ΕΚΛΟΓΕΣ

Χ. Γρανούζη: Οικονομική ανάπτυξη και δημιουργία σύγχρονης τουριστικής ταυτότητας για την ΠΚΜ

Η υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος με το συνδυασμό του Απόστολου Τζιτζικώστα «Αλληλεγγύη» αρθρογραφεί στο makthes.gr

 18/05/2019 10:00

Χ. Γρανούζη: Οικονομική ανάπτυξη και δημιουργία σύγχρονης τουριστικής ταυτότητας για την ΠΚΜ

Της Χρύσας Γεωργιάδου-Γρανούζη*

Οι εκλογές του Μαΐου 2019 σηματοδοτούν μία κομβική στιγμή στην πορεία της χώρας. Η κοινωνία, αποδυναμωμένη οικονομικά από την κρίση που άφησε έντονο το αποτύπωμά της σε όλους τους τομείς, του επιχειρηματικού τομέα συμπεριλαμβανομένου, βρίσκεται μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι αποφάσεων και επιλογών που θα καθορίσουν το μέλλον της.  Στόχος όλων μας πρέπει να είναι  η αντιστροφή του κλίματος ηττοπάθειας και μοιρολατρίας  που έχει δυστυχώς διαποτίσει μεγάλα τμήματα της κοινωνίας  και η δημιουργία προϋποθέσεων και συνθηκών οικονομικής αναβίωσης.

Με τα ποσοστά ανεργίας να παραμένουν υψηλά και το ρεύμα εργασιακής μετανάστευσης να έχει λάβει διαστάσεις χειμάρρου, μία νέα, δυναμική προσέγγιση στους τομείς που παραδοσιακά και αποδεδειγμένα υπήρξαν, διαχρονικά, οι πυλώνες της τοπικής οικονομίας, μία νέα θέαση τους μέσα από το πρίσμα της καινοτομίας και προσαρμοσμένη στα σημερινά παγκόσμια δεδομένα, καθίσταται επιτακτική ανάγκη. Έτσι, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες  τάσεις, θα δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιβάλλον ώστε να κρατήσουμε του νέους μας κοντά μας και να οδηγήσουμε τους ξενιτεμένους μας πίσω, στον τόπο μας.

Ο Τουρισμός  υπήρξε πάντοτε ένας από τους βασικότερους παράγοντες της εγχώριας οικονομίας, στηριζόμενος, κυρίως, σε ένα μοντέλο που συνδύαζε φυσική ομορφιά, καλοκαιρία, και θάλασσα από τη μια, αρχαία ιστορία και μνημειακότητα από την άλλη. Αυτό το μοντέλο μπορεί να ευδοκίμησε για μεγάλο χρονικό διάστημα καθιερώνοντας την Ελλάδα ως έναν από τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, ωστόσο, την περιόρισε στο πλαίσιο του μαζικού τουρισμού και της εποχικότητας. Η προσέγγιση αυτή κρίνεται σήμερα ανεπαρκής, πολύ περισσότερο με τον  ανταγωνισμό να αυξάνεται διαρκώς αλλά, κυρίως, με την αντίληψη του κοινού να έχει αλλάξει σχετικά με τους όρους επιλογής προορισμών και μορφών αναψυχής.

Τα δεδομένα, σήμερα, καταγράφουν στροφή του τουριστικού κοινού σε περισσότερο στοχευμένες επιλογές, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους. Είναι η εποχή ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού με προσφορά εξειδικευμένων προγραμμάτων,  εστιασμένων σε επιμέρους τομείς ενδιαφερόντων, προκειμένου να καλύπτουν τις απαιτήσεις όλων των  κατηγοριών των τουριστών.  Η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού (τουρισμός υπαίθρου, τουρισμός υγείας, ιαματικός, θρησκευτικός-προσκυνηματικός, αθλητικός, συνεδριακός, πολιτιστικός, ιστορικός, γαστρονομικός, κλπ) θα μετατρέψει τη χώρα σε προορισμό για όλες τις εποχές, εντάσσοντας στο πλάνο πολλά γεωγραφικά τμήματα που σήμερα παραμένουν  αναξιοποίητα τουριστικά, παρά τις δυνατότητές τους, και προσελκύοντας κοινό υψηλών εισοδημάτων.

Ο ευνοϊκός συνδυασμός ποικιλίας φυσικού πλούτου και ιστορικότητας που διαθέτει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας την καθιστά ιδανικό πεδίο ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού. Το αρχαίο, βυζαντινό και  πολυπολιτισμικό παρελθόν του μητροπολιτικού της κέντρου, της Θεσσαλονίκης, αλλά και η πλούσια πολιτισμική παράδοση του συνόλου των  περιοχών της Περιφέρειας συναρθρώνουν το υπόβαθρο ανάπτυξης των νέων μορφών τουρισμού,  ικανών να επανακαθορίσουν την τουριστική ταυτότητα τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και της Περιφέρειας.  Μπορεί έτσι η ΠΚΜ να αποτελέσει έναν ελκυστικό προορισμό για κοινά με στοχευμένες απαιτήσεις , όλες τις εποχές του έτους, και  να διεκδικήσει με αξιώσεις υψηλό μερίδιο στη δημιουργία τουριστικού προϊόντος.

Θέλουμε η  Διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, βασικός φορέας ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας, να στηρίξει, σήμερα,  περισσότερο δυναμικά τον τομέα του τουρισμού, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση  σύγχρονης  τουριστικής ταυτότητας για τη Θεσσαλονίκη  και την κεντρική Μακεδονία , και   δεσμευόμαστε πως θα εργαστούμε προς αυτόν τον σκοπό. Με την εμπειρία και τεχνογνωσία που διαθέτουμε ώστε να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στις προκλήσεις της νέας εποχής.

*Η Χρύσα Γεωργιάδου Γρανούζη  είναι επιχειρηματίας, ιδιοκτήτρια του πολυχώρου αναψυχής και εναλλακτικού τουρισμού  "Κτήμα Λίκνο".  Είναι διαχειρίστρια του Δικτύου Επιχειρήσεων Αγροτουρισμού Θεσσαλονίκης , μέλος του ΔΣ του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδας (Σ.Ε.Γ.Ε.) και του Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών (ΕΕΔΕΓΕ). Είναι υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος με το συνδυασμό του Απόστολου Τζιτζικώστα «Αλληλεγγύη»

Της Χρύσας Γεωργιάδου-Γρανούζη*

Οι εκλογές του Μαΐου 2019 σηματοδοτούν μία κομβική στιγμή στην πορεία της χώρας. Η κοινωνία, αποδυναμωμένη οικονομικά από την κρίση που άφησε έντονο το αποτύπωμά της σε όλους τους τομείς, του επιχειρηματικού τομέα συμπεριλαμβανομένου, βρίσκεται μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι αποφάσεων και επιλογών που θα καθορίσουν το μέλλον της.  Στόχος όλων μας πρέπει να είναι  η αντιστροφή του κλίματος ηττοπάθειας και μοιρολατρίας  που έχει δυστυχώς διαποτίσει μεγάλα τμήματα της κοινωνίας  και η δημιουργία προϋποθέσεων και συνθηκών οικονομικής αναβίωσης.

Με τα ποσοστά ανεργίας να παραμένουν υψηλά και το ρεύμα εργασιακής μετανάστευσης να έχει λάβει διαστάσεις χειμάρρου, μία νέα, δυναμική προσέγγιση στους τομείς που παραδοσιακά και αποδεδειγμένα υπήρξαν, διαχρονικά, οι πυλώνες της τοπικής οικονομίας, μία νέα θέαση τους μέσα από το πρίσμα της καινοτομίας και προσαρμοσμένη στα σημερινά παγκόσμια δεδομένα, καθίσταται επιτακτική ανάγκη. Έτσι, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες  τάσεις, θα δημιουργήσουμε το κατάλληλο περιβάλλον ώστε να κρατήσουμε του νέους μας κοντά μας και να οδηγήσουμε τους ξενιτεμένους μας πίσω, στον τόπο μας.

Ο Τουρισμός  υπήρξε πάντοτε ένας από τους βασικότερους παράγοντες της εγχώριας οικονομίας, στηριζόμενος, κυρίως, σε ένα μοντέλο που συνδύαζε φυσική ομορφιά, καλοκαιρία, και θάλασσα από τη μια, αρχαία ιστορία και μνημειακότητα από την άλλη. Αυτό το μοντέλο μπορεί να ευδοκίμησε για μεγάλο χρονικό διάστημα καθιερώνοντας την Ελλάδα ως έναν από τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, ωστόσο, την περιόρισε στο πλαίσιο του μαζικού τουρισμού και της εποχικότητας. Η προσέγγιση αυτή κρίνεται σήμερα ανεπαρκής, πολύ περισσότερο με τον  ανταγωνισμό να αυξάνεται διαρκώς αλλά, κυρίως, με την αντίληψη του κοινού να έχει αλλάξει σχετικά με τους όρους επιλογής προορισμών και μορφών αναψυχής.

Τα δεδομένα, σήμερα, καταγράφουν στροφή του τουριστικού κοινού σε περισσότερο στοχευμένες επιλογές, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους. Είναι η εποχή ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού με προσφορά εξειδικευμένων προγραμμάτων,  εστιασμένων σε επιμέρους τομείς ενδιαφερόντων, προκειμένου να καλύπτουν τις απαιτήσεις όλων των  κατηγοριών των τουριστών.  Η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού (τουρισμός υπαίθρου, τουρισμός υγείας, ιαματικός, θρησκευτικός-προσκυνηματικός, αθλητικός, συνεδριακός, πολιτιστικός, ιστορικός, γαστρονομικός, κλπ) θα μετατρέψει τη χώρα σε προορισμό για όλες τις εποχές, εντάσσοντας στο πλάνο πολλά γεωγραφικά τμήματα που σήμερα παραμένουν  αναξιοποίητα τουριστικά, παρά τις δυνατότητές τους, και προσελκύοντας κοινό υψηλών εισοδημάτων.

Ο ευνοϊκός συνδυασμός ποικιλίας φυσικού πλούτου και ιστορικότητας που διαθέτει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας την καθιστά ιδανικό πεδίο ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού. Το αρχαίο, βυζαντινό και  πολυπολιτισμικό παρελθόν του μητροπολιτικού της κέντρου, της Θεσσαλονίκης, αλλά και η πλούσια πολιτισμική παράδοση του συνόλου των  περιοχών της Περιφέρειας συναρθρώνουν το υπόβαθρο ανάπτυξης των νέων μορφών τουρισμού,  ικανών να επανακαθορίσουν την τουριστική ταυτότητα τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και της Περιφέρειας.  Μπορεί έτσι η ΠΚΜ να αποτελέσει έναν ελκυστικό προορισμό για κοινά με στοχευμένες απαιτήσεις , όλες τις εποχές του έτους, και  να διεκδικήσει με αξιώσεις υψηλό μερίδιο στη δημιουργία τουριστικού προϊόντος.

Θέλουμε η  Διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, βασικός φορέας ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας, να στηρίξει, σήμερα,  περισσότερο δυναμικά τον τομέα του τουρισμού, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση  σύγχρονης  τουριστικής ταυτότητας για τη Θεσσαλονίκη  και την κεντρική Μακεδονία , και   δεσμευόμαστε πως θα εργαστούμε προς αυτόν τον σκοπό. Με την εμπειρία και τεχνογνωσία που διαθέτουμε ώστε να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στις προκλήσεις της νέας εποχής.

*Η Χρύσα Γεωργιάδου Γρανούζη  είναι επιχειρηματίας, ιδιοκτήτρια του πολυχώρου αναψυχής και εναλλακτικού τουρισμού  "Κτήμα Λίκνο".  Είναι διαχειρίστρια του Δικτύου Επιχειρήσεων Αγροτουρισμού Θεσσαλονίκης , μέλος του ΔΣ του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ), του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδας (Σ.Ε.Γ.Ε.) και του Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών (ΕΕΔΕΓΕ). Είναι υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος με το συνδυασμό του Απόστολου Τζιτζικώστα «Αλληλεγγύη»

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία