ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Cosmatos: Ένας μεταφορικός άθλος από τη Θεσσαλονίκη, στο Ηνωμένο Βασίλειο

Ένα από τα μεγαλύτερα φορτία που πέρασε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης- 82 τεμάχια , 963 τόνων

 16/08/2023 18:06

Cosmatos: Ένας μεταφορικός άθλος από τη Θεσσαλονίκη, στο Ηνωμένο Βασίλειο

Ένα από τα μεγαλύτερα φορτία που διακινήθηκαν ποτέ μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, προστέθηκε στη μακρά λίστα ειδικών μεταφορών του Ομίλου Cosmatos.

Η εταιρεία που εξειδικεύεται στη διακίνηση υπέρβαρων φορτίων και στα defence logistics, έφερε εις πέρας ένα απαιτητικό project μεταφοράς 82 τεμαχίων που ξεκίνησε το θαλάσσιο ταξίδι του από την Ελλάδα με προορισμό το Ηνωμένο Βασίλειο τον περασμένο Ιούλιο.

Πιο συγκεκριμένα, τα φορτία αυτά που συνολικά ζύγιζαν 963 τόνους, ήταν μεγάλες μεταλλικές κατασκευές, που υλοποιήθηκαν από την βιομηχανία ΕΚΜΕ, για να τοποθετηθούν στο εργοστάσιο υδρογόνου που σχεδιάστηκε από την Technip Energy, στο Esso Petroleum Fawley, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Cosmatos, ανέλαβε το συντονισμό και την υλοποίηση, μέσω και συνεργατών, της μεταφοράς των 82 αυτών τεράστιων κατασκευών, από το εργοστάσιο της ΕΚΜΕ στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τη φόρτωση στο πλοίο βαρέων μεταφορών της Ocean7, MV Atlantic Dawn και την παράδοσή του, στο Σάουθαμπτον του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η μεγάλη αυτή επιχείρηση, άρχισε την 1η Ιουλίου και ολοκληρώθηκε στις 14 Ιουλίου, με την παράδοση του φορτίου.

«Από την αρχή, ήταν σαφές ότι αυτό το έργο επρόκειτο να δημιουργήσει μοναδικές προκλήσεις, λαμβάνοντας υπόψη απλώς και μόνον τις διαστάσεις των κρίσιμων φορτίων», τόνισε η κα. Ελισάβετ Κοσμάτου, διευθύνουσα σύμβουλος της Εταιρείας.

Αυτές αποτελούνταν από τρεις κύριες μονάδες penthouse βάρους 180,4 τόνων, 123,8 τόνων και 40,8 τόνων αντίστοιχα καθως και μια επιπλέον δομή valve structure 85 τόνων. Το μεγαλύτερο penthouse είχε διαστάσεις 1830 cm x 1060 cm x 1010 cm.

Το μεγάλο αυτό μεταφορικό project άρχισε να σχεδιάζεται το 2019, αλλά ο κορωνοϊός προκάλεσε επιβράδυνση στην παραγωγή ενώ η εκτίναξη στις τιμές των καυσίμων/ναύλων των εμπορικών πλοίων, συνετέλεσαν στον επαναπρογραμματισμό του φορτίου για αποστολή μόλις στις αρχές του 2023.

Έκτοτε, οι συνομιλίες εντάθηκαν γρήγορα μεταξύ της ΕΚΜΕ, του Ομίλου Cosmatos, του βασικού παρόχου ειδικής μεταφοράς Παύλου Κρουσταλλέλη, της Technip και της DHL που ήταν ο κύριος ανάδοχος της μεταφοράς.

Ωστόσο, μέχρι την αναβίωση της εκτέλεσης της μεταφοράς, είχαν εμφανιστεί νέες και απρόβλεπτες προκλήσεις.

«Οι συνθήκες μεταφοράς είχαν αλλάξει, και η ευρύτερη ομάδα έπρεπε να ξανασκεφτεί και να επανασχεδιάσει την διαδρομή», λέει η ΕΚ. «Στο μεσοδιάστημα έγιναν αναβαθμίσεις στο οδικό δίκτυο συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής νέας γέφυρας και κάποιοι από τους δρόμους διέλευσης στους οποίους βασιζόταν η μεταφορά, δεν ήταν πια προσβάσιμοι».

Όταν τα δημόσια οδικά έργα εξακολουθούσαν να εμποδίζουν την διέλευση μέσω μιας γέφυρας κατά μήκος ενός ουσιαστικού τμήματος της διαδρομής, ένα μήνα πριν από την προγραμματισμένη μετακίνηση του φορτίου, η ExxonMobil ανέθεσε στην Cosmatos να βρει μια εναλλακτική λύση.

Με τα νέα δεδομένα και την χρονική πίεση που υφίσταται η ολοκλήρωση του έργου, η στενή συνεργασία με τον πελάτη και τους άλλους εμπλεκόμενους υπό εργολάβους αποδείχθηκε καίριας σημασίας, καθώς πλησίαζε η αναθεωρημένη ημερομηνία αναχώρησης, ξεκινώντας από τις εγκαταστάσεις της ΕΚΜΕ το Σαββατοκύριακο 1-2 Ιουλίου.

«Μια λεπτομερής μελέτη των έργων υποδομής είχε δείξει ότι θα χρειαζόταν επίχωση και ευθυγράμμιση σε τμήματα του δρόμου, η οποία έγινε από υπεργολάβους», λέει η ΕΚ.

«Πραγματοποιούσαμε εβδομαδιαίες συναντήσεις μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών για να παρακολουθούμε στενά την πρόοδο στα οδικά έργα που βρισκόταν εκτός του ελέγχου μας. Οι αιτήσεις έκδοσης ειδικών αδειών οδικής μεταφοράς κατατέθηκαν για δύο πιθανές διαδρομές, με την τελική επιλογή να γίνεται μόνο δύο εβδομάδες πριν από την ημερομηνία μεταφοράς».

Η μεταφορά του συγκεκριμένου φορτίου δίχως καθυστερήσεις, αποτέλεσε, δίχως υπερβολή, έναν άθλο, καθώς εκτός από τα έργα σε τμήματα της οδικής διαδρομής, χρειάσθηκε, να διακοπεί η ηλεκτροδότηση και να κατεβούν προσωρινά τα εναέρια καλώδια υψηλής τάσης, ενώ για λόγους ασφαλείας, η φόρτωση στο πλοίου έγινε στο φως της ημέρας, στη διάρκεια ολοήμερης επιχείρησης κατά την οποία συγκολλήθηκε το φορτίο, για να αποφευχθεί η ολισθηρότητα.

Ο Όμιλος Cosmatos ανέλαβε επίσης συντονιστικό ρόλο στη διεκπεραίωση φορτωτικών εργασιών στο λιμάνι, φροντίζοντας για την ασφαλή πλαγιοδέτηση του Atlantic Dawn, καθώς και για την διάθεση χώρου προσωρινής αποθήκευσης φορτίου, τον απαραίτητο ανυψωτικό εξοπλισμό, ενώ συντόνισε με τις λιμενεργατικές ομοχειρίες τις εκτιμήσεις κινδύνου φόρτωσης.

Η κα. Κοσμάτου υπογράμμισε ότι επρόκειτο για μία «άκρως συνεργατική προσπάθεια και θα ήθελα ιδιαίτερα να αναγνωρίσω την υποστήριξη που δόθηκε από τη seAcure ως αξιολογητή κινδύνου, από την IMS UK ως επιθεωρητή του ναυλωτή, από την ABL Group ως επιθεωρητή ναυτιλιακής εγγύησης και από την ομάδα συγκόλλησης NAVICON SA».

Ένα από τα μεγαλύτερα φορτία που διακινήθηκαν ποτέ μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, προστέθηκε στη μακρά λίστα ειδικών μεταφορών του Ομίλου Cosmatos.

Η εταιρεία που εξειδικεύεται στη διακίνηση υπέρβαρων φορτίων και στα defence logistics, έφερε εις πέρας ένα απαιτητικό project μεταφοράς 82 τεμαχίων που ξεκίνησε το θαλάσσιο ταξίδι του από την Ελλάδα με προορισμό το Ηνωμένο Βασίλειο τον περασμένο Ιούλιο.

Πιο συγκεκριμένα, τα φορτία αυτά που συνολικά ζύγιζαν 963 τόνους, ήταν μεγάλες μεταλλικές κατασκευές, που υλοποιήθηκαν από την βιομηχανία ΕΚΜΕ, για να τοποθετηθούν στο εργοστάσιο υδρογόνου που σχεδιάστηκε από την Technip Energy, στο Esso Petroleum Fawley, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Cosmatos, ανέλαβε το συντονισμό και την υλοποίηση, μέσω και συνεργατών, της μεταφοράς των 82 αυτών τεράστιων κατασκευών, από το εργοστάσιο της ΕΚΜΕ στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τη φόρτωση στο πλοίο βαρέων μεταφορών της Ocean7, MV Atlantic Dawn και την παράδοσή του, στο Σάουθαμπτον του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η μεγάλη αυτή επιχείρηση, άρχισε την 1η Ιουλίου και ολοκληρώθηκε στις 14 Ιουλίου, με την παράδοση του φορτίου.

«Από την αρχή, ήταν σαφές ότι αυτό το έργο επρόκειτο να δημιουργήσει μοναδικές προκλήσεις, λαμβάνοντας υπόψη απλώς και μόνον τις διαστάσεις των κρίσιμων φορτίων», τόνισε η κα. Ελισάβετ Κοσμάτου, διευθύνουσα σύμβουλος της Εταιρείας.

Αυτές αποτελούνταν από τρεις κύριες μονάδες penthouse βάρους 180,4 τόνων, 123,8 τόνων και 40,8 τόνων αντίστοιχα καθως και μια επιπλέον δομή valve structure 85 τόνων. Το μεγαλύτερο penthouse είχε διαστάσεις 1830 cm x 1060 cm x 1010 cm.

Το μεγάλο αυτό μεταφορικό project άρχισε να σχεδιάζεται το 2019, αλλά ο κορωνοϊός προκάλεσε επιβράδυνση στην παραγωγή ενώ η εκτίναξη στις τιμές των καυσίμων/ναύλων των εμπορικών πλοίων, συνετέλεσαν στον επαναπρογραμματισμό του φορτίου για αποστολή μόλις στις αρχές του 2023.

Έκτοτε, οι συνομιλίες εντάθηκαν γρήγορα μεταξύ της ΕΚΜΕ, του Ομίλου Cosmatos, του βασικού παρόχου ειδικής μεταφοράς Παύλου Κρουσταλλέλη, της Technip και της DHL που ήταν ο κύριος ανάδοχος της μεταφοράς.

Ωστόσο, μέχρι την αναβίωση της εκτέλεσης της μεταφοράς, είχαν εμφανιστεί νέες και απρόβλεπτες προκλήσεις.

«Οι συνθήκες μεταφοράς είχαν αλλάξει, και η ευρύτερη ομάδα έπρεπε να ξανασκεφτεί και να επανασχεδιάσει την διαδρομή», λέει η ΕΚ. «Στο μεσοδιάστημα έγιναν αναβαθμίσεις στο οδικό δίκτυο συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής νέας γέφυρας και κάποιοι από τους δρόμους διέλευσης στους οποίους βασιζόταν η μεταφορά, δεν ήταν πια προσβάσιμοι».

Όταν τα δημόσια οδικά έργα εξακολουθούσαν να εμποδίζουν την διέλευση μέσω μιας γέφυρας κατά μήκος ενός ουσιαστικού τμήματος της διαδρομής, ένα μήνα πριν από την προγραμματισμένη μετακίνηση του φορτίου, η ExxonMobil ανέθεσε στην Cosmatos να βρει μια εναλλακτική λύση.

Με τα νέα δεδομένα και την χρονική πίεση που υφίσταται η ολοκλήρωση του έργου, η στενή συνεργασία με τον πελάτη και τους άλλους εμπλεκόμενους υπό εργολάβους αποδείχθηκε καίριας σημασίας, καθώς πλησίαζε η αναθεωρημένη ημερομηνία αναχώρησης, ξεκινώντας από τις εγκαταστάσεις της ΕΚΜΕ το Σαββατοκύριακο 1-2 Ιουλίου.

«Μια λεπτομερής μελέτη των έργων υποδομής είχε δείξει ότι θα χρειαζόταν επίχωση και ευθυγράμμιση σε τμήματα του δρόμου, η οποία έγινε από υπεργολάβους», λέει η ΕΚ.

«Πραγματοποιούσαμε εβδομαδιαίες συναντήσεις μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών για να παρακολουθούμε στενά την πρόοδο στα οδικά έργα που βρισκόταν εκτός του ελέγχου μας. Οι αιτήσεις έκδοσης ειδικών αδειών οδικής μεταφοράς κατατέθηκαν για δύο πιθανές διαδρομές, με την τελική επιλογή να γίνεται μόνο δύο εβδομάδες πριν από την ημερομηνία μεταφοράς».

Η μεταφορά του συγκεκριμένου φορτίου δίχως καθυστερήσεις, αποτέλεσε, δίχως υπερβολή, έναν άθλο, καθώς εκτός από τα έργα σε τμήματα της οδικής διαδρομής, χρειάσθηκε, να διακοπεί η ηλεκτροδότηση και να κατεβούν προσωρινά τα εναέρια καλώδια υψηλής τάσης, ενώ για λόγους ασφαλείας, η φόρτωση στο πλοίου έγινε στο φως της ημέρας, στη διάρκεια ολοήμερης επιχείρησης κατά την οποία συγκολλήθηκε το φορτίο, για να αποφευχθεί η ολισθηρότητα.

Ο Όμιλος Cosmatos ανέλαβε επίσης συντονιστικό ρόλο στη διεκπεραίωση φορτωτικών εργασιών στο λιμάνι, φροντίζοντας για την ασφαλή πλαγιοδέτηση του Atlantic Dawn, καθώς και για την διάθεση χώρου προσωρινής αποθήκευσης φορτίου, τον απαραίτητο ανυψωτικό εξοπλισμό, ενώ συντόνισε με τις λιμενεργατικές ομοχειρίες τις εκτιμήσεις κινδύνου φόρτωσης.

Η κα. Κοσμάτου υπογράμμισε ότι επρόκειτο για μία «άκρως συνεργατική προσπάθεια και θα ήθελα ιδιαίτερα να αναγνωρίσω την υποστήριξη που δόθηκε από τη seAcure ως αξιολογητή κινδύνου, από την IMS UK ως επιθεωρητή του ναυλωτή, από την ABL Group ως επιθεωρητή ναυτιλιακής εγγύησης και από την ομάδα συγκόλλησης NAVICON SA».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία