ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αrtima: Τζίρος στα 80 εκατ. και νέες επενδύσεις από την εταιρεία που τρέφει το χονδρεμπόριο γαλακτοκομικών

Νέα επέκταση στις κτιριακές της υποδομές - Αύξηση 108% στις πωλήσεις και δεκαπλάσιες εξαγωγές σε μία τετραετία

 08/02/2024 06:40

Αrtima: Τζίρος στα 80 εκατ.  και νέες επενδύσεις από την εταιρεία που τρέφει το χονδρεμπόριο γαλακτοκομικών

Άννη Καρολίδου

Η ανάπτυξη φέρνει τη μία επένδυση, μετά την άλλη, στην Θεσσαλονικιώτικη «Artima A.E.», η οποία μέσα σε μία τετραετία υπερδιπλασίασε το τζίρο της, που το 2023 εκτινάχθηκε στα 80 εκατ. ευρώ, έναντι 38,5 εκατ. το 2020, ενώ οι εξαγωγές της δεκαπλασιάστηκαν.

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της εμπορικής και μεταποιητικής «Artima», μίας από τις πρώτες εταιρείες στην Ελλάδα που ασχολήθηκε με τη δημιουργία τυριών ιδιωτικής ετικέτας, αποτυπώνονται στο σερί των επενδύσεών της αλλά και στον εξαγωγικό της δυναμισμό, καθώς οι εξαγωγές της αντιστοιχούν περίπου στο 16% των συνολικών της πωλήσεων, ενώ ένας νέος σημαντικός πελάτης από τη Βενεζουέλα, μόλις προστέθηκε στο παλμαρέ των διεθνών πελατών.

Με στοιχεία 31/12/2022, δηλαδή των τελευταίων δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων, η «Artima» είχε κύκλο εργασιών 71,042 εκατ. ευρώ (+54,41%), ΕΒΙΤDA 4,642 εκατ. ευρώ (+20,5%), ίδια κεφάλαια 14,702 εκατ. ευρώ και σύνολο δανείων 2,119 εκατ. ευρώ.

Νέες επενδύσεις σε πάγια

Όπως είπε στο makthes.gr ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της Εταιρείας, κ. Γιώργος Ακριτίδης, η «Artima», δίπλα στο μεγάλο ιδιόκτητο ακίνητο όπου έχει τις εγκαταστάσεις της, στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης, αγόρασε έκταση γης με κτίσμα 800 τ.μ., στο οποίο και θα δημιουργήσει αποθήκη ξηρού φορτίου.

akritidis-giorgos-artima.jpg


Αυτή η επέκταση γίνεται μόλις δύο χρόνια μετά την κατασκευή του δευτέρου κτιρίου των 2.500 τ.μ., που προστέθηκε στο κεντρικό κτίριο των 3.000 τ.μ., προκειμένου να δημιουργηθούν χώροι ψυγείων και πρόσθετες αποθήκες.

«Επενδύσαμε 500.000 ευρώ για την αγορά του όμορου ακινήτου, πέρυσι επενδύσαμε σε μηχανολογικούς εξοπλισμούς και αυτή την περίοδο υλοποιούμε επένδυση 1 εκατ. ευρώ, για τη μεταφορά του συσκευαστηρίου στο νέο κτίριο και σε χώρο 950 τ.μ., τριπλάσιο σε εμβαδό από τον υφιστάμενο και με πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες στην τυποποίηση προϊόντων», εξήγησε ο κ. Ακριτίδης.

Κράτησε τζίρους στην περίοδο του κορoνοϊού

Η «Artima», που δεν έχασε δυνάμεις στη διάρκεια του κορωνοΐου καθώς είχε ήδη διεισδύσει στην αγορά των super market και δεν απευθυνόταν αποκλειστικά στη HORECA, έχει στη διάρκεια της τελευταίας διετίας κάνει επιλογές που συνέβαλαν καθοριστικά στην αύξηση των πωλήσεων.

Και στην παραγωγή λευκού τυριού

Η μία κίνηση αφορούσε στην υπενοικίαση τυροκομείου στην Κατερίνη, το οποίο ετησίως παράγει περί τους 2.000 τόνους λευκού τυριού.

Η δεύτερη κίνηση αφορά στην υποστήριξη της βιομηχανίας όπως με την τροφοδοσία τυροκομείων με εισαγόμενο αγελαδινό γάλα, κρέμα κατσικίσια και οτιδήποτε άλλο αφορά την τυροκόμηση. Επίσης, τροφοδοτεί εταιρείες σφολιατοειδών με τυροκομικά προϊόντα.

«Είχαμε ήδη πανελλαδική δραστηριότητα, αλλά την τελευταία διετία τοποθετηθήκαμε καλύτερα στη νησιωτική χώρα, αναπτύξαμε τις εξαγωγές ελληνικών τυριών αλλά και κίτρινων εισαγωγής ενώ αυξήσαμε και τις πωλήσεις μας σε υφιστάμενους πελάτες», πρόσθεσε ο κ. Ακριτίδης.

Η γρήγορη ανάπτυξη της «Artima»

Η Artima Α.Ε. συστάθηκε μόλις το 2006, με ιδρυτές τους Γιώργο Ακριτίδη και Δημήτρη Παπαδόπουλο, μία χονδρεμπορική και μεταποιητική εταιρεία που μέσα σε λίγα χρόνια πέτυχε να γίνει βασικός προμηθευτής γαλακτοκομικών προϊόντων και τυριών ιδιωτικής ετικέτας στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στην αγορά HORECA.

«Είμαστε μία κυρίως εισαγωγική εταιρεία, καθώς το 80% του τζίρου μας αφορά εισαγόμενα γάλατα και τυριά και το υπόλοιπο 20% ελληνικά τυροκομικά. Eφοδιάζουμε τη λιανική με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά έχουμε δημιουργήσει και δύο ισχυρά brands, το Royal για τυριά, βούτυρα και γάλατα εισαγωγής και Το Ορεινό, για τυριά ΠΟΠ όπως και άλλα εκλεκτά προϊόντα από όλη την Ελλάδα».

Όπως είπε ο κ. Ακριτίδης, το καλάθι της «Artima» έχει εμπλουτιστεί και με άλλα προϊόντα, προκειμένου να ακολουθούνται οι τάσεις της αγοράς και οι απαιτήσεις ομάδων καταναλωτών που για παράδειγμα, αντικαθιστούν το γάλα με φυτικά ροφήματα ή τα τυροκομικά με μη γαλακτοκομικά αναπληρώματα.

Παρότι κυρίως εισαγωγική εταιρεία, η «Artima», πέτυχε να αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές της, οι οποίες από τα 3 εκατ. ευρώ του 2020, πέρυσι έφθασαν κοντά στα 13 εκατ. ευρώ σε ένα κύκλο εργασιών 80 εκατ. ευρώ.

«Εξάγουμε φέτα στην Ιταλία, στην Κύπρο έχουμε σημαντικές εξαγωγές κίτρινων τυριών καθώς συνεργαζόμαστε με ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της αγοράς, ενώ επίσης πραγματοποιούμε εξαγωγές σε Γερμανία, Αλβανία και Βουλγαρία, ενώ πρόσφατα κλείσαμε μία σημαντική συμφωνία που μας έδωσε πρόσβαση στην αγορά της Βενεζουέλας.

«Είμαστε αισιόδοξοι για το 2024. Τον Ιανουάριο είχαμε μία αύξηση πωλήσεων της τάξης του 10% και περιμένουμε ότι η χρονιά θα εξελιχθεί θετικά, με υψηλή τουριστική κίνηση και βελτίωση των συνθηκών για τους Έλληνες καταναλωτές», κατέληξε ο κ. Ακριτίδης.

artima-proionta.jpg


Η ανάπτυξη φέρνει τη μία επένδυση, μετά την άλλη, στην Θεσσαλονικιώτικη «Artima A.E.», η οποία μέσα σε μία τετραετία υπερδιπλασίασε το τζίρο της, που το 2023 εκτινάχθηκε στα 80 εκατ. ευρώ, έναντι 38,5 εκατ. το 2020, ενώ οι εξαγωγές της δεκαπλασιάστηκαν.

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της εμπορικής και μεταποιητικής «Artima», μίας από τις πρώτες εταιρείες στην Ελλάδα που ασχολήθηκε με τη δημιουργία τυριών ιδιωτικής ετικέτας, αποτυπώνονται στο σερί των επενδύσεών της αλλά και στον εξαγωγικό της δυναμισμό, καθώς οι εξαγωγές της αντιστοιχούν περίπου στο 16% των συνολικών της πωλήσεων, ενώ ένας νέος σημαντικός πελάτης από τη Βενεζουέλα, μόλις προστέθηκε στο παλμαρέ των διεθνών πελατών.

Με στοιχεία 31/12/2022, δηλαδή των τελευταίων δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων, η «Artima» είχε κύκλο εργασιών 71,042 εκατ. ευρώ (+54,41%), ΕΒΙΤDA 4,642 εκατ. ευρώ (+20,5%), ίδια κεφάλαια 14,702 εκατ. ευρώ και σύνολο δανείων 2,119 εκατ. ευρώ.

Νέες επενδύσεις σε πάγια

Όπως είπε στο makthes.gr ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της Εταιρείας, κ. Γιώργος Ακριτίδης, η «Artima», δίπλα στο μεγάλο ιδιόκτητο ακίνητο όπου έχει τις εγκαταστάσεις της, στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης, αγόρασε έκταση γης με κτίσμα 800 τ.μ., στο οποίο και θα δημιουργήσει αποθήκη ξηρού φορτίου.

akritidis-giorgos-artima.jpg


Αυτή η επέκταση γίνεται μόλις δύο χρόνια μετά την κατασκευή του δευτέρου κτιρίου των 2.500 τ.μ., που προστέθηκε στο κεντρικό κτίριο των 3.000 τ.μ., προκειμένου να δημιουργηθούν χώροι ψυγείων και πρόσθετες αποθήκες.

«Επενδύσαμε 500.000 ευρώ για την αγορά του όμορου ακινήτου, πέρυσι επενδύσαμε σε μηχανολογικούς εξοπλισμούς και αυτή την περίοδο υλοποιούμε επένδυση 1 εκατ. ευρώ, για τη μεταφορά του συσκευαστηρίου στο νέο κτίριο και σε χώρο 950 τ.μ., τριπλάσιο σε εμβαδό από τον υφιστάμενο και με πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες στην τυποποίηση προϊόντων», εξήγησε ο κ. Ακριτίδης.

Κράτησε τζίρους στην περίοδο του κορoνοϊού

Η «Artima», που δεν έχασε δυνάμεις στη διάρκεια του κορωνοΐου καθώς είχε ήδη διεισδύσει στην αγορά των super market και δεν απευθυνόταν αποκλειστικά στη HORECA, έχει στη διάρκεια της τελευταίας διετίας κάνει επιλογές που συνέβαλαν καθοριστικά στην αύξηση των πωλήσεων.

Και στην παραγωγή λευκού τυριού

Η μία κίνηση αφορούσε στην υπενοικίαση τυροκομείου στην Κατερίνη, το οποίο ετησίως παράγει περί τους 2.000 τόνους λευκού τυριού.

Η δεύτερη κίνηση αφορά στην υποστήριξη της βιομηχανίας όπως με την τροφοδοσία τυροκομείων με εισαγόμενο αγελαδινό γάλα, κρέμα κατσικίσια και οτιδήποτε άλλο αφορά την τυροκόμηση. Επίσης, τροφοδοτεί εταιρείες σφολιατοειδών με τυροκομικά προϊόντα.

«Είχαμε ήδη πανελλαδική δραστηριότητα, αλλά την τελευταία διετία τοποθετηθήκαμε καλύτερα στη νησιωτική χώρα, αναπτύξαμε τις εξαγωγές ελληνικών τυριών αλλά και κίτρινων εισαγωγής ενώ αυξήσαμε και τις πωλήσεις μας σε υφιστάμενους πελάτες», πρόσθεσε ο κ. Ακριτίδης.

Η γρήγορη ανάπτυξη της «Artima»

Η Artima Α.Ε. συστάθηκε μόλις το 2006, με ιδρυτές τους Γιώργο Ακριτίδη και Δημήτρη Παπαδόπουλο, μία χονδρεμπορική και μεταποιητική εταιρεία που μέσα σε λίγα χρόνια πέτυχε να γίνει βασικός προμηθευτής γαλακτοκομικών προϊόντων και τυριών ιδιωτικής ετικέτας στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στην αγορά HORECA.

«Είμαστε μία κυρίως εισαγωγική εταιρεία, καθώς το 80% του τζίρου μας αφορά εισαγόμενα γάλατα και τυριά και το υπόλοιπο 20% ελληνικά τυροκομικά. Eφοδιάζουμε τη λιανική με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αλλά έχουμε δημιουργήσει και δύο ισχυρά brands, το Royal για τυριά, βούτυρα και γάλατα εισαγωγής και Το Ορεινό, για τυριά ΠΟΠ όπως και άλλα εκλεκτά προϊόντα από όλη την Ελλάδα».

Όπως είπε ο κ. Ακριτίδης, το καλάθι της «Artima» έχει εμπλουτιστεί και με άλλα προϊόντα, προκειμένου να ακολουθούνται οι τάσεις της αγοράς και οι απαιτήσεις ομάδων καταναλωτών που για παράδειγμα, αντικαθιστούν το γάλα με φυτικά ροφήματα ή τα τυροκομικά με μη γαλακτοκομικά αναπληρώματα.

Παρότι κυρίως εισαγωγική εταιρεία, η «Artima», πέτυχε να αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές της, οι οποίες από τα 3 εκατ. ευρώ του 2020, πέρυσι έφθασαν κοντά στα 13 εκατ. ευρώ σε ένα κύκλο εργασιών 80 εκατ. ευρώ.

«Εξάγουμε φέτα στην Ιταλία, στην Κύπρο έχουμε σημαντικές εξαγωγές κίτρινων τυριών καθώς συνεργαζόμαστε με ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της αγοράς, ενώ επίσης πραγματοποιούμε εξαγωγές σε Γερμανία, Αλβανία και Βουλγαρία, ενώ πρόσφατα κλείσαμε μία σημαντική συμφωνία που μας έδωσε πρόσβαση στην αγορά της Βενεζουέλας.

«Είμαστε αισιόδοξοι για το 2024. Τον Ιανουάριο είχαμε μία αύξηση πωλήσεων της τάξης του 10% και περιμένουμε ότι η χρονιά θα εξελιχθεί θετικά, με υψηλή τουριστική κίνηση και βελτίωση των συνθηκών για τους Έλληνες καταναλωτές», κατέληξε ο κ. Ακριτίδης.

artima-proionta.jpg


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία