ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Δικαίως υπάρχει καχυποψία στη Θεσσαλονίκη, παρά τις ταλαιπωρίες τα έργα μένουν

Στις 10 Δεκεμβρίου επανεκκινούν τα εμπορευματικά δρομολόγια και στις 15 Δεκεμβρίου τα επιβατικά. Το 2025 πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρόμου

 20/11/2023 19:52

Χρ. Σταϊκούρας: Δικαίως υπάρχει καχυποψία στη Θεσσαλονίκη, παρά τις ταλαιπωρίες τα έργα μένουν

Σοφία Χριστοφορίδου

Να φανταστούν την Αθήνα χωρίς και με μετρό και Αττική οδό και να μεταφέρουμε τη σύγκριση στη Θεσσαλονίκη, χωρίς και με μετρό και flyover, κάλεσε τους πολίτες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας από το βήμα του συνεδρίου Thessaloniki Summit

"Παρά τις ταλαιπωρίες, τα έργα μένουν" τόνισε.

Αναγνώρισε ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν δίκιο να αισθάνονται ανασφάλεια και να είναι καχύποπτοι για το αν θα υπάρξει έγκαιρη υλοποίηση των έργων. "Οφείλουμε να αλλάξουμε την εικόνα" είπε, προσθέτοντας ότι θα μεταφέρει την οποία αξιοπιστία κέρδισε από τη θητεία του στο υπουργείο Οικονομικών στο Μεταφορών και Υποδομών. 

Επανέλαβε ότι το μέτρο θα είναι έτοιμο το δεύτερο εξάμηνο του 2024, καθώς τις τελευταίες ημέρες μετά αποφάσεις της επιτροπής ανταγωνισμού (σ.σ. για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ) υπάρχει επιτάχυνση των έργων. Ερωτηθείς από τη συντονίστρια της συζήτησης, δημοσιογράφο του makthes.gr Άννη Καρολίδου για τις επεκτάσεις του μετρό, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι "με τον πρωθυπουργό το συζητήσαμε αρκετά δεξοδικα, θα είναι το επόμενο μεγάλο έργο για την πόλη" αλλά πρόσθεσε ότι πριν γίνουν ανακοινώσεις θα πρέπει να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.

staikouras-thessaloniki-summit-2023n.jpg


Για το flyover είπε ότι όταν βρέθηκε με όλους φορείς της Θεσσαλονίκης "όλοι είπαν ότι είναι σωστό έργο. Υπήρχαν προβληματισμοί ως προς χρονική διάσταση, αλλά κανείς δεν είπε ότι δεν είναι αναγκαίο. Η κοινή συνισταμένη είναι ότι κάτι καλό θα γίνει" τόνισε. Αναφορικά με την ανησυχία για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υπενθύμισε ότι το έργο θα αποπληρωθεί με πληρωμές διαθεσιμότητας και αυτό εξασφαλίζει την έγκαιρη ολοκλήρωση του. Σχολίασε δε ότι όταν υπογράφηκε η σύμβαση τον Δεκέμβριο του 2022 υπήρξε θριαμβολογία και κάποιους μήνες μετά άρχισαν να διατυπώνονται δεύτερες σκέψεις. Αναφορικά με την ταλαιπωρία των κατοίκων της πόλης, εξέφρασε την κατανόηση του, είπε ότι ουσιαστικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει εβδομαδιαία παρουσία στη Θεσσαλονίκη, αλλά πρόσθεσε ότι "θαύματα δεν γίνονται".

Σχετικά με τον ΟΑΣΘ επανέλαβε ότι εξασφαλίστηκαν 20 οδηγοί με εσωτερικές μετακινήσεις και προκηρύχτηκαν 150 θέσεις 8μηνων συμβάσεων, για τις οποίες όμως εξέφρασε προβληματισμό για το αν θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον. Είπε ότι από τα ΚΤΕΛ δρομολογήθηκαν δύο νέες γραμμές και άλλες δύο θα δρομολογηθούν το Δεκέμβριο, ενώ δήλωσε ανοικτός να ακούσει περισσότερες προτάσεις για νέα δρομολόγια. Αναφορικά με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη είπε ότι "δεν είναι εύκολη άσκηση, θέλει σχεδιασμό". Είπε ότι υπάρχει συνεργασία για τις εγκαταστάσεις φόρτισης με τον ΔΕΔΗΕ. Διευκρίνισε ότι δεν θα προστεθούν ξαφνικά 110 λεωφορεία στον υπάρχοντα στόλο, καθώς θα αντικαταστήσουν παλιά και γερασμένα.

staikouras-thessaloniki-summit-2023.jpg


Το 2025 πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρόμου

Ερωτηθείς αναφορικά με την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου ανακοίνωση ότι στις 10 Δεκεμβρίου θα επανεκκινήσουν τα εμπορευματικά δρομολόγια μέχρι τα σύνορα και στις 15 Δεκεμβρίου τα επιβατικά. Όπως είπε η κακοκαιρία Ντάνιελ προκάλεσε ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο ύψους 200 εκατ. ευρώ, καταστρέφοντας μεταξύ άλλων το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης που είχε παραδοθεί τον Σεπτέμβριο. Ο υπουργός ανέφερε ότι ήδη τρέχουν έργα 14 εκατ. Ευρώ με σκοπό την προσωρινή αποκατάσταση "ώστε να πάμε σε διαγωνισμούς αρχές του 2024 ώστε αρχές του 2025 να έχουμε πλήρη αποκατάσταση δικτύου, μαζί με συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης".

Να φανταστούν την Αθήνα χωρίς και με μετρό και Αττική οδό και να μεταφέρουμε τη σύγκριση στη Θεσσαλονίκη, χωρίς και με μετρό και flyover, κάλεσε τους πολίτες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας από το βήμα του συνεδρίου Thessaloniki Summit

"Παρά τις ταλαιπωρίες, τα έργα μένουν" τόνισε.

Αναγνώρισε ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν δίκιο να αισθάνονται ανασφάλεια και να είναι καχύποπτοι για το αν θα υπάρξει έγκαιρη υλοποίηση των έργων. "Οφείλουμε να αλλάξουμε την εικόνα" είπε, προσθέτοντας ότι θα μεταφέρει την οποία αξιοπιστία κέρδισε από τη θητεία του στο υπουργείο Οικονομικών στο Μεταφορών και Υποδομών. 

Επανέλαβε ότι το μέτρο θα είναι έτοιμο το δεύτερο εξάμηνο του 2024, καθώς τις τελευταίες ημέρες μετά αποφάσεις της επιτροπής ανταγωνισμού (σ.σ. για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ) υπάρχει επιτάχυνση των έργων. Ερωτηθείς από τη συντονίστρια της συζήτησης, δημοσιογράφο του makthes.gr Άννη Καρολίδου για τις επεκτάσεις του μετρό, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι "με τον πρωθυπουργό το συζητήσαμε αρκετά δεξοδικα, θα είναι το επόμενο μεγάλο έργο για την πόλη" αλλά πρόσθεσε ότι πριν γίνουν ανακοινώσεις θα πρέπει να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.

staikouras-thessaloniki-summit-2023n.jpg


Για το flyover είπε ότι όταν βρέθηκε με όλους φορείς της Θεσσαλονίκης "όλοι είπαν ότι είναι σωστό έργο. Υπήρχαν προβληματισμοί ως προς χρονική διάσταση, αλλά κανείς δεν είπε ότι δεν είναι αναγκαίο. Η κοινή συνισταμένη είναι ότι κάτι καλό θα γίνει" τόνισε. Αναφορικά με την ανησυχία για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υπενθύμισε ότι το έργο θα αποπληρωθεί με πληρωμές διαθεσιμότητας και αυτό εξασφαλίζει την έγκαιρη ολοκλήρωση του. Σχολίασε δε ότι όταν υπογράφηκε η σύμβαση τον Δεκέμβριο του 2022 υπήρξε θριαμβολογία και κάποιους μήνες μετά άρχισαν να διατυπώνονται δεύτερες σκέψεις. Αναφορικά με την ταλαιπωρία των κατοίκων της πόλης, εξέφρασε την κατανόηση του, είπε ότι ουσιαστικά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου έχει εβδομαδιαία παρουσία στη Θεσσαλονίκη, αλλά πρόσθεσε ότι "θαύματα δεν γίνονται".

Σχετικά με τον ΟΑΣΘ επανέλαβε ότι εξασφαλίστηκαν 20 οδηγοί με εσωτερικές μετακινήσεις και προκηρύχτηκαν 150 θέσεις 8μηνων συμβάσεων, για τις οποίες όμως εξέφρασε προβληματισμό για το αν θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον. Είπε ότι από τα ΚΤΕΛ δρομολογήθηκαν δύο νέες γραμμές και άλλες δύο θα δρομολογηθούν το Δεκέμβριο, ενώ δήλωσε ανοικτός να ακούσει περισσότερες προτάσεις για νέα δρομολόγια. Αναφορικά με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη είπε ότι "δεν είναι εύκολη άσκηση, θέλει σχεδιασμό". Είπε ότι υπάρχει συνεργασία για τις εγκαταστάσεις φόρτισης με τον ΔΕΔΗΕ. Διευκρίνισε ότι δεν θα προστεθούν ξαφνικά 110 λεωφορεία στον υπάρχοντα στόλο, καθώς θα αντικαταστήσουν παλιά και γερασμένα.

staikouras-thessaloniki-summit-2023.jpg


Το 2025 πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρόμου

Ερωτηθείς αναφορικά με την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου ανακοίνωση ότι στις 10 Δεκεμβρίου θα επανεκκινήσουν τα εμπορευματικά δρομολόγια μέχρι τα σύνορα και στις 15 Δεκεμβρίου τα επιβατικά. Όπως είπε η κακοκαιρία Ντάνιελ προκάλεσε ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο ύψους 200 εκατ. ευρώ, καταστρέφοντας μεταξύ άλλων το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης που είχε παραδοθεί τον Σεπτέμβριο. Ο υπουργός ανέφερε ότι ήδη τρέχουν έργα 14 εκατ. Ευρώ με σκοπό την προσωρινή αποκατάσταση "ώστε να πάμε σε διαγωνισμούς αρχές του 2024 ώστε αρχές του 2025 να έχουμε πλήρη αποκατάσταση δικτύου, μαζί με συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης".

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία