ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δημοσκόπηση της «tothepoint» για τη «ΜτΚ»: Θετική εικόνα έχουν οι Θεσσαλονικείς για τη διοίκηση Αγγελούδη

Καθαρή υπεροχή σε σχέση με την προηγούμενη διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα - Καθαριότητα και ό,τι έχει σχέση με το κυκλοφοριακό απασχολούν όσον αφορά την καθημερινότητα

 13/05/2024 07:00

Δημοσκόπηση της «tothepoint» για τη «ΜτΚ»: Θετική εικόνα έχουν οι Θεσσαλονικείς για τη διοίκηση Αγγελούδη

Επιμέλεια Νίκος Ηλιάδης


Θετική εικόνα για τη νέα διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, υπό τον δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη έχουν οι Θεσσαλονικείς, με βάση τα πρώτα δείγματα γραφής κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες της θητείας της.

Αυτό προκύπτει από τα ευρήματα δημοσκόπησης την οποία πραγματοποίησε η εταιρεία tothepoint για λογαριασμό της «Μακεδονίας της Κυριακής».

Η δημοσκόπηση έγινε στο διάστημα από 26 Απριλίου έως 2 Μαΐου, σε δείγμα 656 ατόμων, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας άνω των 17 ετών, ψηφοφόρων του δήμου Θεσσαλονίκης.

pita3.jpg

Ικανοποίηση και εμπιστοσύνη

Καλή εικόνα για τη νέα δημοτική αρχή έχουν σχεδόν οι μισοί από τους ερωτώμενους. Ειδικότερα, στο ερώτημα «Γενικά είστε ικανοποιημένος/η ή δυσαρεστημένος/η από το έργο της νέας δημοτικής αρχής του δήμου Θεσσαλονίκης τις πρώτες 120 μέρες της θητείας της;» το 43,3% δηλώνει ικανοποίηση, 15,3% δυσαρέσκεια, ενώ σχεδόν ένας στους τρεις (ποσοστό 34,5%) εμφανίζεται ουδέτερος (ούτε ικανοποίηση, ούτε δυσαρέσκεια).

pita4.jpg

Σε επόμενη ερώτηση «πόση εμπιστοσύνη έχετε στη νέα δημοτική αρχή για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του δήμου;» σχεδόν έξι στους δέκα δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τη νέα δημοτική αρχή (47,5% αρκετή εμπιστοσύνη, 10,9% πολλή εμπιστοσύνη). Στον αντίποδα το 26,7% δηλώνει ότι έχει λίγη εμπιστοσύνη προς τη σημερινή διοίκηση του δήμου, ενώ το 8,4% δεν έχει καμία εμπιστοσύνη.


pita6.jpg

Υπεροχή έναντι Ζέρβα

Καθαρή υπεροχή σε σχέση με την προηγούμενη διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα καταγράφει στη δημοσκόπηση η σημερινή διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη. Συγκεκριμένα, στο ερώτημα «σε σύγκριση με την προηγούμενη δημοτική αρχή θεωρείτε ότι η σημερινή σημειώνει πρόοδο;» περισσότεροι από τους μισούς, ποσοστό 54,2% απαντά «ναι», ενώ διαφωνεί σχεδόν ένας στους τέσσερις (ποσοστό 24,6%) και ένας στους δέκα (ποσοστό 10,8%) δεν παίρνει θέση.


Επιμένει η Καθαριότητα

Όσον αφορά τα προβλήματα της καθημερινότητας που απασχολούν περισσότερο τους Θεσσαλονικείς, η καθαριότητα και ό,τι έχει σχέση με το κυκλοφοριακό παραμένουν στην κορυφή της αξιολόγησης από τους ερωτώμενους. 

pita-5.jpg

Συγκεκριμένα, στο ερώτημα «ποια πιστεύετε ότι είναι τα δύο, τρία σημαντικότερα προβλήματα της περιοχής σας που πρέπει ο δήμος Θεσσαλονίκης να επιλύσει-ασχοληθεί;», επτά στους δέκα (ποσοστό 70,9%) αναφέρουν ως σοβαρότερο αυτό της καθαριότητας. Ακολουθούν οι θέσεις στάθμευσης (43,6%), το οδικό δίκτυο (27,6%), το κυκλοφοριακό (25,1%), η ασφάλεια (10,8%). Πιο κάτω στην αξιολόγηση είναι προβλήματα όπως η ανάπλαση γειτονιών (6,9%), ο φωτισμός (6,4%), τα μεγάλα έργα (5,4%), τα πεζοδρόμια και η παράνομη εξάπλωση των τραπεζοκαθισμάτων (3,4%), η σχολική στέγη (1,5%) και τα αδέσποτα (1%).


Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές

Οι πολίτες του δήμου Θεσσαλονίκης δεν φαίνεται να προτιμούν την ηλεκτρονική εξυπηρέτησή τους, στις δοσοληψίες τους με τον δήμο, είτε επειδή ενδεχομένως δεν γνωρίζουν ποιες ακριβώς υπηρεσίες παρέχονται ηλεκτρονικά είτε επειδή δεν είναι εξοικειωμένοι. 

Αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσαν στο ερώτημα «αν έχετε χρησιμοποιήσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δήμου, είστε ικανοποιημένος/η ή δυσαρεστημένος/η από την εξυπηρέτησή σας;». Σχεδόν έξι στους δέκα, ποσοστό 62,4% απαντά ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από το δήμο Θεσσαλονίκης. Σχεδόν ένας στους πέντε, ποσοστό 26,2% δηλώνει πως τις έχει χρησιμοποιήσει και είναι ικανοποιημένος/η, ενώ ποσοστό 3,5% τις έχει χρησιμοποιήσει αλλά είναι δυσαρεστημένος/η.

pita8.jpg

«Ναι» στον ημιμαραθώνιο

Μία από τις παρεμβάσεις τις οποίες έκανε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης τον τελευταίο μήνα ήταν να βάλει κάποια τάξη στα λεγόμενα «δρομικά γεγονότα» της πόλης όπως ο μαραθώνιος «Μέγας Αλέξανδρος», αλλά και ο νυχτερινός ημιμαραθώνιος. 

pita9.jpg

Ο δήμαρχος έχει εκφράσει την πρόθεση να καταργήσει τον νυχτερινό ημιμαραθώνιο, κάτι που απ’ ό,τι φαίνεται βρίσκει αντίθετους σχεδόν τους μισούς Θεσσαλονικείς. Ειδικότερα, στο ερώτημα «η διοίκηση του δήμου σχεδιάζει να καταργήσει το νυχτερινό ημιμαραθώνιο που διεξαγόταν στην πόλη εδώ και αρκετά χρόνια. Εσείς συμφωνείτε με την κατάργησή του;», σχεδόν ένας στους δύο, ποσοστό 44,6% δηλώνει αντίθετο με αυτή την απόφαση, ενώ συμφωνεί το 21,6% και ένας στους τρεις (ποσοστό 33,8%) δεν απαντά.


Ψηλά ο πήχης των προσδοκιών για τη νέα διοίκηση του Δήμου

Του Δημήτρη Κατσαντώνη

Προέδρου ΔΣ και Διευθύνοντα Συμβούλου της «tothepoint»

katsantonis.jpg


Το κεντρικό μήνυμα των ευρημάτων της έρευνας είναι ότι οι Θεσσαλονικείς αισθάνονται γενικά ικανοποιημένοι από την πρώτη φάση της νέας, υπό τον κ. Αγγελούδη, διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης: το ποσοστό όσων δηλώνουν ικανοποίηση από τις πρώτες 120 μέρες είναι τριπλάσιο όσων δηλώνουν δυσαρέσκεια.

Το στοιχείο αυτό, αποτελεί μία σημαντική «προίκα» για τη νέα διοίκηση και ενδεχομένως να επιβάλλει μία «εμπροσθοβαρή» στρατηγική για τον νέο δήμαρχο, με την έννοια ότι κομβικές επιλογές για τη ζωή των συμπολιτών μας πρέπει να γίνουν -και να παρουσιαστούν δημόσια- σε αυτή τη χρονική περίοδο, όπου οι προσδοκίες και η στήριξη είναι υψηλές.

Αυτό επίσης θα βοηθήσει να «ωριμάσουν» και να αποδώσουν στο κατάλληλο χρονικό σημείο, όταν οι προσδοκίες θα ξεθυμάνουν, οπότε θα λειτουργήσουν ως μία νέα προωθητική ώθηση για την αποδοχή του έργου της διοίκησης του δήμου.

Η υψηλή ικανοποίηση φαίνεται να οφείλεται σε δύο λόγους: α) στην έντονη δραστηριότητα του δημάρχου και των συνεργατών του σε αυτές τις πρώτες 120 ημέρες και β) στη σύγκριση με την προηγούμενη διοίκηση η οποία, ιδιαίτερα κατά το δεύτερο μισό της θητείας της, είχε απογοητεύσει μια σημαντική μερίδα των δημοτών (η σύγκριση απέδωσε 30 μονάδες υπέρ της παρούσας διοίκησης).

Ασφαλώς, ορισμένες φορές οι μεγάλες προσδοκίες λειτουργούν ως δίκοπο μαχαίρι: είναι τόσο υψηλές, ώστε φυσιολογικές (στην Ελλάδα…) καθυστερήσεις, ανατροπές, διοικητικές αδυναμίες κ.λπ., να λειτουργούν ως «διάψευση» της αρχικής εντύπωσης. Τότε, μετρά εάν υπάρχει «αντίπαλο δέος»…

Όσον αφορά στα προβλήματα της πόλης και στις προτεραιότητες που πρέπει να έχει η νέα διοίκηση, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η Καθαριότητα φαίνεται να είναι, για μία ακόμη φορά το υπ. αριθμ. 1 θέμα (71%). Όμως, τελικά το κύριο θέμα της πόλης είναι η διαχείριση της μετακίνησης: αν αθροίσει κανείς τις απαντήσεις για τις θέσεις στάθμευσης, το οδικό δίκτυο, το κυκλοφοριακό και τα πεζοδρόμια παρατηρεί ότι είναι μακράν το κύριο πρόβλημα της καθημερινότητας μας. Θέμα δυσεπίλυτο που απαιτεί συνολικό, επιστημονικό και μακροχρόνιο σχεδιασμό, σαφείς επιλογές και αταλάντευτη βούληση υλοποίησής τους.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ερωτηθέντες από τη Ε’ Δημοτική Ενότητα και την ευρύτερη περιοχή του Κέντρου της πόλης δηλώνουν ισχυρότερα ικανοποιημένοι από τη νέα διοίκηση σε σχέση με άλλες περιοχές (όπως αυτή της Τούμπας) όπου σημαντική μερίδα διατηρεί στάση αναμονής, χωρίς βέβαια να ανατρέπεται η θετική εικόνα του δημάρχου και της διοίκησης του.

*Δημοσιεύθηκε στη "Μτκ" στις 12.05.2024

Επιμέλεια Νίκος Ηλιάδης


Θετική εικόνα για τη νέα διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, υπό τον δήμαρχο Στέλιο Αγγελούδη έχουν οι Θεσσαλονικείς, με βάση τα πρώτα δείγματα γραφής κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες της θητείας της.

Αυτό προκύπτει από τα ευρήματα δημοσκόπησης την οποία πραγματοποίησε η εταιρεία tothepoint για λογαριασμό της «Μακεδονίας της Κυριακής».

Η δημοσκόπηση έγινε στο διάστημα από 26 Απριλίου έως 2 Μαΐου, σε δείγμα 656 ατόμων, άνδρες και γυναίκες, ηλικίας άνω των 17 ετών, ψηφοφόρων του δήμου Θεσσαλονίκης.

pita3.jpg

Ικανοποίηση και εμπιστοσύνη

Καλή εικόνα για τη νέα δημοτική αρχή έχουν σχεδόν οι μισοί από τους ερωτώμενους. Ειδικότερα, στο ερώτημα «Γενικά είστε ικανοποιημένος/η ή δυσαρεστημένος/η από το έργο της νέας δημοτικής αρχής του δήμου Θεσσαλονίκης τις πρώτες 120 μέρες της θητείας της;» το 43,3% δηλώνει ικανοποίηση, 15,3% δυσαρέσκεια, ενώ σχεδόν ένας στους τρεις (ποσοστό 34,5%) εμφανίζεται ουδέτερος (ούτε ικανοποίηση, ούτε δυσαρέσκεια).

pita4.jpg

Σε επόμενη ερώτηση «πόση εμπιστοσύνη έχετε στη νέα δημοτική αρχή για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του δήμου;» σχεδόν έξι στους δέκα δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τη νέα δημοτική αρχή (47,5% αρκετή εμπιστοσύνη, 10,9% πολλή εμπιστοσύνη). Στον αντίποδα το 26,7% δηλώνει ότι έχει λίγη εμπιστοσύνη προς τη σημερινή διοίκηση του δήμου, ενώ το 8,4% δεν έχει καμία εμπιστοσύνη.


pita6.jpg

Υπεροχή έναντι Ζέρβα

Καθαρή υπεροχή σε σχέση με την προηγούμενη διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα καταγράφει στη δημοσκόπηση η σημερινή διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη. Συγκεκριμένα, στο ερώτημα «σε σύγκριση με την προηγούμενη δημοτική αρχή θεωρείτε ότι η σημερινή σημειώνει πρόοδο;» περισσότεροι από τους μισούς, ποσοστό 54,2% απαντά «ναι», ενώ διαφωνεί σχεδόν ένας στους τέσσερις (ποσοστό 24,6%) και ένας στους δέκα (ποσοστό 10,8%) δεν παίρνει θέση.


Επιμένει η Καθαριότητα

Όσον αφορά τα προβλήματα της καθημερινότητας που απασχολούν περισσότερο τους Θεσσαλονικείς, η καθαριότητα και ό,τι έχει σχέση με το κυκλοφοριακό παραμένουν στην κορυφή της αξιολόγησης από τους ερωτώμενους. 

pita-5.jpg

Συγκεκριμένα, στο ερώτημα «ποια πιστεύετε ότι είναι τα δύο, τρία σημαντικότερα προβλήματα της περιοχής σας που πρέπει ο δήμος Θεσσαλονίκης να επιλύσει-ασχοληθεί;», επτά στους δέκα (ποσοστό 70,9%) αναφέρουν ως σοβαρότερο αυτό της καθαριότητας. Ακολουθούν οι θέσεις στάθμευσης (43,6%), το οδικό δίκτυο (27,6%), το κυκλοφοριακό (25,1%), η ασφάλεια (10,8%). Πιο κάτω στην αξιολόγηση είναι προβλήματα όπως η ανάπλαση γειτονιών (6,9%), ο φωτισμός (6,4%), τα μεγάλα έργα (5,4%), τα πεζοδρόμια και η παράνομη εξάπλωση των τραπεζοκαθισμάτων (3,4%), η σχολική στέγη (1,5%) και τα αδέσποτα (1%).


Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές

Οι πολίτες του δήμου Θεσσαλονίκης δεν φαίνεται να προτιμούν την ηλεκτρονική εξυπηρέτησή τους, στις δοσοληψίες τους με τον δήμο, είτε επειδή ενδεχομένως δεν γνωρίζουν ποιες ακριβώς υπηρεσίες παρέχονται ηλεκτρονικά είτε επειδή δεν είναι εξοικειωμένοι. 

Αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσαν στο ερώτημα «αν έχετε χρησιμοποιήσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του δήμου, είστε ικανοποιημένος/η ή δυσαρεστημένος/η από την εξυπηρέτησή σας;». Σχεδόν έξι στους δέκα, ποσοστό 62,4% απαντά ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από το δήμο Θεσσαλονίκης. Σχεδόν ένας στους πέντε, ποσοστό 26,2% δηλώνει πως τις έχει χρησιμοποιήσει και είναι ικανοποιημένος/η, ενώ ποσοστό 3,5% τις έχει χρησιμοποιήσει αλλά είναι δυσαρεστημένος/η.

pita8.jpg

«Ναι» στον ημιμαραθώνιο

Μία από τις παρεμβάσεις τις οποίες έκανε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης τον τελευταίο μήνα ήταν να βάλει κάποια τάξη στα λεγόμενα «δρομικά γεγονότα» της πόλης όπως ο μαραθώνιος «Μέγας Αλέξανδρος», αλλά και ο νυχτερινός ημιμαραθώνιος. 

pita9.jpg

Ο δήμαρχος έχει εκφράσει την πρόθεση να καταργήσει τον νυχτερινό ημιμαραθώνιο, κάτι που απ’ ό,τι φαίνεται βρίσκει αντίθετους σχεδόν τους μισούς Θεσσαλονικείς. Ειδικότερα, στο ερώτημα «η διοίκηση του δήμου σχεδιάζει να καταργήσει το νυχτερινό ημιμαραθώνιο που διεξαγόταν στην πόλη εδώ και αρκετά χρόνια. Εσείς συμφωνείτε με την κατάργησή του;», σχεδόν ένας στους δύο, ποσοστό 44,6% δηλώνει αντίθετο με αυτή την απόφαση, ενώ συμφωνεί το 21,6% και ένας στους τρεις (ποσοστό 33,8%) δεν απαντά.


Ψηλά ο πήχης των προσδοκιών για τη νέα διοίκηση του Δήμου

Του Δημήτρη Κατσαντώνη

Προέδρου ΔΣ και Διευθύνοντα Συμβούλου της «tothepoint»

katsantonis.jpg


Το κεντρικό μήνυμα των ευρημάτων της έρευνας είναι ότι οι Θεσσαλονικείς αισθάνονται γενικά ικανοποιημένοι από την πρώτη φάση της νέας, υπό τον κ. Αγγελούδη, διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης: το ποσοστό όσων δηλώνουν ικανοποίηση από τις πρώτες 120 μέρες είναι τριπλάσιο όσων δηλώνουν δυσαρέσκεια.

Το στοιχείο αυτό, αποτελεί μία σημαντική «προίκα» για τη νέα διοίκηση και ενδεχομένως να επιβάλλει μία «εμπροσθοβαρή» στρατηγική για τον νέο δήμαρχο, με την έννοια ότι κομβικές επιλογές για τη ζωή των συμπολιτών μας πρέπει να γίνουν -και να παρουσιαστούν δημόσια- σε αυτή τη χρονική περίοδο, όπου οι προσδοκίες και η στήριξη είναι υψηλές.

Αυτό επίσης θα βοηθήσει να «ωριμάσουν» και να αποδώσουν στο κατάλληλο χρονικό σημείο, όταν οι προσδοκίες θα ξεθυμάνουν, οπότε θα λειτουργήσουν ως μία νέα προωθητική ώθηση για την αποδοχή του έργου της διοίκησης του δήμου.

Η υψηλή ικανοποίηση φαίνεται να οφείλεται σε δύο λόγους: α) στην έντονη δραστηριότητα του δημάρχου και των συνεργατών του σε αυτές τις πρώτες 120 ημέρες και β) στη σύγκριση με την προηγούμενη διοίκηση η οποία, ιδιαίτερα κατά το δεύτερο μισό της θητείας της, είχε απογοητεύσει μια σημαντική μερίδα των δημοτών (η σύγκριση απέδωσε 30 μονάδες υπέρ της παρούσας διοίκησης).

Ασφαλώς, ορισμένες φορές οι μεγάλες προσδοκίες λειτουργούν ως δίκοπο μαχαίρι: είναι τόσο υψηλές, ώστε φυσιολογικές (στην Ελλάδα…) καθυστερήσεις, ανατροπές, διοικητικές αδυναμίες κ.λπ., να λειτουργούν ως «διάψευση» της αρχικής εντύπωσης. Τότε, μετρά εάν υπάρχει «αντίπαλο δέος»…

Όσον αφορά στα προβλήματα της πόλης και στις προτεραιότητες που πρέπει να έχει η νέα διοίκηση, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η Καθαριότητα φαίνεται να είναι, για μία ακόμη φορά το υπ. αριθμ. 1 θέμα (71%). Όμως, τελικά το κύριο θέμα της πόλης είναι η διαχείριση της μετακίνησης: αν αθροίσει κανείς τις απαντήσεις για τις θέσεις στάθμευσης, το οδικό δίκτυο, το κυκλοφοριακό και τα πεζοδρόμια παρατηρεί ότι είναι μακράν το κύριο πρόβλημα της καθημερινότητας μας. Θέμα δυσεπίλυτο που απαιτεί συνολικό, επιστημονικό και μακροχρόνιο σχεδιασμό, σαφείς επιλογές και αταλάντευτη βούληση υλοποίησής τους.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ερωτηθέντες από τη Ε’ Δημοτική Ενότητα και την ευρύτερη περιοχή του Κέντρου της πόλης δηλώνουν ισχυρότερα ικανοποιημένοι από τη νέα διοίκηση σε σχέση με άλλες περιοχές (όπως αυτή της Τούμπας) όπου σημαντική μερίδα διατηρεί στάση αναμονής, χωρίς βέβαια να ανατρέπεται η θετική εικόνα του δημάρχου και της διοίκησης του.

*Δημοσιεύθηκε στη "Μτκ" στις 12.05.2024

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία