ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δήμος Θεσσαλονίκης: Εκατοντάδες πρόστιμα παραμένουν στο συρτάρι - Τα αφήνουν για τους επόμενους;

Με έγγραφο το οποίο απέστειλε την Τρίτη 30 Οκτωβρίου προς τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Σωκράτη Δημητριάδη ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημοτικών Προσόδων και Πόρων, Θεόφιλος Σφέτκος επισημαίνει τις καθυστερήσεις

 02/11/2023 07:00

Δήμος Θεσσαλονίκης: Εκατοντάδες πρόστιμα παραμένουν στο συρτάρι - Τα αφήνουν για τους επόμενους;

Νίκος Ηλιάδης

Μία, τουλάχιστον περίεργη... κατανόηση, φιλευσπλαχνία, επιδεικνύει τους τελευταίους μήνες η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης απέναντι σε επαγγελματίες – καταστηματάρχες οι οποίοι έχουν οφειλές προς τον δήμο. Σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες του makthes.gr στα συρτάρια των αρμοδίων υπηρεσιών αλλά και της ίδιας της αντιδημαρχίας Οικονομικών λιμνάζουν εδώ και καιρό βεβαιώσεις προστίμων οι οποίες δεν αποστέλλονται προς τους οφειλέτες. 

Βεβαίως, η τακτική να “παγώνει” κατά την προεκλογική περίοδο, για ευνόητους λόγους, η διαδικασία είσπραξης των οφειλόμενων προς τον δήμο μπορεί να μην είναι σπάνια, ωστόσο, προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η τακτική αυτή ακολουθείται και μετά τις εκλογές. 

Προκαλεί όμως και ερωτήματα καθώς πολλοί υποψιάζονται ότι ορισμένοι ίσως επιδιώκουν να φορτώσουν στην επόμενη δημοτική αρχή το δυσάρεστο αυτό έργο. Το ακριβές ύψος των οφειλών δεν δύναται να προσδιοριστεί ωστόσο, όπως επισημαίνει στο makthes.gr αρμόδια πηγή “τα λεφτά είναι κάμποσα”.

Οι ανείσπρακτες οφειλές προς τον δήμο αφορούν πρόστιμα κατάληψης κοινοχρήστων χώρων (παράνομη εξάπλωση τραπεζοκαθισμάτων) καθώς και τις εισφορές του 0,5% και του 5% επί του τζίρου (τέλος επιτηδεύματος) από τα καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας. Μάλιστα πρόκειται για οφειλές οι οποίες αφορούν παρελθόντα έτη της περιόδου 2020-2022. 

Όπως προκύπτει από έγγραφο το οποίο αποκαλύπτει το makthes.gr, πέρα από το καθαρά γραφειοκρατικό σκέλος της διαδικασίας βεβαίωσης των προστίμων, παρατηρείται μεγάλη αβελτηρία, ή ακόμη και απροθυμία από την πλευρά της αντιδημαρχίας Οικονομικών να προχωρήσει τη διαδικασία είσπραξης των προστίμων.

prostima-1-1.jpg

Το αποκαλυπτικό έγγραφο

Συγκεκριμένα, με έγγραφο το οποίο απέστειλε την Τρίτη 30 Οκτωβρίου προς τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Σωκράτη Δημητριάδη ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημοτικών Προσόδων και Πόρων, Θεόφιλος Σφέτκος επισημαίνει τις καθυστερήσεις που υπάρχουν καθώς και τους κινδύνους από την μη είσπραξη των οφειλομένων. 

Ειδικότερα, στο έγγραφο αποκαλύπτεται ότι ήδη από τον περασμένο Ιούνιο, και εντατικότερα από τον Σεπτέμβριο, έχουν αποσταλεί προς τον αντιδήμαρχο Οικονομικών για υπογραφή 583 Αποφάσεις Δημάρχου για επιβολή τελών και προστίμων, οι οποίες μέχρι σήμερα δεν έχουν υπογραφεί. 

Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία η αρμόδια υπηρεσία, αφού ολοκληρώσει τους σχετικούς ελέγχους και τους υπολογισμούς των προστίμων στη συνέχεια απαιτείται η υπογραφή του αντιδημάρχου Οικονομικών προκειμένου οι βεβαιώσεις οφειλής να αποσταλούν προς τους οφειλέτες.

Ειδικότερα, στην επιστολή του ο κ. Σφέτκος αναφέρει: “Η υπηρεσία μας, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, παρέλαβε στοιχεία από το ΚΕΠΥΟ για το ύψος των πραγματοποιηθέντων ακαθαρίστων εσόδων επιχειρήσεων για το έτος 2020, προκειμένου να προβεί σε διασταυρώσεις και να επιβάλει, όπου κρίνεται απαραίτητο, τέλη και πρόστιμα για την είσπραξη του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων. Λόγω προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στο ΟΠΣΟΥ, η έκδοση των Αποφάσεων Δημάρχου κατέστη δυνατή τον Ιούνιο. Έκτοτε, και κυρίως από τον Σεπτέμβριο, έχουν εκδοθεί και σας έχουν αποσταλεί για υπογραφή 583 Αποφάσεις Δημάρχου για επιβολή τελών και προστίμων, οι οποίες μέχρι σήμερα δεν έχουν υπογραφεί”.

dimosprostima-page-0001.jpg
clipboard000.jpg


Κίνδυνος απώλειας εσόδων


Ακολούθως ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημοτικών Προσόδων και Πόρων επισημαίνει προς τον κ. Δημητριάδη ότι “στην περίπτωση μη υπογραφής των εν λόγω Αποφάσεων Δημάρχου, αυτές θα πρέπει, στο σύνολό τους, να ανακληθούν, χωρίς να υπάρχει ουσιώδης αιτιολογία, και να επανεκδοθούν, εφόσον η επιβολή τελών είναι υποχρέωση της υπηρεσίας τόσο από το νόμο όσο και από τον ΟΕΥ”

Υπογραμμίζει, δε, ότι “η χρονική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης των Αποφάσεων και βεβαίωσης των εσόδων θέτει σε κίνδυνο την ομαλή ροή είσπραξης των εσόδων”. 

Επισημαίνει, τέλος πως “σε περίπτωση μαζικής ανάκλησης και επανέκδοσης των Αποφάσεων υπάρχει σημαντικό κόστος για τον Δήμο τόσο σε εργατοώρες όσο και στην κατανάλωση αναλωσίμων” και καλεί τον κ. Δημητριάδη “ύστερα από τα παραπάνω, παρακαλούμε κ. Αντιδήμαρχε, για την άμεση υπογραφή των Αποφάσεων που σας έχουν διαβιβαστεί και θα σας διαβιβαστούν, διότι όπως γνωρίζετε, απαιτείται και ο συντονισμός των επιδόσεων αυτών από το αρμόδιο Τμήμα Ελεγκτών & Επιδοτών”.

Πρόστιμα για τραπεζοκαθίσματα

Πέρα από τα πρόστιμα που αφορούν όσους δεν έχουν υποβάλει δήλωση αναγκαίων στοιχείων ή υπέβαλαν δήλωση με ανακριβή ή ελλιπή στοιχεία για το τζίρο τους ώστε να μην καταβάλουν τα προβλεπόμενα τέλη προς τον δήμο, υπάρχουν σε εκκρεμότητα και εκατοντάδες άλλα πρόστιμα τα οποία αφορούν την παράνομη κατάληψη δημόσιου χώρου από τραπεζοκαθίσματα. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή, δεν έχει υπογραφεί και δεν έχει σταλεί κανένα πρόστιμο που αφορά τα έτη 2022 και 2023. 

Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, μετά τη βεβαίωση της παράβασης από τη δημοτική αστυνομία ή άλλον ελεγκτή, οι βεβαιώσεις παράβασης παραδίδονται στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου προκειμένου να υπολογίσει τα πρόστιμα. Στη συνέχεια αυτά μεταβιβάζονται στον αντιδήμαρχο Οικονομικών προς υπογραφή και αποστολή προς τους καταστηματάρχες. Αυτήν την περίοδο εκκαθαρίζονται οι παραβάσεις που αφορούν το έτος 2022.

Τι λέει ο αντιδήμαρχος

Ερωτηθείς σχετικά από το makthes.gr ο κ. Δημητριάδης είπε πως δεν έχει στα χέρια του βεβαιώσεις που να αφορούν πρόστιμα για παράνομη κατάληψη δημόσιου χώρου από τραπεζοκαθίσματα. Όσον αφορά τα πρόστιμα για τα τέλη επιτηδεύματος ανέφερε πως “ο δήμος παρέλαβε με καθυστέρηση έξι μηνών τις σχετικές καταστάσεις από το ΚΕΠΥΟ και μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου θα υπογράψω τις βεβαιώσεις προστίμων και θα τις αποστείλλουμε”. 

Βεβαίως, οι ισχυρισμοί του αντιδημάρχου καταρρίπτονται από το έγγραφο της αρμόδιας Διεύθυνσης που έχει στα χέρια του από προχθές Τρίτη.

Μία, τουλάχιστον περίεργη... κατανόηση, φιλευσπλαχνία, επιδεικνύει τους τελευταίους μήνες η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης απέναντι σε επαγγελματίες – καταστηματάρχες οι οποίοι έχουν οφειλές προς τον δήμο. Σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες του makthes.gr στα συρτάρια των αρμοδίων υπηρεσιών αλλά και της ίδιας της αντιδημαρχίας Οικονομικών λιμνάζουν εδώ και καιρό βεβαιώσεις προστίμων οι οποίες δεν αποστέλλονται προς τους οφειλέτες. 

Βεβαίως, η τακτική να “παγώνει” κατά την προεκλογική περίοδο, για ευνόητους λόγους, η διαδικασία είσπραξης των οφειλόμενων προς τον δήμο μπορεί να μην είναι σπάνια, ωστόσο, προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η τακτική αυτή ακολουθείται και μετά τις εκλογές. 

Προκαλεί όμως και ερωτήματα καθώς πολλοί υποψιάζονται ότι ορισμένοι ίσως επιδιώκουν να φορτώσουν στην επόμενη δημοτική αρχή το δυσάρεστο αυτό έργο. Το ακριβές ύψος των οφειλών δεν δύναται να προσδιοριστεί ωστόσο, όπως επισημαίνει στο makthes.gr αρμόδια πηγή “τα λεφτά είναι κάμποσα”.

Οι ανείσπρακτες οφειλές προς τον δήμο αφορούν πρόστιμα κατάληψης κοινοχρήστων χώρων (παράνομη εξάπλωση τραπεζοκαθισμάτων) καθώς και τις εισφορές του 0,5% και του 5% επί του τζίρου (τέλος επιτηδεύματος) από τα καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας. Μάλιστα πρόκειται για οφειλές οι οποίες αφορούν παρελθόντα έτη της περιόδου 2020-2022. 

Όπως προκύπτει από έγγραφο το οποίο αποκαλύπτει το makthes.gr, πέρα από το καθαρά γραφειοκρατικό σκέλος της διαδικασίας βεβαίωσης των προστίμων, παρατηρείται μεγάλη αβελτηρία, ή ακόμη και απροθυμία από την πλευρά της αντιδημαρχίας Οικονομικών να προχωρήσει τη διαδικασία είσπραξης των προστίμων.

prostima-1-1.jpg

Το αποκαλυπτικό έγγραφο

Συγκεκριμένα, με έγγραφο το οποίο απέστειλε την Τρίτη 30 Οκτωβρίου προς τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Σωκράτη Δημητριάδη ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημοτικών Προσόδων και Πόρων, Θεόφιλος Σφέτκος επισημαίνει τις καθυστερήσεις που υπάρχουν καθώς και τους κινδύνους από την μη είσπραξη των οφειλομένων. 

Ειδικότερα, στο έγγραφο αποκαλύπτεται ότι ήδη από τον περασμένο Ιούνιο, και εντατικότερα από τον Σεπτέμβριο, έχουν αποσταλεί προς τον αντιδήμαρχο Οικονομικών για υπογραφή 583 Αποφάσεις Δημάρχου για επιβολή τελών και προστίμων, οι οποίες μέχρι σήμερα δεν έχουν υπογραφεί. 

Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία η αρμόδια υπηρεσία, αφού ολοκληρώσει τους σχετικούς ελέγχους και τους υπολογισμούς των προστίμων στη συνέχεια απαιτείται η υπογραφή του αντιδημάρχου Οικονομικών προκειμένου οι βεβαιώσεις οφειλής να αποσταλούν προς τους οφειλέτες.

Ειδικότερα, στην επιστολή του ο κ. Σφέτκος αναφέρει: “Η υπηρεσία μας, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, παρέλαβε στοιχεία από το ΚΕΠΥΟ για το ύψος των πραγματοποιηθέντων ακαθαρίστων εσόδων επιχειρήσεων για το έτος 2020, προκειμένου να προβεί σε διασταυρώσεις και να επιβάλει, όπου κρίνεται απαραίτητο, τέλη και πρόστιμα για την είσπραξη του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων. Λόγω προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στο ΟΠΣΟΥ, η έκδοση των Αποφάσεων Δημάρχου κατέστη δυνατή τον Ιούνιο. Έκτοτε, και κυρίως από τον Σεπτέμβριο, έχουν εκδοθεί και σας έχουν αποσταλεί για υπογραφή 583 Αποφάσεις Δημάρχου για επιβολή τελών και προστίμων, οι οποίες μέχρι σήμερα δεν έχουν υπογραφεί”.

dimosprostima-page-0001.jpg
clipboard000.jpg


Κίνδυνος απώλειας εσόδων


Ακολούθως ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημοτικών Προσόδων και Πόρων επισημαίνει προς τον κ. Δημητριάδη ότι “στην περίπτωση μη υπογραφής των εν λόγω Αποφάσεων Δημάρχου, αυτές θα πρέπει, στο σύνολό τους, να ανακληθούν, χωρίς να υπάρχει ουσιώδης αιτιολογία, και να επανεκδοθούν, εφόσον η επιβολή τελών είναι υποχρέωση της υπηρεσίας τόσο από το νόμο όσο και από τον ΟΕΥ”

Υπογραμμίζει, δε, ότι “η χρονική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης των Αποφάσεων και βεβαίωσης των εσόδων θέτει σε κίνδυνο την ομαλή ροή είσπραξης των εσόδων”. 

Επισημαίνει, τέλος πως “σε περίπτωση μαζικής ανάκλησης και επανέκδοσης των Αποφάσεων υπάρχει σημαντικό κόστος για τον Δήμο τόσο σε εργατοώρες όσο και στην κατανάλωση αναλωσίμων” και καλεί τον κ. Δημητριάδη “ύστερα από τα παραπάνω, παρακαλούμε κ. Αντιδήμαρχε, για την άμεση υπογραφή των Αποφάσεων που σας έχουν διαβιβαστεί και θα σας διαβιβαστούν, διότι όπως γνωρίζετε, απαιτείται και ο συντονισμός των επιδόσεων αυτών από το αρμόδιο Τμήμα Ελεγκτών & Επιδοτών”.

Πρόστιμα για τραπεζοκαθίσματα

Πέρα από τα πρόστιμα που αφορούν όσους δεν έχουν υποβάλει δήλωση αναγκαίων στοιχείων ή υπέβαλαν δήλωση με ανακριβή ή ελλιπή στοιχεία για το τζίρο τους ώστε να μην καταβάλουν τα προβλεπόμενα τέλη προς τον δήμο, υπάρχουν σε εκκρεμότητα και εκατοντάδες άλλα πρόστιμα τα οποία αφορούν την παράνομη κατάληψη δημόσιου χώρου από τραπεζοκαθίσματα. Σύμφωνα με αρμόδια πηγή, δεν έχει υπογραφεί και δεν έχει σταλεί κανένα πρόστιμο που αφορά τα έτη 2022 και 2023. 

Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, μετά τη βεβαίωση της παράβασης από τη δημοτική αστυνομία ή άλλον ελεγκτή, οι βεβαιώσεις παράβασης παραδίδονται στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου προκειμένου να υπολογίσει τα πρόστιμα. Στη συνέχεια αυτά μεταβιβάζονται στον αντιδήμαρχο Οικονομικών προς υπογραφή και αποστολή προς τους καταστηματάρχες. Αυτήν την περίοδο εκκαθαρίζονται οι παραβάσεις που αφορούν το έτος 2022.

Τι λέει ο αντιδήμαρχος

Ερωτηθείς σχετικά από το makthes.gr ο κ. Δημητριάδης είπε πως δεν έχει στα χέρια του βεβαιώσεις που να αφορούν πρόστιμα για παράνομη κατάληψη δημόσιου χώρου από τραπεζοκαθίσματα. Όσον αφορά τα πρόστιμα για τα τέλη επιτηδεύματος ανέφερε πως “ο δήμος παρέλαβε με καθυστέρηση έξι μηνών τις σχετικές καταστάσεις από το ΚΕΠΥΟ και μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου θα υπογράψω τις βεβαιώσεις προστίμων και θα τις αποστείλλουμε”. 

Βεβαίως, οι ισχυρισμοί του αντιδημάρχου καταρρίπτονται από το έγγραφο της αρμόδιας Διεύθυνσης που έχει στα χέρια του από προχθές Τρίτη.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία