ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διπλοβάρδιες στα ΚΤΕΛ Αττικής για να «βγουν» τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ, καταγγέλλει ο Χρ. Γιαννούλης

Ο αναπλ. τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι «πυκνώνουν οι καταγγελίες εργαζομένων του ΚΤΕΛ Αττικής που ταυτόχρονα βιώνουν πρωτόγνωρο κλίμα τρομοκρατίας και εκφοβισμού»

 17/08/2021 23:25

Διπλοβάρδιες στα ΚΤΕΛ Αττικής για να «βγουν» τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ, καταγγέλλει ο Χρ. Γιαννούλης
Φωτογραφία αρχείου

Για υποχρεωτικές διπλοβάρδιες των εργαζομένων στο ΚΤΕΛ Αττικής, ώστε να εκτελούνται και τα περιφερειακά δρομολόγια του ΟΑΣΑ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Χρήστος Γιαννούλης, αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ.

«Πυκνώνουν οι καταγγελίες εργαζομένων του ΚΤΕΛ Αττικής που ταυτόχρονα βιώνουν πρωτόγνωρο κλίμα τρομοκρατίας και εκφοβισμού, για υποχρεωτικές διπλές βάρδιες των εργαζομένων, έτσι ώστε να καλυφθούν και να εκτελούνται τα περιφερειακά δρομολόγια του ΟΑΣΑ. Οι διπλές βάρδιες καθίστανται σχεδόν υποχρεωτικές, μέσα σε κλίμα έμμεσων εκβιασμών και απειλών ενώ επισήμως αποδίδονται σε κακό προγραμματισμό των καλοκαιρινών αδειών του προσωπικού από την πλευρά της Διοίκησης», αναφέρει ο κ. Γιαννούλης.

Χαρακτηριστικά σε λεωφορειακές γραμμές όπως η γραμμή 171 που εκτελεί το δρομολόγιο Αργυρούπολη – Βάρκιζα, «οι εργαζόμενοι οδηγοί ξεκινούν τη βάρδια τους στις 6.25 π.μ και ενώ θα έπρεπε να παραδώσουν το λεωφορείο στις 14.00 μ.μ παραδίδουν στις 20.30 μμ το βράδυ. Οι οδηγοί κυρίως φτάνουν και ξεπερνούν τα όρια των φυσικών τους αντοχών καθώς είναι προφανές το τι μπορεί να προκαλέσει η υπερεργασία τόσων ωρών. Ιδιαίτερα και στις περιπτώσεις, που είναι αρκετές, όπου τα οχήματα είτε δεν διαθέτουν είτε δεν τίθεται σε λειτουργία ο κλιματισμός. Είναι κάτι που το ανέχεται σε εθνικό επίπεδο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον ΟΑΣΘ και την Θεσσαλονίκη. Σε συνθήκες καύσωνα θυμίζουμε ότι μέσα σε ένα Λεωφορείο οι υψηλές θερμοκρασίες εκτοξεύονται σε απάνθρωπες τιμές», περιγράφει ο ίδιος.

Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Γιαννούλης επισημαίνει και «προκαλεί» τη διοίκηση του ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «να μην σπεύσει να ξεπεράσει ή να κρύψει κάτω από το χαλί τα καταγγελλόμενα των εργαζομένων. Καλούνται να ερευνήσουν τα περιστατικά και να αποκαταστήσουν τις συνθήκες εργασίας των οδηγών, όπως προβλέπει η εργατική νομοθεσία αλλά επιβάλλει και η κοινή λογική σε συνθήκες όπως αυτές που ζούμε τις τελευταίες εβδομάδες”».

«Επειδή προέχει η ασφάλεια του επιβατικού κοινού αλλά και των εργαζόμενων οδηγών, καλούμε τις αρμόδιες αρχές, όπως την επιθεώρηση εργασίας, να ελέγξουν τις συνθήκες εργασίας των οδηγών στα παραπάνω λεωφορεία των ΚΤΕΛ, που εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια του ΟΑΣΑ. Και να είναι βέβαιοι οι ιθύνοντες και όσοι επιχειρήσουν να αποσιωπήσουν τα παραπάνω, ότι θα επανέλθουμε», καταλήγει ο κ. Γιαννούλης.

Για υποχρεωτικές διπλοβάρδιες των εργαζομένων στο ΚΤΕΛ Αττικής, ώστε να εκτελούνται και τα περιφερειακά δρομολόγια του ΟΑΣΑ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο Χρήστος Γιαννούλης, αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ.

«Πυκνώνουν οι καταγγελίες εργαζομένων του ΚΤΕΛ Αττικής που ταυτόχρονα βιώνουν πρωτόγνωρο κλίμα τρομοκρατίας και εκφοβισμού, για υποχρεωτικές διπλές βάρδιες των εργαζομένων, έτσι ώστε να καλυφθούν και να εκτελούνται τα περιφερειακά δρομολόγια του ΟΑΣΑ. Οι διπλές βάρδιες καθίστανται σχεδόν υποχρεωτικές, μέσα σε κλίμα έμμεσων εκβιασμών και απειλών ενώ επισήμως αποδίδονται σε κακό προγραμματισμό των καλοκαιρινών αδειών του προσωπικού από την πλευρά της Διοίκησης», αναφέρει ο κ. Γιαννούλης.

Χαρακτηριστικά σε λεωφορειακές γραμμές όπως η γραμμή 171 που εκτελεί το δρομολόγιο Αργυρούπολη – Βάρκιζα, «οι εργαζόμενοι οδηγοί ξεκινούν τη βάρδια τους στις 6.25 π.μ και ενώ θα έπρεπε να παραδώσουν το λεωφορείο στις 14.00 μ.μ παραδίδουν στις 20.30 μμ το βράδυ. Οι οδηγοί κυρίως φτάνουν και ξεπερνούν τα όρια των φυσικών τους αντοχών καθώς είναι προφανές το τι μπορεί να προκαλέσει η υπερεργασία τόσων ωρών. Ιδιαίτερα και στις περιπτώσεις, που είναι αρκετές, όπου τα οχήματα είτε δεν διαθέτουν είτε δεν τίθεται σε λειτουργία ο κλιματισμός. Είναι κάτι που το ανέχεται σε εθνικό επίπεδο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον ΟΑΣΘ και την Θεσσαλονίκη. Σε συνθήκες καύσωνα θυμίζουμε ότι μέσα σε ένα Λεωφορείο οι υψηλές θερμοκρασίες εκτοξεύονται σε απάνθρωπες τιμές», περιγράφει ο ίδιος.

Σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Γιαννούλης επισημαίνει και «προκαλεί» τη διοίκηση του ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «να μην σπεύσει να ξεπεράσει ή να κρύψει κάτω από το χαλί τα καταγγελλόμενα των εργαζομένων. Καλούνται να ερευνήσουν τα περιστατικά και να αποκαταστήσουν τις συνθήκες εργασίας των οδηγών, όπως προβλέπει η εργατική νομοθεσία αλλά επιβάλλει και η κοινή λογική σε συνθήκες όπως αυτές που ζούμε τις τελευταίες εβδομάδες”».

«Επειδή προέχει η ασφάλεια του επιβατικού κοινού αλλά και των εργαζόμενων οδηγών, καλούμε τις αρμόδιες αρχές, όπως την επιθεώρηση εργασίας, να ελέγξουν τις συνθήκες εργασίας των οδηγών στα παραπάνω λεωφορεία των ΚΤΕΛ, που εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια του ΟΑΣΑ. Και να είναι βέβαιοι οι ιθύνοντες και όσοι επιχειρήσουν να αποσιωπήσουν τα παραπάνω, ότι θα επανέλθουμε», καταλήγει ο κ. Γιαννούλης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία