ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Βιβλία που "ζωντανεύουν" με 3D περιεχόμενο

Η ομάδα που ένωσε τις δυνάμεις της και ανέπτυξε τη δική της καινοτόμα επιχείρηση που δημιουργεί βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality), συνδυάζοντας την εκπαίδευση με την τεχνολογία μιλάει στη "ΜτΚ"

 21/12/2020 14:52

Βιβλία που "ζωντανεύουν" με 3D περιεχόμενο
(Φ) Ο Βαγγέλης, ο Ευθύμης και η Κατερίνα Παπούλια μαζί με τον Γιάννη Ματζιάρη (κάτω) αποτελούν την ομάδα της "Bitar" που δημιουργεί εντυπωσιακά βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας

Έλενα Αποστολίδου

Η ομάδα που ένωσε τις δυνάμεις της και ανέπτυξε τη δική της καινοτόμα επιχείρηση που δημιουργεί βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality), συνδυάζοντας την εκπαίδευση με την τεχνολογία μιλάει στη "ΜτΚ", για τα παραμύθια και τις ιστορίες των βιβλίων που είναι γραμμένα από τους ίδιους και όπου μέσα από μια ειδική εφαρμογή "ζωντανεύουν" τους ήρωες σε τρισδιάστατη εικόνα με ήχο και κίνηση, ενθουσιάζοντας μικρούς και μεγάλους.

live-books-VlYsd.jpeg

(Φ) Με τη βοήθεια της 3D τεχνολογίας το ελάφι "ξεπηδά" από τις σελίδες της ιστορίας και απεικονίζεται σε τρισδιάστατη μορφή.


Ένα τρισδιάστατο ελάφι βρίσκεται στο κέντρο του δωματίου και στέκεται ακριβώς επάνω από τη σελίδα του παραμυθιού με τίτλο "Τα ζώα του δάσους". Η εικόνα είναι σίγουρα εντυπωσιακή, το ίδιο και η τεράστια κουκουβάγια που αποτελεί την επόμενη σελίδα του παραμυθιού η οποία "ζωντανεύει" και αυτή μέσα στο χώρο. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας της Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality), το διάβασμα του παραμυθιού μετατρέπεται σε ένα ταξίδι στο δάσος με τα ζώα να εμφανίζονται ως τρισδιάστατη εικόνα με ήχο, περιμένοντας τον μικρό αναγνώστη να τα εξερευνήσει. Το ίδιο συμβαίνει και με τα άλλα παραμύθια και βιβλία του εκδοτικού οίκου που έχει δημιουργήσει μια ομάδα νέων ανθρώπων από τη Θεσσαλονίκη, συνδυάζοντας την εκπαίδευση με την τεχνολογία, κερδίζοντας τις εντυπώσεις αλλά και τους αναγνώστες.

Όπως εξηγεί η Κατερίνα- Αλεξάνδρα Παπούλια, εκπαιδευτικός και συγγραφέας των βιβλίων του εκδοτικού οίκου "Livebooks", η ιδέα για το πάντρεμα των βιβλίων με την τεχνολογία γεννήθηκε πριν από μερικά χρόνια, η δημιουργία του πρώτου παραμυθιού με θέμα τους δεινόσαυρους έτυχε μεγάλης αποδοχής και έτσι η ομάδα αποφάσισε να εστιάσει στο αντικείμενο και να στήσει τη δική της εταιρεία με το όνομα "Bitar".

"Η σύλληψη της ιδέας έγινε σε δυο επίπεδα. To πρώτο έχει να κάνει με τα επαγγέλματά μας. Τα αδέλφια μου δραστηριοποιούνταν στο χώρο του προγραμματισμού, εγώ στην εκπαίδευση και ο τέταρτος της παρέας, στον τομέα των πωλήσεων. Πριν από περίπου έξι χρόνια αποφασίσαμε ότι μπορούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Αρχικά πειραματιστήκαμε σε κάποιες ιδέες και είδαμε ότι λειτουργεί πολύ καλά. Το πρώτο μας θέμα ήταν οι δεινόσαυροι, όπου δημιουργήσαμε την ιστορία του βιβλίου και την αποδώσαμε μέσα από την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας. Ήταν κάτι εντελώς καινούργιο ακόμα και για εμάς τους ίδιους και η απήχηση στο κοινό ήταν εκπληκτική".

books-bitar.jpg

(Φ) Μερικά από τα παραμύθια και τα βιβλία που έχει δημιουργήσει η ομάδα της "Bitar" που συνδυάζουν το παιχνίδι με τη γνώση και την τεχνολογία 


Παιχνίδι, γνώση και τεχνολογία

Οι δεινόσαυροι αποτέλεσαν την αρχή μιας συναρπαστικής συνέχειας καθώς η ομάδα ενισχύοντας τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό της στράφηκε και στο κομμάτι της εκμάθησης με τη δημιουργία ιστοριών όπου οι μικροί αναγνώστες μπορούν να μάθουν τα γράμματα και την προπαίδεια, ενώ οι λίγο μεγαλύτεροι να γνωρίσουν ιστορίες επιστημόνων, πάντα μέσα από την ανάγνωση και την τρισδιάστατη απεικόνισή τους.

"Τα Livebooks συνδυάζουν το παιχνίδι, με το διάβασμα ενός βιβλίου και την τεχνολογία" εξηγεί η κ. Παπούλια στη "ΜτΚ" . "Πρόκειται για κανονικά έντυπα βιβλία που συνοδεύονται από μια δωρεάν εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και tablet που κατεβαίνει εύκολα και μέσω της κάμερας της συσκευής γίνεται η 3D απεικόνιση. Είναι εξαιρετικά απλή διαδικασία. Κατεβάζουμε την εφαρμογή που έχει το όνομα του βιβλίου, μόλις σημαδέψουμε με τη συσκευή μας τις σελίδες όπου απεικονίζεται ένα ζώο, δηλαδή για παράδειγμα σημαδέψουμε τη ζέβρα, τότε μέσα από την οθόνη του tablet ή του κινητού τηλεφώνου βλέπουμε τρισδιάστατη τη ζέβρα, με ήχο και κίνηση να ζωντανεύει μέσα στο χώρο μας, επάνω στο βιβλίο που κρατάμε".

Σημείο αναφοράς η Θεσσαλονίκη

Η ομάδα που αρχικά ξεκίνησε από τους τέσσερις δημιουργούς της στην πορεία των χρόνων μεγάλωσε, το ίδιο και η απήχηση στο κοινό, που χρησιμοποιεί πολλά από τα βιβλία και για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Παράλληλα, μπορεί τα βιβλία τους να ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα και σε πολλές χώρες του εξωτερικού, εκείνοι επιμένουν να έχουν ως χώρο δημιουργίας και αναφοράς τη Θεσσαλονίκη, δίνοντας με το παράδειγμά τους την απάντηση πως μπορούν να καινοτομούν, να δημιουργούν και να πετυχαίνουν στην υψηλή κλίμακα από την αγαπημένη τους πόλη.

"Όλα δημιουργούνται, εκτυπώνονται και συμβαίνουν στη Θεσσαλονίκη, στα γραφεία μας στην οδό Λασκαράτου 26 και αυτό έγινε πολύ σκόπιμα για εμάς, από εμάς. Είχαμε διάφορες προτάσεις αλλά επιλέξαμε να κινηθούμε ως ομάδα στην πόλη που αγαπάμε. Τα βιβλία έχουν φτάσει σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πρόκειται για κάτι που αγαπάμε πάρα πολύ και σε όλους μας δίνει βαθιά ικανοποίηση η απήχηση που έχουν τα βιβλία μας. Υπάρχουν πολλά σχέδια για το μέλλον τόσο σε επίπεδο συγγραφής, όσο και τεχνολογίας" δηλώνει η συγγραφέας των βιβλίων.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 20 Δεκεμβρίου 2020

Η ομάδα που ένωσε τις δυνάμεις της και ανέπτυξε τη δική της καινοτόμα επιχείρηση που δημιουργεί βιβλία επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality), συνδυάζοντας την εκπαίδευση με την τεχνολογία μιλάει στη "ΜτΚ", για τα παραμύθια και τις ιστορίες των βιβλίων που είναι γραμμένα από τους ίδιους και όπου μέσα από μια ειδική εφαρμογή "ζωντανεύουν" τους ήρωες σε τρισδιάστατη εικόνα με ήχο και κίνηση, ενθουσιάζοντας μικρούς και μεγάλους.

live-books-VlYsd.jpeg

(Φ) Με τη βοήθεια της 3D τεχνολογίας το ελάφι "ξεπηδά" από τις σελίδες της ιστορίας και απεικονίζεται σε τρισδιάστατη μορφή.


Ένα τρισδιάστατο ελάφι βρίσκεται στο κέντρο του δωματίου και στέκεται ακριβώς επάνω από τη σελίδα του παραμυθιού με τίτλο "Τα ζώα του δάσους". Η εικόνα είναι σίγουρα εντυπωσιακή, το ίδιο και η τεράστια κουκουβάγια που αποτελεί την επόμενη σελίδα του παραμυθιού η οποία "ζωντανεύει" και αυτή μέσα στο χώρο. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας της Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality), το διάβασμα του παραμυθιού μετατρέπεται σε ένα ταξίδι στο δάσος με τα ζώα να εμφανίζονται ως τρισδιάστατη εικόνα με ήχο, περιμένοντας τον μικρό αναγνώστη να τα εξερευνήσει. Το ίδιο συμβαίνει και με τα άλλα παραμύθια και βιβλία του εκδοτικού οίκου που έχει δημιουργήσει μια ομάδα νέων ανθρώπων από τη Θεσσαλονίκη, συνδυάζοντας την εκπαίδευση με την τεχνολογία, κερδίζοντας τις εντυπώσεις αλλά και τους αναγνώστες.

Όπως εξηγεί η Κατερίνα- Αλεξάνδρα Παπούλια, εκπαιδευτικός και συγγραφέας των βιβλίων του εκδοτικού οίκου "Livebooks", η ιδέα για το πάντρεμα των βιβλίων με την τεχνολογία γεννήθηκε πριν από μερικά χρόνια, η δημιουργία του πρώτου παραμυθιού με θέμα τους δεινόσαυρους έτυχε μεγάλης αποδοχής και έτσι η ομάδα αποφάσισε να εστιάσει στο αντικείμενο και να στήσει τη δική της εταιρεία με το όνομα "Bitar".

"Η σύλληψη της ιδέας έγινε σε δυο επίπεδα. To πρώτο έχει να κάνει με τα επαγγέλματά μας. Τα αδέλφια μου δραστηριοποιούνταν στο χώρο του προγραμματισμού, εγώ στην εκπαίδευση και ο τέταρτος της παρέας, στον τομέα των πωλήσεων. Πριν από περίπου έξι χρόνια αποφασίσαμε ότι μπορούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Αρχικά πειραματιστήκαμε σε κάποιες ιδέες και είδαμε ότι λειτουργεί πολύ καλά. Το πρώτο μας θέμα ήταν οι δεινόσαυροι, όπου δημιουργήσαμε την ιστορία του βιβλίου και την αποδώσαμε μέσα από την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας. Ήταν κάτι εντελώς καινούργιο ακόμα και για εμάς τους ίδιους και η απήχηση στο κοινό ήταν εκπληκτική".

books-bitar.jpg

(Φ) Μερικά από τα παραμύθια και τα βιβλία που έχει δημιουργήσει η ομάδα της "Bitar" που συνδυάζουν το παιχνίδι με τη γνώση και την τεχνολογία 


Παιχνίδι, γνώση και τεχνολογία

Οι δεινόσαυροι αποτέλεσαν την αρχή μιας συναρπαστικής συνέχειας καθώς η ομάδα ενισχύοντας τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό της στράφηκε και στο κομμάτι της εκμάθησης με τη δημιουργία ιστοριών όπου οι μικροί αναγνώστες μπορούν να μάθουν τα γράμματα και την προπαίδεια, ενώ οι λίγο μεγαλύτεροι να γνωρίσουν ιστορίες επιστημόνων, πάντα μέσα από την ανάγνωση και την τρισδιάστατη απεικόνισή τους.

"Τα Livebooks συνδυάζουν το παιχνίδι, με το διάβασμα ενός βιβλίου και την τεχνολογία" εξηγεί η κ. Παπούλια στη "ΜτΚ" . "Πρόκειται για κανονικά έντυπα βιβλία που συνοδεύονται από μια δωρεάν εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και tablet που κατεβαίνει εύκολα και μέσω της κάμερας της συσκευής γίνεται η 3D απεικόνιση. Είναι εξαιρετικά απλή διαδικασία. Κατεβάζουμε την εφαρμογή που έχει το όνομα του βιβλίου, μόλις σημαδέψουμε με τη συσκευή μας τις σελίδες όπου απεικονίζεται ένα ζώο, δηλαδή για παράδειγμα σημαδέψουμε τη ζέβρα, τότε μέσα από την οθόνη του tablet ή του κινητού τηλεφώνου βλέπουμε τρισδιάστατη τη ζέβρα, με ήχο και κίνηση να ζωντανεύει μέσα στο χώρο μας, επάνω στο βιβλίο που κρατάμε".

Σημείο αναφοράς η Θεσσαλονίκη

Η ομάδα που αρχικά ξεκίνησε από τους τέσσερις δημιουργούς της στην πορεία των χρόνων μεγάλωσε, το ίδιο και η απήχηση στο κοινό, που χρησιμοποιεί πολλά από τα βιβλία και για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Παράλληλα, μπορεί τα βιβλία τους να ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα και σε πολλές χώρες του εξωτερικού, εκείνοι επιμένουν να έχουν ως χώρο δημιουργίας και αναφοράς τη Θεσσαλονίκη, δίνοντας με το παράδειγμά τους την απάντηση πως μπορούν να καινοτομούν, να δημιουργούν και να πετυχαίνουν στην υψηλή κλίμακα από την αγαπημένη τους πόλη.

"Όλα δημιουργούνται, εκτυπώνονται και συμβαίνουν στη Θεσσαλονίκη, στα γραφεία μας στην οδό Λασκαράτου 26 και αυτό έγινε πολύ σκόπιμα για εμάς, από εμάς. Είχαμε διάφορες προτάσεις αλλά επιλέξαμε να κινηθούμε ως ομάδα στην πόλη που αγαπάμε. Τα βιβλία έχουν φτάσει σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πρόκειται για κάτι που αγαπάμε πάρα πολύ και σε όλους μας δίνει βαθιά ικανοποίηση η απήχηση που έχουν τα βιβλία μας. Υπάρχουν πολλά σχέδια για το μέλλον τόσο σε επίπεδο συγγραφής, όσο και τεχνολογίας" δηλώνει η συγγραφέας των βιβλίων.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 20 Δεκεμβρίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία