και την ίδια τη λογική!
  • Ιδιωτικοποίηση (ΣΔΙΤ) της Περιφερειακής Οδού, για να κατασκευαστεί το fly over με παράλληλη αναίρεση του αναδασωτέου χαρακτήρα του Σέιχ Σου, όπου σχεδιάζεται η υλοτόμηση 70 στρεμμάτων του.
  • Απαξίωση του Σέιχ Σου και των περιαστικών δασών της Θεσσαλονίκης με συσσώρευση καύσιμης ύλης, καθώς και απαξίωση των δασικών υπηρεσιών, που οδήγησε πολλούς κοινωνικούς φορείς να αρθρώσουν φωνή αγωνίας και η κυβέρνηση να τρέχει να καλύψει τα κενά εκ των υστέρων.

Και φυσικά ζούμε την πλήρη απαξίωση του γραφείου Πρωθυπουργού αλλά και την υποτίμηση του ΥΜΑΘ, κάτι που ξέρουν καλύτερα οι φορείς της πόλης που δεν έχουν έναν καθημερινό συμπαραστάτη και συνομιλητή και βλέπουν την οικονομία και την κοινωνία να υποφέρει.

Μετά τα μεγάλα λόγια για τη Μακεδονία, που αποδείχθηκαν υποκριτικά και κενά περιεχομένου και ουσίας, το μόνο που εισπράττει από τον κ. Μητσοτάκη η Θεσσαλονίκη εδώ και δύο χρόνια είναι διαψεύσεις και απαξίωση. Και τα στελέχη της ΝΔ ξέρουν πολύ καλά ότι αυτή η διάψευση αλλά και η απαξίωση της ΝΔ καταγράφεται στην κοινή γνώμη και θα καταγραφεί και στις κάλπες, όποτε και αν έρθουν.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία