ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δήμος Θεσσαλονίκης: Βάζουμε τις «βάσεις» για καλύτερη καθαριότητα την επόμενη πενταετία - Έφυγαν δυσαρεστημένοι οι εργαζόμενοι

Το Δημοτικό Συμβούλιο συζήτησε σήμερα τα προβλήματα των εργαζομένων με κυρίαρχα την έλλειψη ΜΑΠ, οχημάτων, προσωπικού και την αύξηση των εργατικών ατυχημάτων

 18/07/2023 22:48

Δήμος Θεσσαλονίκης: Βάζουμε τις «βάσεις» για καλύτερη καθαριότητα την επόμενη πενταετία - Έφυγαν δυσαρεστημένοι οι εργαζόμενοι

Δημήτρης Λαζόπουλος

Αδιαφορία για τις συνθήκες υπό τις οποίες εργάζονται οι εργαζόμενοι καταλόγισε στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Φουντούκης, μιλώντας στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου συζητήθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι με κορυφαίο την αύξηση των εργατικών ατυχημάτων.

Ο κ. Φουντούκης κατήγγειλε την έλλειψη προσωπικού και Μέσων Ατομικής Προστασίας συνθήκες οι οποίες έχουν οδηγήσει στην αύξηση των εργατικών ατυχημάτων, όπως τόνισε. «Λόγω COVID είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε προσλήψεις. Η Αθήνα πήρε 400 συμβασιούχους, εμείς πήραμε 50 άτομα. Από τότε δεν έχουμε πάρει τίποτα», πρόσθεσε ο κ. Φουντούκης. Μάλιστα κάλεσε τη διοίκηση του Κ. Ζέρβα να προβεί έστω και σε προσλήψεις συμβασιούχων ακόμη και με δίμηνα προγράμματα του ΟΑΕΔ. «'Ο,τι μπορείτε να πάρετε καλώς να τους πάρετε γιατί θέλουμε να μας βοηθήσετε», είπε σχετικά διαμηνύοντας ωστόσο ότι υπάρχει ανάγκη για μόνιμες προσλήψεις και συγκεκριμένα 85 εργατών και 15 οδηγών.

Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΣΕΔΘ υπενθύμισε ότι οι εργαζόμενοι αναμένουν την υλοποίηση της δέσμευσης της διοίκησης του δήμου για την καταβολή των 200 ευρώ στους εργαζόμενους που δεν τα έχουν λάβει και αφορούν χρήματα που δαπάνησαν σε προηγούμενα έτη οι ίδιοι για να αγοράσουν ΜΑΠ που δεν τους χορηγούσε ο δήμος.

fountoukis-proedros-ergazomenon-dimou-thessalonikis.jpg
Ο Κ. Φουντούκης


Τέλος, ο κ. Φουντούκης υπογράμμισε ότι οι εργαζόμενοι ζητούν διαρκώς να παρακολουθούν εκπαιδευτικά σεμινάρια.

Γ.Γ. δήμου Θεσσαλονίκης: Βάζουμε τις βάσεις για την επόμενη πενταετία

«Μια εργατοκτόνος διοίκηση δεν παραπέμπει στις καλένδες τα προβλήματα», απάντησε από το βήμα του Δ.Σ. ο γ.γ. του δήμου, Νίκος Λιακόπουλος, υποστηρίζοντας ότι η διοίκηση Ζέρβα θα συνεχίζει να παλεύει τους επόμενους τρεις μήνες για να γίνουν τα πράγματα κάπως καλύτερα. 

Μάλιστα ανέφερε πως «εάν οι εργατοκτόνες διοικήσεις ήταν σαν τη διοίκηση Ζέρβα, πολλοί συνδικαλιστές δεν θα είχαν αντικείμενο λόγου» και πρόσθεσε ότι η διοίκηση δεν μπορεί να επιδιορθώσει τα προβλήματα στην καθαριότητα σε έναν χρόνο. Θα βάλει όμως τις βάσεις, όπως είπε, για όσα θα υλοποιήσει την επόμενη πενταετία, εφόσον οι δημότες επιλέξουν την παράταξη του Κ. Ζέρβα στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. 

Παράλληλα, ο γ.γ. του δήμου δήλωσε ότι εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η προκήρυξη που αφορά προσλήψεις στους δήμους, ο δήμος δεν μπορεί βάσει νόμου να προσλάβει μόνιμο προσωπικό.

Εξέφρασε την ελπίδα ότι οι οκτάμηνες συμβάσεις θα παραταθούν, όπως προανήγγειλε άλλωστε και η αρμόδια υπουργός Δόμνα Μιχαηλίδου. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο δήμος προχωρά στην πρόσληψη 100 συμβασιούχων και παράλληλα θα ενεργοποιηθούν προγράμματα του ΟΑΕΔ για άνεργους ηλικίας 55 ετών και άνω με στόχο άλλες 100 συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Για τα μηχανήματα και τα οχήματα ο κ. Λιακόπουλος δήλωσε ότι εντός του 2024 ο δήμος θα παραλάβει 23 ηλεκτροκίνητα οχήματα και έχει αιτηθεί την αγορά επιπλέον 74 η οποία θα κριθεί από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Από το 2020 μέχρι σήμερα ο δήμος έχει αγοράσει 84 ηλεκτροκίνητα οχήματα, είπε ο ίδιος και αναφέρθηκε στον εργολάβο που έχει την ευθύνη συντήρησής τους, λέγοντας ότι ο συγκεκριμένος παίρνει το έργο εδώ και δεκαετίες.

Μιλώντας για τα εργατικά ατυχήματα ο γ.γ. του δήμου υποστήριξε πως από το 2017 έως το 2019 καταγράφηκαν 195 και από το 2020 έως σήμερα 153

Παράλληλα, δεσμεύθηκε ότι μέχρι την επόμενη εβδομάδα παραδίδεται το 90% του συνόλου των ΜΑΠ στους εργαζόμενους και κατηγόρησε τους εργαζόμενους ότι δεν αξιοποιούν τα ΜΑΠ που είναι διαθέσιμα. «Τα 1.237 κράνη που παραδόθηκαν γιατί δεν φοριούνται; Δεν είναι εργατοκτόνος η διοίκηση Ζέρβα όταν χορηγεί ένα χρηματικό ποσό με βάση νόμους, δεν είναι εργακτοκτόνος όταν κάνει διεθνή διαγωνισμό για τα ΜΑΠ με κόστος 1,2 εκατομμύριο ευρώ», ανέφερε ο κ. Λιακόπουλος.

texnikos-asfaleias-dimou-thessalonikis.jpg
Ο τεχνικός ασφαλείας του δήμου


Τον λόγο έλαβε και ο τεχνικός ασφαλείας του δήμου κατηγορώντας, μεταξύ άλλων, τους εργαζόμενους ότι κάποιοι δεν φορούν τα ΜΑΠ και μάλιστα «οι δικαιολογίες που μου φέρνουνε είναι αυτές και έχω ακούσει και πολύ χειρότερες». 

«Το πρόβλημα είναι η αλλαγή σκέψης των εργαζομένων και των διοικούντων. Οι εργοδότες ζητούν να κάνουμε γρήγορα, αυτό που κάνουμε να το κάνουμε καλά» και στο τέλος βάζουν το θέμα της ασφάλειας, αλλά η σειρά πρέπει να είναι ανάποδα και η ασφάλεια πρέπει να είναι πρώτη, πρόσθεσε ο τεχνικός ασφαλείας του δήμου.

Ο δήμος κάνει οικονομία μη συγκεντρώνοντας ανταλλακτικά στις αποθήκες είπε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας

Ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, Κώστας Ιακώβου σημείωσε από την πλευρά του πως ό,τι έχουν ζητήσει οι εργαζόμενοι στο κομμάτι της εκπαίδευσης έχει γίνει. Σε άλλο σημείο ανέφερε μάλιστα ότι η διοίκηση Ζέρβα έχει μειώσει κατά 30% τα δημοτικά τέλη και προσπαθεί να μη μειώνει το επίπεδο στην καθαριότητα. Επίσης, δήλωσε ότι η ανυπαρξία στοκ ανταλλακτικών στις αποθήκες του δήμου γίνεται για εξοικονόμηση πόρων. 

Στην πρώτη τοποθέτησή του υποστήριξε, απευθυνόμενος στους εργαζόμενους, ότι γίνονται καθημερινά συντηρήσεις και επισκευές οχημάτων. Οι εργαζόμενοι διερωτήθηκαν ακολούθως γιατί υπάρχουν τότε παροπλισμένα οχήματα στο αμαξοστάσιο και επέμειναν στο ερώτημά τους πότε θα επισκευαστούν. 

Αντιπολίτευση: Χωρίς απορριμματοφόρα και χρήματα ο δήμος και με χρέος στον εργολάβο

Ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης έθεσε μια σειρά ερωτημάτων προς τη διοίκηση: «Ασφαλή μηχανήματα έχουμε; Τι δεν γίνεται σωστά; Πρέπει να υπηρετούμε τους πολίτες. Από τις επισημάνσεις του τεχνικού ασφαλείας πόσα έχουν γίνει δεκτά; τι έχει αλλάξει; εργοδότες είμαστε όλοι εμείς εδώ πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι. Πόσα λεφτά ξοδεύτηκαν για συντήρηση και προμήθειες των οχημάτων». 

Ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» διαμήνυσε πως «η πόλη συνεχίζει να ζέχνει. Οι εργαζόμενοι βάζουν το κεφάλι τους στον ντορβά. Το ατύχημα ακόμη και για ένα άτομο είναι έγκλημα» και χαρακτήρισε ντροπή τις δηλώσεις της διοίκησης Ζέρβα κατηγορώντας την για αποφυγή των ευθυνών. Δεν έγινε καμιά διεκδίκηση προς την κυβέρνηση για προσλήψεις, κατήγγειλε ακολούθως ο κ. Ζαριανόπουλος και παρατήρησε πως οι συμβασιούχοι δεν θα προλάβουν καν να εκπαιδευθούν. Επίσης, τόνισε πως τα 9 εκατομμύρια που δόθηκαν τα τελευταία χρόνια στον εργολάβο παρόπλισαν το δυναμικό του δήμου που θα μπορούσε να επισκευάζει τα δημοτικά οχήματα. 

pano-ergazomenon-dimarxeio-thessalonikis.jpg


«Έρχεται η διοίκηση και αυτοθαυμάζεται για την καθαριότητα», τόνισε δηκτικά ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», Γιώργος Ορφανός. Ακολούθως επεσήμανε πως απέναντι στον πολίτη «πρέπει να του αποδώσουμε ένα έργο που έχουν πληρώσει» και έσπευσε να συμπληρώσει: «Εάν βρείτε έναν πολίτη να σας πει, ότι η πόλη είναι καθαρή φέρτε τον και σε μένα».

Ο Γιώργος Ρακκάς, επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη» τόνισε πως «Θα πιστωθεί ως διοικητική και πολιτική αδυναμία» της διοίκησης Ζέρβα η εικόνα στην καθαριότητα και ειδικά στην αδυναμία συντήρησης και επισκευής των οχημάτων. Η διοίκηση προμηθεύεται οχήματα και τα 2/3 παραμένουν παροπλισμένα, συνέχισε ο κ. Ρακκάς και υπέδειξε στη διοίκηση ότι θα έπρεπε τους πρώτους τρεις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της θα έπρεπε να άνοιγε συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την αδυναμία στοκαρίσματος ανταλλακτικών στις αποθήκες και τις δαιδαλώδεις διαδικασίες που απαιτεί ο νόμος για την αγορά ανταλλακτικών μέσω της προκήρυξης διαγωνισμών.

«Το ψάρι μυρίζει από το κεφάλι. Φταίει ο δήμαρχος στις επιλογές του σε αντιδημάρχους, συμβούλους, διευθυντές. Δεν έχουν γίνει κρίσεις στο προσωπικό», παρατήρησε από την πλευρά του ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Δρόσος Τσαβλής. «Δεν έχουμε απορριμματοφόρα, δεν έχουμε χρήματα και κυρίως χρωστάμε 1,7 εκατομμύριο ευρώ στον εργολάβο στην Αθήνα», πρόσθεσε ο κ. Τσαβλής και κατήγγειλε το γεγονός ότι ο δήμος ξοδεύει χρήματα για να στέλνει αλλού τα απορρίμματά του ενώ διαθέτει ο ίδιος Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων. Επισης τόνισε πως ο δήμος δεν έχει επισκευάσει μέχρι σήμερα τους τράκτορες που διαθέτει, ώστε να μειώσει δρομολόγια και να μεταφέρει σωστά τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα στα Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών.

Η Λουκία Αργυριάδου, επικεφαλής της παράταξης «Πόλη Ανάποδα» διερωτήθηκε πού πήγαν τα χρήματα για τις συντηρήσεις και γιατί δεν λειτουργούν όλα τα οχήματα παρότι υπάρχει εργολαβία. Αμέσως μετά έθεσε το ερώτημα γιατί το αμαξοστάσιο του δήμου είναι απαξιωμένο ενώ έχει την τεχνική αρτιότητα να προβεί σε μείζονες επισκευές στα οχήματα. 

Τέλος, η κα Αργυριάδου χαρακτήρισε ντροπή ένα «σεξιστικό σχόλιο» του κ. Ιακώβου ο οποίος ισχυρίστηκε προηγουμένως πως κάποιες γυναίκες εργαζόμενες του δήμου νοιάζονται περισσότερο για το μαλλί τους και όχι για την ασφάλειά τους.

Αδιαφορία για τις συνθήκες υπό τις οποίες εργάζονται οι εργαζόμενοι καταλόγισε στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Φουντούκης, μιλώντας στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου συζητήθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι με κορυφαίο την αύξηση των εργατικών ατυχημάτων.

Ο κ. Φουντούκης κατήγγειλε την έλλειψη προσωπικού και Μέσων Ατομικής Προστασίας συνθήκες οι οποίες έχουν οδηγήσει στην αύξηση των εργατικών ατυχημάτων, όπως τόνισε. «Λόγω COVID είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε προσλήψεις. Η Αθήνα πήρε 400 συμβασιούχους, εμείς πήραμε 50 άτομα. Από τότε δεν έχουμε πάρει τίποτα», πρόσθεσε ο κ. Φουντούκης. Μάλιστα κάλεσε τη διοίκηση του Κ. Ζέρβα να προβεί έστω και σε προσλήψεις συμβασιούχων ακόμη και με δίμηνα προγράμματα του ΟΑΕΔ. «'Ο,τι μπορείτε να πάρετε καλώς να τους πάρετε γιατί θέλουμε να μας βοηθήσετε», είπε σχετικά διαμηνύοντας ωστόσο ότι υπάρχει ανάγκη για μόνιμες προσλήψεις και συγκεκριμένα 85 εργατών και 15 οδηγών.

Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΣΕΔΘ υπενθύμισε ότι οι εργαζόμενοι αναμένουν την υλοποίηση της δέσμευσης της διοίκησης του δήμου για την καταβολή των 200 ευρώ στους εργαζόμενους που δεν τα έχουν λάβει και αφορούν χρήματα που δαπάνησαν σε προηγούμενα έτη οι ίδιοι για να αγοράσουν ΜΑΠ που δεν τους χορηγούσε ο δήμος.

fountoukis-proedros-ergazomenon-dimou-thessalonikis.jpg
Ο Κ. Φουντούκης


Τέλος, ο κ. Φουντούκης υπογράμμισε ότι οι εργαζόμενοι ζητούν διαρκώς να παρακολουθούν εκπαιδευτικά σεμινάρια.

Γ.Γ. δήμου Θεσσαλονίκης: Βάζουμε τις βάσεις για την επόμενη πενταετία

«Μια εργατοκτόνος διοίκηση δεν παραπέμπει στις καλένδες τα προβλήματα», απάντησε από το βήμα του Δ.Σ. ο γ.γ. του δήμου, Νίκος Λιακόπουλος, υποστηρίζοντας ότι η διοίκηση Ζέρβα θα συνεχίζει να παλεύει τους επόμενους τρεις μήνες για να γίνουν τα πράγματα κάπως καλύτερα. 

Μάλιστα ανέφερε πως «εάν οι εργατοκτόνες διοικήσεις ήταν σαν τη διοίκηση Ζέρβα, πολλοί συνδικαλιστές δεν θα είχαν αντικείμενο λόγου» και πρόσθεσε ότι η διοίκηση δεν μπορεί να επιδιορθώσει τα προβλήματα στην καθαριότητα σε έναν χρόνο. Θα βάλει όμως τις βάσεις, όπως είπε, για όσα θα υλοποιήσει την επόμενη πενταετία, εφόσον οι δημότες επιλέξουν την παράταξη του Κ. Ζέρβα στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. 

Παράλληλα, ο γ.γ. του δήμου δήλωσε ότι εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η προκήρυξη που αφορά προσλήψεις στους δήμους, ο δήμος δεν μπορεί βάσει νόμου να προσλάβει μόνιμο προσωπικό.

Εξέφρασε την ελπίδα ότι οι οκτάμηνες συμβάσεις θα παραταθούν, όπως προανήγγειλε άλλωστε και η αρμόδια υπουργός Δόμνα Μιχαηλίδου. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο δήμος προχωρά στην πρόσληψη 100 συμβασιούχων και παράλληλα θα ενεργοποιηθούν προγράμματα του ΟΑΕΔ για άνεργους ηλικίας 55 ετών και άνω με στόχο άλλες 100 συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Για τα μηχανήματα και τα οχήματα ο κ. Λιακόπουλος δήλωσε ότι εντός του 2024 ο δήμος θα παραλάβει 23 ηλεκτροκίνητα οχήματα και έχει αιτηθεί την αγορά επιπλέον 74 η οποία θα κριθεί από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Από το 2020 μέχρι σήμερα ο δήμος έχει αγοράσει 84 ηλεκτροκίνητα οχήματα, είπε ο ίδιος και αναφέρθηκε στον εργολάβο που έχει την ευθύνη συντήρησής τους, λέγοντας ότι ο συγκεκριμένος παίρνει το έργο εδώ και δεκαετίες.

Μιλώντας για τα εργατικά ατυχήματα ο γ.γ. του δήμου υποστήριξε πως από το 2017 έως το 2019 καταγράφηκαν 195 και από το 2020 έως σήμερα 153

Παράλληλα, δεσμεύθηκε ότι μέχρι την επόμενη εβδομάδα παραδίδεται το 90% του συνόλου των ΜΑΠ στους εργαζόμενους και κατηγόρησε τους εργαζόμενους ότι δεν αξιοποιούν τα ΜΑΠ που είναι διαθέσιμα. «Τα 1.237 κράνη που παραδόθηκαν γιατί δεν φοριούνται; Δεν είναι εργατοκτόνος η διοίκηση Ζέρβα όταν χορηγεί ένα χρηματικό ποσό με βάση νόμους, δεν είναι εργακτοκτόνος όταν κάνει διεθνή διαγωνισμό για τα ΜΑΠ με κόστος 1,2 εκατομμύριο ευρώ», ανέφερε ο κ. Λιακόπουλος.

texnikos-asfaleias-dimou-thessalonikis.jpg
Ο τεχνικός ασφαλείας του δήμου


Τον λόγο έλαβε και ο τεχνικός ασφαλείας του δήμου κατηγορώντας, μεταξύ άλλων, τους εργαζόμενους ότι κάποιοι δεν φορούν τα ΜΑΠ και μάλιστα «οι δικαιολογίες που μου φέρνουνε είναι αυτές και έχω ακούσει και πολύ χειρότερες». 

«Το πρόβλημα είναι η αλλαγή σκέψης των εργαζομένων και των διοικούντων. Οι εργοδότες ζητούν να κάνουμε γρήγορα, αυτό που κάνουμε να το κάνουμε καλά» και στο τέλος βάζουν το θέμα της ασφάλειας, αλλά η σειρά πρέπει να είναι ανάποδα και η ασφάλεια πρέπει να είναι πρώτη, πρόσθεσε ο τεχνικός ασφαλείας του δήμου.

Ο δήμος κάνει οικονομία μη συγκεντρώνοντας ανταλλακτικά στις αποθήκες είπε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας

Ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, Κώστας Ιακώβου σημείωσε από την πλευρά του πως ό,τι έχουν ζητήσει οι εργαζόμενοι στο κομμάτι της εκπαίδευσης έχει γίνει. Σε άλλο σημείο ανέφερε μάλιστα ότι η διοίκηση Ζέρβα έχει μειώσει κατά 30% τα δημοτικά τέλη και προσπαθεί να μη μειώνει το επίπεδο στην καθαριότητα. Επίσης, δήλωσε ότι η ανυπαρξία στοκ ανταλλακτικών στις αποθήκες του δήμου γίνεται για εξοικονόμηση πόρων. 

Στην πρώτη τοποθέτησή του υποστήριξε, απευθυνόμενος στους εργαζόμενους, ότι γίνονται καθημερινά συντηρήσεις και επισκευές οχημάτων. Οι εργαζόμενοι διερωτήθηκαν ακολούθως γιατί υπάρχουν τότε παροπλισμένα οχήματα στο αμαξοστάσιο και επέμειναν στο ερώτημά τους πότε θα επισκευαστούν. 

Αντιπολίτευση: Χωρίς απορριμματοφόρα και χρήματα ο δήμος και με χρέος στον εργολάβο

Ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης έθεσε μια σειρά ερωτημάτων προς τη διοίκηση: «Ασφαλή μηχανήματα έχουμε; Τι δεν γίνεται σωστά; Πρέπει να υπηρετούμε τους πολίτες. Από τις επισημάνσεις του τεχνικού ασφαλείας πόσα έχουν γίνει δεκτά; τι έχει αλλάξει; εργοδότες είμαστε όλοι εμείς εδώ πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι. Πόσα λεφτά ξοδεύτηκαν για συντήρηση και προμήθειες των οχημάτων». 

Ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» διαμήνυσε πως «η πόλη συνεχίζει να ζέχνει. Οι εργαζόμενοι βάζουν το κεφάλι τους στον ντορβά. Το ατύχημα ακόμη και για ένα άτομο είναι έγκλημα» και χαρακτήρισε ντροπή τις δηλώσεις της διοίκησης Ζέρβα κατηγορώντας την για αποφυγή των ευθυνών. Δεν έγινε καμιά διεκδίκηση προς την κυβέρνηση για προσλήψεις, κατήγγειλε ακολούθως ο κ. Ζαριανόπουλος και παρατήρησε πως οι συμβασιούχοι δεν θα προλάβουν καν να εκπαιδευθούν. Επίσης, τόνισε πως τα 9 εκατομμύρια που δόθηκαν τα τελευταία χρόνια στον εργολάβο παρόπλισαν το δυναμικό του δήμου που θα μπορούσε να επισκευάζει τα δημοτικά οχήματα. 

pano-ergazomenon-dimarxeio-thessalonikis.jpg


«Έρχεται η διοίκηση και αυτοθαυμάζεται για την καθαριότητα», τόνισε δηκτικά ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», Γιώργος Ορφανός. Ακολούθως επεσήμανε πως απέναντι στον πολίτη «πρέπει να του αποδώσουμε ένα έργο που έχουν πληρώσει» και έσπευσε να συμπληρώσει: «Εάν βρείτε έναν πολίτη να σας πει, ότι η πόλη είναι καθαρή φέρτε τον και σε μένα».

Ο Γιώργος Ρακκάς, επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη» τόνισε πως «Θα πιστωθεί ως διοικητική και πολιτική αδυναμία» της διοίκησης Ζέρβα η εικόνα στην καθαριότητα και ειδικά στην αδυναμία συντήρησης και επισκευής των οχημάτων. Η διοίκηση προμηθεύεται οχήματα και τα 2/3 παραμένουν παροπλισμένα, συνέχισε ο κ. Ρακκάς και υπέδειξε στη διοίκηση ότι θα έπρεπε τους πρώτους τρεις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της θα έπρεπε να άνοιγε συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την αδυναμία στοκαρίσματος ανταλλακτικών στις αποθήκες και τις δαιδαλώδεις διαδικασίες που απαιτεί ο νόμος για την αγορά ανταλλακτικών μέσω της προκήρυξης διαγωνισμών.

«Το ψάρι μυρίζει από το κεφάλι. Φταίει ο δήμαρχος στις επιλογές του σε αντιδημάρχους, συμβούλους, διευθυντές. Δεν έχουν γίνει κρίσεις στο προσωπικό», παρατήρησε από την πλευρά του ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Δρόσος Τσαβλής. «Δεν έχουμε απορριμματοφόρα, δεν έχουμε χρήματα και κυρίως χρωστάμε 1,7 εκατομμύριο ευρώ στον εργολάβο στην Αθήνα», πρόσθεσε ο κ. Τσαβλής και κατήγγειλε το γεγονός ότι ο δήμος ξοδεύει χρήματα για να στέλνει αλλού τα απορρίμματά του ενώ διαθέτει ο ίδιος Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων. Επισης τόνισε πως ο δήμος δεν έχει επισκευάσει μέχρι σήμερα τους τράκτορες που διαθέτει, ώστε να μειώσει δρομολόγια και να μεταφέρει σωστά τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα στα Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών.

Η Λουκία Αργυριάδου, επικεφαλής της παράταξης «Πόλη Ανάποδα» διερωτήθηκε πού πήγαν τα χρήματα για τις συντηρήσεις και γιατί δεν λειτουργούν όλα τα οχήματα παρότι υπάρχει εργολαβία. Αμέσως μετά έθεσε το ερώτημα γιατί το αμαξοστάσιο του δήμου είναι απαξιωμένο ενώ έχει την τεχνική αρτιότητα να προβεί σε μείζονες επισκευές στα οχήματα. 

Τέλος, η κα Αργυριάδου χαρακτήρισε ντροπή ένα «σεξιστικό σχόλιο» του κ. Ιακώβου ο οποίος ισχυρίστηκε προηγουμένως πως κάποιες γυναίκες εργαζόμενες του δήμου νοιάζονται περισσότερο για το μαλλί τους και όχι για την ασφάλειά τους.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία