ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Χαλκιδική: Ελλάδα - Νορβηγία... συμμαχία για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες

Διεθνής ημερίδα Ειδικής Αγωγής στα Μουδανιά

 12/09/2023 12:42

Χαλκιδική: Ελλάδα - Νορβηγία... συμμαχία για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες

Η ειδική αγωγή στη χώρα μας είναι από τους τομείς που υπολείπονται τόσο σε ενδιαφέρον από την κοινή γνώμη όσο και σε τεχνογνωσία από την πολιτεία. Όμως εκπαιδευτικοί και φορείς δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και σχεδιάζουν το μέλλον ώστε η χώρα μας να φτάσει τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές.

img-2786.jpg


Στο πλαίσιο αυτό η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής με επικεφαλής τον διευθυντή Κωνσταντίνο Κόμπο, η Αντιπεριφέρεια Χαλκιδικής και ο Δήμος Νέας Προποντίδας διοργάνωσαν διεθνή διημερίδα με θέμα «Η Ειδική Αγωγή σε Ελλάδα και Νορβηγία: Ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών» στις 7 και 8 Σεπτεμβρίου 2023, στο Κλειστό Θέατρο Μουδανιών.

Στη διημερίδα απηύθυνε διαδικτυακό χαιρετισμό ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘΑ κ. Γιώργος Κατσαρός.

img-2799.PNG


Εισηγητές/τριες ήταν η κα. Τόζιου Τάνια (Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης), ο κ. Μπρουτζάς Σωτήριος (Διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου), ο κ. Βογιατζής Χρήστος (Διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείο Καλλικράτειας) και οι κυρίες Sevastopoulou Sofia (EIBI επόπτρια), Kvia Marita (Υπεύθυνη ομάδας EIBI ) και Thorhallsson Hanne (EIBI επόπτρια).

img-2798.JPG


Σκοπός της διημερίδας ήταν η γνωριμία των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων και ο τρόπος αντιμετώπισης μαθητών στην προσχολική και σχολική εκπαίδευση με ειδικές ανάγκες. Η διημερίδα προσέφερε στους Έλληνες εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την Πρώιμη Εντατική Συμπεριφορική Παρέμβαση(EIBI: Early Intensive Behavioral Intervention) που εφαρμόζεται στη Νορβηγία και τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφορών από μαθητές με αυτισμό ή άλλες διαταραχές. 

Η διδακτική παρέμβαση βασίζεται σε περιγραφική λειτουργική ανάλυση και μπορεί άμεσα να εφαρμοστεί στο ελληνικό σχολείο. Τα αποτελέσματα της παρέμβασης αυτής βελτιώνουν τις δεξιότητες που αποκτούν τα παιδιά και συμβάλλουν στην ένταξη τους στο Γενικό σχολείο σε σύντομο χρονικό διάστημα.

img-2785.jpg


Την εκπαίδευση παρακολούθησαν δια ζώσης εκπαιδευτικοί του νομού Χαλκιδικής. Οι εισηγήσεις των ομιλητών θα εκδοθούν σε δίγλωσσο e- book (ελληνικά και νορβηγικά), μόνο όμως για τους συμμετέχοντες, μετά από επιθυμία των προσκεκλημένων Νορβηγών εκπαιδευτικών, λόγω της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος.


Η ειδική αγωγή στη χώρα μας είναι από τους τομείς που υπολείπονται τόσο σε ενδιαφέρον από την κοινή γνώμη όσο και σε τεχνογνωσία από την πολιτεία. Όμως εκπαιδευτικοί και φορείς δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό και σχεδιάζουν το μέλλον ώστε η χώρα μας να φτάσει τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές.

img-2786.jpg


Στο πλαίσιο αυτό η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής με επικεφαλής τον διευθυντή Κωνσταντίνο Κόμπο, η Αντιπεριφέρεια Χαλκιδικής και ο Δήμος Νέας Προποντίδας διοργάνωσαν διεθνή διημερίδα με θέμα «Η Ειδική Αγωγή σε Ελλάδα και Νορβηγία: Ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών» στις 7 και 8 Σεπτεμβρίου 2023, στο Κλειστό Θέατρο Μουδανιών.

Στη διημερίδα απηύθυνε διαδικτυακό χαιρετισμό ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΑΙΘΑ κ. Γιώργος Κατσαρός.

img-2799.PNG


Εισηγητές/τριες ήταν η κα. Τόζιου Τάνια (Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης), ο κ. Μπρουτζάς Σωτήριος (Διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Πολυγύρου), ο κ. Βογιατζής Χρήστος (Διευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείο Καλλικράτειας) και οι κυρίες Sevastopoulou Sofia (EIBI επόπτρια), Kvia Marita (Υπεύθυνη ομάδας EIBI ) και Thorhallsson Hanne (EIBI επόπτρια).

img-2798.JPG


Σκοπός της διημερίδας ήταν η γνωριμία των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων και ο τρόπος αντιμετώπισης μαθητών στην προσχολική και σχολική εκπαίδευση με ειδικές ανάγκες. Η διημερίδα προσέφερε στους Έλληνες εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την Πρώιμη Εντατική Συμπεριφορική Παρέμβαση(EIBI: Early Intensive Behavioral Intervention) που εφαρμόζεται στη Νορβηγία και τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφορών από μαθητές με αυτισμό ή άλλες διαταραχές. 

Η διδακτική παρέμβαση βασίζεται σε περιγραφική λειτουργική ανάλυση και μπορεί άμεσα να εφαρμοστεί στο ελληνικό σχολείο. Τα αποτελέσματα της παρέμβασης αυτής βελτιώνουν τις δεξιότητες που αποκτούν τα παιδιά και συμβάλλουν στην ένταξη τους στο Γενικό σχολείο σε σύντομο χρονικό διάστημα.

img-2785.jpg


Την εκπαίδευση παρακολούθησαν δια ζώσης εκπαιδευτικοί του νομού Χαλκιδικής. Οι εισηγήσεις των ομιλητών θα εκδοθούν σε δίγλωσσο e- book (ελληνικά και νορβηγικά), μόνο όμως για τους συμμετέχοντες, μετά από επιθυμία των προσκεκλημένων Νορβηγών εκπαιδευτικών, λόγω της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία