ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ

Χρήστος Δουίτσης: Τετραψήφιος ο αριθμός των νέων εγγραφών στον ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης

Συνέντευξη του συντονιστή της Νομαρχιακής Επιτροπής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ στη "ΜτΚ"

 24/12/2019 17:00

Χρήστος Δουίτσης: Τετραψήφιος ο αριθμός των νέων εγγραφών στον ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης

Ιάσων Μπάντιος

«Ο κ. Τζιτζικώστας συνεχίζει και σε αυτήν τη θητεία του στη ρότα ‘do nothing’. Από την αντιπλημμυρική προστασία έως το φωτισμό του επαρχιακού, οδικού δικτύου οι παρεμβάσεις της περιφέρειας είναι περίπου ανύπαρκτες» δηλώνει, μεταξύ άλλων, στη «ΜτΚ» ο συντονιστής της Νομαρχιακής Επιτροπής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Δουίτσης, ενώ προαναγγέλλει την κορύφωση της καμπάνιας εγγραφής νέων μελών του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη με επίσκεψη του προέδρου του κόμματος Αλέξη Τσίπρα στην πόλη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, παρά την εκλογική του ήττα στις 7 Ιουλίου, στην Α’ εκλογική περιφέρεια της Θεσσαλονίκης κατέγραψε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Θα καταφέρετε στο πλαίσιο της διεύρυνσης του κόμματός σας να αντιστοιχηθείτε οργανωτικά στο αποτέλεσμα αυτό;

Είναι αλήθεια ότι το αποτέλεσμα των βουλευτικών εκλογών για το κόμμα μας στην Α’ Θεσσαλονίκης ήταν ιδιαίτερα θετικό. Βρισκόμαστε στις δέκα πρώτες εκλογικές περιφέρειες πανελλαδικά (για την ακρίβεια είμαστε στην έβδομη θέση) με τη μεγαλύτερη άνοδο από τις ευρωεκλογές του Μαΐου. Καλύψαμε μια διαφορά δέκα ποσοστιαίων μονάδων (21,7% στις ευρωεκλογές, 31,3% στις εθνικές). Μάλιστα, στους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία ήρθε πρώτος και με διαφορά. Στο δήμο Αμπελοκήπων - Μενεμένης είμαστε πρώτοι με διαφορά 9%, στο δήμο Παύλου Μελά με διαφορά 7%, στο δήμο Νεάπολης - Συκεών με διαφορά 3%. Οι παραπάνω επιδόσεις επέτρεψαν να διατηρήσουμε τις πέντε από τις έξι βουλευτικές έδρες όταν πολλοί προεξοφλούσαν -ελέω και της Συμφωνίας των Πρεσπών- ότι θα καταποντιστούμε.

Αμέσως μετά τις εκλογές τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα της διεύρυνσης και ανασυγκρότησης του κόμματος, θέτοντας ως βασικό διακύβευμα την αντιστοίχηση του οργανωμένου ΣΥΡΙΖΑ με την εκλογική του επιρροή. Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη καμπάνια του κόμματος με κεντρικό σύνθημα «Πάρε τον ΣΥΡΙΖΑ στα χέρια σου». Στη Θεσσαλονίκη είναι τετραψήφιος πλέον ο αριθμός αυτών που έχουν εγγραφεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του i-syriza και τις οργανώσεις μελών. Στην πορεία του Πολυτεχνείου συγκροτήσαμε ένα από τα μαζικότερα μπλοκ της τελευταίας δεκαετίας. Ταυτόχρονα πραγματοποιούνται εκδηλώσεις/ανοιχτές συνελεύσεις σε γειτονιές και δημοτικές ενότητες του πολεοδομικού συγκροτήματος. Η καμπάνια θα κορυφωθεί με την επίσκεψη του προέδρου του κόμματος Αλέξη Τσίπρα στην πόλη μας. Ζητούμενο των παραπάνω είναι να συναντηθούμε, να συζητήσουμε και να συνδιαμορφώσουμε τις νέες προγραμματικές μας κατευθύνσεις με τον κόσμο, ο οποίος μας στήριξε στις αναμετρήσεις της προηγούμενης περιόδου.

Πώς σχολιάζετε τον μέχρι στιγμής δημόσιο διάλογο στον ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στο δρόμο προς το συνέδριο; Έχουν υπάρξει ενστάσεις και διαφωνίες σε σχέση με τη διαδικασία που ακολουθείται.

Σε γενικές γραμμές υπάρχει συναντίληψη και όλοι συμφωνούμε στην αναγκαιότητα της διεύρυνσης και της ανασυγκρότησης του κόμματος. Όλοι αναγνωρίζουμε επίσης την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός σύγχρονου, μαζικού, αριστερού, προοδευτικού κόμματος, το οποίο θα αποτελεί την πολιτική έκφραση των προοδευτικών κοινωνικών στρωμάτων και θα μπορεί να απαντά αποτελεσματικά στις προκλήσεις της εποχής μας. Στην κοινωνία υπάρχει ένα προοδευτικό κομμάτι, το οποίο είναι και πλειοψηφικό, κατά τη γνώμη μας, που αναγνωρίζει, συγκινείται, κινητοποιείται από έννοιες όπως δημοκρατία, κοινωνική πρόοδος, κοινωνική δικαιοσύνη, αλληλεγγύη, δικαιώματα, οικολογία, αντίθεση στο ρατσισμό, την ξενοφοβία και το φασισμό κ.ά. Το κομμάτι αυτό έχει επιλέξει να εκφράζεται εκλογικά από τον ΣΥΡΙΖΑ. Όμως εκεί βάζει τελεία στη σχέση του με το κόμμα μας. Εμείς θέλουμε να υπάρξει συνέχεια μετά την τελεία. Είναι στοίχημα για εμάς να συναντηθούμε με όλον αυτόν τον κόσμο, πρωτίστως να τον ακούσουμε, μας ενδιαφέρουν οι προτάσεις του αλλά και η κριτική του, να συνδιαμορφώσουμε ένα συνεκτικό πρόγραμμα θέσεων από κοινού μαζί τους, να αποκτήσουμε οργανικούς δεσμούς. Άρα μιλάμε για μία γόνιμη, πλούσια διαδικασία, η οποία δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί. Μέχρι τώρα πάντως, από όλους δημιουργικές ανησυχίες εκφράζονται για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος και όχι διαφωνίες ή ενστάσεις.

Πώς βλέπετε τους πρώτους μήνες της διοίκησης του Κωνσταντίνου Ζέρβα στο δήμο Θεσσαλονίκης, θα συνεργαστείτε μαζί του για τα ζητήματα της πόλης; Ποια η γνώμη σας για τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα;

Ο κ. Ζέρβας οφείλει να αντιληφθεί ότι πρέπει να λειτουργεί ως δήμαρχος όλων των Θεσσαλονικέων και όχι ως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στην πόλη. Χρεώνεται με δύο αποτυχημένες ειδικές συνεδριάσεις, μία για το μετρό και μία για τον ΟΑΣΘ, οι οποίες κινούνταν στα όρια της μεθόδευσης. Η μεν πρώτη ήταν πλήρως μονόπλευρη, αφού όλοι οι προσκεκλημένοι εισηγητές ήταν υπέρ της απόσπασης των αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου, η δε δεύτερη θύμιζε συνέλευση των πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ. Οι αστυνομικοί έλεγχοι σε πολίτες μέσα στο δημαρχείο κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου ή η ανάγνωση κειμένου με φασιστικό περιεχόμενο αποτελούν κι αυτά θλιβερά ολισθήματα.

Είμαστε ένας χώρος που πιστεύουμε στην απλή αναλογική, την οποία και θεσμοθετήσαμε, άλλο αν η παρέμβαση Θεοδωρικάκου την «ξεδόντιασε». Η απλή αναλογική απαιτεί τις συνεργασίες. Συνεργασία όμως με μεθοδεύσεις δεν νοείται.

Ο κ. Τζιτζικώστας συνεχίζει και σε αυτήν τη θητεία του στη ρότα «do nothing». Από την αντιπλημμυρική προστασία έως το φωτισμό του επαρχιακού, οδικού δικτύου οι παρεμβάσεις της περιφέρειας είναι περίπου ανύπαρκτες.

Πολλοί και πολλές καταλογίζουν στον ΣΥΡΙΖΑ ευθύνες για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Τι απαντάτε και πώς βλέπετε τις κινήσεις της κυβέρνησης σε σχέση με τον ΟΑΣΘ και το μετρό;

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται επειγόντως το μετρό. Ο ΣΥΡΙΖΑ επιτάχυνε θεαματικά το ρυθμό εκτέλεσης του έργου. Στο τέλος του 2020 το μετρό θα ετίθετο σε λειτουργία. Η κυβέρνηση της ΝΔ το μετέθεσε για το 2023 και βλέπουμε… Η πόλη οφείλει να σεβαστεί, να διαφυλάξει και να αναδείξει την πολιτιστική της κληρονομιά. Η διοίκηση Μυλόπουλου διασφάλιζε την εκτέλεση του έργου στο σταθμό Βενιζέλου με την ταυτόχρονη παραμονή των αρχαιοτήτων στη θέση τους. Η κυβέρνηση της ΝΔ, υπακούοντας στις όποιες εργολαβικές ορέξεις, θέλει να τεμαχίσει και να αποσπάσει τα αρχαία από το φυσικό τους χώρο. Οι αστικές μεταφορές είναι κοινωνικό δικαίωμα και γι’ αυτό οι αστικές συγκοινωνίες οφείλουν να έχουν δημόσιο χαρακτήρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ αποϊδιωτικοποίησε τον ΟΑΣΘ και θεσμοθέτησε τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων. Η κυβέρνηση της ΝΔ παραδίδει το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Ο ΟΑΣΘ χρειάζεται επειγόντως καινούργιο στόλο οχημάτων. Γι’ αυτό η κυβέρνησή μας είχε προκηρύξει διαγωνισμό, τον οποίο ο κ. Μητσοτάκης ακύρωσε. Ιδρύσαμε τον ΟΣΕΘ (στη θέση του παλιού ΣΑΣΘ) ενός δημόσιου οργανισμού, για να σχεδιάζει και να έχει την εποπτεία όλων των αστικών συγκοινωνιών. Η κυβέρνηση της ΝΔ με την πρόσφατη τροπολογία της τον υποβαθμίζει. Προβλέψαμε την ίδρυση του ΑΣΥΘ, επίσης δημόσιου οργανισμού, για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου όλων των μέσων. Η ΝΔ τον κατήργησε. Μπορεί στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν από τη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησής μας έως τις εκλογές του Ιουνίου να μην κατορθώσαμε να φτάσουμε τον ΟΑΣΘ στο επίπεδο που επιθυμούσαμε και που αντιστοιχεί στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο είμαστε περήφανοι για τα πεπραγμένα μας στις αστικές συγκοινωνίες.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 22 Δεκεμβρίου 2019

«Ο κ. Τζιτζικώστας συνεχίζει και σε αυτήν τη θητεία του στη ρότα ‘do nothing’. Από την αντιπλημμυρική προστασία έως το φωτισμό του επαρχιακού, οδικού δικτύου οι παρεμβάσεις της περιφέρειας είναι περίπου ανύπαρκτες» δηλώνει, μεταξύ άλλων, στη «ΜτΚ» ο συντονιστής της Νομαρχιακής Επιτροπής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Δουίτσης, ενώ προαναγγέλλει την κορύφωση της καμπάνιας εγγραφής νέων μελών του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη με επίσκεψη του προέδρου του κόμματος Αλέξη Τσίπρα στην πόλη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, παρά την εκλογική του ήττα στις 7 Ιουλίου, στην Α’ εκλογική περιφέρεια της Θεσσαλονίκης κατέγραψε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Θα καταφέρετε στο πλαίσιο της διεύρυνσης του κόμματός σας να αντιστοιχηθείτε οργανωτικά στο αποτέλεσμα αυτό;

Είναι αλήθεια ότι το αποτέλεσμα των βουλευτικών εκλογών για το κόμμα μας στην Α’ Θεσσαλονίκης ήταν ιδιαίτερα θετικό. Βρισκόμαστε στις δέκα πρώτες εκλογικές περιφέρειες πανελλαδικά (για την ακρίβεια είμαστε στην έβδομη θέση) με τη μεγαλύτερη άνοδο από τις ευρωεκλογές του Μαΐου. Καλύψαμε μια διαφορά δέκα ποσοστιαίων μονάδων (21,7% στις ευρωεκλογές, 31,3% στις εθνικές). Μάλιστα, στους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία ήρθε πρώτος και με διαφορά. Στο δήμο Αμπελοκήπων - Μενεμένης είμαστε πρώτοι με διαφορά 9%, στο δήμο Παύλου Μελά με διαφορά 7%, στο δήμο Νεάπολης - Συκεών με διαφορά 3%. Οι παραπάνω επιδόσεις επέτρεψαν να διατηρήσουμε τις πέντε από τις έξι βουλευτικές έδρες όταν πολλοί προεξοφλούσαν -ελέω και της Συμφωνίας των Πρεσπών- ότι θα καταποντιστούμε.

Αμέσως μετά τις εκλογές τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα της διεύρυνσης και ανασυγκρότησης του κόμματος, θέτοντας ως βασικό διακύβευμα την αντιστοίχηση του οργανωμένου ΣΥΡΙΖΑ με την εκλογική του επιρροή. Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη καμπάνια του κόμματος με κεντρικό σύνθημα «Πάρε τον ΣΥΡΙΖΑ στα χέρια σου». Στη Θεσσαλονίκη είναι τετραψήφιος πλέον ο αριθμός αυτών που έχουν εγγραφεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του i-syriza και τις οργανώσεις μελών. Στην πορεία του Πολυτεχνείου συγκροτήσαμε ένα από τα μαζικότερα μπλοκ της τελευταίας δεκαετίας. Ταυτόχρονα πραγματοποιούνται εκδηλώσεις/ανοιχτές συνελεύσεις σε γειτονιές και δημοτικές ενότητες του πολεοδομικού συγκροτήματος. Η καμπάνια θα κορυφωθεί με την επίσκεψη του προέδρου του κόμματος Αλέξη Τσίπρα στην πόλη μας. Ζητούμενο των παραπάνω είναι να συναντηθούμε, να συζητήσουμε και να συνδιαμορφώσουμε τις νέες προγραμματικές μας κατευθύνσεις με τον κόσμο, ο οποίος μας στήριξε στις αναμετρήσεις της προηγούμενης περιόδου.

Πώς σχολιάζετε τον μέχρι στιγμής δημόσιο διάλογο στον ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στο δρόμο προς το συνέδριο; Έχουν υπάρξει ενστάσεις και διαφωνίες σε σχέση με τη διαδικασία που ακολουθείται.

Σε γενικές γραμμές υπάρχει συναντίληψη και όλοι συμφωνούμε στην αναγκαιότητα της διεύρυνσης και της ανασυγκρότησης του κόμματος. Όλοι αναγνωρίζουμε επίσης την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός σύγχρονου, μαζικού, αριστερού, προοδευτικού κόμματος, το οποίο θα αποτελεί την πολιτική έκφραση των προοδευτικών κοινωνικών στρωμάτων και θα μπορεί να απαντά αποτελεσματικά στις προκλήσεις της εποχής μας. Στην κοινωνία υπάρχει ένα προοδευτικό κομμάτι, το οποίο είναι και πλειοψηφικό, κατά τη γνώμη μας, που αναγνωρίζει, συγκινείται, κινητοποιείται από έννοιες όπως δημοκρατία, κοινωνική πρόοδος, κοινωνική δικαιοσύνη, αλληλεγγύη, δικαιώματα, οικολογία, αντίθεση στο ρατσισμό, την ξενοφοβία και το φασισμό κ.ά. Το κομμάτι αυτό έχει επιλέξει να εκφράζεται εκλογικά από τον ΣΥΡΙΖΑ. Όμως εκεί βάζει τελεία στη σχέση του με το κόμμα μας. Εμείς θέλουμε να υπάρξει συνέχεια μετά την τελεία. Είναι στοίχημα για εμάς να συναντηθούμε με όλον αυτόν τον κόσμο, πρωτίστως να τον ακούσουμε, μας ενδιαφέρουν οι προτάσεις του αλλά και η κριτική του, να συνδιαμορφώσουμε ένα συνεκτικό πρόγραμμα θέσεων από κοινού μαζί τους, να αποκτήσουμε οργανικούς δεσμούς. Άρα μιλάμε για μία γόνιμη, πλούσια διαδικασία, η οποία δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί. Μέχρι τώρα πάντως, από όλους δημιουργικές ανησυχίες εκφράζονται για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος και όχι διαφωνίες ή ενστάσεις.

Πώς βλέπετε τους πρώτους μήνες της διοίκησης του Κωνσταντίνου Ζέρβα στο δήμο Θεσσαλονίκης, θα συνεργαστείτε μαζί του για τα ζητήματα της πόλης; Ποια η γνώμη σας για τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα;

Ο κ. Ζέρβας οφείλει να αντιληφθεί ότι πρέπει να λειτουργεί ως δήμαρχος όλων των Θεσσαλονικέων και όχι ως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στην πόλη. Χρεώνεται με δύο αποτυχημένες ειδικές συνεδριάσεις, μία για το μετρό και μία για τον ΟΑΣΘ, οι οποίες κινούνταν στα όρια της μεθόδευσης. Η μεν πρώτη ήταν πλήρως μονόπλευρη, αφού όλοι οι προσκεκλημένοι εισηγητές ήταν υπέρ της απόσπασης των αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου, η δε δεύτερη θύμιζε συνέλευση των πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ. Οι αστυνομικοί έλεγχοι σε πολίτες μέσα στο δημαρχείο κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου ή η ανάγνωση κειμένου με φασιστικό περιεχόμενο αποτελούν κι αυτά θλιβερά ολισθήματα.

Είμαστε ένας χώρος που πιστεύουμε στην απλή αναλογική, την οποία και θεσμοθετήσαμε, άλλο αν η παρέμβαση Θεοδωρικάκου την «ξεδόντιασε». Η απλή αναλογική απαιτεί τις συνεργασίες. Συνεργασία όμως με μεθοδεύσεις δεν νοείται.

Ο κ. Τζιτζικώστας συνεχίζει και σε αυτήν τη θητεία του στη ρότα «do nothing». Από την αντιπλημμυρική προστασία έως το φωτισμό του επαρχιακού, οδικού δικτύου οι παρεμβάσεις της περιφέρειας είναι περίπου ανύπαρκτες.

Πολλοί και πολλές καταλογίζουν στον ΣΥΡΙΖΑ ευθύνες για την κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Τι απαντάτε και πώς βλέπετε τις κινήσεις της κυβέρνησης σε σχέση με τον ΟΑΣΘ και το μετρό;

Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται επειγόντως το μετρό. Ο ΣΥΡΙΖΑ επιτάχυνε θεαματικά το ρυθμό εκτέλεσης του έργου. Στο τέλος του 2020 το μετρό θα ετίθετο σε λειτουργία. Η κυβέρνηση της ΝΔ το μετέθεσε για το 2023 και βλέπουμε… Η πόλη οφείλει να σεβαστεί, να διαφυλάξει και να αναδείξει την πολιτιστική της κληρονομιά. Η διοίκηση Μυλόπουλου διασφάλιζε την εκτέλεση του έργου στο σταθμό Βενιζέλου με την ταυτόχρονη παραμονή των αρχαιοτήτων στη θέση τους. Η κυβέρνηση της ΝΔ, υπακούοντας στις όποιες εργολαβικές ορέξεις, θέλει να τεμαχίσει και να αποσπάσει τα αρχαία από το φυσικό τους χώρο. Οι αστικές μεταφορές είναι κοινωνικό δικαίωμα και γι’ αυτό οι αστικές συγκοινωνίες οφείλουν να έχουν δημόσιο χαρακτήρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ αποϊδιωτικοποίησε τον ΟΑΣΘ και θεσμοθέτησε τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων. Η κυβέρνηση της ΝΔ παραδίδει το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ. Ο ΟΑΣΘ χρειάζεται επειγόντως καινούργιο στόλο οχημάτων. Γι’ αυτό η κυβέρνησή μας είχε προκηρύξει διαγωνισμό, τον οποίο ο κ. Μητσοτάκης ακύρωσε. Ιδρύσαμε τον ΟΣΕΘ (στη θέση του παλιού ΣΑΣΘ) ενός δημόσιου οργανισμού, για να σχεδιάζει και να έχει την εποπτεία όλων των αστικών συγκοινωνιών. Η κυβέρνηση της ΝΔ με την πρόσφατη τροπολογία της τον υποβαθμίζει. Προβλέψαμε την ίδρυση του ΑΣΥΘ, επίσης δημόσιου οργανισμού, για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου όλων των μέσων. Η ΝΔ τον κατήργησε. Μπορεί στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν από τη νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησής μας έως τις εκλογές του Ιουνίου να μην κατορθώσαμε να φτάσουμε τον ΟΑΣΘ στο επίπεδο που επιθυμούσαμε και που αντιστοιχεί στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο είμαστε περήφανοι για τα πεπραγμένα μας στις αστικές συγκοινωνίες.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 22 Δεκεμβρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία